Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Ser ut som minnet klokket til 1000+ (2000+) = redusert levetid pga. billig minne fra Qimonda:

 

*Link tatt vekk*

 

Noen som har hatt disse problemene? Eller er det pga. varme?

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Har hørt det var minnekontrolleren som fikk det jeg, ettersom den visstnok står uten kjøling, men det kan godt være selve minnet også om det blir utsatt for høy temperatur over lengre tid.

 

Har du noe info om hvor på kortet minnekontrolleren ligger? Jeg finner det ikke.

 

(litt off-topic, sorry)

Noen som vet om Zalman Fatal1ty ZV9 vil være en god kjøler for gts 512? Trenger jeg flere kjøleribber for strømdelen av kortet (ettersom det ikke følger med noe)? Hvor kan jeg få tak i det, hvis noen vet av noe. Jeg fant noen kjøleribber på prisguiden, men er ikke tilgjengelig i noen butikker:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=27291

Eller er det bedre å vente på thermalright hr-03 gts verson (antar de lager den også, mangler bare et par heatsinks for strømdelen i forhold til hr-03gt)? Det er første gang jeg skal skifte kjøler på et kort, så noen gode tips funker bra :cool:

Lenke til kommentar
Har hørt det var minnekontrolleren som fikk det jeg, ettersom den visstnok står uten kjøling, men det kan godt være selve minnet også om det blir utsatt for høy temperatur over lengre tid.

 

Har du noe info om hvor på kortet minnekontrolleren ligger? Jeg finner det ikke.

 

(litt off-topic, sorry)

Noen som vet om Zalman Fatal1ty ZV9 vil være en god kjøler for gts 512? Trenger jeg flere kjøleribber for strømdelen av kortet (ettersom det ikke følger med noe)? Hvor kan jeg få tak i det, hvis noen vet av noe. Jeg fant noen kjøleribber på prisguiden, men er ikke tilgjengelig i noen butikker:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=27291

Eller er det bedre å vente på thermalright hr-03 gts verson (antar de lager den også, mangler bare et par heatsinks for strømdelen i forhold til hr-03gt)? Det er første gang jeg skal skifte kjøler på et kort, så noen gode tips funker bra :cool:

Vet dessverre ikke hvor minnekontrolleren ligger.

 

Om Thermalright kommer med en egen kjøler til nye GTS også er jeg usikker på. Nye GTS har vel både G80 og G92-fester? (For kjøler)

Standardkjøleren er dessuten ganske god. :)

 

Kommet noen flere reviews enda av GTS?

Har ikke sett noen enda nei, spørs om NDA er oppe enda.

Lenke til kommentar
Nvidia's D8E should be ready in January

 

 

Meets up G80 phase out

 

D8E, Nvidia's dual G92 card will be ready for late January. The card with two PCBs and two power connectors will be an internal SLI concept and naturally, you will be able to put two of these together.

 

This is sort to say a passage card, which will get Nvidia for a few months before its ready to announce its G100 D9E chip.

 

The only problem with this card is that you will need a good SLI driver to get a decent performance from two chips but from this stage, even the future of a graphic looks multi core.

 

We are still not sure if Nvidia plans to introduce the card in January or it will wait a bit more, but it is obvious that it will be late for Xmas 2007 shopping spree.

Lenke til kommentar
As you might know Geforce 8800 Ultra, GTX, 640MB GTS as well as 320MB GTS will fit in Tri SLI, but Nvidia plans to get rid of these cards in January.

 

Some vendors already stopped orders of these cards but the new G92 based 8800GTS 512MB won’t have two SLI connectors and won’t fit in new Tri SLI concept. This is rather inconvenient for Nvidia and the delay of 780i motherboards made this product rather obsolete even before it launches.

 

It won’t do much good if you buy Tri SLI and weeks after Nvidia reintroduce D8E based dual cards with dual chip Quad SLI, the concept that might be even faster, potentially even cheaper.

 

One thing is certain, G80 based cards are receiving the "End of life" tag and in January Nvidia plans out to execute End of Life for 8800 Ultra, GTX, GTS640 and 320 cards. You served us well, you may rest in peace now.

Kilde.

 

 

Edit:

 

Nvidia will launch Geforce 8800GTS 512MB card by midday Central European time on December 11. Nvidia simply likes to launch stuff on Tuesday as it gives the PR bosses some time to recover from the weekend.

 

The new card is based on G92 chip with eight clusters enabled and 128 Shader units. The reference card works at 650MHz core, 1650MHz Shader clock and 1940MHz DDR3 memory clock.

 

The card comes with dual slot cooler and it is much quieter than the single slot G92 based cards, it will end up a bit faster than G92 based 8800 GT but this will heavily depend on the resolution.

 

We've seen some listed for around €330 which sounds quite attractive, but it will also be interesting to see how this card is doing versus G92 based 8800GT at 700MHz clock. We will be ready to tell you more about the performance tomorrow.

Kilde.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Får vi se launch i morgen som offisielt informert? Synes det er mistenkelig stille i alle kriker og kroker nå.

 

Blir det en papirlaunch eller har butikkene varene på lager i morgen?

 

Dette er det siste skjermkortet jeg venter på før jeg kommer til å ta et valg frem mot jul

(i tilfelle gode julekalendertilbud).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Blir det en papirlaunch eller har butikkene varene på lager i morgen?

Ingen papirlansering...

Håper allikevel at de har bra volum tilgjengelig.

 

Multicom hadde lagt ut en liten lagerbeholdning med 8800GTS 512 kort i helgen i alle fall... Det var selvsagt en feil, og kortene ble fjernet.

Lenke til kommentar

Gledelig å høre GDI :thumbup:

Det er bare stille før stormen håper jeg og jeg gleder meg virkelig til dette kortet. Har seriøst vurdert 2*3870, men det krever nok en bedre PSU en mine Corsair HX520 og Mist 600 R3, så G92 GTS er kanskje redningen før jul :D

 

 

Edit:

Teit spørsmål oppe i dette. Vet man når 1GB utgaven av G92 GTS kommer? Med tanke på SLi og 1920*1200+ etc?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Gledelig å høre GDI :thumbup:

Det er bare stille før stormen håper jeg og jeg gleder meg virkelig til dette kortet. Har seriøst vurdert 2*3870, men det krever nok en bedre PSU en mine Corsair HX520 og Mist 600 R3, så G92 GTS er kanskje redningen før jul :D

 

 

Edit:

Teit spørsmål oppe i dette. Vet man når 1GB utgaven av G92 GTS kommer? Med tanke på SLi og 1920*1200+ etc?

 

http://www.qimonda.com/graphics-ram/gddr3/index.html

 

Her kan man se minnet som skal (antageligvis) brukes til asus 8800gt 1024mb (og da sikkert gts også, men er vel opp til produsenten av kortet, og ikke Nvidia), og det er et tregere minne (1.1ns 900/1800mhz effektiv) enn 512mb minnet (1.0ns 1000/2000mhz effektiv).

Ser at qimonda har 0.8ns 1200/2400mhz effektiv 512mb minne (HYB18H512321BF-08) i produksjon som skal være tilgjengelig i Q4 2007. Og det er fremdeles av typen gddr3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
spindre:

Akkurat, så da er det bedre å gå for 512MB utgaven, evt. vente og se når 0.8ns blir implementert i salg?

 

Skal du ha ET kort ville jeg gå for 512mb, fordi i tester ser man at kortet mister ikke gnisten pga. høyt minneforbruk før man allerede er nede i 30fps og mindre, og da hjelper det lite med 1gb. Da må man vente til neste generasjons kort (eller sli), eller redusere eye-candy ;) Dessuten, skal du ha 1gb, kommer ventetid+høyere pris.

Om det er verdt å vente på høyere minnehastighet må du nok be andre om svar på, det vet jeg ikke.

Men gpu/shader betyr vel mer enn minnehastighet. MSi har et OC verson av 8800gts 512, og det har stock minnehastighet men økt gpu hastighet. Gleder meg til å se bench av det :)

Lenke til kommentar
Ser ut som minnet klokket til 1000+ (2000+) = redusert levetid pga. billig minne fra Qimonda:

 

<snip> Link til virusinfisert webside fjernet </snip>

 

Noen som har hatt disse problemene? Eller er det pga. varme?

 

Hei. Antivirusprogrammet mitt reagerer på denne linken og sier den inneholder en trojansk hest. Jeg prøvde <snip> link til virusinfisert webside fjernet </snip> og fikk også varsel om at siden forsøkte laste inn trojanske hester på PC-en min (JS/IframeRef.gen2 og W32/Zbot.I).

 

Jeg kjenner ikke til hva disse kan gjøre, men lurer på om dette er en reell advarsel eller om mitt antivirusprogram (Norman) er litt oversensitiv. PC-en min har ikke virus eller spyware etter scan så jeg er ikke smittet noe sted.

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...