Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Ja, du må ha PhsyX på diable, ellers vil Vantage betegne det som juks.

 

17179 GPU-score er på den laveste siden av hva jeg har sett, men virker til å være grei for GTX 295 på stock. Jeg kan ikke se noe annet enn overkokking av GPU, CPU og RAM(i denne rekkefølgen) for bedre 3Dmark resultat.

 

Ja, men jeg ligger også ca 15-20 fps lavere enn i maks fps enn alle andre som har tatt denne testen med mitt kort på stock. Jeg var aldri over 100 fps tror jeg.

Og alle jeg har sett som har standard stock GTX 295 ligger på rundt 20000 eller over på GPU

score.

 

Har jeg rett og slett får ett elendige kort, og burde dermed bare få byttet det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000.

 

Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da :p ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå.

Lenke til kommentar
Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000.

 

Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da :p ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå.

Hvis du kjører med PhysX da vil dine score IKKE bli akseptert og ikke bli registret i hele tatt. Du kan gjerne gjenta det 3 ganger til, men hwbot (3DMark Vantage Ranking) vil ikke akseptere dine score.

Lenke til kommentar
Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000.

 

Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da :p ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå.

Hvis du kjører med PhysX da vil dine score IKKE bli akseptert og ikke bli registret i hele tatt. Du kan gjerne gjenta det 3 ganger til, men hwbot (3DMark Vantage Ranking) vil ikke akseptere dine score.

 

Men jeg har jo tydeligvis fått det godkjent eller fått opp resultat Sam.

 

Som du ser fikk jeg en veldig veldig høy cpu score og veldig liten gpu score,

dette grunnet at PsyhX var enablet.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har enablet begge kjernene i Nvidias kontrollpanel? Du får nemlig ca samme score som ett bra GTX260 eller middels GTX280, noe som for meg kjennetegner at du muligens kjører kun med en GPU :hmm:

 

Sam/wheelman: Så lenge det kommer opp en score etter endt benchmarking så kaller jeg det for en "godkjent" test. At en nettside boikotter en hvis type resultater grunnet at konkurenten ikke har samme mulighet, ser jeg på som konkurentens problem og ikke mitt :) For meg er høyest mulig ytelse av hardwaren min målet, jeg føler ingen obligasjon til å måtte slå av en feature (kjøre en test på ett nedjustert system) for å kunne sammenlignes med en konkurent som ikke har den type teknologi. Igjen... det er ATI/AMDs bissniss, ikke min.

Når det gjelder "overklokke-miljøet" så synes jeg da bare synd på de. De av alle burde jo gå etter hva som gir mest uttelling ytelsesmessig. Men som alle "sekter" så har vel de også noen gylne regler for hvordan universet bør være :D

 

EDIT: PS! Kjører du testen for optimal? altså med optimal settings?

Endret av Incense
Lenke til kommentar
Se at du fortsatt har PhysX enablet :)

 

Du kan jo kjøre GPU-Z, den viser om du har aktivert 1, 2 eller flere kjerner..

 

Ja tok den på igjen etter testen så er ikke dette som er feilen.

 

Screen fra GPU-Z

 

GPU-Z

 

Bør jeg ta kontakt med Komplett? Få byttet kortet, noen andre som

har noen smarte innspill? Prøvd alt snart:(

Bra kjøp til 5000 kr:(

Endret av snakzz
Lenke til kommentar
Se at du fortsatt har PhysX enablet :)

 

Du kan jo kjøre GPU-Z, den viser om du har aktivert 1, 2 eller flere kjerner..

 

Ja tok den på igjen etter testen så er ikke dette som er feilen.

 

Screen fra GPU-Z

 

GPU-Z

 

Bør jeg ta kontakt med Komplett? Få byttet kortet, noen andre som

har noen smarte innspill? Prøvd alt snart:(

Bra kjøp til 5000 kr:(

 

lol du spøk sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...