Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da jeg jobbet med IT-support så var det aldri snakk om å fjerne virus manuelt, vi bare kjørte over ferske diskspeil. "Jaja, ingen backup? Ditt problem". Spørs vel mye på hvem man utøver tjeneste ovenfor.

da jobber du nok ikke i den private sektoren.

Skrevet
Er ikke min, men min søsters pc. Har rensket den mange ganger men har gitt opp. Lurer virkelig på hvilken sider hun går på?

Sikkert Kazaa, LimeWire eller lignende.

Skrevet
Akkurat nå bruker han Facebook :p

Facebookchatten er jo grusom!

Spesielt når det er 5 til 20 minutter mellom hver gang han svarer :ermm:

Håper du ikke hinter til meg.....

Skrevet
Hvorfor bruker du ikke MSN sjur :dontgetit: ?

Fordi jeg bruker Trillian. Og dessuten er jeg pålogga hjemme og gidder ikke logge av der bare for å være tilgjengelig når jeg er på skolen. :p

Skrevet
Akkurat nå bruker han Facebook :p

Facebookchatten er jo grusom!

Spesielt når det er 5 til 20 minutter mellom hver gang han svarer :ermm:

Håper du ikke hinter til meg.....

KURT BLIR GRUSOM! Nei, ut å handle kontaktlinsææær

Skrevet

Trodde han brukte Pidgin jeg?

Pidgin kan bl.a. bruke "msn-protokollen", linkzorz.

Da jeg jobbet med IT-support så var det aldri snakk om å fjerne virus manuelt, vi bare kjørte over ferske diskspeil. "Jaja, ingen backup? Ditt problem". Spørs vel mye på hvem man utøver tjeneste ovenfor.

Stemmer, derfor den siste linja der. Dette var skoleelever som generelt sett ikke tok vare på maskinene sine i særlig stor grad.

Skrevet

Trodde han brukte Pidgin jeg?

Pidgin kan bl.a. bruke "msn-protokollen", linkzorz.

Stemmer, derfor den siste linja der. Dette var skoleelever som generelt sett ikke tok vare på maskinene sine i særlig stor grad.

Gjennomsnittspersonen tar ikke visse sikkerhetstiltak på alvor, nei. :p Det er så mange som eksempelvis ukritisk åpner lenker som blir sendt på MSN eller åpner filer som er lasta ned fra tvilsomme sider. En diskspeil er jo også i mange tilfeller også den enkleste måten å bli kvitt virus og rusk på, selv om det også enkelte ganger tar litt mer tid.

Skrevet (endret)

Vi hadde gode systemer på diskspeilene der vi jobbet, og det tok rundt et kvarter fra vi fikk inn en PC og til den kunne leveres ut igjen. Brutalt og effektivt. Kunne dog gjøre "unntak" og hente ut filer om vi hadde tid, og det var en god grunn. En annen god ting med å pumpe inn nytt diskspeil på en ustabil maskin er da at man utelukker drivere/programvare/os som synderen til ustabiliteten, og hvis den fortsatt da oppførte seg tullete kunne man konkludere med maskinvarefeil.

Det jeg lærte der jeg jobbet er at folk flest er idioter. Er ihvertfall det inntrykket jeg satt igjen med :p

--------

edit: å jesus, jeg har så lyst til å bestille masse tull på nettet nå. Ny hw og stæsj til maskina i første omgang. Idioti å kjøpe "bZerk kabinett, Acryl, Transparent" før TG, blir isåfall nødt til å sikre det med hønsenetting eller tilsvarende :p

Endret av clvñ
Skrevet

For hver bruker som vet alt om maskinen sin, finnes det 10 stk som har ødelagt CD-ROM'en fordi han brukte den som koppholder eller prøvde å mate kredittkortet inn i diskettstasjonen.

Skrevet
For hver bruker som vet alt om maskinen sin, finnes det 10 stk som har ødelagt CD-ROM'en fordi han brukte den som koppholder eller prøvde å mate kredittkortet inn i diskettstasjonen.

lulz!

Jeg kjeder meg!

Skrevet
"Faen har du gjort med PCen min da?! Internett fungerer ikke!"

*Skrur på trådløs tilkobling, kobler til nett*

"HURRAAAA! DU ER SUPER!!!!!"

Jeg slutter aldri å bli overrasket over folk... Det der er ordrett kopiert fra en hendelse tidligere idag...

Skrevet
"Faen har du gjort med PCen min da?! Internett fungerer ikke!"

*Skrur på trådløs tilkobling, kobler til nett*

"HURRAAAA! DU ER SUPER!!!!!"

Jeg slutter aldri å bli overrasket over folk... Det der er ordrett kopiert fra en hendelse tidligere idag...

Gutt eller jente?

Skrevet

E-postadressa di?

[insert random adresse]

E-post?

[insert random adresse]

Ja, det veit jeg. Men e-post, har du det?

[insert random adresse]

Mail?

[insert postnummer og sted]

Nei. Mail? Elektronisk post?

Åh! MAIL. Da må du jo si det da.

-.-

Skrevet
Mann i 50-åra...

Hurra for den eldre genrasjon!

E-postadressa di?

[insert random adresse]

E-post?

[insert random adresse]

Ja, det veit jeg. Men e-post, har du det?

[insert random adresse]

Mail?

[insert postnummer og sted]

Nei. Mail? Elektronisk post?

Åh! MAIL. Da må du jo si det da.

-.-

Smart person...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...