Gå til innhold

Omtale av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Harry? Tja, kanskje det bare er jeg som er kjent med Achmed the dead terrorist, men jeg mener bestemt at koreanerne ropte "I kill you!" til meg fra tid til annen. Det endte vanligvis med at jeg døde som følge av latterkrampe

achmed the dead terrorist ja, genial fyr :!:

 

men crysis er ikke en etterfølger til bioshock, det er en ikke direkte oppfølger til farcry. det er samme utviklere til begge spilla, men crytec har ikke rettigheter til navnet farcry lenger, så derfor kommer ubisoft med farcry 2 til neste år.

 

Nei, men bioSHOCK er en spirituell oppfølger til system SHOCK 2, hvis jeg antar rett at du trodde jeg trodde at bioshock var oppfølger til Far Cry. Crysis minner mye om Far Cry, på godt og vondt. Selv hater jeg snipere noe helt forferdelig, så tror jeg holder meg til CoD4 hvor jeg kan snike meg opp på de, mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok eit av dei dårlegaste spela eg har spelt nokon gong! Bugg meg her og bugg meg der. Elendig våpenfølelse. Utrolig tamme lyder (som forsvinner svært ofte i tillegg). Ufattelig DUM AI (spillte på delta). Utrolig kort! Derav en svært dårlig andre halvdel. Dei kunne nok ha spart seg for alien delen. Delen som foregikk inn i fjellet var utrolig dårlig. Uff, bortkasta tid!

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg med crysis er de he@$€€ helikoptrene... Står der med to skudd igjen i "bazookaen" min, fyrer av den første... blink! Fyrer av den andre, seff klarer jeg å bomme (jada, min egen udugelighet bare), og da henger dette flygende faenskapet på meg i over en time til jeg finner neste bazooka :@ Selv med cloak på og godt skjul i form av trær/skog ser det meg og fyrer i vei salve etter salve med uendelig ammunisjon..

 

Dette fant jeg litt besværende og utrolig frustrerende da man blir låst fast pga stort åpent område der jeg var da det skjedde. Kosta meg en MX518 i veggen og mange banneord jeg lærte meg på nytt også.

 

Men nå står jeg da altså fast igjen.. nærmere bestemt på et vått sted hvor jeg skvetter infernalsk ca hvert 15 sekund. Venter nå på ny mus før jeg går videre :p

 

Jeg ligger på high i 1680X1050 med litt lav FPS. 30'ish hele tiden. Trodde jeg hadde "ok" PC til crysis, men dengang ei :(

 

Edit: typo deluxe

Endret av branick
Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg med crysis er de he@$€€ helikoptrene... Står der med to skudd igjen i "bazookaen" min, fyrer av den første... blink! Fyrer av den andre, seff klarer jeg å bomme (jada, min egen udugelighet bare), og da henger dette flygende faenskapet på meg i over en time til jeg finner neste bazooka :@ Selv med cloak på og godt skjul i form av trær/skog ser det meg og fyrer i vei salve etter salve med uendelig ammunisjon..

 

Du vet at du ikke trenger rakettkaster for å ta ned helikoptrene? :)

 

Riflegranat gjør omtrent samme nytten, men er vanskeligere å treffe med. Eller du kan pøse nok kuler inn i dem med rifle eller tungt maskingevær.

Lenke til kommentar

Ps: Cloak hjelper ikke mot helikoptere. Å ligge helt stille bak en stein, eller lignende derimot pleier so mregel å hjelpe om det ikke så deg legge deg ned såklart.

 

Med Cloak så virker det næremst som de ser deg raskere.

 

Ellers funker det å bruke vannet (om man er nærme en form for vann) Men da gjerne der det er litt dypt.

Lenke til kommentar
Riflegranat gjør omtrent samme nytten,

 

Hvordan fyrer man av dem?, står høyre museknapp men den sikter man jo med. Forøvrig prøvd meg fremm langt over det men finner det ikke ut (slo meg nå at jeg muligens kan slå det på fra "c" knappen, må sjekke)

 

 

Spoiler for med som ikke er så langt i spillet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har ikke hatt problemer med helikoterne, karene med minigunn derimot sliter jeg med, etter hva jeg har efrart trenger de 3 bazooka skudd raskt etterhverandre :roll:
Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg syntes cloak var genialt for å slippe salver fra de j.... heliene, men jeg merket meg at de fulgte etter meg selv om jeg var usynlig. Jeg ble derimot ikke beskutt så lenge jeg var i cloak-mode.

 

Når det gjelder ytelsen i Crysis begynner jeg muligens å bli paranoid, men jeg synes det lukter avtaler mellom spillprodusent og hardwareprodusenter. Er det virkelig ikke mulig å optimalisere drivere bedre, både for de med enkle skjermkort og spesielt de med SLI?!? Jeg har testet både i XP og Vista med både enkelt skjermkort og SLI og jeg synes ikke det er rare forskjellen.

 

Greit nok det er kommet noen betadrivere som skal hjelpe litt, men den STORE forskjellen ser jeg lite eller ingenting til :(

 

Eller er det rett og slett Crysis så ER så sinnsykt krevende?

 

Jeg ser for meg at neste generasjon kort kommer til og gi dramatisk forbedring og da vil selvfølgelig alle vi spillgale kjøpe nye korter, og driter i om vi betalte 5-6000 for de forrige. Tidligere føler jeg kortene varte litt lenger å at man kunne hoppe over en generasjon å fortsatt drive de siste spillene greit. Med lanseringen av Crysis kan det se ut som dette blir dyrt fremover... :)

 

Nå er jo dette en helt ny grafikkmotor, så jeg vil ikke svartmale noe, men jeg ville bare dele noen tanker med dere andre her jeg sitter med min (fram til Crysis kom ut) helt OK gaming-pc :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Jeg syntes cloak var genialt for å slippe salver fra de j.... heliene, men jeg merket meg at de fulgte etter meg selv om jeg var usynlig. Jeg ble derimot ikke beskutt så lenge jeg var i cloak-mode.

 

Når det gjelder ytelsen i Crysis begynner jeg muligens å bli paranoid, men jeg synes det lukter avtaler mellom spillprodusent og hardwareprodusenter.

Det er nok absolutt avtaler mellom Hardwareprodusenter (Nvidia) og Crytek ja, det legger de vel heller ikke skjul på. :p

Men hvis det er en ting avtalene skal gå ut på, så er det nok heller å få bedre ytelse enn dårligere. ;)

 

Nvidia vil jo da ha den beste ytelsen fremfor ATI i spesielt crysis. Dette gjelder spesielt SLI, for med dagens SLI driverene til Crysis så taper de nok store summer fordi de er så dårlige.

(hadde SLI driverene vært bedre så hadde nok flere vurdert SLI)

 

Med tanke på alle polygonene, svært detaljerte objekter, og flotte effekter (shaders) så tviler jeg ikke på at Crysis krever så enormt. Det samme så man jo i spillet Oblivion, som hadde store åpne sletter med mange trær så langt øyet så. Og på den tiden kunne heller ingen av den tidens skjermkort kjøre det skikkelig på fullt. Først når neste generasjons skjermkort (8800) kom så kunne spillet bli temmet.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at to 8800 GTS i SLI ikke takler Crysis?

 

Hva slags GTS er det snakk om?

Joda, det takler Crysis, men ikke så bra som jeg hadde håpet. Jeg har 2 stk 640MB og jeg spiller på 1680X1050 nå med alt på medium. Det flyter ikke tilfredstillende i det hele tatt :no:

 

PS: Tilfredstillende for meg er gjennomsnitt på ca. 60 fps

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at to 8800 GTS i SLI ikke takler Crysis?

 

Hva slags GTS er det snakk om?

Joda, det takler Crysis, men ikke så bra som jeg hadde håpet. Jeg har 2 stk 640MB og jeg spiller på 1680X1050 nå med alt på medium. Det flyter ikke tilfredstillende i det hele tatt :no:

 

PS: Tilfredstillende for meg er gjennomsnitt på ca. 60 fps

 

Haha det var litt vel ja, for meg er liksom halvparten av den FPSen bra nok. Men har du noen resultater på hvordan du klarer det på Very High da? Vurderer å kjøpe et GTS til..

Lenke til kommentar

Tror ikke det går ann å sammenligne ytelsen på SLI oppsett med ytelsen som en kan forvente etter at Nvidia kommer ut med skikkelige SLI drivere. (ytelsen vil nok skyte i været når de faktisk får fikset SLI)

 

30% er på nippen av hva man kan kalle for Dual-GPU, da SLI i praksis burde ha gitt en ca 75-80% mer ytelse. (om vi sammenligner med andre spill der driverene har blitt skikkelig programert)

Lenke til kommentar

Ja jeg er vanskelig å tilfredstille (bare spør exen, baahaaaahaaaaa)

 

Men seriøst. Jeg hadde ikke gidda å kjøpe enda et GTS før du ser at NVIDIA kommer med drivere som virkelig rettferdiggjør SLI-oppsett. Jeg snakker da bare om Crysis. I f.eks FEAR får jeg over dobbel fps med SLI i den innebygde testen på 1920X1200 med alt på max (minus "Soft Shadows" som bugger ifølge Guru3D.com)

 

Jeg har ikke mulighet å teste på Very High akkurat nå, fordi jeg kjører XP, men skal slenge resultat inn så fort Vista er på plass igjen. Pleier ikke ta så lang tid mellom hver gang jeg formaterer :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...