Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mobbet på skolen..


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Mange, mange, mange fantastiske svar. Setter stor pris på det :) Spessielt takk til deg, Bear^ ! My nyttigt å lese :) Tusen takk!

 

Nå for tiden, er det bare den overvektige gutten i klassen som mobber meg. Han nevner homo hvær dag :( Idag klarte jeg ikke svare igjenn, for han sa det på en rar måte, så jeg iste faen ikke hvordan jeg skulle svare!

Det er faktisk den overvektige som mobber meg! Har ikke hørt det fra noen andre nå, 2-3 uker..

:thumbup: Ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange, mange, mange fantastiske svar. Setter stor pris på det :) Spessielt takk til deg, Bear^ ! My nyttigt å lese :) Tusen takk!

 

Nå for tiden, er det bare den overvektige gutten i klassen som mobber meg. Han nevner homo hvær dag :( Idag klarte jeg ikke svare igjenn, for han sa det på en rar måte, så jeg iste faen ikke hvordan jeg skulle svare!

Det er faktisk den overvektige som mobber meg! Har ikke hørt det fra noen andre nå, 2-3 uker..

 

Hold hodet hevet. Om den overvektige kaller deg homo igjen så svar "jaja, det er i det minste noen som vil ha meg" og gå, trenger ikke utheve det noe mer enn det. Kan hjelp, eller ikke.

Lenke til kommentar

hmm.. ikke fint og bli mobet :(

opplevd litt på undomskolen jeg å. men ikke gjort noe med det, noe jeg angrer litt på.

du må ikke la dem hæsje med deg. Stå på!

 

Alternativ løsning:(ikke anbefalt)

En anne ting jeg tenkte på den tiden var og banke dem opp, rett og slett. så lenge du er i stand til det da seff.. da vil du få respekt(forskjellig fra pers til pers.)

ikke prøvd dette selv men det er en mulig het, kanskje bare jeg som er litt argh over at jeg aldri har virkelig sloss?? bedømm selv på denne

Lenke til kommentar
Idag på skolen, sa jeg tilfeldig at jeg skulle ver DJ på juleballet, noe som selfølgeligt var en spøk, men da fikk jeg høre: Skal vi høre på all den homse musikken din da?..

 

Du skulle ganske enkelt bare svart: "Jepp".

 

Om det er galt at du har 4 Mika-sanger på mobilen din? Nei, det synes jeg da virkelig ikke. Selv om det ikke er min type musikk, kan jeg fint forstå at du hører på den musikken for fyren kan virkelig synge. Hør på den musikken du liker du og drit i hva de andre synes om det.

 

Det beste er bare å komme med en kommentar tilbake. Da mener jeg ikke at du skal komme med en kommentar som angriper dem, men kom med tilsvar som faktisk bekrefter det de sier, tilsvarende den over. Nå vet ikke jeg riktig hva homomusikk er, men kanskje slike boy-band havner i den kategorien? Så en lengre versjon av den over ville blitt:

 

"Jepp! Det blir mest Backstreet Boys og Westlife da, men kan hende at jeg slenger med litt Take That og A1 også."

 

Skal ikke så mye til å avvepne oppfinnsomhetsløse drittunger egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Supergjest

Poster dette som gjest, da jeg ikke vil ha det knyttet til kontoen min.

 

 

Jeg skjønner litt hvordan du faktisk har det, da det innimellom hender at noen slenger kommentarer som "homo" og "homse" til meg.

Selvfølgelig, jeg tar meg ikke nær av det, men jeg skjønner hvordan det kan være irriterende og sårende.

 

Vet ikke hvor mye det har gitt seg nå, men uansett.

Gjennom 9. og 10. klasse ble jeg, av gode venner, kalt homo og homse.

Og jeg visste ikke hvorfor. Jeg vet det heller ikke nå.

 

Kanskje fordi jeg var annerledes - fordi jeg faktisk brydde meg litt om hva jeg gikk i, ikke hadde tre bokser med voks i håret, ikke hørte på verste drittmusikken fra VG-Lista topp 20, faktisk visste hva ord som 'food' var på engelsk og ikke gikk med Björn Borg-bokseren opp til brystet. Jeg vet ikke, men jeg tok meg ikke nær av det.

Men nå, på VG1, så hender det fortsatt at noen sier homse til meg.

Jeg pleier for det meste å ignorere dem, og bare gi en lang faen i den personen resten av dagen.

 

Det jeg pleier å gjøre er å tenke på hvordan du er i forhold til de - er du så svak at du må ned på deres nivå for å føle deg vellykket?

Jeg vet at jeg har alt foran meg i livet, og kan få en god utdanning og en god jobb. Jeg kan skrive engelsk -- jeg skriver ikke "bean" istedenfor "been" og "sow" istedenfor "saw" som enkelte i klassen min gjør -- og dette er VG1!

Jeg går heller ikke med Jack & Jones-klær som halve skolen har, og har heller ikke et Lindeberg-belte jeg må vise frem til hele verden, samtidig som jeg viser bokseren jeg har langt opp på magen.

Jeg trenger heller ikke å slå andre for å føle meg vel - og jeg trenger ikke å bytte mening alt ettersom hvem jeg snakker med.

 

Jeg er en person som faktisk tør å være meg selv, og jeg er ikke homofil.

 

Så neste gang noen kaller deg homo, så sier du bare, helt rolig "Hvorfor kaller du meg homofil? Jeg er da ikke homofil, men det er en ting jeg er - meg selv. Er du det?"

Greit nok, kanskje idioten vil le litt av deg først - men han vil faktisk tenke på det.

Og så - ikke bli venn med han. Gi en lang faen i han, og neste gang han sier det til deg, be han oppføre seg som noe annet enn en idiot, og si at han bare er usikker på seg selv når han må mobbe andre for noe de ikke er for å føle seg bra.

 

Sånne folk bør du bare holde deg unna - og jeg holder på å droppe en jeg var nokså god venn med før pga dette.

Han kaller meg homo når andre er der, og når han skal tøffe seg, men når det er jeg og han, er han grei og oppfører seg bra.

Men når han er så usikker på seg selv at han ikke klarer å være seg selv når han er med andre, da er han ikke noe å spare på.

 

 

Unnskyld hvis innlegget ble litt rotete, men det får så være. Jeg føler at jeg fikk frem et lite poeng her.

Lenke til kommentar
Tro meg. Kampsport funker ikke. Det gjør heller ikke vold eller våpen. Og slenge dritt tilbake er heller ikke lurt, da mobbere lett blir provosert, og du risikerer å få en neve i trynet. Har selv blitt mobbet, og mobbet selv. Tro meg, det funker ikke.

 

Det du kan gjøre, er rett og slett å sto imot mobberne. Bare være den du er. Få deg nye venner, unngå mobberne. Bare ignorer mobberne.

 

 

Mine problemer gikk bare over da mobberen innså at det var ingen som likte han lengre, fordi han mobbet.

 

Er bare å håpe på det beste av og til.

 

Om du vil være bitcha i klassen følger du denne mannens råd :)

 

Fremstår man som liten og pinglete, så er man ille ute..

Jeg tror ikke noen vil kalle meg homo eller noe.. 2 grunner: Sist gang så dro jeg til "lederen", pluss jeg har fått kallenamn som "sadisten" (pga temperamang, urasjonell osv), "Steroidemannen" (det var etter at noen folk så meg når jeg trente. Blodårene bulte ut av armene. Og armene mine er ikke akkurat tynne)..

Derimot hører jeg "fitte" fra naboen min av og til, men han slenger jeg bare noe frekt tilbake til, også braker det løs i en vennlig slosskamp.. Ofte 2-7 stykker til som joiner oss.

 

Men det var bare tosken på ungdomsskolen som har noen gang prøvd å mobbe meg. Har hørt diverse kommentarer som "neimen, har du fått deg dame også?" når jeg er på byen, og da slenger jeg tilbake et "ja, jeg puler damer.. Ikke menn slik som du gjør". Det er så morsomt å se fjortisser som blir sure! Og vil du ha dem rykende røde, så sier du "hello tomato" på en humoristisk måte til dem når de begynner å bli sure! Det er et fantastisk syn!

 

 

Men så har jeg nok av venner innenfor "fjortissrangene" og de vanlige drikkerne, så blir jeg lei er det bare å spre ryktet om at jeg er sur, så sprer de det videre, og ting roer seg.

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Hmm, bare et generelt tips om mobbing, gjelder bare i noen tilfeller thou.

 

Gjør mobberne oppmerksom på at de faktisk mobber deg. Vært tilfeller hvor jeg ikke har vært klar over å ha vært med på å mobbe noen, men så har jeg det likevel. Man vet jo aldri hvor følsomme folk er... Har alltid hatt en STOR dose selvironi, og det jeg tar som en vennskapelig spøk, som jeg ikke ville tatt meg nær av, kan andre ta til seg og bli såret...

 

Hvis du fatter hva jeg mener :)

 

Men er det 2-3 stk som driver mobber "intenst" vil ikke det hjelpe no særlig..

 

"Slutt! Dere mobber meg jo...!"

"No shit, dipshit."

:p

Lenke til kommentar

Hva med denne?

 

Fatkid: Jævla homo

Du: Hva sa du til meg?!

Fatkid: homo?

Du: *gå helt opp i trynet på han* Si det engang til a!

Fatkid: Jævla homo

Du: *slå han alt du makter i trynet*

 

Den burde funke rimelig bra. Når noen slenger dritt etter meg, nøler jeg ikke med å gå rett opp i trynet på dem, og

være ganske hissig. :)

Lenke til kommentar
Takker for alle svar :) Gjikk mye mye mye bedre på skolen i dag :) Hørte det bare en gang, og det var fra feite gubben, men det var i den forbindelse med at han går rundt å sier: Slår man en jente, så er man homo!

Det jeg gjorde, var å sette meg på fange til ei jente, så tok hu meg i skritte, å da hoppa jeg, åsså fikk hun vondt xD.

 

Ser mangen kommenterer kles-stil.. Tror neppe den er dårlig. Som jer har nevnt tidligere ; Peak, Bjørn Borg, LAcoste og WECZ :p Gjikk i en brun WEZC genser med røde WEZC logoer, og jogge-bukse..

 

 

Hørest ikke ut som du har noen store problemer på dame fronten da.. så du kunne nokk hatt det mye verre. vist han "feite" plager deg mer så ta han på at du er "populær" blant jentene og det er ikke han. ting du kan vist han mobber deg igjen får å ha "slått" (vet du ikke gjorde det) den jenta.

 

men for all del. prøv å fixe dette selv. vist du "sladrer" til lærer/foreldre vil de ta det opp med klassen (han/de som mobber) og det kan fort medføre til at det bare blir enda værre..

 

Ville du noen gang få plass på fanget hennes?

Tror du VIRKELIG at ho ville ha DEG på fanget?

Kanskje det er du som er homo, ser aldri deg i særlig kontakt med jentene.

osv...

 

Ellers så likte jeg den iden med å bruke kondom rykte til din fordel.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...