Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testet mobilen i butikken her i dag, var veldig lett og lekker. Den koster 3500 kroner her, men jeg tror at jeg vil kunne prute ned et par hundre hvis jeg drar med meg en som kan kunsten ^^

 

Problemet mitt er egentlig at jeg også trenger en ny MP3-spiller (iPoden sin batterilevetid er nede i 2 timer), så jeg vil bare forsikre meg om at denne mobilen holder som mp3-spiller, hvis jeg er vant til iPod.

 

vis du vil forsatt ha ipoden så bytt batteri på den da koster 500 kr trur jeg.. kjøper på ipodbatteri.no

 

skal vel litt til ha lage en mobil som har like bar mp3 som ipod har ( min mening vertfall, siden jeg er veldig fornøyd med nanoen min). men n82 burde holde lenge som mp3 spiller å da

Lenke til kommentar
Urovekkende... umobilen lå ubrukt over natta med ingen programmer kjørende og idag var den tom for batteri :dontgetit:

 

Har vært borti det før, da har det hjulpet med en restart. Da enkelte programmer tilsynelatende har vært avsluttet alikavel ligger å drar cpu kraft og dermed tømmer batteriet.

 

Jupp, kjent sak. Bruker du noen spesielle programmer co2?

Lenke til kommentar
Vel, jeg har jo sittet å testet ut masse. Mulig noe har stått på, men jeg har ikke sett noe statusikoner for det i menyen..

 

Det er her forskjellen kommer i programmer, noen virker ganske bra, mens andre er latterlig dårlig programert og bare klusser ting til, f.eks at de ikke avsluttes skikkelig før du har restartet telefonen.

Lenke til kommentar

Når det er litt usikker programvare det er snakk om er det greit å teste ett og ett slik at de kan avinstalleres og fjernes om de krøller for mye.

 

Sitter å forsker litt på UPnP jeg nå. Telefonen er satt til å dele og alt er bare fryd og gammen, men ... Jeg har jo ikke peiling på om jeg trenger noe programvare på pcen eller noe som helst? Noen som kan mekke en liten dummies guide til UPnP?

 

EDIT:

Yey! Forske litt på egenhånd er aldri dumt!

 

Åpne "Hjemmemedia" på telefonen og følg anvisningene.

 

I Windows Vista:

1. Åpne nettverks- og delingssenter

2. Aktiver Nettverkssøk/Nettverksgjenkjenning

3. Aktiver Mediedeling

 

Gå inn på Hjemmemedia på telefonen og velg "Bla gj.hj.nettverk" og velg din datamaskin. Om du ikke har deaktivert det vil du på pcen bli spurt om du vil godta tilkoblingen. Derfra og ut er det bare å nyte! :D

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Hei : )

Jeg var å prøvde tlf på Nokia Store idag. Må si at jeg ble litt skuffet. Kvaliteten på tlf er jo skikkelig dårlig. Masse plastikk, skikkelig plastikk følelse på hele tlf! Også la jeg merke til att det er ett glippe på cd 0,5-1mm mellom "casingen" og displayet, noen andre som har dette eller er det ikke noe mellomrom hos dere? De har par tlf utstilt og alle er sånn!!

Da venter jeg heller på N95 8GB! Byggekvaliteten på den er mye bedre!

Endret av 900
Lenke til kommentar
Hei : )

Jeg var å prøvde tlf på Nokia Store idag. Må si at jeg ble litt skuffet. Kvaliteten på tlf er jo skikkelig dårlig. Masse plastikk, skikkelig plastikk følelse på hele tlf! Også la jeg merke til att det er ett glippe på cd 0,5-1mm mellom "casingen" og displayet, noen andre som har dette eller er det ikke noe mellomrom hos dere? De har par tlf utstilt og alle er sånn!!

Da venter jeg heller på N95 8GB! Byggekvaliteten på den er mye bedre!

 

For å svare på spørsmålet ditt, så er mellomrommet der ja. Men sånn byggekvalitetsmessig må jeg bare spørre før jeg begynner å "krangle" med deg; du har ikke kjent på en dummy eller? For jeg har holdt i 3 real-life telefoner og samtlige er helt på topp hva byggekvalitet angår. Ikkeno knirk eller noe som helst, og den er så tung og solid at det ikke er noe "skikkelig plastikk følelse på hele tlf!" i det heletatt. På den ene dummyen jeg har kjent på var det imidlertid anderledes. Det er som natt og dag.

 

Og N95 8GB? Har du holdt i en, eller prøver du bare å provosere nå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...