Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Synd du gikk glipp av mandagstilbudet til komplett hvor de solgte GTS 250 til under 1/3 av prisen, kun 450,-!

 

WHAT!? :dontgetit: -> :( -> :no: -> :cry:

 

Var dette den mandagen for cirka to uker siden eller noe? De har ikke hatt flere slike mandager? Ble litt off-topic dette kanskje, men det var jo fryktelig dumt jeg ikke fikk snappet opp det!!

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40nm satsningen til nvidia har vell blitt utsatt, så vi får vell fort HD5xxx før et mid-range / valute 40nm kort fra nvidia? Og ikke noe GT300 før nærmere oktober om ikke senere?

Ikke så mye... Begynner å se første 40nm produkter rundt Computex i begynnelsen av juni, med hovedfokus på laptop-produkter.

 

Siste jeg har hørt med GT300 er oktober/november, sammen med CUDA 3.0. De har sagt at det blir "veldig forskjellig" arkitektur-messig, så det gjenstår å se hva det vil si.

Lenke til kommentar

Ikke så mye... Begynner å se første 40nm produkter rundt Computex i begynnelsen av juni, med hovedfokus på laptop-produkter.

 

Siste jeg har hørt med GT300 er oktober/november, sammen med CUDA 3.0. De har sagt at det blir "veldig forskjellig" arkitektur-messig, så det gjenstår å se hva det vil si.

 

Interessant.. Er jo alltid lurt å vente på neste generasjon, men da kunne man ventet i evigheter som kjent! :) Men for min egen del, så tror jeg faktisk at jeg vil holde meg til vi får vite noe mer om de neste kortene før jeg går til innkjøp av nye kort. Får sitte på det sugne HD3650 litt til.. :p

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere sider på nettet melder nå at nVIDIA sin neste generasjons brikke, GT300, har hatt vellykket tap-out:

 

http://www.hardware-infos.com/news.php?new...2&sprache=1

 

Brikkene er allerede oppe og kjører i nVIDIA sin lab. Klokkefrekvensen på første samples er: 700/1600/2100.

 

Spennende!! :) Lurer fælt på om jeg skal vente på disse kortene jeg. Men det er vel først og fremst de svindyre kortene som kommer i første omgang (ref. til GTX380 i artikkelen).. Og ingen vet vel sikkert NÅR de kommer.

Lenke til kommentar

Asus med 4gb gtx295

 

63380668.jpg

 

ASUS has just designed a new monster graphics card that breaks the mold for reference design GeForce GTX 295, called the ASUS MARS 295 Limited Edition. The card, although retains the name "GeForce GTX 295", same device ID, and is compatible with existing NVIDIA drivers, has two huge innovations put in by ASUS, which go far beyond being yet another overclocked GeForce GTX 295: the company used two G200-350-B3 graphics processors, the same ones that make the GeForce GTX 285. The GPUs have all the 240 shader processors enabled, and also have the complete 512-bit GDDR3 memory interface enabled. This dual-PCB monstrosity holds 32 memory chips, and 4 GB of total memory (each GPU accesses 2 GB of it). Apart from these, each GPU system uses the same exact clock speeds as the GeForce GTX 285: 648/1476/2400 MHz..

 

 

http://www.techpowerup.com/95445/ASUS_Desi...phics_Card.html

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på hvordan det hadde vært med to av det kortet der i sli :wow:

post-122083-1243527086_thumb.jpg

:p

Ville nok vært noe lignende det der ja :lol:

Me wants! Slo jo scoren i 3DMark Vantage Extreme til folka som var på TG med ett kort, han kjørte det med ln2, but still! Lages vistnok bare 1000 av de, lurer på hva prisen havner på.

Lenke til kommentar

Med høyere minnebuss, og bedre GPU-kjerner osv.. sammenlignet med originale GTX295 så burde det nesten blitt kalt GTX298 eller noe. Ikke snakk om noe tullete bytte av referansedesign og fabrikkoverklokket utgave her nei, her har de jo faktisk designet sitt eget superkort?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...