Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hvordan er wifi rekkevidden? Er den slik som middels wifi kort eller må man være veldig nærmed routeren?

Rekkevidde er meget bra til mobil å være. Det er enormt stor forskjell på kvaliteten på wifi om man sammenlikner N95 og N82. Til og med HTC S710 er langt bedre enn N95, men N82 er overlegen best av de 3.

 

Inne på Pizzanini i Fredrikstad tar du lett inn trådløst nett fra Dus og Sus og det må være minst 150 meter fri luftlinje og gjennom to vegger. Signalet var 2 av 3 streker på skalaen.

Min N95 hadde problemer fra 2.etg til 1.etg i huser der vi bor, N82 har to av tre streker inne, og er meget stabil på nett.

 

 

Det som derimot var litt spesiellt der var at Kartet fra GPS'en ikke hadde fått med seg at elva renner gjennom byen, riktig morsomt!

 

Litt kort om batteri: Jeg er tung bruker av mobilen, bruker wifi, gps, kamera og mail og har i løpet av et døgn klart å tømme batteriet ned til to streker.

 

Jeg hadde først problemer med minnekortet fra Nokia, men etter en formatering på PC har det vært bra, julebordsbildene er der ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delvis enig, symbiangrensesnittet er vesentlig vanskeligere å bruke enn f.eks standard nokia eller SE, samt at utrolig mange ikke bruker mange av funksjonene det har og ikke trenger alle tilpasningsmulighetene. I praksis betaler mange for funksjoner de ikke trenger, og kunne klart seg med en langt enklere tlf. F.eks vil jeg gladelig anbefale en K850i fremfor en N82 til en person som vil ha en standard mobil til å ringe med med et godt kamera. Jeg brukte en god stund på å sette meg inn i symbian selv da jeg prøvde det for første gang, og jeg bruker å sette meg inn i tekniske dupeditter realtivt kjapt. Imidlertid får en ofte kun det beste sammen med S60 så sånn sett må en ofte velge en S60 om en vil ha det ypperste.

Lenke til kommentar
Vet ikke med selve skriftstørrelsen, men generell forstørrelse/forminskning går av bilde.

 

- Er det noen her som har lagt over videoer på mobilen, hvordan gjorde du det om så?

 

Jeg holdt på å fikle med nettopp det i går. Kom til slutt fram til to programmer som man kan konvertere til mpeg4 med. Jeg anbefaler Nero recode, eneste er at med begge programmene jeg prøvde å kovertere med så ente filmen opp men et irriterende vannmerke oppi hjørnet når den ble spilt på mobilen.

 

Er forøvrig kjempe fornøyd med mobilen. Muligens den beste mobilen jeg har hatt. Jeg er langt i fra noe "proff" bruker og syns det blir feil å si at den den er kun for den mål gruppen. Når telefonen er så rask og lett å bruke, er den utrolig digg, uten "proff" bruk...

Lenke til kommentar

Er uenig med at du ikke skal kjøpe smartmobil.

Sefølgelig får man ikke bruk for alle funksjonene, men de du får bruk for er veldig nyttige. Husker selv når jeg kjøpte meg en dum mobil og trodde at man kunne gjøre så mye med den fordi den var dyr, men slik er det ikke, en dum mobil blir man lei av rimelig fort og det finnes bare et fåtall av nyttige funksjoner. En smartmobil derimot er for de som liker å gjøre andre ting enn å ringe å sende meldinger. Du kan gjøre så sykt mye mer med de.

Lenke til kommentar

Problemet med det amobil.no skriver i den boksen er at, en smarttelefon er jo ikke elendig på alle andre punkter. Alle nokia sine modeller fra middelklassen og oppover baseres jo på S60 og Symbian, så å si at man ikke skal kjøpe en S60 telefon fordi at man ikke trenger multitasking og slikt er tull. Brodern som er bortimot grønn på telefoner kjøpte seg en N95, har ikke bruk for hverken ekstra programmer eller multitasking, men menyene er genialt enkle, han kan tilpasse telefonen slik han vil, den er lett å forstå seg på..

 

Baloni: grunnet kraftigere cpu for å drive symbian, så trekkes det jo litt mere strøm, men jeg vil ikke kalle det så veldig ille nei

Lenke til kommentar
Hehe, må si jeg digger disse Nokia mobilene med Symbian (så du kan ha flere ting oppe samtidig og innstallere programmer selv). Siden jeg alltid har brukt Nokia, kommer jeg til å gå for denne istedenfor K850i! Får se om jeg kjøper den like over jul om prisen synker litt :thumbup:

 

Synes fortsatt 4.5k er litt i dyreste laget ;)

 

MP ogKomplett har satt ned prisen allerde til din informasjon. :D

Lenke til kommentar
N73 er smart-telefon, am I right?

 

Edit: Som det stod i Amobil sin "Ikke kjøp smart-telefon om du ikke trenger det" annonse, så stod det at smart-telefoner er strømslukere. Dette er bare om man har WiFi, GPS osv på konstant, sant? Eller?

 

Jeg bruker alt sammen jeg og nokia N95 tømte jeg kjapt på en arbeidsdag.

 

Med N82 gjør jeg akkurat det samme men den er full i 2 dager så noe må ha skjedd enten i nettet HSDPA eller så har Nokia endelig funnet ut av dette med strømforbruk.

 

N95 likte jeg egentlig ikke for den ble for tykk, dårlig slide og syns den hang litt i menyene. Ble bedre etter update av software da men..... N82 derimot.....den liker jeg veldig godt. Trolig fordi jeg liker candybar best. Ikke no glidershit eller annet crap.

 

Husker og den lisedekselknappen på baksiden irriterete fettet av meg. Hadde telefonen i sidetaske på belte og jeg aktiviserte kameraet hver gang jeg skulle ha den opp.

 

N82 er den beste telefonen siden N73 for min del, men N82 har mer, er bedre, kan mer og har mye bedre byggekvalitet.

 

Endelig begynner Nokia og lære at litt tykkere plast veier ikke mye mer men har mye og si på byggekvaliteten.

 

Som jeg ville sagt....selv om ham har 250 HK V8 motor i bilen, må man jo ikke bruke alle samtidig heller. :D

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Les det jeg skrev i det nyeste innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877562

 

6K forlangte de på Elkjøp. Vil prisen synke (mye/lite) til etter jul?

 

Elkjøp har prisgaranti, så ta med deg en utskrift fra elprice.no (som har telefonen til 4588) og krev å få telefonen til samme pris. Elprice har samme pris på nett som de har i butikk. Elkjop.no har også N82 til 4674,- på nettsidene sine med gratis frakt. 6000 er som sagt en hinsides pris for N82.

Lenke til kommentar

N82 vil synke i pris etter hvert, men jeg har mine tvil om det skjer allerede etter jul. Du må nesten vurdere selv hvor lenge du synes det er verdt å vente for å kanskje spare noen hundrelapper. Det er imidlertid ingen tvil om at man betaler en del ekstra for å være blant de første som kjøper en helt ny telefon, men jeg synes uansett 4500,- er en bra pris med tanke på hvor godt utstyrt N82 er.

Lenke til kommentar
Les det jeg skrev i det nyeste innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877562

 

6K forlangte de på Elkjøp. Vil prisen synke (mye/lite) til etter jul?

 

Elkjøp har prisgaranti, så ta med deg en utskrift fra elprice.no (som har telefonen til 4588) og krev å få telefonen til samme pris. Elprice har samme pris på nett som de har i butikk. Elkjop.no har også N82 til 4674,- på nettsidene sine med gratis frakt. 6000 er som sagt en hinsides pris for N82.

Expert har den, jeg betalte 4995,- i Sarpsborg for den. I Moss kostet den 5499,-

Mobildata borg Svakstrøm Sarpsborg 4890,-

 

Det er litt godt å handle over disk også....

Lenke til kommentar

Da var N82 bestillt fra Mobilland til 702kr (med Chess og avbetalingsgreier) Totalpris på 4117,- etter 12 mnd. Ikke så galt det. Håper og ber at jeg får den før Jul men har mine tvil :-( Håper også at telefonen kommer uten operatørlås. Vil bruke mitt OneCall abbonement. Stod ikke noe om operatørlås når jeg kjøpte den i alle fall...

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...