Justin-Case Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Vi har en litt eldre modell Acer bærbar på jobben hvor lyset i skjermen ser ut til å ha forsvunnet. I det vi starter maskinen kommer vel og merke acer-logoen frem, men skjermbildet er blitt rødt. Så fort Windows skal boote er det ikke noe lys i skjermen men vi ser at noe foregår i bakgrunn. Er dette kvelden for skjermen? Noen som vet hva som gjør dette? Andre forslag?
ZyberZone Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Det er garantert LCD inverteren som har gått til helvete. Koster en 100-200 kr å få kjøpt ny, og er byttet på 5 minutter. (Vel å merke om du kjøper fra Ebay) Edit: Har byttet dette på en del laptoper nå, spesielt på HP Crap. Endret 3. desember 2007 av ZyberZone
Justin-Case Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 Denne modellen er 3 år gammel og rimelig mye brukt. Jeg gjorde en liten test, ved å sette på en ekstern skjerm. Dette fungerte jo fint. Så slo jeg over på laptopens egen skjerm igjen. Da fikk jeg skjermbilde i 2 sekunder før det forsvant, det var også rødfarget i lyset som acer logoen i oppstarten er.
InsertNumLock Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Backlighten som har gått kadundas. Det er 2 LEDs, en oppe og en nede som belyser skjermen bakfra. Koster ikke mye å få kjøpt nytt, og det skal ikke være så vanskelig å fikse heller..
ZyberZone Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Backlighten? Neppe. Hadde det vært backligheten så burde han ikke få noe lys i det hele tatt. Det er LCD Inverteren som ikke fungerer. Den klarer ikke å holde høy nok spenning for å lyse opp skjermen.
Justin-Case Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 Er det den lave spenningen som er grunnen til dette "rødskjæret" som bildet får også? Tror ikke jeg gidder å bruke noe mer tid på denne maskinen da. Vi får bruke den på en ekstern LCD skjerm til den dør helt.
ZyberZone Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Rødskjær tror jeg ikke har noe med det å gjøre, men vet ikke. Har ikke hatt de problemene på de Pc'ene jeg har fikset.
Prusk Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Om det er backlighten kan du "lyse" gjennom skjermen med en lampe eller lommelykt, og se ting som "normalt"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå