Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mobbet på skolen..


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

mye sant i det LuringenOo sa.. hadde en på barneskolen som "mobbet" meg.. jeg ble lei av det og konfronterte han.. da kom det frem at hen ikke engang var klar over at han mobbet meg, og sluttet.. det er og noen som mobber eller plager bare for å få kontakt, fordi de vet ikke hvordan de ellers skal få kontakt med deg.. nå vet ikke jeg noe om din situasjon men det kan jo hende at fatkid bare har lyst å få kontakt med deg\bli venn med deg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skremt over hvor mange som tror at vold løser problemet med mobbing, hvor naiv er det mulig å bli? Selvfølgelig løser ikke vold noen verdens ting, vold aler vold og slik er det bare.

 

Hvor mye har vold løst i verdens sammenheng? Nothing, ikke noen verdens ting.

 

Så kutt ut med å fortelle hvor tøff man skal være i trynet mot den som mobber og hvor mye man skal smekke dem i bakken.

Lenke til kommentar
Jeg er skremt over hvor mange som tror at vold løser problemet med mobbing, hvor naiv er det mulig å bli? Selvfølgelig løser ikke vold noen verdens ting, vold aler vold og slik er det bare.

 

Hvor mye har vold løst i verdens sammenheng? Nothing, ikke noen verdens ting.

 

Så kutt ut med å fortelle hvor tøff man skal være i trynet mot den som mobber og hvor mye man skal smekke dem i bakken.

 

det er da ikke alltid sant da... var en kar som dreiv og slang dritt til meg å en kompis, en gang på fylla gikk han fysisk til angrep på meg, med 3-4 kompiser, idet han dytta meg kom 8-9 av kompisene min og løp etter han og la han i bakken...

 

møtte han på fylla helga etterpå, og da kom han og sa unnskyld for alt han hadde gjort.. har ikke gjort no mer siden :p

 

men oppforderer ikke til vold av no slag, men enkelte har problemer med å ta no seriøst hvis man ikke går fysisk til verk... synd men sant :ermm:

Lenke til kommentar
det er da ikke alltid sant da... var en kar som dreiv og slang dritt til meg å en kompis, en gang på fylla gikk han fysisk til angrep på meg, med 3-4 kompiser, idet han dytta meg kom 8-9 av kompisene min og løp etter han og la han i bakken...

 

møtte han på fylla helga etterpå, og da kom han og sa unnskyld for alt han hadde gjort.. har ikke gjort no mer siden :p

 

men oppforderer ikke til vold av no slag, men enkelte har problemer med å ta no seriøst hvis man ikke går fysisk til verk... synd men sant :ermm:

 

Han brakte 3-4 kompiser for å ta deg, så fikk du hjelp av 8-9 kompiser. En annen gang har han 10 kompiser med seg.

 

Har sett det så alt for tydelig. Men Gud hvor tøff man er når man trenger hjelp av kompiser for å banke 1 person. Det er noe av det værste jeg ser, 4 kompiser som holder 1 mens den 5 kompisen banker løs på den ene. Ja huff hvor tøff man er.

 

Nei man løser ikke mye med vold. Den unnskyldningen du fikk var nok mer rettet mot at han viste at du hadde litt flere kompiser å sende etter han enn han hadde å sende tilbake. Best å la det ligge der, inntil videre.

 

Hva er best mot mobbing? Vel, langt fra vold. Den som blir mobbet blir voldelig mot den som mobber og hvem får skylda? Jo den som blir mobbet. Den som mobber, og blir banket, blir synes synd på for Gud skal vite han/hun er en snill person og den som banket han/henne var en ustabil amøbe som trenger psykologisk hjelp. Slik er det det funker, et skrud system hvor mobberen får syd puter på stumpen mens den som blir mobbet blir stående i regnet.

 

Vi har ikke noe offentlig organ for å hjelpe de som blir mobbet, det er alt for få muligheter for de som blir mobbet. Jeg lurer på hvorfor de ikke tar mobbing like seriøst som f.eks voldtekt. For mange av dem som blir mobbet blir livet ødelagt, samme for dem som blir voldtatt. Det er 2 sider av samme sak og det burde legges opp et søtteorgan for dem som blir mobbet slik at de kanskje kan få den hjelp de trenger.

 

Og skolene bør få de trange øynene sine opp og innse problemet. Jeg er dritta lei av lærere som setter seg ned og sier "Nei her foregår ikke noe mobbing på denne skolen" selv om bevisene er så sterk at det er umulig å snakke mot dem, men likevell er de stokk dum og fornekter det, selvfølgelig jobber de på den perfekte skolen. Hvorfor er et spørsmål jeg stiller meg, er lærerne for late til å faktisk bry som om elevene, er de bare interesert i å drikke kaffe i pausene og samle opp kaffeånden sin til de skal kjefte på noen, så er man sikker på at den som blir kjefet på dør av 2 uker gammel Ali lukt? Ikke mye som kurrerer gruffen der, men SB12 kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

Fantastisk mange svar :D

 

I morgen, vis han kraftige sier homo til meg, stikker jeg bort å sier: hva sa du? så sier han "homo" så smekker jeg til han! haha

Men HVOR skal jeg smekke til han? Slår jeg han med fingrene "ut" så klasker jeg jo han, så kommenterer han at det bare er jenter som "klasker" -.-

Lenke til kommentar

Jeg viser medfølelse... en i klassen min mobba meg gjennom slutten av 7. og hele 8. klasse, eneste som fikk han til å slutte var når jeg etter flere forsøk fikk satt han på plass fysisk. Ble så jævla sur. Neste gang han begynner kommer jeg til å slå så blodet spruter, hatet begynte å brenne.

 

Jeg anbefaler å unngå dem, late som du ikke hører det, bare smil, plager de deg fysisk har du to valg.. du kan slå til dem som selvforsvar, men da bør du være sikker på at de ikke slår deg ned. Du må da si at det var selvforsvar, eller så kan du si ifra. De begynner sikkert med "jævla feiging" o.l Men prøv å sats på at det går bra hvis du sier ifra.

Lenke til kommentar

Ikke dra til han, ta han psykisk.. Du er jo godt i gang tydeligvis. Husk at han er feit og han kan sikkert bruke tyngden sin mot deg.

 

Husk at feiten bare mobber deg for han er feit, hadde ikke du vært der hadde han vært nederst på stigen.. Om han mobber deg er det greit at du mobber han, men du bør ikke mobbe han for da har dere plutselig byttet plass og da er det han som får medfølelse på diskusjon.no.. Finn måter å vri tingene han sier om deg over på han, som det du gjorde med trange bukser, og finner du ikke noe å si, si "slank deg"..

Lenke til kommentar

Bear^: Hvordan kan du være så trangsynt og bastant i påstanden din om at vold aldri løser noen verdens problemer? I mange tilfeller, nei - men i andre tilfeller, JA!

Tipper du snakker utifra erfaringer i ditt eget miljø, men personer er vidt forskjellige etter miljøene de har vokst opp i! Selv kan jeg avkrefte påstanden din om at vold ikke løser problemer ved egen erfaring. Det å ha en person og mobbe skaper ofte en intern 'greie' som alle i klassen kan kaste seg på, det hele blir en sirkel hvor folk ubevisst slenger dritt. Dersom du en dag går bort til en av de som gjør deg til et mobbeoffer, og klinker til han i magen, så vet han at dersom han slenger dritt så vil det gange han smerte tilbake. Han kan godt komme tilbake og grisebanke deg alene, eller sammen med venner - men neste gang han slenger dritt, så går du bort og klinker han ned igjen.

 

I andre tilfeller så kan det å ty til vold som forsvar være det dummeste man gjør - det kommer helt an på stadiet og miljøet. Ellers er jeg generelt sett enig i at vold er en primitiv og hjernedød løsning - men det er mange stutte folk som mobber, og disse forstår ikke annet.

 

 

Hvis du først skal gå til det skrittet å ty til vold, så ikke dask han - slå hardt. Det værste du kan gjøre er å gi han en dask på kinnet som bare svir, da provoserer du ham istedenfor å skremme han. Målet ditt er å skremme.

Lenke til kommentar

Ta igjen, tren få muskler se bøs ut, hver gang du ser mobberen i øyene, se psycho ut^^

Fortsetter han å mobbe, intenser øyekontakten, og finn et fint øyeblikk å press han mot veggen, se han direkte inn i øyene me psycho blikket, ikke vær voldelig. Det skal virke som et lite hint. Be han å passe sæ, ha en seriøs stemme som at det virker at du snakker direkte ut fra det onde du har i deg.

Han blir antaglig redd da fordi han tror at det begynner å klikke for deg^^

 

Du er stål, du har ingen nerver mot han, skrem mansjitn ut av han.

 

Kaller han deg homo, prøv og si at du sug pikk hver dag(ironi) arbeid med mobberen ikke mot han i samtaler.

 

 

Er mobberen for kraftig, anmeld han, bytt skole.

Bestikk noen folk i gata som e ser litt småpsycho ut og be de si til mobberen at han skal passe seg etc. Ikke noe vold og sånt.

 

Mobbing er dessverre et fælt tema, og det går som oftest ut over offeret, skal være motsatt-_-

 

Eller kan du bare ta det med et smil og si æ e glad i dæ å, eller rett og slett overse han, blokker han direkte ut fra din verden. Prater han, ikke reager, angriper han deg fysisk, snu deg, gjerne med litt bly i handen og mokk han rett ned. Si at et sted må grensen gå.

Prate me lærerne/foreldre fungerer veldig sjeldnt, i know the deal, men verdt et forsøk.

ALDRI annvend våpen, balltre kniv osv, går veldig mye ut over deg selv og andre.

 

Beklager for et rotete innlegg og språket

Endret av Kassetspiller
Lenke til kommentar

føler med deg så inderlig. Har selv vært utsatt for mobbing (fra 8. 9. og første gym), og det verste er at jeg ikke fikk slutt på det før jeg satt på plass vedkommende fysisk ved å slenge han såpass hardt i veggen for deretter å gi han et godt planta bein i magen slik at han brakk et ribbein.

 

Er vel eneste gang jeg har utøvd vold, men det hjalp, hørte aldri noe mer etterpå. Egentlig ganske tragisk.

 

Dette er over 10 år siden, så det er mulig det er andre sosiale "koder" nå.

Lenke til kommentar

søskenbarnet mitt ble Kraftig mobbet. når han gikk på ungdomskolen, da mener jeg dem ødelag ranselen hans og andre klær, jakker osv.

Han fyren var oxo stor og hadde en 5-6 venner som hjalp han. søskenbarnet mitt var ganske spinkel og liten.

 

Men en dag dro jeg og en til skolen han gikk på, parkerte bilen midt på skoleplassen.

folk kom å spurte hva vi skulle der og da sa jeg at jeg var der for å ta en prat med mobberen.

lærere kom og jaga oss fra skoleplassen, men vi parkerte 1meter uttafor det som skulle være grensa.

 

Så kommer poenget, det ringte inn, og alle forsvant, untatt mobberene dem stod bak et skur å røyka. så gikk jeg bak og spurte om noen av dem var mobberen, jeg viste at han ene var fyren var mobberen men alle sa at han ikke var der. så fortalte jeg den gjengen som stod der at neste gang søskenbarnet mitt ble mobbet skulle jeg komme tilbake å brekke hendene til dem som gjorde det.

 

neste friminutt gikk han mobberen bort til søskenbarnet mitt å sa unskyld, han ble aldri mobbet etter den dagen. og nå er han selv 21år, vær gang jeg møter han takker han meg for det jeg gjorde, ingen lærere eller foreldre nådde igjennom, men det gjorde da altså en trussel.....

Endret av KeyanZa
Lenke til kommentar

Mange forskjellige innlegg her.. Men, idag hørte jeg ikke at han feite sa homo til meg :)

Jeg satt meg oppå kneet til hu jenta, åsså var han feite ved siden av meg, så spurte jeg: skal du prøve? Så sa han: neeei.. Så sa jeg; Neivell ;)

Mer hørte jeg ikke fra han, faktisk . :p Men nestegang, skal jeg personlig dra til han!

 

Trist og høre, KeyanZa.. Godt du gjorde det :)

Problemet er at jeg ikke har slike gode venner som deg.. =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...