Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

jeg også driter jo i om det er en jentemod og 20 guttemoder, men prinsippet er jo at jenter også burdte bli spurt. Ikke sikkert alle jentene her har fått med seg moderator søketråden. Og ingen av de 3 jentene som søkte ble valgt, og jeg nekter å tro at de var så veldig mye dårligere kandidater enn de 100 andre gutta som søkte.. men men, sånn er det!

 

det er fortsatt 10-0 til gutta, og vi jentene får bøya oss i støvet for dere gutta denne gang, inntil dere er så snille og gir oss medlidenhet og "firer ned" krava.. :hrm::roll:

 

Og hvem vet, hvis flere jenter er så heldig å få slippe inn i denne gutteklubben, så kanskje de står på for å åpne døren for andre jenter! Er nettopp det jeg har mistanker om ja!

 

edit: omskriving..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er heller ikke sikkert at alle guttene fikk den med seg. Om ALLE på HELE forumet hadde søkt, så hadde det kanskje sett annerledes ut. Hvisomatte. -.-'

 

Men hvorfor vil vi ha jenter inn blant moderatorene? Hvorfor akkurat jenter? Kan vi ikke like godt presse på for å få flere kaffe-drikkere, eller flere røykere inn? Hvorfor gjør du slik forskjell på gutter og jenter? oO

Lenke til kommentar
jeg også driter jo i om det er en jentemod og 20 guttemoder, men prinsippet er jo at jenter også burdte bli spurt. Ikke sikkert alle jentene her har fått med seg moderator søketråden. Og ingen av de 3 jentene som søkte ble valgt, og jeg nekter å tro at de var så veldig mye dårligere kandidater enn de 100 andre gutta som søkte.. men men, sånn er det!

 

det er fortsatt 10-0 til gutta, og vi jentene får bøya oss i støvet for dere gutta denne gang, inntil dere er så snille og gir oss medlidenhet og "firer ned" krava.. :hrm::roll:

 

Og hvem vet, hvis flere jenter er så heldig å få slippe inn i denne gutteklubben, så kanskje de står på for å åpne døren for andre jenter! Er nettopp det jeg har mistanker om ja!

 

edit: omskriving..

 

De trenger ikke å være så veldig mye dårligere, det holder å bare være litt dårligere, dvs ikke blant de 4% beste av søkteren. Jeg tror forøvig ikke alle brukerene fikk med seg at man kunne søke nei, hverken gutter eller jenter...

 

AtW

Lenke til kommentar

Som eneste kvinnelige mod (akkurat nå), så vil jeg i hvert fall ettertrykkelig understreke at jeg er totalt i mot kjønnskvotering. Så der tar du feil Melisma, jeg kjemper ikke for å åpne døren for andre jenter.

 

Det er dessuten feil at ikke jenter har blitt spurt om å bli mod. Adawen var mod i flere år, Anette_ ble spurt og var mod en stund, og jeg ble også spurt. Ingen av oss søkte. Det har trolig også vært flere kvinnelige mods om jeg ikke tar helt feil.

 

Personlig så ser jeg ikke problemet - for ærlig talt, ingen utenom modteamet/styret vet vel egentlig kjønnet til alle modsene?

 

Det er heller ingen som har ment å si at ingen av jentene som søkte denne gangen ikke var egnet som mod. Saken var at de tre som ble valgt hadde de beste kvalifikasjonene, søknadene, referansene +++ Derfor ble disse 3 valgt ut denne gangen. Neste gang kan det være at det er en jente som blir valgt.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor kjønn skal spille noen rolle. Man velger den som er best kvalifisert.

Lenke til kommentar

Tror vi trenger noen mindreårige, gjerne ned i 10-11-årsalderen til moderatorer.

Du motsier deg selv melisma, du sier at du driter i det, men at det viktig at en jente blir valgt når det er 3 mot 67 (?) og 4 blir valgt. Oddsen er ikke på jentenes side som en gruppe. Så istedet for å klage på at verden er urettferdig og bla bla så.

Hvordan vet du om hvordan de 4 ble valgt? Var det de 4 beste, eller var det 3 gode og resten helt like så trakk man lodd, mulighetene er mange.

Lenke til kommentar
Og det er heller ikke sikkert at alle guttene fikk den med seg. Om ALLE på HELE forumet hadde søkt, så hadde det kanskje sett annerledes ut. Hvisomatte. -.-'

 

I og med at det er mange felere gutter på forumet, så er det vel en større sjans for at de fikk den med seg ja.. skulle nå jeg tro ihvertfall

 

Men hvorfor vil vi ha jenter inn blant moderatorene? Hvorfor akkurat jenter? Kan vi ikke like godt presse på for å få flere kaffe-drikkere, eller flere røykere inn? Hvorfor gjør du slik forskjell på gutter og jenter? oO

 

du har tydeligvis ikke skjønt hva jeg mener.. hvorfor JEG gjør slik forskjell på gutter og jenter? Burdte du ikke heller spørre forunstyret eller moderatorene om dette? hvorfor akkurat jenter? prøv å skjønne litt hva jeg mener da.. du som er jente og alt ting..!

Lenke til kommentar
Og det er heller ikke sikkert at alle guttene fikk den med seg. Om ALLE på HELE forumet hadde søkt, så hadde det kanskje sett annerledes ut. Hvisomatte. -.-'

 

I og med at det er mange felere gutter på forumet, så er det vel en større sjans for at de fikk den med seg ja.. skulle nå jeg tro ihvertfall

 

Men hvorfor vil vi ha jenter inn blant moderatorene? Hvorfor akkurat jenter? Kan vi ikke like godt presse på for å få flere kaffe-drikkere, eller flere røykere inn? Hvorfor gjør du slik forskjell på gutter og jenter? oO

 

du har tydeligvis ikke skjønt hva jeg mener.. hvorfor JEG gjør slik forskjell på gutter og jenter? Burdte du ikke heller spørre forunstyret eller moderatorene om dette? hvorfor akkurat jenter? prøv å skjønne litt hva jeg mener da.. du som er jente og alt ting..!

 

Ja, for alle guttene her er med i den store gutteklubben grei, der alle får vite det om et meldem får vite det...

 

Hvorfor mener du det gjøres forskjell på jenter, når jenter er vel så godt representert i prosent, som gutter?

 

AtW

Lenke til kommentar
du har tydeligvis ikke skjønt hva jeg mener.. hvorfor JEG gjør slik forskjell på gutter og jenter? Burdte du ikke heller spørre forunstyret eller moderatorene om dette? hvorfor akkurat jenter? prøv å skjønne litt hva jeg mener da.. du som er jente og alt ting..!

 

Moderatorene gjør jo ikke forskjell på gutter og jenter, de tar inn de best kvalifiserte. At få av jentene passer inn under dette kalles tilfeldigheter. Det er du og ikke forumstyret/moderatorene som gjør forskjell nå.

 

Julebrusdrikkere som moderatorer, ftw! =D

Lenke til kommentar

Herrejesus for en diskusjon.

 

1. bare 4 av disse 70+ jentene søkte... mot 76 gutter... som tidligere nevnt det er en relativt liten prosentandel... sannsynligheten for at noen av gutta da er bedre kvalifisert er stor.

 

2. Vet du om jentene er blitt spurt om å være moderator og har takket nei? Kanskje de rett og slett ikke er intresserte?

Lenke til kommentar

Jeg (som gutt) tror jeg skjønner hva melissa mener.

 

Altså av de som søkte var det tydligvis et svært fåtall som var jenter, og de var visst ikke like godt kvalifisert til "jobben", men var de SÅ mye dårligere kvalifisert at det ikke hadde vært mulig å "ansette" vedkommende?

Var jentene SÅ dårlige at de ikke kunne taklet jobben bra nok?

 

La oss tenke oss at den ene plassen var mellom en gutt med en innbilt "score" på 92/100 poeng på "moderator skalaen" og en av jentene hadde "bare" 90/100 poeng, hadde hun gjort en SÅ mye dårligere jobb at noen hadde merket forskjell?

 

Nå er jo dette bare fiktive poeng og tankemåte, men det hjelper meg med å vise mitt poeng.

 

JA til flere kvinner i "guttejobber" (helt ærlig så liker jeg jenter i utradisjonelle yrker ((les mannsdominerte yrker)) vise liksom at noen er villige til å gå mot strømmen:)

Lenke til kommentar
Som eneste kvinnelige mod (akkurat nå), så vil jeg i hvert fall ettertrykkelig understreke at jeg er totalt i mot kjønnskvotering. Så der tar du feil Melisma, jeg kjemper ikke for å åpne døren for andre jenter.

 

Helt greit om din personlige mening er at du er imot kjønnskvotering. Men greia er jo om man heller bare legger jentene nederst i bunken uten å se de engang, skjønner?

 

Det er dessuten feil at ikke jenter har blitt spurt om å bli mod. Adawen var mod i flere år, Anette_ ble spurt og var mod en stund, og jeg ble også spurt. Ingen av oss søkte. Det har trolig også vært flere kvinnelige mods om jeg ikke tar helt feil.

 

wow, det var litt av ett imponerende antall! i og med at du er den eneste som er igjen..

 

Personlig så ser jeg ikke problemet - for ærlig talt, ingen utenom modteamet/styret vet vel egentlig kjønnet til alle modsene?

 

Jeg håper alle inkludert Chokke skjønner hva jeg mener nå: Jeg blåser egentlig i om det finnes jenter på modteamet, prinsippet er at jenter burdte bli tatt opp på lik linje med gutta, helt greit for meg om jentene sier "nei", men da har de ihvertfall blitt spurt! Synes bare det er rart at ingen jenter, bortsett fra en er moderatorer! men som sagt, alle moderatorene må moderere så og si "likt" etter regler, og man merker da ikke noen forskjell på om det er en gutt eller jente. Sånn. Kan vel si, jeg blåser i det, samtidig som at jeg ikke blåser i det :wow:

 

 

til slutt så må jeg vel bare legge til at Darkness| må visst være en super fantastisk utrolig mye mere flinkere jente i forhold til de andre jentene som har søkt eller finnes på forumet! Best i test kanskje? eller det blir vel umulig å si siden man ikke har testet de andre jentene!

 

jvc1986: du aner ikke hvor glad jeg er for at en gutt endelig skjønner hva jeg mener..! :yes:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
*snip*

 

 

Men skal det at noen er villig til å gå mot strømmen hindre dem som VIL følge strømmen? Skal det at jeg er jente gjøre at du som gutt ikke får en jobb, selv om du eventuelt er bedre kvalifisert enn meg? Det er ikke likestilling. Det er overdreven feminisme. Og det er det faktisk ikke ett flertall jenter som vil.

 

Om jeg får en jobb i ett guttedominert yrke, så vil ikke jeg at kollegaer og andre skal kunne si "ja, hun fikk jobben fordi hun er jente", jeg vil at de skal kunne si "ja, faen, hun fortjente den jobben".

Endret av Nie
Lenke til kommentar

skulle faen meg tro moderatorer jobbet sammen for å finne svaret på kreft gåten jo! det er snakk om å moderere på ett diskusjonsforum, hvor vanskelig kan det være?? nå får dere slutte og slite ut den utbrukte regla "guttene var mye/litt bedre kvalifisert enn jentene"

 

Gi jenter en sjans ihvertfall, selvom hun ligger laaaaangt under det proffe nivået til gutta! De er tydeligvis supermennesker!

 

Det lukter svidd av hele tråden her! :angry:

 

Ordene ovenfor er ikke rettet mot dere moderatorer personlig og har ikke noe imot noen av dere og dere gjør en bra jobb.. selvom det kan virke sånn,,, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Og de 2(?) moderator jentene som finnes, har jo hatt "fravær" fra stillingene sine pga forskjellige årsaker. Er vel kanskje bare en som kom tilbake og gjenopptok modereringen hvis ikke jeg tar helt feil.

 

Det er jo her problemet ligger. De andre som hadde klart å ligge seg til moderator-status var jo allerede på tjukka da de tiltredte oppgaven, og gikk dermed ut i permisjon straks etterpå. Er det rart at ikke flere kvinner blir plukket ut? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...