Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mobbet på skolen..


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

For det første; JEG ER IKKE HOMOFIL! >:(

 

Ja, jeg har prøvd å få meg dame. Holder på med ei, åt kebab med henne og ei veninne på Fredag, faktisk. Men problemet er at hun er opptatt.. Men har god dialog med henne, men hun vil ikke være med meg alene, fordi han hun er ilag med allerede er sur på henne. Vet du grunnen? Hu snakker for mye om MEG :p Det sa kjæresten til henne :p Jeg og dama er blitt kanske gode venner da :) Får vell vente til de slår opp ..

 

Flere som er enig i Schjellin sin idè?

Jeg syntest ikke den var så god .. =/ Men kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første; JEG ER IKKE HOMOFIL! >:(

 

Ja, jeg har prøvd å få meg dame. Holder på med ei, åt kebab med henne og ei veninne på Fredag, faktisk. Men problemet er at hun er opptatt.. Men har god dialog med henne, men hun vil ikke være med meg alene, fordi han hun er ilag med allerede er sur på henne. Vet du grunnen? Hu snakker for mye om MEG :p Det sa kjæresten til henne :p Jeg og dama er blitt kanske gode venner da :) Får vell vente til de slår opp ..

 

Flere som er enig i Schjellin sin idè?

Jeg syntest ikke den var så god .. =/ Men kanskje?

 

Vist folkene som mobber deg sier at: "Haha, har du fått deg dame du da" Så har di jo dumma seg ut, fordi det beviser jo at du ikke er homo (som du ikke er).

 

Jeg synes du skal prøve idê'n, hva har du å tape ?

Lenke til kommentar

huff og huff... å bli mobbet på skolen er noe av det verste som fins..

 

ble selv mobbet av folk på videregående første året, og ble kalt for homo av folk jeg ikke engang kjenner, og jeg er IKKE homo i det hele tatt. Men så gjorde jeg noe lurt...

 

Jeg begynte å trene: du vet, pumpe, benkpress osv, og endte med at jeg ble litt kraftigere oppbygd. Etter at jeg ble "stor og sterk" og fikk "stålblikk" var det ingen som turde å mobbe meg igjen :) så det anbefales ;)

 

ehm, hvis du er stor å sterk fra før av så slå ned dem som mobber deg:p

Lenke til kommentar

Schjellin: Problemet blir jo å finne ei dame da .. Er ikke alle som har talent heller . Tips ?

 

 

Hoff: Er høg, krafitg, men ikke så sterk .. Er bare 14, skal jeg allerede begynne å pumpe, benkpress osv? =S

Lenke til kommentar
Schjellin: Problemet blir jo å finne ei dame da .. Er ikke alle som har talent heller . Tips ?

 

 

Hoff: Er høg, krafitg, men ikke så sterk .. Er bare 14, skal jeg allerede begynne å pumpe, benkpress osv? =S

 

Hmm, tips? Vær deg selv, ikke gå med hun der det er folk som kaller deg homo, tilfelle at hun også begynner slik. Si at hun er fin osv. Så bare skaff deg ei så du beviser til mobberne at du ikke er homo ;)

Lenke til kommentar

Hvis at du er tøff! Ikke la dem kødde med deg.. Selv ble jeg plaga en del fordi en liten kis på trinnet ville slåss med meg (er veldig høy selv), men han var for liten til at jeg ville slå :p Så da endte det jo opp med at han "banka"(han gjorde jo ikke det) meg, som fort ble et rykte på hele skolen. Det var i 8. klasse. Nå går jeg i 10. klasse, starta på kickboxing for 10 mnd siden,og har fått mye mer respekt. Og når de folka som går rundt i gangene og vil utfordre noen til en lekeslåsskamp (legge den andre i bakken), har jeg tatt dem. Det hjelper mye!

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd mye drittkasting opp gjennom årene, ikke nødvendigvis meg, fordi jeg er non-reaktiv på sånt, men mange rundt meg har blitt utsatt. Angrer selvfølgelig litt i ettertid på at jeg ikke har stått opp for folk og hjulpet folk som blir mobbet, i allefall reise meg opp og be de skaffe seg et liv.

 

Jeg var ikke den som tok ledelse og sånt på den tiden, det var rett og slett ingen som lærte meg opp til deg. Sånn, hadde det skjedd igjen, så hadde jeg beskyttet folk med alt jeg makter.

 

Grunnen til at folk ikke gjør sånt vanligvis, er rett og slett feighet. De er redd for å få det over på seg selv.

 

Uansett, vil egentlig anbefale deg å snakke med psykolog. Ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi psykologer er veldig flinke til å hjelpe mennesker. Finne ut av ting, og gjøre deg sterke rustet til sosiale sammenkomster. Jeg har aldri vært hos psykolog selv, men studerer psykologi nå. Det er et utrolig intersannt studie.

 

Det en psykolog mest sannsynlig hadde sagt, er mye av det som folk nevner opp gjennom tråden her. Men når det kommer fra oss, så tror du liksom ikke på det.

 

Det beste tipset er å være non-reaktiv, og rett og slett ikke bry seg om hva andre tenker om deg hele tiden. Lev i DIN virkelighet, ikke andres. Det er noe en psykolog kan hjelpe deg med, for det er ikke så lett som det høres ut som, og det er jævlig lett for meg å bare skrive det.

 

Det er ikke like lett å komme seg til en psykolog, og det er der man skiller ekte menn fra resten av fløten.

 

Så lenge du legger negativ følelser i ordet homo, så vil du alltid reagere på ordet. Så et annet tips er å akseptere homofile, selv om du ikke er det selv. (Kommer som en del av oppveksten hos de fleste uansett)

 

Jeg ønsker deg lykke til!

 

PS! Kjempe bra at du faktisk spør om hjelp, det kommer til å ordne seg! (TTT, ting tar tid)

Lenke til kommentar

Swaxxo: Hvis at du er tøff! Ikke la dem kødde med deg.. Selv ble jeg plaga en del fordi en liten kis på trinnet ville slåss med meg (er veldig høy selv), men han var for liten til at jeg ville slå Så da endte det jo opp med at han "banka"(han gjorde jo ikke det) meg, som fort ble et rykte på hele skolen. Det var i 8. klasse. Nå går jeg i 10. klasse, starta på kickboxing for 10 mnd siden,og har fått mye mer respekt. Og når de folka som går rundt i gangene og vil utfordre noen til en lekeslåsskamp (legge den andre i bakken), har jeg tatt dem. Det hjelper mye!

 

Bedre forslag enn dette får du ikke asså, felixersvart. Hjelper ekstremt å gå på kurs som dette , mu ha ha!!

Lenke til kommentar

Foresten, håndball er ti ganger mer maskulint enn fotball. Fotball er skikkelig puseidrett, det er først når det går over til rugby og amerikans fotball det blir kult. Og foresten, det er en grunn til at basket med håndballregler er jævlig fett. <3

 

Jeg har selv spilt håndball i mine yngre dager, selv om det bare varte to år.

Lenke til kommentar
Swaxxo: Hvis at du er tøff! Ikke la dem kødde med deg.. Selv ble jeg plaga en del fordi en liten kis på trinnet ville slåss med meg (er veldig høy selv), men han var for liten til at jeg ville slå Så da endte det jo opp med at han "banka"(han gjorde jo ikke det) meg, som fort ble et rykte på hele skolen. Det var i 8. klasse. Nå går jeg i 10. klasse, starta på kickboxing for 10 mnd siden,og har fått mye mer respekt. Og når de folka som går rundt i gangene og vil utfordre noen til en lekeslåsskamp (legge den andre i bakken), har jeg tatt dem. Det hjelper mye!

 

Bedre forslag enn dette får du ikke asså, felixersvart. Hjelper ekstremt å gå på kurs som dette , mu ha ha!!

 

Det tar sikkert ett par år og lære seg dette skikkelig ? Og jeg regner med at trådstarter vil at denne mobbingen skal ta slutt så fort som mulig. Men vist det ikke tar så lang tid som ett år eller to, så er det vell bare og gå det. Og vist folk får høre at du driver med Kickboxing så kan det hende di blir redde og trekker seg unna deg.

Lenke til kommentar

Jøss, så mange som ville hjelpe deg da :p

For min del høres det ut som om du har blitt "the weakest link." Altså, den personen som er lettest og morsomst å gjøre narr av. Dette er en eneste ond sirkel, og det er noe du må endre på så fort som mulig før det setter seg permanent. Men fatt mot, for den altvitende Comprade kommer deg til unnsetning ;)

 

Nr. 1: Ikke la dette gå deg til hodet! Dette er klanskje for sent å si nå, men se på det hele som en spøk. Kaller noen deg homo, bare le halvhjertet mot dem og kall dem fuckface tilbake, som på kødd.

 

Nr. 2: Bare fordi du blir mobbet/ertet, så må du ikke melde deg ut av de sosiale rekkene av den grunn. Vær med folk, delta i samtaler. Begynner du og unngå folk vil ertingen bare bli forsterket.

 

Nr. 3: Foreta en liten analyse av din egen væremåte og din klesstil. Hvordan oppfører du deg iblant folk? Er klærne dine av den "normale" sorten? osv. evt. spør noen av vennene dine om du oppfører de veldig homsete.

 

Nr. 4: Ikke meld deg ut av samtaler! Vil bare framheve det litt ekstra, så jeg er sikker på at du tar det særiøst.

 

Nr. 5: Vær litt mindre med smågutta. For all delm å ha venner som er mindre enn deg aldersmessig er ikke noe problem, men hvis du er konstant med dem så vil noen folk rynke noen øyenbryn. Mye viktigere å være med folk på din egen alder.

 

Nr. 6: Hold deg unna han Cp-fyren. Hvis en Cp-dude bøller med deg, så ligger du bortimot nederst på den sosiale rang-stigen, og blir nærmest som en gratisbillett for alle andre å kødde med deg. Nå vet ikke jeg hvor temperamentsfull han fyren er, men hvis han er sånn nogenlunde rolig, kan du ta blodpupp på han neste gang dere møtes, og si "takk for sist" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...