Gå til innhold

Går lei av alle spill så fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje episodebaserte spel, eller andre korte spel, kan vere av interesse. Då treng du ikkje invistere så mykje tid i spelet, men vil framleis få gleden av å fullføre spelet. Spel til håndholdte konsollar er vel og gjerne tilpassa speling no og då. Så dette kan og vere noko du kan prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg varer online spill med konkurransemoment mye lengre enn singleplayer spill. Velg deg noe du liker\er god i så varer det som regel lenge.

Skrevet

Jeg fikk mye av min spillglede tilbake etter jeg begynte å kjøpe spillene faktisk.

Hvis jeg har betalt 400-500kr for noe så gir jeg litt mer enn hvis det er noe som er lasta ned.

Så nå kjøper jeg bare spill, blir maks 1-2 spill i mnd, noe som gir god tid til å nyte spillet.

Dette gjør faktisk at jeg koser meg mye mer med spill.

Om en laster ned ALT av spill som kommer ut kan man raskt gå seg bort i utvalget av spill.

Jeg veksler også fra å spille på PC, DS og Xbox360.

Jeg sier ikke at du laster ned alt. Men vet de fleste gjør det. Liten tankevekker for alle kanskje.

Og en sabla god grunn til å kjøpe spill.

Skrevet
For meg varer online spill med konkurransemoment mye lengre enn singleplayer spill. Velg deg noe du liker\er god i så varer det som regel lenge.

Har samme erfaring her. Nå spiller jeg nesten bare spill H2H. Unntaket er vel Civilization og et par andre strategispill. (Ikke rts'er). Ellers er det morro å bryne seg på andre, alternativt å spille på lag med andre i de fleste spill.

Headset og mic er også med å bidrar mye til spillopplevelsen. Selv på Civ IV har det noe for seg i flerspillermodus å ha mulighet til å snakke med de andre.

Utifra de spillene du nevner ser det ikke ut til at du spiller noe nevneverdig strategi baserte spill. Kanskje verdt et forsøk.

Skrevet

jeg har og samme problem...går lei av alle spill med en gang jeg og..for meg ikkem eg selv til og gå inn på spillet og runde det.

siste spillet jeg spilte lenge var maplestory (mmo), det spillte jeg faktisk i over et år..

men men..man blir vell lei spill etterhvert. håper jeg for spill lysten tilbake...

Skrevet

Har alltid hatt samme problemet. Det er veldig få singleplayer spill jeg har giddet å fullføre. Det som derimot fikk meg totalt hektet var da jeg joinet en klan i Unreal Tournament rundt år 2000. Spilte nesten hver dag fram til 2004 da jeg rett og slett bare måtte gi meg for å kunne prioritere jobb. Å spille mot andre mennesker er alltid en utfordring, og man blir aldri utlært.

Skrevet

Som en sier her, så har det nok noe med at man blir voksen, hehe. Men mitt råd e som en annen kar nevnte, kjøp spillene, då vil du bruke mer tid på det fordi du betalte for det og føler som regel at du må utnytte det mest mulig. Og ja, mitt råd er også å investere i spill der man har mange muligheter. Visst du liker bilspill, ta en titt på for eks. Forza Motorsport 2. Andre spill som varer litt og er fengende e Black & White, GTA-spillene, spesielt 3-eren ... sikkert mange flere. men dette e no mine meninger:)

Skrevet
Som en sier her, så har det nok noe med at man blir voksen, hehe. Men mitt råd e som en annen kar nevnte, kjøp spillene, då vil du bruke mer tid på det fordi du betalte for det og føler som regel at du må utnytte det mest mulig. Og ja, mitt råd er også å investere i spill der man har mange muligheter. Visst du liker bilspill, ta en titt på for eks. Forza Motorsport 2. Andre spill som varer litt og er fengende e Black & White, GTA-spillene, spesielt 3-eren ... sikkert mange flere. men dette e no mine meninger:)

Hm, synes da det å kjøpe spill som varer lenge/er store er et dårlig tips til en som fort blir lei spill.

Blir man fort lei spill må det være mye bedre å kjøpe fokuserte spill med moderat størrelse. Personlig er ofte tanken på at spillet varer 40 timer nok til at jeg ikke orker spille lenger enn 4-5 timer, men vet jeg at spillet er en bra opplevelse på 8-10 timer er det mye lettere motivere seg til å spille igjennom.

Hadde samme problem som trådstarter tidligere, og til en viss grad fortsatt, men jeg har egentlig hatt det helt siden jeg startet kopiere spill for mange år siden. JEg fikk rett og slett altfor mye spill og jeg ville jo prøve alt. Nå kjøper jeg alt av spill, og prøver unngå kjøpe et nytt spill før jeg enten er ferdig med spillet jeg holder på med, eller er 100% sikker på at jeg ikke orker spille det mer. Det jeg ofte har opplevd er at jeg når den "lei"-følelsen etter 3-4 timer, men tvinger meg selv til å spille mer siden jeg ikke har et nytt spill å gå over på, etter et par timer da blir jeg veldig involvert i spillet igjen, og spiller igjennom.

Skrevet

Til trådstarter.

Jeg var en stund nede i en grop som deg.

Likte overhodet ikke Bioshock slik som anmelderne skrøt av det.

La det fort på hyllen.

Så skjedde det noe. Og nå synes jeg Bioshock er det beste spillet jeg har spilt de siste 2-3 årene.

En liten qoute fra min egen tråd da jeg kom over spilldepresjonen.

Kjøpte Bioshock til Xbox360, og forstod ikke hva alle "ropte opp om". Greit nok tenkte jeg, og la det vekk etter noen timer. Jeg syntes det var uoversiktlig.

Kjøpte Halo 3. Ble "skuffet" av grafikken. (Ja, jeg er grafikkhore og ser ikke poeng med HD-TV og NextGen hvis det skal være Wii-grafikk).

Halo 3 skulle jeg bare spille gjennom for å få slutten av historien siden jeg hadde spilt 1-eren og 2-eren.

Underveis i Halo 3 begynte det å gnistre. Det var litt gøy å spille. Ensformig på sin side, og jeg hater de brettene hvor mang går inni et monster.

Men jeg var interresert. Mer interresert å spille enn på lenge.

Fullførte Halo 3, og satte Bioshock i konsollen igjen.

Ikke vet jeg hva som er skjedd, men nå DIGGER jeg Bioshock. Jeg har spilt og spilt i timesvis.

Nyter spille til det fulle. Leter etter tape-recorders, oppgraderer og styrer på.

Har spilt det 9 timer i strekk 2 dager på rad.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=845334&hl=

Skrevet

kjenner meg absolutt igjen, fifa er også et av få spill jeg ikke blir lei, hehe.

føler at det er for mye fokus på andre ting enn et godt variert/originalt gameplay om dagen. ja, fifa er "ensformig", men samtidig er det uendelig mange muligheter innad i spillet, ingen kamper er like, og man kan variere med lag og strategier, samt multiplayermuligheten.

Skrevet

Jeg oppdaga konsollgaming igjen =)

Etter 1,5 år wow, og egentlig bare wow (Drittlei) ble det tørket støv av ps2en ;D

Swap Magic og noen DVD-Rer, utrolig hvor mye morro =) Det dummeste man gjør er dog å kjøpe/laste ned mange spill ofte, det som skjer er simpelthen at man ikke vet hvilket spill man vil sette seg ned med med knapp tid.

I mitt tilfelle skjedde dette for et par år siden:

Hadde runda alle GC-spilla jeg hadde, så jeg kjøpte Fire Emblem. Knallspill! Men så satt jeg meg litt fast, og på den tia kjøpte lillebroren min et nytt spill. Så jeg ender opp med å spille det istedenfor :p Legg til et par flere titler, så veit jeg ikke hvilket spill jeg vil spille =( Man får den "Dæven, nå må jeg runde spill x" så får man liten motivasjon til å spille spill y =( Vel, jeg har lært leksa i hvertfall. Noen andre hatt det sånn?D:

Skrevet

Har et par venner som kjøper spill nedi der når de er på besøk i hjemlandet sitt til den cracka ps2en de har, og de har også slitt med vilje til å fulføre akkurat disse spillene.

Uansett, du kan jo prøve mario galaxy, som jeg har hørt mange gode ord om, eller noen spill som du kan spille mot andre.

Skrevet

Team Fortress 2 rocker verden min. Men ja, sliter med noe av det samme problemet. Sitter med bunker av spill til høyre og venstre for meg, men sitter å lurer på hva jeg skal gjøre. Enten er det mas å bytte til XBoxen, eller, som med Gears of War til PC, er det en show-stopper bug som gjør at jeg ikke kan spille det. Om jeg har lastet ned et spill er sjansen stor for at jeg aldri spiller det.

Prøvde TimeShift her om dagen, og 2 minutter etter at jeg fikk alt dette tidgreiene kom jeg frem til at nei, vet du hva, det blir for mye, jeg bare orker det ikke. Ikke det at jeg ikke har det gøy med spill, men det er så jævlig mange. Sitter vel litt på vippepinnen fordi det er så mye jeg kan spille. The Witcher har jeg ennå ikke fortsatt på. Gleder meg bare til UT3, Mass Effect og Assasin's Creed jeg, også håper jeg det blir stille på utviklerne en stund :-| Bor midlertidig ute på landet, og det har gitt meg et "må ha nytt nye synsinntrykk nye knappekombinasjoner fort nå nå nå!"-syndrom. Kanskje fordi jeg ikke gjør annet enn å sitte på PC-en.

Skrevet

Ser du er interesert i fotball, da er det en soleklar anbefaling, Football Manager ;) Det går du ikke lie, og om du gjør det greier du ikke stoppe alikevell XD

Skrevet

Jeg foreslår at du engasjerer deg i modding communityen til et eller annet spill, for eksempel Unreal Tournament 3 som har en grundig base med level makere osv allerede. Bare fantasien setter grenser der, og det er lærerikt :)

Skrevet

Hmm.. Hadde samme problem en periode jeg også..

Alle spill ble kjedelige og "repetive" Hadde sett alt før.. Samma gamle greiene.. Runda Zelda TP da det kom.. men, så ble det mer eller mindre slutt.. bortsett fra litt hjernedød spilling av Amped 3 på 360 liggende i senga.. (Digg å være skikkelig dass iblandt..)

I denne leie perioden spilte jeg derimot ekstremt mye Guitar Hero..

Men, det går over etter en liten stund... Nå spiller jeg veldig gjerne mange timer i strekk.. og, spiller mer enn å sjekke på nett etter nye spill..

Det som kan være er at når jeg var hjemme, så hadde jeg veldig veldig mange spill.. 3 konsoller, chippet Wii og PS2 (lastet ned en god del ja..) i tillegg følte jeg at jeg måtte "ta opp igjen" titler som Zelda WW og Halo 1-2.. Dette førte til at jeg ikke satt pris på spillene, siden jeg følte jeg måtte bli fort ferdig med de, slik at jeg kunne spille ett nytt.. Det eneste dette førte til var at jeg aldri fullførte ett eneste spill..

Men, så flyttet jeg til USA.. Fikk en spillpause på ca en måned, før jeg kjøpte meg projektor og PS3.. Nå koser jeg meg veldig mye med spillene jeg kjøper..

Så, poenget mitt var vel bare det at dersom man har litt for mange spill.. så klarer man ikke sette pris på noen av de.. Kanskje det som er problemet?

Ellers er også spill du lett kan plukke opp en god mulighet, som f.eks håndholdte konsoller som DS og PSP.. :)

Skrevet

Særlig det med mange spill på en gang er en felle det er lett å gå i. Det beste er å konsentrere seg om 1-2 spill om gangen. Kvalitet for kvantitet. Les anmeldelser og gå etter magefølelsen.

Kanskje prøve noe nytt? Er man lei av FPS er kanskje et racingspill tingen, eller vice versa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...