Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du synes den er tull, så får du holde deg unna den da.. skjønner meg ikke på folk som skal inn i en tråd kun for å annonsere til alle og enhver at de synes tråden er ubrukelig..

 

Nie: men hvordan i huleste helvete er det en jente kan bevise at hun er bedre kvalifisert enn gutten da? er jo det som er greia her.. det er "løse krav" så og si. Hvem/hvordan er det de måler ut at en gutt er bedre enn en jente? :blink: virker veldig merkelig.. men flertallet er uenig med meg, og det er helt lov! Jeg mener fortsatt at dette er ett gyldig spm.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
hvis du synes den er tull, så får du holde deg unna den da.. skjønner meg ikke på folk som skal inn i en tråd kun for å annonsere til alle og enhver at de synes tråden er ubrukelig..

Er det så mange som har postet her for å si at tråden er ubrukelig? DU sa det først, jeg gjentok det. Noen flere kan jeg ikke se.

 

Med mindre du teller med de som bare sier at de er uenig med deg da...

 

men hvordan i huleste helvete er det en jente kan bevise at hun er bedre kvalifisert enn gutten da?

På samme måte som en gutt beviser at han er bedre en en annen gutt.

Lenke til kommentar
Er det så mange som har postet her for å si at tråden er ubrukelig? DU sa det først, jeg gjentok det. Noen flere kan jeg ikke se.

 

du, jeg skrev "skjønner meg ikke på folk som skal inn i en tråd.." da betyr det at jeg mener generelt.

 

Med mindre du teller med de som bare sier at de er uenig med deg da...

 

man mister tellinga når flere rotter seg sammen skjønner du.. nei, jeg teller ikke.

 

På samme måte som en gutt beviser at han er bedre en en annen gutt.

 

 

og på hvilken måte er det?

 

 

edit: Er ikke snakk om en alvorlig grad av kvotering her.. er ikke sikker på om det er snakk om kvotering i det hele tatt engang! Vi vet jo alle at noen ganger har man nødt til å kvotere for å åpne dører til andre og åpne øyne til flere.. at kanskje jentene duger til litt mer enn å amme unger og lage mat.. Hvorfor skriver de i jobbannonser "menn oppfordres til å søke" ? Er jo en grunn til!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Er det ingen av disse som kunne vært aktuelt? Virker som at dere ikke gidder å se på jentene engang.. er derfor jeg spør, ikke for å klage!

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese hva jeg skrev i starten av tråden:

 

Statistisk sett så blir det vanskelig. Jeg kan ikke snakke for de andre styremedlemmene men kjønn var ingen faktor for å bli moderator, ei heller en kvalifikasjon. Men alle tre jentene var for meg aktuelle som moderatorer og mulige kandidater for fremtiden og det har overhodet ikke noe med kjønnet deres å gjøre. Jeg anser det som krenkende om en jente ble tilbudt moderatorstilling med begrunnelse at hun var jente. Makan til respektløshet overfor den personen skal man lete lenge etter.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9919967

:)

 

 

Vi kvoterer ikke inn noen, for det er å diskriminere andre. Vi senker ikke kravene til noen grunnet deres kjønn, for det er å diskriminere andre. For ikke å snakke om at det er respektløst overfor den som vi firer kravene til.

 

Vi likebehandler kvinner og menn i utvelgelsesprosessen.

Lenke til kommentar

Jeg leste det istad Dotten, men jeg synes fortsatt det er merkelig at guttene da bestandig "vinner" over jentene.. de er best kvalifiserte bestandig. Jeg finner det en smule rart!

Jeg vil jo heller ikke at jentene skal få en "pitty-vote" å komme seg inn i moderator teamet, men disse "kravene" dere stiller for en kandidat skulle jeg da tro at en av 70 jenter her på forumet klarte å møte. Vi er ikke alle slik som meg heldigvis! Og de burdte få en sjanse synes jeg, om ikke de er like perfekte som de dere velger ut i deres øyne, så gi dem en sjans ihvertfall..

 

Okey, ting som blir vurdert: Språkbruk, tidlegare advarsler, inntrykk frå andre i moderatorteamet, kva delar av forumet kandidaten frekventerer, aktivitetsnivå, søknaden, og ellers ein generell vurdering av korleis kandidaten vil klare seg. Det er ikkje snakk om å skrive flest ord i minuttet, bruke flest timar på forumet eller noko sånt, men ein heilhetsvurdering. Ingen har sagt at det ikkje finnes kompetente kandidatar blant jentene, men vurdert opp mot gutane vart dei betrakta som mindre attraktive. Om me bør fire litt på krava for å øke sjansen for å få inn ei jente kan sjølvsagt diskuterast, og kanskje vil me få ei jente neste gang.
Lenke til kommentar
skulle faen meg tro moderatorer jobbet sammen for å finne svaret på kreft gåten jo! det er snakk om å moderere på ett diskusjonsforum, hvor vanskelig kan det være?? nå får dere slutte og slite ut den utbrukte regla "guttene var mye/litt bedre kvalifisert enn jentene"

 

Man tar såklart de beste kandidatene som man har tilgjengelig.

 

Når det gjelder hva som skal til for å være en god kandidat er allerede flere konkrete ting nevnt.

 

AtW

 

Jeg leste det istad Dotten, men jeg synes fortsatt det er merkelig at guttene da bestandig "vinner" over jentene.. de er best kvalifiserte bestandig. Jeg finner det en smule rart!

Jeg vil jo heller ikke at jentene skal få en "pitty-vote" å komme seg inn i moderator teamet, men disse "kravene" dere stiller for en kandidat skulle jeg da tro at en av 70 jenter her på forumet klarte å møte. Vi er ikke alle slik som meg heldigvis! Og de burdte få en sjanse synes jeg, om ikke de er like perfekte som de dere velger ut i deres øyne, så gi dem en sjans ihvertfall..

 

Hvorfor skulle man tro det når det er over hundre tusen gutter som ikke klarer å måte de? (dvs som ikke ble valgt i denne omgang)

 

AtW

Lenke til kommentar

selvom bare ett fåtall slipper inn gjennom nåløyet deres, så er det vel fordi dere bare har ett antall moderatorer dere skal trekke ut er det ike? (vet ikke hvordan dette funker) men allikevel, så trenger man vel ikke være så militant at man ikke kan la ei jente få prøvd seg også?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Gjett hvorfor det er så få jenter som er moderatorer er fordi det er såpass få jenter som er brukere her i forhold til gutter.

Og om man da tar "nåløyet" i betraktning, hvordet er veldig få av brukerne som slipper igjennom, uten tanke på kjønn, så er sjangsen for at en jente blir moderator enda mindre.

 

Hvis du skjønte innlegget mitt så ser du kanskje at jentene har akkurat de samme mulighetene til og bli moderatorer som guttene.

Men fordi det er såpass få jenter her inne i forhold til gutter er det bare logisk at mesteparten av de som blir moderatorer er gutter. Nettop fordi det er såpass stort overtall av dem.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jammen da blir jo evt. spørsmålet om man skal velge en jente bare fordi hun er nettopp det?

 

For alt vi vet er de 4 jentene og resten av gutta som ikke ble valgt i denne omgangen de mest usaklige, useriøse, uaktive menneskene på forumet, som bare søkte fordi det hadde vært morro å få tittelen moderator. Faktum er at ingen enn folkene i forumstyret (evt. moderatorteamet, ikke vet jeg hvem som var med i prosessen) vet kvalifikasjonene til de som søkte.

 

Jeg antar at forumstyret eller hvem det nå er som står for utvelgelsen av kvalifiserte søkere (ja, jeg antar de hadde ett fastsatt antall de skulle ha før søknadsrunden i det heletatt startet), er rettferdige og velger søkere basert på beste kvalifikasjoner. Hvorfor skulle da en jente få komme forran en gutt bare fordi hun er jente? Jeg har egentlig ikke hørt ett eneste godt argument for det. Det blir jo diskriminering igjen.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
..Helt greit om din personlige mening er at du er imot kjønnskvotering. Men greia er jo om man heller bare legger jentene nederst i bunken uten å se de engang, skjønner?

Jeg kan avkrefte at det var saken i den delen vi moderatorer og administratorer tok en del av.

 

Jeg blåser egentlig i om det finnes jenter på modteamet, prinsippet er at jenter burdte bli tatt opp på lik linje med gutta, helt greit for meg om jentene sier "nei", men da har de ihvertfall blitt spurt! Synes bare det er rart at ingen jenter, bortsett fra en er moderatorer!

Statistisk sett er det ikke rart i det hele tatt. I de delene av forumet av forumet jeg frekventerer mest tror jeg andelen jenter er mye lavere enn 1/40.

 

Men hvordan i huleste helvete er det en jente kan bevise at hun er bedre kvalifisert enn gutten da? er jo det som er greia her.. det er "løse krav" så og si. Hvem/hvordan er det de måler ut at en gutt er bedre enn en jente? :blink: virker veldig merkelig.. men flertallet er uenig med meg, og det er helt lov! Jeg mener fortsatt at dette er ett gyldig spm.

Hun beviser det på akkurat samme måte som alle andre som er blitt moderatorer.. ved å poste på forumet. Moderatorstillingene blir ikke utdelt på måfå eller fordi de etter første øyensyn virker hyggelige, men etter hvordan det eksisterende moderatorteamet vurderer ofte flere år med posting av tusenvis av poster. Ingen blir "gitt en sjanse for å vise det de kan", de har på forhånd bevist at de er kvalifisert ved ting som fartstid, postkvalitet, mengde rapporter og andre ting som viser at personen ønsker et forbedret forum og hjelpsomhet f.eks i form av guider og lignende som moderatorer har merket seg.

 

EDIT: Med unntak når det kommer til rapportspammere som prøver å tvinge et problem fikset men som i stedet blir satt til å løse det selv selvsagt. :blush:

 

Ellers vil jeg også legge til at det er nok flere forskjeller blant de eksisterende moderatorne som er større enn kjønn.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...