Gå til innhold

Omtale av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

jævla aliens og monstre ass. Jeg vil skyte mennesker!

 

Hadde blitt for ensformig å bare skyte mennesker. Skjønner ikke hva folk har imot aliens. Det blir jo bare mer utfordrende og morro.

 

Aliens er ikke "realistiske" ! :) ..jeg vil også bare skyte mennesker! Det var det FarCry feila stort for meg, dessverre.. (som også Crysis nå gjør..)

 

 

 

 

Og ja; Jeg vil OGSÅ ha en SP -karakter.. kunne ikke ha brydd meg mindre om MP -delen.. GO SP!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aliens er ikke "realistiske" ! :) ..jeg vil også bare skyte mennesker! Det var det FarCry feila stort for meg, dessverre.. (som også Crysis nå gjør..)

 

Vent til FarCry 2 kommer, blir langt bedre enn Crysis. Åpent område, ingen aliens, ingen superdrakt, flammekaster.... RAWR!

 

Ja, FC2 ser overraskende bra ut, faktisk. En kan jo alltids håpe på at det blir et knall-spill (selv om utgangspunktet ikke er av de bedre, oppkjøpt IP og en helt ny utvikler). Flott med frihet, det var rett og slett det beste med FarCry. Rart at CryTech ikke forstår det. Også rart at de ikke kan slutte med de helt åndssvakt idiotiske titlene. Begge spillene har kanskje noen av de dårligste titlene jeg noensinne har sett på spill, og det sier ikke så rent lite.

Lenke til kommentar
Regner med det havner på en 9/10.

 

Uansett - jeg har nå XP 32bit (ergo. dx9), og har prøvd demoen her uten problem og var fornøyd. Jeg lurer litt på om jeg skal oppgradere til Vista x64 Ultimate? Hva sier dere, bør jeg gjøre dette for å få en "sjokk" opplevelse med Crysis?

 

Man får vel gjerne grei grafikk uansett. Det finnes også uoffisielle patcher der ute som kopierer alle DX10-spesifikke teksturer og lignende til DX9, så det eneste man mangler er DX10-spesifikke filtre og lignende, men man får de høyeste innstillingene på f.eks. teksturoppløsning.

 

DX10-versjonen går også en del treigere enn DX9, så man bør også vurdere det utifra hvor grom hardware man har. For å kjøre spillet på full peis i DX10 i en grei oppløsning så må man nærmest ha GTX i SLI.

Lenke til kommentar
kanskje greit at det ikke er du som skriver annmeldelsen wink.gif

 

uansett, håper ikke gamer.no lar seg påvirke av all hypen rundt dette spillet. at Crysis er verdt for eks. 98% prosent er helt på jordet. kan jo bare atter en gang dra fram Doom 3 som eksempel på et spill som får toppkarakterer når det blir sluppet, mens man i ettertid ser at annmelderne må ha vært både hjernevaska og rusa på lykkepiller for å kunne gi det slike karakterer. Det samme gjelder Bioshock. det er bra ja, men det når definitivt ikke opp til det første Deus Ex eller System Shock 2. det er for mange 15-åringer her på forumet som har bestemt seg for at et spill er best, og dermed bedømmer hvor bra et spillmagasin er på bakgrunn av hvem som gir favorittspillet høyest karakter.

 

Vel, jeg synes Doom 3 f.eks var verdt Gamespot's 8.5/10 poeng. Jeg pleier generelt også å være enig i de fleste anmeldelser, men noen ganger treffer jo spillet meg rett i hjertet og jeg blir forelska :p Bioshock var også et sykt bra spill som jeg koste meg mye med, og som også fikk den karakteren den fortjente. Og jeg synes den virkelig var like god som f.eks Deus Ex og System Shock 2. Og jeg er ikke 15 :p Man må jo også huske på at spillene får anmeldelser i forhold til den "tidsalderen" spillet kom ut i, og at spillet da blir sammenlignet med spill fra samme periode. Hvis f.eks det klassiske Doom kom ut i dag, med samme type spillbarhet og grafikk som da det ble utgitt, ville det sikkert ikke få noen særlig god respons. Du skjønner sikkert hva jeg mener. Derfor blir det helt feil å si at "man i ettertid tenker at spillet må ha fått feil karakter".

 

Folk vil jo ha forskjellige meninger om spill, et perfekt eksempel er jo deg og meg. På samme måte som at folk har forskjellig smak når det gjelder filmer. Noen syns sikkert Crysis fortjener en lavere karakter, mens andre syns den burde vært høyere. En som helst spiller RPG-spill, vil sikkert ikke føle at Crysis fortjener en god karakter. Men nå er jo dette et FPS-spill, og de fleste, eller mange, av FPS-fans vil sikkert synes at dette spillet fortjener full pott. Jeg har f.eks spilt en del WoW, men spillet har aldri helt falt i smak hos meg, derfor er jeg heller ikke enig i anmeldelsene spillet har fått, det betyr dog ikke at anmeldelsene er feilaktige, det betyr bare at spillet ikke falt i smak hos meg.

Lenke til kommentar

Sidne det har værst semi-åpen multiplayer beta og sikkert mange her i tråden har fått prøvd det så tillater jeg meg selv å røpe at jeg har vært med i den, og meg må bare si at den er vel så solid som singleplayer spillet, og uten tvil den delen som man til sist vil tilbringe mest tid med. Singleplayer opplevelsen er virkelig snadder, men multiplayer har tross alt replayability faktoren. I mine øyne er Crysis multiplayer (ihvertfall i Power Struggle mode) en meget sterk konkurrent til de beste spillene i samme kategori som BF2/2142 og Quakewars (selv om sistnevne knappast er i nærheten samme kvalitetsnivå).

 

Jeg bare gleder meg hemningsløst til den fulle multiplayer delen der vi endelig får tilgang til diverse flyvende kjøretøy wooot! Selv uten den delen og med et enkelt kart så er det utrolig gøyt, så det kan bare bli bedre :)

 

Å finne en så supersolid både singleplayer og multiplayer del i et spill er veldig skjeldent. Vanligvis satses det enten på det ene eller det andre, og den andre delen er enten ikke-eksisterende eller en ettertanke. Det er det som i mine øyne hadde trukket Crysis opp fra en 9'er til en 10'er. Jeg hadde gitt 9,5 totalt om det var mulig. Et rent 10'er spill har vel knappt eksistert, bortsett fra kanskje Starcraft ;) Holder en knapp på at Starcraft2 også blir en 10'er hehe.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Litt offtopic men dama klager på spilling (selvsag gjør hun de det skal dem jo), men selv sitter hun å propper i seg masse serier som jeg kan se gir null tilbake, for hun sitter bestandig å halvsover mens hun ser på dette. Men når jeg spiller feks spill som Crysis er jeg for det først helt med, blir skremt, gjør egene valg, får gåsehud osv. På tross av at jeg forklarer dette er spilling noe tull mens å sitte å halve sove og se på Lesbe serie på tv er tydligvis helt ok . jeje .

 

Bioshock(ble nevnt lenger oppe) derimot funket ikke på meg, går faktisk litt mot strømmen der å kaller det en Doom 3 kloning (samme heis stystem, like ganger, lik grafikk i en annen setting), ble fort lei og har ennå ikke gjennomført det. Men gleder meg grenseløst til Crysis som er litt mer som Facry som står som et av tidenes action fps for meg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vel, jeg synes Doom 3 f.eks var verdt Gamespot's 8.5/10 poeng. Jeg pleier generelt også å være enig i de fleste anmeldelser, men noen ganger treffer jo spillet meg rett i hjertet og jeg blir forelska :p Bioshock var også et sykt bra spill som jeg koste meg mye med, og som også fikk den karakteren den fortjente. Og jeg synes den virkelig var like god som f.eks Deus Ex og System Shock 2. Og jeg er ikke 15 :p Man må jo også huske på at spillene får anmeldelser i forhold til den "tidsalderen" spillet kom ut i, og at spillet da blir sammenlignet med spill fra samme periode. Hvis f.eks det klassiske Doom kom ut i dag, med samme type spillbarhet og grafikk som da det ble utgitt, ville det sikkert ikke få noen særlig god respons. Du skjønner sikkert hva jeg mener. Derfor blir det helt feil å si at "man i ettertid tenker at spillet må ha fått feil karakter".

 

Folk vil jo ha forskjellige meninger om spill, et perfekt eksempel er jo deg og meg. På samme måte som at folk har forskjellig smak når det gjelder filmer. Noen syns sikkert Crysis fortjener en lavere karakter, mens andre syns den burde vært høyere. En som helst spiller RPG-spill, vil sikkert ikke føle at Crysis fortjener en god karakter. Men nå er jo dette et FPS-spill, og de fleste, eller mange, av FPS-fans vil sikkert synes at dette spillet fortjener full pott. Jeg har f.eks spilt en del WoW, men spillet har aldri helt falt i smak hos meg, derfor er jeg heller ikke enig i anmeldelsene spillet har fått, det betyr dog ikke at anmeldelsene er feilaktige, det betyr bare at spillet ikke falt i smak hos meg.

jeg har ikke problemer med å vurdere spill utifra den tiden de ble gitt ut.

for eks. husker jeg godt hvordan nevnte System Shock 2 og Deus Ex var på en tiden de ble gitt ut. med i ettertid mener jeg 3-4 mnder etter, når hypen har lagt seg. Man trenger ikke engang å snakke om "i ettertid", for jeg tror mange som spilte Doom 3 når det kom ut skjønte at annmelderne var påvirket av hypen.

Forøvrig var Doom 3 et bra spill. likte spesielt bruken av lys og skygge, og jeg syns det var fett med valget av enten lommelykt ELLER våpen. Spillet har mange minneverdige sekvenser, men det var rett og slett for lineært og forutsigbart etterhvert, at jeg mener det ikke fortjener de toppkarakterene det fikk.

 

ellers er jeg enig i det du skriver, det er KUN hyping jeg skulle likt å ta rotta på. Jeg kan for eks. ikke huske at noen kritiserte HL2 for et altfor lineært gameplay. det ble muligens såvidt nevnt, bare for å etterpå bli overøst med "unnskyldninger" som at et lineært gameplay er nødvendig for at spillet skal bli så moro som det er osv, mens Splinter Cell-spillene får solide minus i sluttkarakter for det samme.

Lenke til kommentar
Multiplayeren i Crysis er ihvertfall bunnsolid, var betatester og det knuser alt annet. Men det jeg frykter er at ingen miljø vil støtte spillet og fortsetter å jalle med CS i all evighet selv kor bra det er. Folk er redd for å gi nye spill noe sjanse enda tror jeg.

 

Om spillet er bra nok vil folk konne automatisk, og jeg tror du feilvurderer spillere rundt om i din påstand.

 

Om 5 av 11 brett er "småkjedelig" blir det jo traghisk å gi spillet 9 eller 10 av 10, og vil jo bare vise at det totale gameplay ikke er like viktig som grafikk og gjennomførthet.

Og Gamer, slutt med å gi en total karakter og dermed vent på multiplayerdelen. For min del er jeg kun interresert i singleplayer delen (som mange andre), og skal onlinedelen trekke opp eller ned vil det bli umulig for oss andre å vite hva du trekker eller gir ekstra poeng for.

Lenke til kommentar
Kjedelig å høre at de tilsynelatende har gått i samme fella som med Crysis; dvs la spillet starte med åpen sandbox-gameplay mot mennesker for så å gå over til mindre fritt gameplay mot aliens\mutanter. Jeg kommer sikkert til å kose meg med spillet likevel, men det var akkurat dette var svært skuffende å høre.

Crysis går i samme fella som Crysis?

Lenke til kommentar

Da har jeg spilt crysis de siste (regne ut) 5 og en halv timene nå i kveld, og jeg må bare bøye meg i støvet. Har dog bare prøvd meg på enspillerdelen av spillet så langt, men du verden så morsomt det er. Er dessverre nødt til å legge meg nå, men skal fortsette i morra etter jobb selvfølgelig =)

 

Det jeg irriterer meg over er at det er så forbanna høye krav til maskinvare. Jeg må ligge på medium/high med E6400@3,2Ghz, 4gb ram, 8800GTS(640MB) og Vista64.. Må visst en stor oppgradering til på meg snart!

 

Gled dere folkens, spillet er virkelig helt grensesprengende :)

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...