Gå til innhold

Omtale av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt, jeg er ikke bombesikker på at det er respawning i Crysis, men jeg synes det var litt mistenkelig at det kom så mange soldater ut av bygningen i puljer på tre og tre. Totalt i landsbyen tror jeg at jeg kverket cirka 60 soldater.

 

Nesten så man tror at om man åpner døren til koreanernes hovedkvarter, så detter det soldater ut for at det er så fullt inne der..

 

 

I akkurat denne situasjonen lurte jeg også på om det var respawning. det virka veldig mistenkelig. derfor har jeg vært veldig på vakt for det siden, men kan ikke si at jeg har merket noe mer til det. isåfall har de vært ekstremt dyktige til å skjule det. Men jeg tror ikke de respawner. i den nevnte sitasjonen så var det en god del hus, og MANGE rom. det som også er greia er at jeg opplevde mye folk FØR vogna kom, dvs. før jeg skulle redde gisselet. etterpå var det bare noen få folk, som jeg tror kom med vogna... siden vi opplevde det på litt forskjellig tidspunkt, så tror jeg ikke de spawner.

 

Haha, Spaceworld dreit på draget i dag. de fortalte meg at Crysis ikke var tilgjengelig før den 16\11.

Som er i dag...

 

 

jesus... bruk huet og se på klokkeslettet jeg har skrivi det på da...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Er det andre som har problem med å kjøre på high og 1680x1050?

 

Jah, d kan du si! Jeg har E6600 og 8800 GTS 320MB og kjører Vista x64. Recommended settings fra spillet ble medium. Prøvde å sette det på high, men det lagga som F! Sinnsykt frustrerende!!

 

Noen som får kjørt på high uten den aller beste hardwaren?

Lenke til kommentar

8800GTS 320MB sliter veldig i crysis ja.

640MB versjonen og 8800GT er ganske overlegne i spillet sånnsett.

 

320MB blir rett og slett for lite, selv i lavere oppløsninger.

I crysis så vil nok 640MB verjsonen gi mye mer for pengene, til tross for at den var en del dyrere.

Naturligvis så gir 8800GT best pris/ytelse på dagens marked, men tenker på de som kjøpte 8800GTS for en tid siden.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Uansett hva et spill anbefaler så skal en ALLTID forandre på instillingene. Noen ganger setter spillet instillingene altfor høyt, andre ganger (som regel) så settes det for lavt.

Ikke akkurat noe spesielt med crysis akkurat.

 

Til dags dato har jeg aldri sett et eneste spill som faktisk setter instillingene nogenlunde "riktig" i forhold til systeme mitt.

Lenke til kommentar

Det mest perfekte Crysis innstillingen på mitt system er 1280*1024 - alt på high 8xaa. Her går det seg fra 25 og opp til lit over 40 (spec kan dere se inne på brukeren min).

 

Etter å ha spillt fullversjon en stund må jeg bare ta av meg hatten, brillene og parykken, det fantastiske er jo ikke at det bare ser utrolig bra ut kampsystemet og spillgleden er jo like høy!. Utrolig bra spill! (får faktisk litt CSS følelse når jeg lader om å springer rundt hjørner, og det er et stort komplemang til Crysis).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Huff, etter alt dette oppstyret rundt dette spillet, må jeg si meg ganske skuffet. Satt å spillte i natt, men syns faktisk at det ble så kjedelig at jeg rett og slett ikke gadd mer. Joda, grafikken er grei, selve gameplayet er greit, men med en bedriten historielinje og kjedelig utvikling holder ikke dette til et spill som fortjener plass på øverste hylle. Koste meg mye mer gjennom HL2: EP2 og CoD4 må jeg si. 7-8/10.

Lenke til kommentar

Hei, noen av dere som vet om jeg kan spille crysis på max med dette oppsettet?

 

Q6600 (klokket til 3.4-3.6GHz)

Asus Striker Extreme, nForce-680i

2*8800GTX i sli (klokket til ett eller annet)

DDR pc8500 (corsair dominator) 4gb

Vista Ultimate 32bit

+ en eller annen 850W sli PSU

 

Jeg tenkte jeg skulle vente til 9xxx-serien til nvidia kom ut, for å spare litt penger, men vil jeg få god flyt i spillet med dette, eller må jeg kjøpe kort fra 9xxx-serien?

God flyt er vel konstant 30fps ++ eller?

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Er det andre som har problem med å kjøre på high og 1680x1050?

 

Jah, d kan du si! Jeg har E6600 og 8800 GTS 320MB og kjører Vista x64. Recommended settings fra spillet ble medium. Prøvde å sette det på high, men det lagga som F! Sinnsykt frustrerende!!

 

Noen som får kjørt på high uten den aller beste hardwaren?

 

har 8800gts 320 mb og e6750, ikke no problem å kjøre spillet på 1280x1024 med alt på high uten AA), og det glir helt glatt da, og da mener jeg at det virkelg glir glatt. kan godt skru opp 2xAA og skru ned post proc. og shadows, glir fortsatt greit nok da

Lenke til kommentar
Er det andre som har problem med å kjøre på high og 1680x1050?

 

Jah, d kan du si! Jeg har E6600 og 8800 GTS 320MB og kjører Vista x64. Recommended settings fra spillet ble medium. Prøvde å sette det på high, men det lagga som F! Sinnsykt frustrerende!!

 

Noen som får kjørt på high uten den aller beste hardwaren?

 

har 8800gts 320 mb og e6750, ikke no problem å kjøre spillet på 1280x1024 med alt på high uten AA), og det glir helt glatt da, og da mener jeg at det virkelg glir glatt. kan godt skru opp 2xAA og skru ned post proc. og shadows, glir fortsatt greit nok da

 

 

Lastet ned Fraps for å teste ut dette. Kjørte 1600*1050, og ellers alt på medium, og ingen AA, som anbefalt. Lå stort sett mellom 25 og 40 hele tiden. Tror aldri jeg var under. Men da jeg kom til en veisperring der jeg kastet et par granater for så og storme frem og skyte to typer, så låser hele PC-en seg! Fikk ikke en gang opp task manager. Ventet 5 min før jeg restarta hele PC-en. Andre som har opplevd at spillet låser seg? Eller vet hvorfor det skjer?

Lenke til kommentar

Hei. Vil fjerne gresset i Crysis.

 

Men hva menes med dette :

 

1)Download/make sure you have PAK opening software (e.g. winrar), and a dds editor (e.g. paint.net).

 

2)go to 'game' subdirectory open 'Objects.PAK' go to natural>ground plants>grass.

 

3)edit grass_mix.dds, and grass_mix_frozen.dds with paint.net, and simply deselect the background layer and save. Be sure to back up the altered files. This can save loads of fps in foresty areas.

 

Har funnet grass, men hva skal jeg gjøre etter det ?

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt misfornøyd med mht Crysis er at det virker som om fiendene (dvs. nord-koreanske soldater som jeg har møtt på hittil) respawner i visse steder. Dette er noe jeg synes er noe unødvendig da Crysis ellers virker ganske realistisk. Noen som har erfart det samme?

 

 

Hørtes rart ut... Har da aldri skjedd at noen soldater respawner hos meg..

 

 

Kan ikke si jeg har sett det jeg heller....

 

jeg ble ferdig med crysis i ettermiddag, og er temelig sikker på at det ikke er respawning i spillet, men jeg har opplevd at det dukker opp nye soldater rett forran nesa mi. men det var en litt annen situasjon.

 

jeg var på brettet der du skal senke en diger båt ved å markere den med kikkerten. hadde fullført første delen av oppdraget, dvs å infiltere basen. da var det tomt for koreanere. så valgte jeg en litt uvanlig vei bort til båten, så når jeg krabba opp en stige i havnebassenget så spawna det plutselig masse folk rett forran meg og ombord i båten.

 

dette hadde jeg ikke merka om jeg tok en annen og mer normal/logisk vei bort til båten.

 

det var det eneste tilfellet der jeg oppdaga at det plutselig var soldater en plass som det tidligere ikke var en levende sjel. forsterkinnger har pleid å kommet kjørende i biler og tilsvarende, altså slik som i RL.

 

 

la svaret i spoiler just in case.

 

btw jeg spillte med alt på medium i 1680*1050. specs i profil. flyten var grei, opplevde litt heng på slutten, dvs at spillet stoppa opp i et par sekunder. men hakking merka jeg ikke noe til med 1 eneste unntak. og da skjedde det MYE på en gang ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...