Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

...Men på den andre siden så øker gjenomsnittsalderen på våre medlemmer ..

 

Er det fordi det kommer flere eldre nye folk inn, eller fordi de som alt er her blir eldre? :)

Ein kombinasjon, eg vil tru det kjem både fleire kvinner/jenter samt eldre mennesker på forumet nå som det har ekspandert ganske kraftig. Kategoriar som alle i samfunnet kan ha interesse av er med å øke mangfoldet. Trur eg. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig kan jeg ikke fatte og begripe at noen faktisk ønsker bli kvotert inn pga kjønn. Er det noe kjekt å vite at man ble valgt fordi man er jente, og at det egentlig var andre som var bedre kvalifisert?

ville fått dårlig samvittighet hvis jeg ble valgt pga. kjønn mot en som egentlig var bedre kvalifisert...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Personlig kan jeg ikke fatte og begripe at noen faktisk ønsker bli kvotert inn pga kjønn. Er det noe kjekt å vite at man ble valgt fordi man er jente, og at det egentlig var andre som var bedre kvalifisert?

 

QFT

 

Ikke hadde det gjort noe bra for holdningen mot kvinnelige moderatorer heller.

Lenke til kommentar
Hmm.. hvorfor det? Det er da ikke din skyld at du er det kjønnet du er, eller at andre er så dumme at de velger deg pga kjønnet ditt :)

 

Det kommer vel av at man føler at man ikke velges på bakgrunn av hvordan man er, men hvilket kjønn du tilfeldigvis ble.

 

Alle vil jo gjerne føle at de har oppnådd noe, og det å bli kvotert inn på grunn av kjønn eller lignende er vel knapt nok noen prestasjon.

Lenke til kommentar
Hmm.. hvorfor det? Det er da ikke din skyld at du er det kjønnet du er, eller at andre er så dumme at de velger deg pga kjønnet ditt :)

 

Det kommer vel av at man føler at man ikke velges på bakgrunn av hvordan man er, men hvilket kjønn du tilfeldigvis ble.

 

Alle vil jo gjerne føle at de har oppnådd noe, og det å bli kvotert inn på grunn av kjønn eller lignende er vel knapt nok noen prestasjon.

 

tja, fysisk og intellektuelle evener er vel også sterkt styrt av ting man ikke påvirker selv. Hvilke gener man har, om man tilfeldigvis ble født inn i en familer med penger/kontakter/ressursterke foreldre som hjalp deg på skolen/etc..

 

Riktig det at man gjerne vil føle oppnåelse av noe, men kan man ikke like greit få det gjennom tilbakemeldinger på jobben man gjør? Det vil vel nesten alltid finnes noen som er bedre enn deg uansett, så om den beste skulle hatt jobben så tror jeg veldig mange ikke ville hatt den jobben de har i dag.

 

Om jeg har lyst på en jobb og jeg får den blir jeg glad fordi jeg fikk noe jeg hadde lyst på, uansett om jeg fikk den pga evner/kjønn/utsende/etc. Så får jeg følelse av å oppnå noe når jeg viser at jeg kan gjøre jobben jeg er satt til :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med å komme med forslag til tiltak slik at vi kan få et forum som gjør at flere jenter har lyst til å komme og delta?

 

Er enig i at trådens opprinnelige hensikt er utdebattert, men synes dette spørsmålet er viktig.

 

Hvis jeg skal prøve med et "wild stab in the dark", så må det bli at jeg har erfart at noen (kanskje alt for mange) unge, og testoseronfylte gutter, går litt hardt til verks når det drister seg en kvinne inn på deres enemerker (data osv). Kanskje på tide å jekke ned disse en smule?

 

Men det blir som sagt en antakelse.

 

Så dere jenter må dessverre bidra, hvis vi skal komme videre!

 

Håper dette blir mere fruktbart enn de sjeldne gangene jeg spør min hulde viv om hva hun ønsker seg ... :p

Lenke til kommentar

Så klart, man får jo muligheten til å vise seg skikket etter du er kvotert inn òg, men vi vet jo ikke om personen du ble kvotert inn foran ville gjort jobben bedre heller.

 

Men, som jeg nevnte. Hva trenger forumet for å gjøre det mer attraktivt for kvinner å tilbringe tid her?

 

PencilCase, kan godt være at guttene rett og slett skremmer bort kvinnene her, ja. Jeg tror vi har gått et skritt i riktig retning i hvert fall når vi etterhvert har fått mer kategorier som ikke nødvendigvis er relevant med noen av sidene i nettverket (f.eks mote og velvære-kategorien).

 

Hadde kanskje vært litt spennende å fått en ny søsterside i nettverket som dreier seg om typisk du-journalistikk, fritid og slikt?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet: Nei, det trenger vi strengt tatt ikke. Jeg tror ikke vi har noe spesielt å tjene på å ta inn flere jenter. Hvorvidt vi trenger flere moderatorer er et annet spørsmål, og det er ingenting galt med at en av de nye er jenter (jeg er usikker på hvor mange verdige kandidater det er), bare det ikke er derfor.

 

De jentene jeg kjenner som kunne tenkt seg stillingen hadde neppe likt å bli kvotert inn. Det er også en utrolig kjip måte å begynne karrieren sin som moderator, da absolutt ingen hadde respektert jenten som ble kvotert inn.

Lenke til kommentar

Kvinnene/jentene kommer vel når de føler de har noe å bidre med. Jeg sier ikke at data (og bil) ikke trenger å være av interesse, men som Zeph nevner i en tidligere post, så har vel dette forumet utvidet med kategorier som vil gjøre det mer interessant for kvinner/jenter å delta.

 

Trådstarter etterlyser flere kvinnelige moderatorer, og det med rette. At 1 av 46 (+19 admin?) er kvinne er selvfølgelig alt for dårlig og det hjelper kanskje ikke på lysten hos de kvinnelige å hoppe på jobben som moderator. Hvor aktiv Forumstyret er i å rekruttere kvinnelige moderatorer (og admins) med de ønskede egenskaper, vites ikke, men å få flere inn i disse titlene kan kanskje også være med på å rekruttere flere kvinnelige forumbrukere?

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Det har vært tre jentemods, men to av dem har gitt seg. Når det ikke er noen kandidater som skiller seg ut som spesielt gode, så ser jeg ikke poeng i å velge dem. Jeg kjenner kun til én jente på forumet som jeg hadde stolt på til å være moderator, hvorvidt hun søkte eller ikke vet jeg ikke men hvis hun gjorde det så hadde hun absolutt fortjent plassen.

 

Det er vanskelig nok å finne en bruker som er saklig, flink, aktiv, seriøs, fornuftig og som har lang fartstid av de tusenvis av guttene som finnes på forumet. Når man i tillegg skal velge blant jenter, som er grovt underrepresentert, så blir det enda vanskeligere. I tillegg er det en del av disse tidligere nevnte jentene som enten ikke er aktive, ikke er interessert i å moderere, ikke er gammel nok eller som ikke har vært her særlig lenge. Da jeg først ankom forumet var det ikke mer enn 4-5 aktive jenter, slik jeg husker det. Nå kryr det riktignok av dem (bare sjekk RPP), men i begynnelsen var det tusenvis av gutter og bare noen få jenter. Da er det ikke så rart at når man velger blant de som har vært her en stund, så er det ikke så mange jenter å velge mellom.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
De jentene jeg kjenner som kunne tenkt seg stillingen hadde neppe likt å bli kvotert inn. Det er også en utrolig kjip måte å begynne karrieren sin som moderator, da absolutt ingen hadde respektert jenten som ble kvotert inn.

 

Hvorfor hadde ingen respektert den innkvoterte jenta? Fordi hun ikke snakker "samme språket" som "oss"? Oss er da vi gutter som "eier" dette forumet. Det betyr for meg at skal jenta få respekt, så må hun legge fra seg noen av de unike styrkene som det såkalt "svake" kjønn besitter.

 

Så lenge det er gutta som definerer hva som er kvalitet, vil vi nok for overskuelig fremtid nøye oss med TWFA i kjortel, som et surrogat for noe slags kvinnelig. Jaja, kanskje Dotten og. Han er jo ganske femi ... :innocent:

 

Mere alvorlig. Dette minner meg om den litt for vanlige typen kvinnelige leder. Den som må være som en mann for å lykkes ute i "vår virkelige verden". Det er ikke den typen kvinneforbilde jeg liker (eks: Valla). Derimot liker jeg den jenten som satser maksimalt på sine sterkeste egenskaper, og de egenskapene klarer selv ikke den mest testoseronfylte databamsen å oppnå.

Lenke til kommentar
Nokon som veit korleis kjønnsfordelingen er på moderatorsida på Kvinneguiden.no?

 

Ser ut som de faktisk har hele to administratorer, men ingen vanlige moderatorer som jeg kunne se av brukernavnene.

 

Ueland er vel administrator på kvinneguden.no fordi han er med å drifter det forumet også, brukeren supermads vet jeg ikke noe om. (Det med Ueland er også gjetning fra min side, men mer kvalifisert gjetning).

 

Link:

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...mp;CODE=leaders

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor hadde ingen respektert den innkvoterte jenta? Fordi hun ikke snakker "samme språket" som "oss"?

nei, fordi hun fikk plassen pga. kjønn og ikke fordi hun fortjente det. (vil jeg tro :p )

 

Jada, jeg vet at det er poenget for "oss", men er det ikke i bunn og grunn nok å inneha endel grunnleggende egenskaper og interresse. Med egenskaper mener jeg: Høflighet, rettferdighetssans, saklig, god vandel osv. Det er vel heller ikke så veldig viktig om man har lang fartstid på dette forumet, fordi det kan like gjerne medføre stagnasjon i utviklingen, og derfor like godt bli negativt for helheten. Tankegangen blir litt sånn: Du må være sånn som oss, noe annet respekterer vi ikke, ei heller vil vi forsøke å anstrenge oss. Det bringer slett ingen utvikling.

Lenke til kommentar

Merk at følgende er min personlige mening og ikke nødvendigvis det som representerer modteamets mening:

 

Slik det fungerer pr. i dag så er alle moderatorer globale moderatorer. Det vil si at man kan moderere i alle kategorier, og ikke kun i bestemte kategorier. Jeg mener derfor at minstekravet er at man har en viss kunnskap innenfor de fleste kategorier.

 

Riktignok har det strømmet på med flere jenter etter at http://forum.hardware.no ble om til www.diskusjon.no - men disse oppholder seg stort sett under Off topic og Samfunn. Dette medfører at de som oftest kun kan moderere under disse kategoriene.

 

Adawen var moderator i mange år, og hun trakk seg definitivt ikke fordi hun følte seg uvelkommen. Jeg hadde ikke pause fordi jeg følte meg utstøtt som kvinne. Anette_ brukte ikke tid lenger på forumet, og ønsket vel ikke å gjøre det heller, derfor fortsatte hun ikke som mod.

 

Jeg vet ikke om jeg innehar respekt blant den generelle bruker, men jeg vet i hvert fall at jeg stiller i en annen kategori enn de fleste "synlige" jentene her. Det er sikkert mange jenter som har mer og videre kompetanse innenfor flere fagfelt enn meg, men disse er i de fleste tilfeller faktisk ikke synlige som jenter. Og hvorfor skulle de være det? Hvorfor skal kjønn spille en rolle?

 

Når det gjelder det å si at jenter havner bakerst i rekken fordi de er jenter - så vet jeg ikke med 100% sikkerhet at det var derfor forumstyret ikke valgte dem blant de søkerne som var denne gangen, men jeg må faktisk si at jeg synes kommentaren blir for drøy. Hvorfor tror man at forumstyret eller modteamet er kvinnehatere?

 

Kvotering er i noen tilfeller mer riktig enn andre tilfeller - selv om det aldri vil være 100% rettferdig at jenter kvoteres inn pga kjønn. Men jeg vet i hvert fall at diskusjon.no ikke har behov for noe kvotering. Kvotering hører under tvil hjemme der hvor det tidligere har vært diskriminering, og det har det aldri vært her på forumet.

 

Hvis medlemmene velger å være aktiv på et forum på grunnlag av om det er kvinner eller menn som modererer, så synes jeg det er ganske underlig.. Det er helt tilfeldig at folk vet om det er kvinner eller menn som modererer. Det er mange som tror at jeg er en gutt/mann f.eks. For alt vi vet så kunne f.eks Dotten være en jente?

 

Ps. Denne moderatoren som en person har hengt seg veldig opp i, har fått tittelen på et helt annet grunnlag enn de fleste moderatorene. Antall innlegg spiller derfor ingen rolle. I stedet for å gå rundt og anta ting og spre eder og galle, så kan man kanskje heller spørre forumstyret hvorfor denne personen har modtittel?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Hadde kanskje vært litt spennende å fått en ny søsterside i nettverket som dreier seg om typisk du-journalistikk, fritid og slikt?

 

Som kvinneguiden, med artikler som Kult med mensen, "sånn strammer du opp", og "50 grunner til at det er best å være kvinne"? :cry: No thanks. Men jeg tror ellers at ideen ikke er så dum. Hadde vi startet et hesteforum, hadde vi fått dem inn når de var unge også.

 

Det tar nok litt tid før vi kjenner helt effekten av flere jenter, men vi har jo sett at venninner gjerne registrerer seg sammen, man truer venninner inn etter hvert, etc. Og får de ikke PMer som

HAR DU MSN!! :w00t::love::dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: blir de kanskje værende også.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...