Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første test 2x Sapphire 3870 CF 3DMark06 stock gpu, Cpu Xeon 3220@3,6ghz på Abit IX38 QuadGT, luftkjølt allt sammen, ghetto oppsett i garagen for et par minutter siden

 

EDIT: sorry jeg har skrevet 3070 istedenfor 3870 på infotabben i bildet........

post-42959-1196968565_thumb.jpg

post-42959-1196968582_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Nassuz back and benching. :)

 

Meget bra resultat og viser at 38n0-serien til ATI/AMD har potensiale.

 

Ja, morro gett..lol

Skal se om jeg ikke gidder og hive den Xeon Quaden under fasen seinere, hadde en liten test på den i går, 4ghz på luft var greit, så den og ATI crossfire kan bli morro. Nå er dette bare stock kort, lurer på om jeg skal vannkjøle de Sapphirekorta eller vente på kulda før jeg presser de, klør i fingra mine om dagen........... Skal ta de ut og sjekke litt klokkepotensiale hver for seg før jeg presser de.

 

Uansett, min første CF run og jeg bare gliser.......

 

EDIT: Jeg har en slik en å hive på også....hm...nå trenger jeg 1 til :whistle:

post-42959-1196969738_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
fine greier nazzu :yes: skvetter vel opp noen hakk når du klokker korta. OT:går en x3220 lenger enn en q6600??

 

går og venter på masse lønn jeg bestiller kort, bestillte en 800w PSU av netshop da de hadde kampanje har ikke fått den enda

 

 

Jeg er jo Xeonmann har en 3060, 3070 og nå denne quaden 3220, alle mine Xeoner klokker godt over gjennomsnittet av "vanlig" C2D, så jeg forstår ikke hvorfor fler ikke kjøper disse Xeonene, erfaringsmessig så er disse gode, men som med allt annet må du være litt heldig i tillegg ved kjøp av cpu.

 

Pris har karnsje vært en faktor før på C2D contra Xeon, men i dag skiller som regel bare en Camilla eller to, så da mener jeg at valget er enklere.... Men, sjekk rundt, tillgangen på de kan variere....

Lenke til kommentar

noen som har prøvd ut de bios flashene til 3870 og kjørt tortur test på de enda? venter spent på om det er mange som lykkes...gidder ikke flashe biosen før jeg vet at det er en knall suksess for mange...og ja jeg veit at det er opp til hvert enkelt kort siden noen tåler mer enn andre, men hvis det er stor sukkess med 3870 korta så kan jeg hvertfall prøve...sist gang jeg flashet mitt X800 pro vivo til XTPE så fikk jeg permanent skade på kortet...noe som jeg ikke vil igjen..

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke hva jeg skulle forvente av dette CF oppsettet, er tross allt bare snakk om ca 3100kr for 2x 3870 kort, noe som må være sykt mye ytelse til prisen.

 

Og uklokka kort, synd jeg ikke har et 8800GT kort til, for da kunne jeg ha kjørt SLI også og sammenlignet, men er nok av andre tester om det på nettet.

 

Skal se om jeg ikke for prøvd Crysis på dette oppsettet også, Vista og XP, får ta det i helga.

 

@Simkin, hva klokk på de 2900XT er du har da ved @3.6ghz og 19000 3DMark06 score?

Lenke til kommentar
Jeg er jo Xeonmann har en 3060, 3070 og nå denne quaden 3220, alle mine Xeoner klokker godt over gjennomsnittet av "vanlig" C2D, så jeg forstår ikke hvorfor fler ikke kjøper disse Xeonene,
hvor fikk du tak i G0 stepping? jeg har en X3210 B3 og det er sykt varm

 

 

som dere sier sykt mye ytelse for kun 3K

Lenke til kommentar

Helvete som jeg klør i finga etter å hive på 2stk 3850 eller 3870 i handlekassa nå... aaargh men jeg vet jo at jeg ikke omtrent har noe tid før romjula i beste fall *ugh*

 

Synd at 3dmark gir så mye bonus til X3220 og Q6600 ol. siden E6850 tross alt er den "beste" spill CPU'en pr dags dato. En Kentsfield krever mye mer strøm og produserer mye mer varme uten å gi tilnærmet like mye spillytelse tilbake.

 

Så Kentsfield blir litt for bencherne og andre som skulle trenge en Quad. Har jeg valget mellom å kjøre en Quad + 2*3870 som krever bytte av PSU eller E6850 + 2*3870 uten bytte av PSU hadde jeg valgt det siste.

 

PS!

japps jeg vet jeg har satt opp en Q9450 som neste investering, det er nå en tanke så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg visste ikke hva jeg skulle forvente av dette CF oppsettet, er tross allt bare snakk om ca 3100kr for 2x 3870 kort, noe som må være sykt mye ytelse til prisen.

 

Og uklokka kort, synd jeg ikke har et 8800GT kort til, for da kunne jeg ha kjørt SLI også og sammenlignet, men er nok av andre tester om det på nettet.

 

Skal se om jeg ikke for prøvd Crysis på dette oppsettet også, Vista og XP, får ta det i helga.

 

@Simkin, hva klokk på de 2900XT er du har da ved @3.6ghz og 19000 3DMark06 score?

 

her er scoren jeg fikk på mitt 2900pro crossfire oppsett:

20394poeng Q6600@3897MHz - dual hd2900pro 1gddr4 @830/1100

 

Det må du vel slå :tease:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Den nye Xeon X3220 er batch/FPO - L736A333 - G0 stepping

Har også en ny Xeon 3070@L631B072 som har gjort 570fsb, og ikke testet fullt ut ennå, men den tror jeg er kan gjøre det meget bra, ingen fsbsperre så langt.

 

Fikk pakke i går se bilder, muligheter for seriøs testing snart :cool:

 

EDIT: @kent, jeg har kun kjørt 2 CF run på stock hastighet, så jeg håper jeg kan mobbe deg litt seinere når jeg får fyra SS eller tørris på Xeon og klokka opp 3870 korta, det er håp tror jeg...lol

post-42959-1196980664_thumb.jpg

post-42959-1196980680_thumb.jpg

post-42959-1196980697_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...