Gå til innhold

Trenger vi flere jenter som moderatorer på forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du mener at jentene burde vært "ansatt" som moderatorer bare fordi de er jenter? Det er like mye diskriminering som at gutten skulle komme foran jenta, bare at i dette tilfellet kaller vi det kjønnskvotering, noe som er like ille.

 

 

nope, er ikke det jeg mener :nei: jeg bare synes det er litt rart at det ikke finnes en eneste jente her på forumet, bortsett fra hun ene som er moderator fra før av, som er "bra nok" eller med andre ord "ikke når helt opp".. HVA er det de ikke "når helt opp til"? er det jeg lurer på skjønner du..

 

Hadde det vært konkrete krav som "du må løpe 60 meter'n på nøyaktig 9 blank" ja, da hadde det vært en annen sak, da hadde jeg skjønt mer..

 

Hva er det som gjør at titusenvis av gutter ikke når opp som moderator? Det varierer fra person til person. Det kan være seriøstet, modenhet, engasjement osv osv. Det er få jenter på forumet, derffor er det naturlig nok få jenter som er moderatorer, om du mener noe annet burde vært tilfellet, så må du enten vise at det er vesentlig lavere prosentandel jentemoderatorer enn jenter på forumet, elelr argumentere for hvorfor jenter generelt er bedre egnet enn gutter som moderatorer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at titusenvis av gutter ikke når opp som moderator? Det varierer fra person til person. Det kan være seriøstet, modenhet, engasjement osv osv. Det er få jenter på forumet, derffor er det naturlig nok få jenter som er moderatorer, om du mener noe annet burde vært tilfellet, så må du enten vise at det er vesentlig lavere prosentandel jentemoderatorer enn jenter på forumet, elelr argumentere for hvorfor jenter generelt er bedre egnet enn gutter som moderatorer.

 

AtW

 

 

ja, er nettopp det jeg mener. Det finnes altså ingen flere jenter på forumet som er seriøse, modne, og er engasjerte? Ja, det er få jenter på forumet, og blir vanskelig for meg å finne ut antall jenter, i og med at du selv også lurer på det! og dere har ingen funksjon som tilsier at det er obligatorisk å oppgi kjønn. Noe som resulterer i at det blir utrolig vanskelig å finne ut hvem som er hva.

 

Når du spør meg "argumentere for hvorfor jenter generelt er bedre egnet enn gutter som moderatorer." så er jo det nøyaktig det samme som jeg ber dere moderator gutta om å svare meg på. men jeg får liksom ikke ett klart svar, bare "løse" svar. Ingen konkrete eksempler liksom.. Og de 2(?) moderator jentene som finnes, har jo hatt "fravær" fra stillingene sine pga forskjellige årsaker. Er vel kanskje bare en som kom tilbake og gjenopptok modereringen hvis ikke jeg tar helt feil.

 

Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for noe annet.

 

Edit: En kan ta seg en tur inn på Recent Pic og se hvem som skjuler seg bak nickene, og der finnes det jo en del jenter! er alle disse useriøse, uengasjerte og umodne brukere? kanskje, jeg vet ikke.. men finnes vel flere enn de inne på Recent skulle jeg tro.. :hmm:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at titusenvis av gutter ikke når opp som moderator? Det varierer fra person til person. Det kan være seriøstet, modenhet, engasjement osv osv. Det er få jenter på forumet, derffor er det naturlig nok få jenter som er moderatorer, om du mener noe annet burde vært tilfellet, så må du enten vise at det er vesentlig lavere prosentandel jentemoderatorer enn jenter på forumet, elelr argumentere for hvorfor jenter generelt er bedre egnet enn gutter som moderatorer.

 

AtW

 

 

ja, er nettopp det jeg mener. Det finnes altså ingen flere jenter på forumet som er seriøse, modne, og er engasjerte? Ja, det er få jenter på forumet, og blir vanskelig for meg å finne ut antall jenter, i og med at du selv også lurer på det! og dere har ingen funksjon som tilsier at det er obligatorisk å oppgi kjønn. Noe som resulterer i at det blir utrolig vanskelig å finne ut hvem som er hva.

 

Når du spør meg "argumentere for hvorfor jenter generelt er bedre egnet enn gutter som moderatorer." så er jo det nøyaktig det samme som jeg ber dere moderator gutta om å svare meg på. men jeg får liksom ikke ett klart svar, bare "løse" svar. Ingen konkrete eksempler liksom.. Og de 2(?) moderator jentene som finnes, har jo hatt "fravær" fra stillingene sine pga forskjellige årsaker. Er vel kanskje bare en som kom tilbake og gjenopptok modereringen hvis ikke jeg tar helt feil.

 

Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for noe annet.

 

Finnes det ingen flere gutter på forumet som er seriøse modne og engasjerte? Hva slags eksempler er det du ser for deg? Du skjønner vel at jeg nødig vil dra fram eksempler av typen "denne personen er uegnet som moderator"? Om bare 1 av 100 her inne er jenter, så blir statistisk sett bare 1 av 100 moderatorer jenter også, verre er det ikke, det er du som klager over et misforhold, men du klarer ikke å vise til at det overhode eksisterer et misforhold. Ellers synes jeg det er ganske ufint å be om konkretisering, hvorpå jeg kommer med eksempler på egenskaper som vektlegges, og du klarer å snu det til "mener du at ingen jenter innehar noen av disse egenskapene i det hele tatt"

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det er ca 70 jenter som er registrert som "jenter" her.. jeg og Bruktbilen, Bazukh har ikke det.. så da blir det 73. Det finnes sikkert fler, men blir vanskelig for noen av oss å vite.

 

Er det ingen av disse som kunne vært aktuelt? Virker som at dere ikke gidder å se på jentene engang.. er derfor jeg spør, ikke for å klage! Men ta det som du vil Atw, det er opp til deg selv! Er det virkelig ufint å spørre altså? :blink: synes bare man kunne tatt av det man har jeg og få litt balanse her! Tviler på at jentene her er så mye mere dårlige kandidater enn gutta.. 70 jenter og ikke en duger som moderator.. Men man velger heller enda flere gutter. Synes bare jentene kunne fått en fair sjans også, selvom det er få av oss.

Lenke til kommentar
Det er ca 70 jenter som er registrert som "jenter" her.. jeg og Bruktbilen, Bazukh har ikke det.. så da blir det 73.

 

Vent nå litt, folk forstod tydeligvis ikke at jeg tullet i den andre tråden, så du kan regne meg som en gutt... :wee:

 

Sendte inn søknad selv, men trakk den tilbake etter et par minutter, passer ikke som en mod.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å forstå da?

 

For å ta ditt eget eksempel om 60 metern:

Du må løpe kjappere enn de andre. Ingen av de 3 jentene var av de 4 raskeste. Det er ikke mindre krav om du er jente. Hva er det som ikke er fair med dette?

 

Ved å si at du ønsker at jentene skulle hatt en fair sjanse, beskylder du i praksis diskusjon.no for diskriminering.

Lenke til kommentar
Det er ca 70 jenter som er registrert som "jenter" her.. jeg og Bruktbilen, Bazukh har ikke det.. så da blir det 73. Det finnes sikkert fler, men blir vanskelig for noen av oss å vite.

 

Er det ingen av disse som kunne vært aktuelt? Virker som at dere ikke gidder å se på jentene engang.. er derfor jeg spør, ikke for å klage! Men ta det som du vil Atw, det er opp til deg selv! Er det virkelig ufint å spørre altså? :blink: synes bare man kunne tatt av det man har jeg og få litt balanse her! Tviler på at jentene her er så mye mere dårlige kandidater enn gutta.. 70 jenter og ikke en duger som moderator.. Men man velger heller enda flere gutter. Synes bare jentene kunne fått en fair sjans også, selvom det er få av oss.

 

Ingen av jentene nå fyller kravene, enkelt og greit. De som rekrutteres er aktive, seriøse, modne brukere med lang fartstid og evnene som kreves av en god moderator.

 

Det virker som om du vil at jenter skal kvoteres inn i styret - bare fordi. Å være moderator er en kjønnsnøytral rolle, get over it.

Lenke til kommentar

ok, men allikvel er det sikkert rundt 100 jenter kanskje? men det er bare ren gjetning når det kommer til stykket. Vi er nå ihvertfall ca. 70 som vi vet om. Og 10 av dem er kanskje gamle perverse menn. Men de regnes allikevel som registrert jenter i mine øyne! :wow:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Smiley2.jpghe_sent_me_a_smiley.jpg
Lenke til kommentar
Det er ca 70 jenter som er registrert som "jenter" her.. jeg og Bruktbilen, Bazukh har ikke det.. så da blir det 73. Det finnes sikkert fler, men blir vanskelig for noen av oss å vite.

 

Er det ingen av disse som kunne vært aktuelt? Virker som at dere ikke gidder å se på jentene engang.. er derfor jeg spør, ikke for å klage! Men ta det som du vil Atw, det er opp til deg selv! Er det virkelig ufint å spørre altså? :blink: synes bare man kunne tatt av det man har jeg og få litt balanse her! Tviler på at jentene her er så mye mere dårlige kandidater enn gutta.. 70 jenter og ikke en duger som moderator.. Men man velger heller enda flere gutter. Synes bare jentene kunne fått en fair sjans også, selvom det er få av oss.

 

Om tallet 70 stemmer, hva med de 100 000+ guttene, og ikek en duger som moderator om man skal følge logikken din. Ja, det er ufint, fordi du framstiller det som om det er mitt synspunkt med en slik spørsmålsstilling, det er som noen som ikke får en jobb der det søkes etter en smart person kommer med spørsmålet "mener du at ingen av de som fikk jobben ikke er smarte". Det er antakelig balanse og vel så det, når man tar i betrakning fordelingen mellom gutter og jenter på forumet. Når det er få jenter så blir det også få jente-mods, det er vel ikek så vansklig å forstå?

 

AtW

Lenke til kommentar
Tviler på at jentene her er så mye mere dårlige kandidater enn gutta.. 70 jenter og ikke en duger som moderator.. Men man velger heller enda flere gutter. Synes bare jentene kunne fått en fair sjans også, selvom det er få av oss.

*Sukk*

 

Når me søkte etter nye moderatorer kom det inn 80 søknader, av desse var tre jenter. Med ein så liten prosentandel er det ganske logisk at sjansane for at det finnes fire gutar der ute som blir vurdert som betre kandidatar til jobben enn jentene.

 

Me prøver faktisk å få fleire jenter inn, om to kandidatar, ein av kvart kjønn, hadde stilt heilt likt ville sikkert valget falt på jenta.

 

Vurderingsprosessen før moderatorane blir valgt er lang og alle som vil kan bidra. Om ein av jentene kunne gjort ein betre jobb er umogleg å vite sidan me kun baserer utvalget på inntrykk frå forumet. Korleis ein moderator faktisk passar inn viser seg etter kvart. Det er fleire som har fått stillingen, men måtte trekke seg pga. lite aktivitet.

 

Du legg det fram som om det er ein konspirasjonsteori, kjønnsdiskriminering, kall det kva du vil, for å unngå jenter i moderatorteamet. Eg kan på vegne av heile teamet slå fast at det er grunnlause anklager. Moderatorane er valgt på demokratisk vis, er du ikkje enig i det så er det lite å gjere med saken sidan fleirtalet har bestemt at dei fire gutane vart betrakta som betre kandidatar enn jentene.

 

Edit: OT-Baren er framleis ikkje kategorien for tilbakemeldinger til forumet. Tråden flyttes.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...