Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:dribble:

 

We had a chance to see one of the first water-cooled 8800 GTS 512MB produced by the Vadim computers from the U.K. and the chap managed to overclock the card all the way to 800MHz, with Shaders to 2080MHz and memory to 2300MHz.

 

The overclocked 8800 GTX with Q6600 at 3.6GHz all water-cooled scores a bit lower than 14000, while the 8800 GTS 512MB overclocked to these speeds and at the same had 3.6GHz CPU speed scores of 16500.

 

If you put Yorkfield Q9650 and overclock it all the way to 4450MHz you can even touch the 17800 mark. Wizard's GPUz gave some funny numbers with this overclocked card, but we are sure that will get fixed as the GPU didn't worked at 1150MHz.

 

Here is what the card looks like and how much it scores.

 

vad88gts.jpg

 

17839bench.jpg

 

Kilde.

 

:dribble:

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
OKEY!

Da er 8800GTS lansert! Det jeg lurer på er om noen vet forskjellen på kortene? Ja, jeg vet, de følger referansemodeller fra nVidia. Greia er det at jeg ser forskjell på viftene, annet enn klistremerkene, og lurer på om noen har tall på hvilken som kjøler best?

Beklager dette, men trenger virkelig svar i kveld! Noen? :)

 

ENDRET: Altså forskjellen på kjølerne på GTS-G92 kortene med tanke på temperatur og støy.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

En test av msi 8800gts 512.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...64&Itemid=1

 

Ser ut til at msi har gjort en god jobb med kortet. Hvis man skal tro fudzilla.

Men er ikke så mye å juble over akkurat.

Men ikke glem at det kommer med 2 spill da. Synd at det ene krever betalt online spilling.

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar
OKEY!

Da er 8800GTS lansert! Det jeg lurer på er om noen vet forskjellen på kortene? Ja, jeg vet, de følger referansemodeller fra nVidia. Greia er det at jeg ser forskjell på viftene, annet enn klistremerkene, og lurer på om noen har tall på hvilken som kjøler best?

Beklager dette, men trenger virkelig svar i kveld! Noen? :)

 

ENDRET: Altså forskjellen på kjølerne på GTS-G92 kortene med tanke på temperatur og støy.

Av de standardkjølerne jeg har sett, har alt vært likt, bortsett ifra klistremerkene. Har du eksempler på forskjeller, så post dem gjerne. ;)

 

I utgangspunktet er altså alle kjølerne like i kjølenivå og støynivå.

Lenke til kommentar
Av de standardkjølerne jeg har sett, har alt vært likt, bortsett ifra klistremerkene. Har du eksempler på forskjeller, så post dem gjerne. ;)

 

I utgangspunktet er altså alle kjølerne like i kjølenivå og støynivå.

Ja, ble litt usikker i sted, så sjekket alt. Jeg syntes jeg så forskjeller på bildene, men søkte opp flere bilder på nettet, og de er nok like. Noen så ut til å være dobbel-slot, andre singel, og litt slikt. Løst ihvertfall :) Går for ASUS jeg da, om ikke Gainward har bedre bundle?

Lenke til kommentar

Jeg savner virkelig 3Dmark i den testen der :hmm:

Hvorfor det?

3DMark er ikke den beste applikasjonen å teste grafikkkort med...

Vi har gjentatte ganger sett at ytelsen i 3DMark ofte har lite å si med ytelsen i skikkelige spill

 

Nå er en del som utrolig nok ikke bruker PC-en til å spille annet en kabal da :- ) Selv med quad og 8800ultra.

Lenke til kommentar

Her er test/artikkel som sier at GT 512 og GTS 512 er overpriset og hverken treffer fugl eller fisk. Jeg må egentlig si jeg er litt enig.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=9

 

Jeg ble til min overaskelse også overbevist om at GTS 512 ikke var noe godt kjøp alikevel. Hmmm. Blir det et GT 512 eller HD3870 alikevel...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...