Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Nokia N82 - kameratelefonen

 

Hei! :)

Jeg tenkte at det kunne være greit å starte en tråd hvor vi kunne diskutere litt nærmere om denne mobilen. Denne tråden vil bli oppdatert så fort ny informasjon blir gjort tilgjengelig på nettet.

 

2033985215_c0dd4afeba.jpg

2033985321_8e8849408c.jpg

 

__________________________________________________________________

 

Spesifikasjoner

  • Dimensjoner: 11,2 x 5,02 x 1,73 cm
  • Vekt: 114 gram
  • Nettverk: GSM 900, GSM 1800, GSM 1900, GPRS, EDGE, UMTS (3G), HSDPA (super-3G), Wi-Fi 802.11 b/g, Bluetooth 2.0, MMS, e-post (IMAP, POP3, SMTP)
  • Skjerm: TFT, 16 millioner farger, 240x320 pixler, 2.4 tommer
  • Minne: 100MB innebygd, MicroSD kort - 2GB følger med
  • Kamera: 5 megapiksler, autofokus, Carl Zeiss-optikk med Tessar linse, Xenon-blits
  • Video: 640 x 480 pikslers oppsløning, 30fps, MPEG-4 format
  • Musikk: MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA
  • 3.5mm minijack utgang
  • FM-radio
  • Innebygget GPS
  • TV-utgang
  • Symbian OS 9.2, Series 60
  • Batteri: Taletid: 3,17 timer (UMTS), 4,3 timer (GSM). Hviletid: 8,75 døgn (UMTS), 9,4 døgn (GSM). Bilder: 290 bilder med blits. Videoopptak: 110 minutter. Videosamtale: 2 timer. Videoavspilling: 3,3 timer. Musikklytting: 10 timer.

Linker

Nokia Europe - Nokia N82

Prisguide.no - Nokia N82

Amobil.no - her er oppfølgeren til Nokia N95

GSMArena - Nokia N82 is finally out

GSMArena - Nokia N82 Full phone spesifications

PhoneArena - Nokia N82 announced

PhoneArena - Nokia N82 features and spesifications

 

Omtaler

Inntrykk av mobilen etter å ha brukt den i 1 uke (OBS: Mobilen som ble testet var en prototype)

 

Flere omtaler vil bli lagt til etter hvert som flere kommer ut på nettet

 

Videoer

Reklamevideo:

 

Introduksjon av Nokia N82:

 

Sammenlikning av Nokia N82 og Nokia N95 ved bruk av blitsen:

 

Bilder av telefonen

2040097760_134a50a53b.jpg2040097862_57ec3cbf9b.jpg2039302473_9b7c48b5eb.jpg2040098094_24fed968e2.jpg2039310245_48d7bf2a84.jpg2040106144_1751c52958.jpg

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt for dyr og alt for liten skjerm (i alle fall litt for liten) :-(

Er det samme skjerm på denne som på E65?

Når ble 2,4 tommer skjerm liten på mobiltelefoner?

De fleste telefoner i dag har "bare" 2 tommer.

Underkanten av 5000 er ikke noe å si på for en telefon som har "alt".

Får bare håpe det ikke er noe alvorlig feil med mobilen, å at den funker som den skal.

Hva kostet N95 til sammenligning?

 

Noen som vet noe om GPSen?

Samme som 6110 Navigator?

Lenke til kommentar

Akkurat nå koster N82 og N95 det samme. Etter min mening er det helt greit at mobiler med så mye utstyr koster rundt kr 4000. WLAN og et godt kamera trekker fort noen tusenlapper hvis man ha det.

 

For den som er ute etter så bra kamera som mulig er N82 det beste valget. Men hvis man er ute etter skyvetastatur og størst mulig skjerm så velger man N95.

Lenke til kommentar
Syntes å huske at jeg leste en eller annen plass at N82 kostet bortimot tusenlappen mer enn N95, men ser nå at det ikke stemmer, de koster rundt 5000 begge to.

 

 

Du mener vel at N95 kostet ca 1000 kr mere enn N82 ser ut til å ville gjøre når den kommer.

N95 kostet vel ca 6000 når den kom, og det ser jo ut som at N82 koster rundt 5000

N95 idag koster ca 5000 kr.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt K710i siden den kom ut til den dag idag, så tror jeg at jeg endelig skal gjøre en oppgradering, og da til N82. Så om noen skulle greie å få hendene sine i denne mobilen tidligere enn forventet post deres mening om mobilen.

 

En annen ting, de fleste nettbutikker i prisguiden, sier at de vil ha mobilen inne i slutten av måneden, tror dere dette stemmer? eller kan vi vente oss forsinkelser?

Lenke til kommentar
En annen ting, de fleste nettbutikker i prisguiden, sier at de vil ha mobilen inne i slutten av måneden, tror dere dette stemmer? eller kan vi vente oss forsinkelser?

Alle nettbutikkene jeg har sett på har ubekreftet dato på denne mobilen. Jeg har vel egentlig aldri før sett at noen har fått inn et produkt til en ubekreftet dato. På den andre siden, så vil nok Nokia gjøre sitt beste for å få mobilene ut til butikkene og kundene før jul - her er det mange penger å hente! :)

Lenke til kommentar

Heisann folkens :)

 

Var så heldig å få prøve denne her i går på en Telenor samling i går :)

Så veldig lovende ut! Spesielt så man virkelig forskjell på bilder tatt

med denne ogXenon blitzen kontra f.eks vanlig "fotolys" på

N95/N95 8gb.

 

Den var også veldig responsiv og fin.. Virket litt kjappere enn vanlig

N95.

 

Eneste jeg savnet var den store gode skjermen ifra N95..

Men man må vel kjøre litt kompromisser for å få den ned på

denne størrelsen.

 

Uansett så har vi definitvt noe å glede oss til her! :)

 

mvh

 

Torbjørn :)

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar

Takk for at du deler erfaringene, Torbjørn! Det høres ut som dette vil bli en meget god telefon. Det har blitt kommentert fra flere at telefonen i seg selv - og da spesielt kameraet - er raskere enn N95 og andre konkurrenter, så det lover uten tvil godt. :)

 

Her er en tabell jeg fant som sammenlikner Nokia N82 mot andre mobiltelefoner i samme klasse:

2041111101_7c7d4c614e.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...