Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For få, kun 1 om eg ikkje tar feil.

 

Det er på grunn av dårleg utval. Under moderatorjakta var det eit par aktuelle jenter, men dei nådde ikkje heilt opp.

åja, så ingen jenter her på forumet er gode nok altså? forresten hvor lenge må man ha vært medlem, er det noen regel?

Definér "gode nok". Dei er sikkert fleire som er gode nok, men samanlikna med dei andre aktuelle så var dei ikkje gode nok, nei. :)

Lenke til kommentar
For få, kun 1 om eg ikkje tar feil.

 

Det er på grunn av dårleg utval. Under moderatorjakta var det eit par aktuelle jenter, men dei nådde ikkje heilt opp.

 

 

åja, så ingen jenter her på forumet er gode nok altså? forresten hvor lenge må man ha vært medlem, er det noen regel?

 

Det var ikke dette han sa ;)

 

Vi hadde sist 80 søkere og kun tre av dem var jenter. Statistisk sett så blir det vanskelig. Jeg kan ikke snakke for de andre styremedlemmene men kjønn var ingen faktor for å bli moderator, ei heller en kvalifikasjon. Men alle tre jentene var for meg aktuelle som moderatorer og mulige kandidater for fremtiden og det har overhodet ikke noe med kjønnet deres å gjøre. Jeg anser det som krenkende om en jente ble tilbudt moderatorstilling med begrunnelse at hun var jente. Makan til respektløshet overfor den personen skal man lete lenge etter.

 

Det florerer av gode kandidater på forumet, uten tvil. Det viktigste er å ha et moderatorteam som utfyller hverandre slik at det samlet sett er sterkest mulig. Etterhvert som forumet får en større andel kvinnelige medlemmer vil det naturligvis jevne seg mer ut når det kommer til kjønnsrepresentasjonen i moderatorteamet, på lik linje med alderssammensetning og etnisitet for å nevne andre faktorer. Vi har få kvinner, eldre og innvandrere i teamet rett og slett fordi de er i en minoritet når det gjelder medlemmer. Men på den andre siden så øker gjenomsnittsalderen på våre medlemmer og det kommer til både flere kvinner og innvandrere. Så da vil også oddsene på at dette etterhvert vil gjenspeile seg i moderatorteamet bedre seg med tiden :)

Lenke til kommentar
Definér "gode nok". Dei er sikkert fleire som er gode nok, men samanlikna med dei andre aktuelle så var dei ikkje gode nok, nei. :)

 

gode nok som i "moderator-akseptabel" oppførsel, aktive brukere, og hva mer trengs? jeg vet ikke hvilke krav dere stiller..

 

edit: nei, var ikke det han sa, men var slik jeg oppfattet det når han skrev "nådde ikke helt opp".. for meg betyr det "ikke bra nok" .. har bare litt vanskeligheter med å skjønne at absolutt ingen jenter her på forumet er gode nok.. men feks en gutt som har vært medlem i ca 10 mnd med 220 innlegg, (han hadde sikkert mye mindre da han ble moderator) at han stiller sterkere.. :ermm: er vi få jenter altså? hadde vært interessant å vite hvor mange.. men det går vel ikke.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Melisma, hvis en gutt og en jente er i kampen om å bli moderator, og gutten stiller littegrann sterkere enn jenten, er det ingen grunn til at hun skal få jobben bare fordi hun er jenten. De sterkeste overlever, og i et forum med overvekt av gutter er det større sjanse for at det er gutter som blir mod enn jenter.

Lenke til kommentar
Definér "gode nok". Dei er sikkert fleire som er gode nok, men samanlikna med dei andre aktuelle så var dei ikkje gode nok, nei. :)

 

gode nok som i "moderator-akseptabel" oppførsel, aktive brukere, og hva mer trengs? jeg vet ikke hvilke krav dere stiller..

 

edit: nei, var ikke det han sa, men var slik jeg oppfattet det når han skrev "nådde ikke helt opp".. for meg betyr det "ikke bra nok" .. har bare litt vanskeligheter med å skjønne at absolutt ingen jenter her på forumet er gode nok.. men feks en gutt som har vært medlem i ca 10 mnd med 220 innlegg, (han hadde sikkert mye mindre da han ble moderator) at han stiller sterkere.. :ermm: er vi få jenter altså? hadde vært interessant å vite hvor mange.. men det går vel ikke.

Med "nådde ikkje heilt opp" meiner eg at dei ikkje nådde opp til nivået på resten av kandidatene.

Lenke til kommentar
Definér "gode nok". Dei er sikkert fleire som er gode nok, men samanlikna med dei andre aktuelle så var dei ikkje gode nok, nei. :)

 

gode nok som i "moderator-akseptabel" oppførsel, aktive brukere, og hva mer trengs? jeg vet ikke hvilke krav dere stiller..

 

edit: nei, var ikke det han sa, men var slik jeg oppfattet det når han skrev "nådde ikke helt opp".. for meg betyr det "ikke bra nok" .. har bare litt vanskeligheter med å skjønne at absolutt ingen jenter her på forumet er gode nok.. men feks en gutt som har vært medlem i ca 10 mnd med 220 innlegg, (han hadde sikkert mye mindre da han ble moderator) at han stiller sterkere.. :ermm: er vi få jenter altså? hadde vært interessant å vite hvor mange.. men det går vel ikke.

 

Nå er det vel heller ikke slik at "absolutt ingen" jenter har vært mod, tror ikke jener er underrepresentert blant moderatorer i forhold til sammensetningen ute på forumet, men jeg kan ta feil, hvor mange prosent her inne er jenter?

 

AtW

Lenke til kommentar
Melisma, hvis en gutt og en jente er i kampen om å bli moderator, og gutten stiller littegrann sterkere enn jenten, er det ingen grunn til at hun skal få jobben bare fordi hun er jenten. De sterkeste overlever, og i et forum med overvekt av gutter er det større sjanse for at det er gutter som blir mod enn jenter.

 

ja, men hallo.. EN jente? Tilgi min skepsis, men er det benkpress som er kravet da eller? eller er det at man har god oppførsel og er saklig osv? Må vel finnes jenter som blir gode moderatorer også?

 

edit: Zeph: hva mener du egentlig når du sier det?

 

Glint: I'm all yours :!: :p

 

Atw: jeg mente om det ikke var noen flere jenter enn den ene(?) jenta som er moderator, som er gode nok.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Melisma: Er det så vanskelig å tro at det var noen gutter som var bedre egnet til å være en moderator av de jentene som søkte?

 

Men du skjønner, jeg leter etter grunnen jeg vettu! Hva er grunnen til at gutten stilte bedre enn jenta? VI har jo allerede en overdose med gutter som moderatorer, hadde det ikke vært litt fair og gi jentene en sjans også da? Det mener nå jeg ihvertfall!

 

 

edit: synes jeg leste i en tråd en gang at dere helst ikke la ut søknadstråder, men at dere fant passende kandidater og ga dem tilbudet om de ville blir moderatorer eller ikke? stemmer dette?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det var i følge Dotten over 80 søkere på moderatorstillingen. TRE av disse var jenter. Det ble valgt ut fire stykker. Disse var TILFELDIGVIS gutter. Kan ikke denne diskusjon droppes eller taes i en annen tråd? Du kan sikkert lage en tråd på det under tilbakemeldinger, Melisma.

 

 

Dette er ikke OT synes jeg, jeg stiller spm fordi jeg lurer på hvorfor det ikke finnes flere jenter som moderatorer. Ergo jeg vil ha flere jente-brukere som moderatorer. Men mener moderatorene at dette er OT, så får jeg jo lage en ny tråd da...

Lenke til kommentar
VI har jo allerede en overdose med gutter som moderatorer, hadde det ikke vært litt fair og gi jentene en sjans også da? Det mener nå jeg ihvertfall!

 

Så du mener at jentene burde vært "ansatt" som moderatorer bare fordi de er jenter? Det er like mye diskriminering som at gutten skulle komme foran jenta, bare at i dette tilfellet kaller vi det kjønnskvotering, noe som er like ille.

 

Jenta som ville blitt en moderator hadde nok blitt glad for at hun fikk denne sjangsen fordi hun var ei jente, ikke fordi hun hadde de rette egenskapene.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Så du mener at jentene burde vært "ansatt" som moderatorer bare fordi de er jenter? Det er like mye diskriminering som at gutten skulle komme foran jenta, bare at i dette tilfellet kaller vi det kjønnskvotering, noe som er like ille.

 

 

nope, er ikke det jeg mener :nei: jeg bare synes det er litt rart at det ikke finnes en eneste jente her på forumet, bortsett fra hun ene som er moderator fra før av, som er "bra nok" eller med andre ord "ikke når helt opp".. HVA er det de ikke "når helt opp til"? er det jeg lurer på skjønner du..

 

Hadde det vært konkrete krav som "du må løpe 60 meter'n på nøyaktig 9 blank" ja, da hadde det vært en annen sak, da hadde jeg skjønt mer..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...