Gå til innhold

Omtale av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Skrur ikke de "optimaliserte" driverene til nvidia bare ned kvaliteten ingame?

 

EDIT: http://www.elitebastards.com/cms/index.php...mp;limitstart=1

 

Latterlig!

Altså det kommer ann på hvordan du definerer det. De "fleste" her ville jeg tro sammenlignet 169.12 mot en eldre 169.XX driver, og ettersom kvaliteten da er den samme på alle, så har dette ingenting å si.

 

At 169.xx setter ned grafikknivået på elementer som ikke er like synlige er kjempebra og appelerer nok til mange med tanke på at Crysis krever nok fra før av.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, de skrur ned kvaliteten og ytelsen øker litt, men de har også gjort store optimaliseringer som igjen gir enda bedre ytelse og videre støtte for oppløsninger og SLI. Så ja, de har definitivt optimalisert.

 

Sammenligner man 169.02 mot 169.12 så er det ganske store forskjeller (i positiv retning) med tanke på at det bare er en driver... Begge har lik bildekvalitet.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

For dem som synes det var såpass jalla fra gruven at man heller startet fra nytt igjen, fortsett med det!.

 

Dette spillet gikk fra å holdet hver nerve i kroppen min som en bue streng til å omtrent sovne på stedet av skjedsomhet. Du blir ikke bare strippet for all frihet i skikkelig doom stil men du får doom våpen og bosser i samme klasse på kjøpet.

 

Det er helt fullstendig tillfeldig om man blir truffet av noe eller ikke man bare gjentar sekvenser til man plutteslig kommer til neste save punkt.

 

 

Våpen spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Så henter man et kraftig våpen som forskerne (som holder til på båtene) har bygget, men der står det bare "target is not locked" - mangler jeg ammo?, må jeg trykke på noe? etc ... leter i option, leser i manualen og til slutt slår av spillet og googler.. og der viser det seg at våpenet kun virker på enkelte sekvenser uten noe forklaring på det, men grunnen er nok at spillet haddet blitt for lett om man kunne brukt den på alle, men dette forklarer ikke selve spillet (handlingen) noe om. Hva i alle dager skjer...

 

Enten har Crysis gruppen sluttet eller startet på kraftige narkotiske stoffer fra gruven.. hvem vet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
For dem som synes det var såpass jalla fra gruven at man heller startet fra nytt igjen, fortsett med det!.

 

Dette spillet gikk fra å holdet hver nerve i kroppen min som en bue streng til å omtrent sovne på stedet av skjedsomhet. Du blir ikke bare strippet for all frihet i skikkelig doom stil men du får doom våpen og bosser i samme klasse på kjøpet.

 

Det er helt fullstendig tillfeldig om man blir truffet av noe eller ikke man bare gjentar sekvenser til man plutteslig kommer til neste save punkt.

 

 

Våpen spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Så henter man et kraftig våpen som forskerne (som holder til på båtene) har bygget, men der står det bare "target is not locked" - mangler jeg ammo?, må jeg trykke på noe? etc ... leter i option, leser i manualen og til slutt slår av spillet og googler.. og der viser det seg at våpenet kun virker på enkelte sekvenser uten noe forklaring på det, men grunnen er nok at spillet haddet blitt for lett om man kunne brukt den på alle, men dette forklarer ikke selve spillet (handlingen) noe om. Hva i alle dager skjer...

 

Enten har Crysis gruppen sluttet eller startet på kraftige narkotiske stoffer fra gruven.. hvem vet.

Selv er jeg akkurat ute av gruven og syntes det var utrolig bra. Kan ikke helt skjønne hysteriet over hvor forferdelig det var... En halvtimes avbrekk med å vandre mellom palmer og på strender var uten tvil en god ide.

Synes egentlig crysis fysikkmotoren gjorde seg megetbra og grafikken var nydelig, og føltes på en måte litt nyskapende. Hadde man måtte vært lengre i gruven så ahdde jeg nok vært enig, men kan ikke se at den lille timen/halvtimen var noe ødeleggende. Heller det motsatte. :)

 

Har ikke kommet så mye lengre uttenfor gruven så det skal jeg ikke si så mye på, men gruven i seg ble langt ifra noe skuffelse. (etter hva jeg hadde lest så skulle det vært elendig, så forventet ikke det helt store, men viste seg å være mye bedre enn det som ble sagt)

 

 

Ikke si meg at vektløse tilstanden og de flotte (rent grafisk) aliens hulene var SÅ kjedelig....

 

 

Og der var Crysis avinnstallert.. tilbake til STALKER ....

 

Hadde det ikke vært for at jeg hadde nedlastet spillet, hadde jeg dratt tilbake ditt jeg kjøpte det og krevd å få pengene tilbake

Da kan vel ikke STALKER være helt spillet for deg vel? :ph34r: Mest bugga, minst innovative og det dårligst optimaliserte spillet du får tak på. Jaja, en kan vel godt si smaken er som baken.. :roll:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

stalker er langt fra det dårligste optimaliserte spillet der ute. skiller seg litt fra de fleste andre shootere også.

 

noen opplever masse bugs med stalker, andre nesten ingen. jeg er en de som har spillt det mye uten å være plaga av problemer.

 

men gruve brettet i crysis var kjipt. det at du likte det var vel kanskje delvis fordi du ikke hadde forventninger til det fordi mange klager på det.

 

selv var jeg ikke plaga med mosnter i farcry, og alien delen i crysis var grei nok, men skulle kanskje ønske den var litt mer spredd ut igjennom spillet framfor å være en stor bolk.

 

men som du selv sier, folk er forskjellige og liker forskjellige ting. og selv om du kanskje ikke likte stalker, så vedder jeg på at du har spillt flere andre spill som var langt dårligere.

Lenke til kommentar
Enten har Crysis gruppen sluttet eller startet på kraftige narkotiske stoffer fra gruven.. hvem vet.

Nja.. jeg stemmer for den siste.

 

Da kan vel ikke STALKER være helt spillet for deg vel? :ph34r: Mest bugga, minst innovative og det dårligst optimaliserte spillet du får tak på. Jaja, en kan vel godt si smaken er som baken.. :roll:

Er enig at det er bugga, men det har en bedre historie og en MYE lengre kampanje enn Crysis sin, men vil ikke krangle om dette her :)

Lenke til kommentar
Synes egentlig crysis fysikkmotoren gjorde seg megetbra og grafikken var nydelig, og føltes på en måte litt nyskapende. Hadde man måtte vært lengre i gruven så ahdde jeg nok vært enig, men kan ikke se at den lille timen/halvtimen var noe ødeleggende. Heller det motsatte. smile.gif

 

Har ikke kommet så mye lengre uttenfor gruven så det skal jeg ikke si så mye på, men gruven i seg ble langt ifra noe skuffelse. (etter hva jeg hadde lest så skulle det vært elendig, så forventet ikke det helt store, men viste seg å være mye bedre enn det som ble sagt)

 

Om du leser litt nøyere så skal det komme fremm at jeg snakker om perioden etter gruven, derfra jeg har det som står i spoiler teksten også. Gruven er bra i forhold til det som kommer etterpå... (og jeg likte ikke core brettet spesielt godt i utgangspunktet)

 

Kampene i junglen fungerte så bra at jeg har våte drømmer om bra oppdrag der (sniper oppdrag etc etc)

 

spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Går rett nedover etter man må følge en kar til varmekilder så han ikke skal dø, så kommer bossene.... bla bla bla veldig mye dårlig her, kunne holdt på lenge. Nevner mer om dette i min forige post

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vinteren er over oss, og hva passer vel da bedre enn en tur til et tropisk paradis? Husk å ta med solkrem, våpen og rikelig med ammunisjon.

 

Les mer

Hvorfor får spillet 9/10 når det blir svakere mot slutten. Historie og gameplay burde ha en like stor inflytelse på karakteren som alt det andre har, noe det ikke ser ut til å ha.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

Svakere på slutten fra et ellers supert gameplay er ikke nok til å rakke ned på hele spillet flere karakterer. Det er da fortsatt bra mot slutten, bare ikke LIKE bra.

 

For min del så hadde det blitt 11/10 på første halvdel, og siden side delen trekekr litt ned, så hadde det vell blitt en 10/10 - 9/10. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...