Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
f.eks. For alt vi vet så kunne f.eks Dotten være en jente?

det er egentlig det som er fint med forumet og internett generelt.

qouter meg selv fra dagens engelsktentamen:

That’s another aspect of the internet, you can be anonymous. On the internet you are often known by a pseudonym or nick.

 

You will not be discriminated nor will you have any advantage based on your economy, sex, skin color etc.. The only thing that counts is your knowledge and behavior, everyone starts at scratch.

håper ikke dette blir tatt i en plagiat-test... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
tenker mer på at hun på en måte "snek" i køen og gikk foran andre som har vært engasjert i lengre tid med gode innlegg og saklighet osv. bare fordi hun er jente.

 

Ja hernil, det smaker ikke godt av urettferdighet, men jeg fantasere bare litt over hva som skal til for å trekke flere jenter til forumet. Jeg ser også på moderatorrollen som en typisk lederrolle, og da betyr ikke fartstid det spøtt, men egnethet/egenskaper desto mere. Kan jo nevne at for egen del humrer jeg litt over disse nye lederne av og til. De som får litt makt å tar vel av bare grunnet en posisjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Slik det fungerer pr. i dag så er alle moderatorer globale moderatorer. Det vil si at man kan moderere i alle kategorier, og ikke kun i bestemte kategorier. Jeg mener derfor at minstekravet er at man har en viss kunnskap innenfor de fleste kategorier.

 

 

 

Det er mange som tror at jeg er en gutt/mann f.eks. For alt vi vet så kunne f.eks Dotten være en jente?

 

Hvorfor bør minstekravet være at man har en viss kunnskap om kategoriene? Er det ikke nok at man kjenner regler/rammer, og forholder seg til disse?

 

Når det gjelder Dotten så er jeg litt enig i at man kan lure litt på den kroppen ... :p

 

Men alvorligere talt tar det ikke så lang tid, eller meget energi å finne ut hvilket kjønn personene har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Fordi det er vanskelig å moderere en sak man ikke har peiling på hva omhandler :)

 

Vel, som om det svaret hjalp noe ...!

Hva mener du med å moderere en sak, skal dere ikke bare sørge for at folkene oppfører seg i tråd med reglene?

Lenke til kommentar

Det finnes forskjellige vurderingssituasjoner hvor man må vurdere om man bryter retningslinjene. Og det er ikke alltid like lett når man ikke vet hva ting betyr eller hvordan ting fungerer. Eksempelvis kan dette gjelde piratkopiering, spill, programvare ++. Det kan komme ord og uttrykk man ikke skjønner så mye av hvis man er på stadiet hvor man ikke vet hva som er frem og bak på en PC ;) Det er ikke så lett å skulle vurdere en samtale som foregår på tysk hvis man ikke kan tysk, om du skjønner sammenligningen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det finnes forskjellige vurderingssituasjoner hvor man må vurdere om man bryter retningslinjene. Og det er ikke alltid like lett når man ikke vet hva ting betyr eller hvordan ting fungerer. Eksempelvis kan dette gjelde piratkopiering, spill, programvare ++. Det kan komme ord og uttrykk man ikke skjønner så mye av hvis man er på stadiet hvor man ikke vet hva som er frem og bak på en PC ;) Det er ikke så lett å skulle vurdere en samtale som foregår på tysk hvis man ikke kan tysk, om du skjønner sammenligningen.

 

Takk for et godt svar!

Vil det si at denne sakskunnskapen er mere nødvendig i de tekniske delene av forumet, og ikke i de mere "abstrakte" delene, eller rettere sagt generelle?

Grunnen for at jeg spør er at i de delene jeg frekventerer er det moderatorer som deltar som brukere, og ved sin tilstedeværelse, personlige egenskaper, og konstruktive innlegg virker å dempe utslag av destruktiv adferd hos meddebattanter. Så derfor trengs ikke annet enn sunn fornuft, vel slik som jeg ser det. 

Lenke til kommentar

PencilCase: Hvis det er noen som vil lide av at en uerfaren, ny bruker blir mod så er det sånne som oss. Vi danser på streken med glimt i øyet og vet akkurat hvor grensen går, og alle som har vært her en stund forstår at våre utsagn aldri er ondsinnet eller kjipt ment, og at alle sleivspark er ment på tull. Jeg foretrekker at det forblir sånn, det er litt av grunnen til at jeg fortsatt henger på forumet, og da har fartstid alt å si. Mods er tross alt ikke politikerne i vårt lille samfunn, men politiet, og purken må vite hvilke skurker som skal arresteres i tillegg til å kjenne igjen "the town drunk" og "the village idiot" (henholdsvis moi et toi).

Lenke til kommentar
Takk for et godt svar!

Vil det si at denne sakskunnskapen er mere nødvendig i de tekniske delene av forumet, og ikke i de mere "abstrakte" delene, eller rettere sagt generelle?

Grunnen for at jeg spør er at i de delene jeg frekventerer er det moderatorer som deltar som brukere, og ved sin tilstedeværelse, personlige egenskaper, og konstruktive innlegg virker å dempe utslag av destruktiv adferd hos meddebattanter. Så derfor trengs ikke annet enn sunn fornuft, vel slik som jeg ser det.

 

Tja, det er selvfølgelig ikke mer nødvendig enn i alle andre deler av forumet (noen kategorier er faktisk lettere å moderere enn andre, det må jeg innrømme). PRS er f.eks en veldig vanskelig kategori å moderere i. Derfor tror jeg også aldersgrensen på 18år kan være grei, med tanke på at det bør være en viss modenhet blant moderatorstaben. Det som bør ettertraktes (igjen, dette er min personlige mening) er en bred kompetanse. Derfor ønsker man heller at man finner en person som BÅDE kan moderere innen samfunn OG innen tekniske deler av forumet. Derfor har kanskje visse kandidater falt litt bak andre. KVTL er jo en av de nye moderatorene - og er en av de jeg synes stiller svært sterkt pga hans evne til å bidra i flere kategorier. Det å kunne bidra som bruker er også noe jeg tror det har blitt lagt litt fokus på :)

 

Jeg vet ikke om du er med på hva jeg prøver å si. Jeg er kanskje ikke den som er flinkest til å forklare hva jeg mener. TWFA har troligklart å suge til seg denne evnen på en helt fantastisk måte, slik at det ikke var nok igjen til oss vanlige dødelige :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Og DA visste jeg alle tre av jentene som hadde søkt. To av de var like aktiv i en kategri som jeg har oppfattet som ikke like viktig som de andre. Den tredje var like aktiv overalt men for ung. Den ene stiller IMHO sterkest da hun var mest aktiv der hvor jeg har oppfattet det som der de søkte mest.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk Darkness! Nå har jeg fått de svarene jeg trengte. Men vi kom ikke av tverre flekken videre i å finne ut hva som skal til for å trekke flere jenter hit, både som brukere, og ikke minst som moderatorer. Feilen tror jeg ligger i forumets styrke. Da mener jeg at den måten vi har lært oss å "omgåes" her på forumet, og de premissene vi legger for hvilke kvaliteter vår egen ordensmakt skal inneha forfordeler guttene. For å få en jente inn i den ulveflokken, og ikke minst trives her betyr at hun nesten må være over gjennomsnittet "guttete" (no offence!), og de guttejentene henger ikke på trær.

 

Hvis jeg var konge for en dag så hadde jeg gitt f..., og ansatt flest mulig dyktige jenter. Skjermet dem mot de verste delene av ulvegården, og bygget opp selvtilliten deres i en del av forumet hvor de hadde "trygg is" under seg, før de fikk lov å velge om de skulle forsøke seg på større oppgaver.

 

Den verdien som et balansert styre gir, har jeg klokketro på, og utsagn som "slik har det vært, så derfor må det bare være sånn", ville jeg latt gå planken. Good riddance!

 

Ja til flere skjørt her på forumet, jaja, og et par kjortler til. Nok pungbjørner for svingende!

:)

Lenke til kommentar
je. Ikke sikkert alle jentene her har fått med seg moderator søketråden.

 

hvist jentene ikke fikk det med seg egner de seg ikke som mod , for og modderer må man være aktiv , og bruke hele forumet ikke bare ot-baren og sammfunn .

 

Hva mener du vi bør gjøre for å få flere jenter inn på forumet? Så kan vi heller starte en slik diskusjon. For jo flere jenter vi får inn, jo flere kandidater får vi.

bare merge kvinneguiden sitt forum inn her så får vi mange jenter og damer .

 

 

 

 

 

 

det skal ikke legges under en krakk at for og være mod bør man bo her . man må kjenne hele forumet , fra ende til annen ( hvordan skal man vite hvor man skal flytte feil postene ? ) . man bør ha litt mer en basiskunnskap i det fleste kategoriene , man bør ha vær her lenge nok til og vite hvordan ting funker ( med tanke på brukere , humor ol )

 

kan ikke si jeg har sett mange jentene som tilfredsiller dette .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
bare merge kvinneguiden sitt forum inn her så får vi mange jenter og damer .

 

Kvinneguiden er et kaos i gjestebrukere, telletråder, personangrep og alt det som man er relativt spart for her på. Brukere logger seg ut når de skal si noe politisk ukorrekt, og det er så mange troll at du skulle tro du var i souvenirbutikk. Da må i såfall begge forumene under samme regler - våre.

Lenke til kommentar
bare merge kvinneguiden sitt forum inn her så får vi mange jenter og damer .

 

Kvinneguiden er et kaos i gjestebrukere, telletråder, personangrep og alt det som man er relativt spart for her på. Brukere logger seg ut når de skal si noe politisk ukorrekt, og det er så mange troll at du skulle tro du var i souvenirbutikk. Da må i såfall begge forumene under samme regler - våre.

 

 

bevis for at jenter ikke kan nettetikette :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Nja, eller at forumreglene enkelt og greit håndheves for slapt :p Når antall klikk blir så til de grader viktigere enn forumets kvalitet (gjesteposter i alle kategorier, postcount i alle kategorier inkl telletråder) får man et forum med kvalitet deretter.

 

Men jeg tror nok absolutt at det hadde gått an å prøve å opprette flere kategorier som tiltrakk jenter, men jeg tror det er like viktig at ikke forumet blir alt for stort og uoversiktlig også.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet i å "ansette" en jente bare fordi hun er jente, slik skjer jo i samfunnet ellers.

- Bedrifter blir nesten påkrevd å ha 50/50 mannlige/kvinnelige medlemmer i styret

- Visse arbeidsektorer og studieretninger gir fordeler til mann/dame kun pga kjønn (for å rekruttere flere til den typen arbeid/studie)

 

Og jeg tror faktisk at jenter vil modere bedre enn gutter (det er i alle fall min oppfatning, de fleste jentene jeg kjenner er mer fornuftige i sine handlinger og tankemåte enn gutter)

 

Hvis dere virkelig prøver å få flere jenter inn i "gjengen" så burde dere kanskje holde et ekstra godt øye med evt. aktive "jentepostere" her på forumet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...