Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mobbet på skolen..


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Grunden til at de mobber deg er nok fordi de er svake og de vil ikke at andre skal se det. De vil rett og slett at ingen skal se hvor falske de er derfor har de valgt ut et offer og det er deg. Det kan være tilfeldig og alle kan bli mobbet selv om hvordan din sosiale status skulle være fra før av. Så lenge du lar dem mobbe deg vil de bare fortsette.

 

Mitt råd er å rett og slett si ifra til dem at du ikke synes dette er noe morsomt. Og hvis de ikke hører så kan du konsantere hvor patetiske dem alle er og beskrive dem sånn som jeg beskrev ovenfor rett ovenfor dem.

 

Det dummeste du kan gjøre er å bare stå der og ta imot dritt, da viser du at du er svak.

Hvis du viser motstand vil de rett og slett trekke seg tilbake og finne noen andre å mobbe. Da mener jeg ikke klikking, men i en kontrolert tilstand, for folk liker å terge folk som blir fort sinte også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bear^: Hvordan kan du være så trangsynt og bastant i påstanden din om at vold aldri løser noen verdens problemer? I mange tilfeller, nei - men i andre tilfeller, JA!

Tipper du snakker utifra erfaringer i ditt eget miljø, men personer er vidt forskjellige etter miljøene de har vokst opp i! Selv kan jeg avkrefte påstanden din om at vold ikke løser problemer ved egen erfaring. Det å ha en person og mobbe skaper ofte en intern 'greie' som alle i klassen kan kaste seg på, det hele blir en sirkel hvor folk ubevisst slenger dritt. Dersom du en dag går bort til en av de som gjør deg til et mobbeoffer, og klinker til han i magen, så vet han at dersom han slenger dritt så vil det gange han smerte tilbake. Han kan godt komme tilbake og grisebanke deg alene, eller sammen med venner - men neste gang han slenger dritt, så går du bort og klinker han ned igjen.

 

I andre tilfeller så kan det å ty til vold som forsvar være det dummeste man gjør - det kommer helt an på stadiet og miljøet. Ellers er jeg generelt sett enig i at vold er en primitiv og hjernedød løsning - men det er mange stutte folk som mobber, og disse forstår ikke annet.

 

 

Hvis du først skal gå til det skrittet å ty til vold, så ikke dask han - slå hardt. Det værste du kan gjøre er å gi han en dask på kinnet som bare svir, da provoserer du ham istedenfor å skremme han. Målet ditt er å skremme.

 

Har du hørt utrykket "vold avler vold" før? Det er ikke uten grunn at det utrykket holder vann selv i dag. Og "løsningen" din er jo bevis alene på det, du banker han, han banker deg, du banker han. Hva løser den volden? Han får vondt i mange, du får en omgang whupass skrevet på agendaen. Sirkelen gjentar seg. Løser vold noe da?

 

Jeg holder med min bastantitet på at vold ikke løser noen verdens ting i denne sammenhengen, og skjeldent eller aldri i andre sammenheng. Det fører bare til mer vold og mer ubehag eller det går så langt at det ødelegger livet for den som blir mobbet og som tar igjen. Den som mobber blir sett på som uskyldigheten selv og den som blir mobbet og dermed tyr til vold blir sett på som psykotisk. En annen løsning har du selv gått inn på, du dasker han, han dasker deg.

 

Jeg har skjeldent sett et innlegg som motstrider seg selv så mye som ditt ettersom du sier at vold løser enkelte situasjoner men deretter går du hen og nevner et eksempel der vold ikke løste noen verdens ting annet enn kjørte deg inn i en sirkel.

Lenke til kommentar
Har du hørt utrykket "vold avler vold" før? Det er ikke uten grunn at det utrykket holder vann selv i dag. Og "løsningen" din er jo bevis alene på det, du banker han, han banker deg, du banker han. Hva løser den volden? Han får vondt i mange, du får en omgang whupass skrevet på agendaen. Sirkelen gjentar seg. Løser vold noe da?
Jeg formulerte meg kanskje i litt vagt. Det jeg mente med; "så vet han at dersom han slenger dritt så vil det gange han smerte tilbake" - er at han av denne grunn skal stoppe, nettopp fordi han vet at det vil gange han selv smerte. Denne løsningen baserer seg i utgangspunktet på at mobberen ikke skal tørre/syntes det er verdt å ta konsekvensene av å mobbe deg.

I mitt tilfelle, så gjentok dette seg èn gang. Det vil si, jeg banket han, han banket meg, jeg banket han igjen. Jeg er klar over hvor dumt det enn høres ut, men logikken bak denne fysiske handlingen, er nettopp den psykiske hindringen man skaper hos mobberen.

 

Jeg har skjeldent sett et innlegg som motstrider seg selv så mye som ditt ettersom du sier at vold løser enkelte situasjoner men deretter går du hen og nevner et eksempel der vold ikke løste noen verdens ting annet enn kjørte deg inn i en sirkel.

Jeg kan skjønne innlegget virker oppsiktsvekkende ettersom du tolket det feil. Det jeg mente med en sirkel, er mobbing generelt sett.

Lenke til kommentar
Bear^: Hvordan kan du være så trangsynt og bastant i påstanden din om at vold aldri løser noen verdens problemer? I mange tilfeller, nei - men i andre tilfeller, JA!

Tipper du snakker utifra erfaringer i ditt eget miljø, men personer er vidt forskjellige etter miljøene de har vokst opp i! Selv kan jeg avkrefte påstanden din om at vold ikke løser problemer ved egen erfaring. Det å ha en person og mobbe skaper ofte en intern 'greie' som alle i klassen kan kaste seg på, det hele blir en sirkel hvor folk ubevisst slenger dritt. Dersom du en dag går bort til en av de som gjør deg til et mobbeoffer, og klinker til han i magen, så vet han at dersom han slenger dritt så vil det gange han smerte tilbake. Han kan godt komme tilbake og grisebanke deg alene, eller sammen med venner - men neste gang han slenger dritt, så går du bort og klinker han ned igjen.

 

I andre tilfeller så kan det å ty til vold som forsvar være det dummeste man gjør - det kommer helt an på stadiet og miljøet. Ellers er jeg generelt sett enig i at vold er en primitiv og hjernedød løsning - men det er mange stutte folk som mobber, og disse forstår ikke annet.

 

 

Hvis du først skal gå til det skrittet å ty til vold, så ikke dask han - slå hardt. Det værste du kan gjøre er å gi han en dask på kinnet som bare svir, da provoserer du ham istedenfor å skremme han. Målet ditt er å skremme.

 

Har du hørt utrykket "vold avler vold" før? Det er ikke uten grunn at det utrykket holder vann selv i dag. Og "løsningen" din er jo bevis alene på det, du banker han, han banker deg, du banker han. Hva løser den volden? Han får vondt i mange, du får en omgang whupass skrevet på agendaen. Sirkelen gjentar seg. Løser vold noe da?

 

Jeg holder med min bastantitet på at vold ikke løser noen verdens ting i denne sammenhengen, og skjeldent eller aldri i andre sammenheng. Det fører bare til mer vold og mer ubehag eller det går så langt at det ødelegger livet for den som blir mobbet og som tar igjen. Den som mobber blir sett på som uskyldigheten selv og den som blir mobbet og dermed tyr til vold blir sett på som psykotisk. En annen løsning har du selv gått inn på, du dasker han, han dasker deg.

 

Jeg har skjeldent sett et innlegg som motstrider seg selv så mye som ditt ettersom du sier at vold løser enkelte situasjoner men deretter går du hen og nevner et eksempel der vold ikke løste noen verdens ting annet enn kjørte deg inn i en sirkel.

 

Helt feil. Jeg kan personlig si at vold løser problemer. Det gjorde i alle fall det for meg. Har ofte hatt folk som kaster mye dritt til meg, og da banker jeg dem. Har kun skjedd en gang at jeg gikk inn i en "ond sirkel", men den varte ikke så lenge. Vi ble stoppa til slutt. Som oftest, hvis du slår hardt nok, vil han ikke tørre å gå på deg igjen. Da er det ikke lenger noe moro. Man unngår hverandre en liten stund, så blir man venner igjen. Ganske enkelt. Også ganske logisk. Hvis du mobber noen, og den personen klinker deg hardt nok i magen til at det gjør vondt er det ikke særlig mye vits i å fortsette.

 

MEN, hvis du banker dem foran alle andre og spytter på dem, det er dumt. Og da vil du gå inn i en ond sirkel som oftest og da avler volden vold. Bare husk å ta dem under fire øyne.

 

Edit: Funker for min og trådstarters aldersgruppe.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Helt feil. Jeg kan personlig si at vold løser problemer. Det gjorde i alle fall det for meg. Har ofte hatt folk som kaster mye dritt til meg, og da banker jeg dem. Har kun skjedd en gang at jeg gikk inn i en "ond sirkel", men den varte ikke så lenge. Vi ble stoppa til slutt. Som oftest, hvis du slår hardt nok, vil han ikke tørre å gå på deg igjen. Da er det ikke lenger noe moro. Man unngår hverandre en liten stund, så blir man venner igjen. Ganske enkelt. Også ganske logisk. Hvis du mobber noen, og den personen klinker deg hardt nok i magen til at det gjør vondt er det ikke særlig mye vits i å fortsette.

 

MEN, hvis du banker dem foran alle andre og spytter på dem, det er dumt. Og da vil du gå inn i en ond sirkel som oftest og da avler volden vold. Bare husk å ta dem under fire øyne.

 

Edit: Funker for min og trådstarters aldersgruppe.

 

Vold har løst noe for deg ja, hvor mange "kompiser" har du rundt deg? Det er et hirarik, jo flere "henchemen" du har rundt deg jo mindre sannsynelig er det at du får gjengjeld. Men om du derimot mister noen henchemen og dette blir merket så skal du se at freden blir brutt.

 

Så hvor mye tror du vold løser for en person som ikke har nok kompiser rundt seg?

Lenke til kommentar

i 5 klasse var det en populer gutt som bare var tøff,jeg er ikke den som blir sint for og si det sån

jeg tenkte ikke over hva han sa og bare ignorerte det.

 

Men en dag så ble jeg forbanna,skulle til skolen tok på meg militærstøvler(populert den gang :p ) så klinte jeg til han på en vis plass,han havna på sykehuset(det var ikke meningen da) etter den dagen så var det ingen som sa noe til meg,

sier ikke at du skal gjøre det men fin på en ting du og,ikke la dem si sån til deg gi dem noe tilbake

Lenke til kommentar
i 5 klasse var det en populer gutt som bare var tøff,jeg er ikke den som blir sint for og si det sån

jeg tenkte ikke over hva han sa og bare ignorerte det.

 

Men en dag så ble jeg forbanna,skulle til skolen tok på meg militærstøvler(populert den gang :p ) så klinte jeg til han på en vis plass,han havna på sykehuset(det var ikke meningen da) etter den dagen så var det ingen som sa noe til meg,

sier ikke at du skal gjøre det men fin på en ting du og,ikke la dem si sån til deg gi dem noe tilbake

 

Hadde støvlene noe med poenget å gjøre?

Lenke til kommentar
i 5 klasse var det en populer gutt som bare var tøff,jeg er ikke den som blir sint for og si det sån

jeg tenkte ikke over hva han sa og bare ignorerte det.

 

Men en dag så ble jeg forbanna,skulle til skolen tok på meg militærstøvler(populert den gang :p ) så klinte jeg til han på en vis plass,han havna på sykehuset(det var ikke meningen da) etter den dagen så var det ingen som sa noe til meg,

sier ikke at du skal gjøre det men fin på en ting du og,ikke la dem si sån til deg gi dem noe tilbake

 

Hadde støvlene noe med poenget å gjøre?

 

Gjør litt xtra vondt med hjerntupp

Lenke til kommentar

cake^: Jeg svarte frekkt tilbake, så når han feite fyren ditta meg eller sa noe styggt til meg, gjekk jeg forran tryne hans å sa: Hva med deg da, feiten? eller svarte han frekkt tilbake.. ;) Har ikke hørt han har sakt "homo" imens jeg har hørt det, i alle fall..

Lenke til kommentar
Helt feil. Jeg kan personlig si at vold løser problemer. Det gjorde i alle fall det for meg. Har ofte hatt folk som kaster mye dritt til meg, og da banker jeg dem. Har kun skjedd en gang at jeg gikk inn i en "ond sirkel", men den varte ikke så lenge. Vi ble stoppa til slutt. Som oftest, hvis du slår hardt nok, vil han ikke tørre å gå på deg igjen. Da er det ikke lenger noe moro. Man unngår hverandre en liten stund, så blir man venner igjen. Ganske enkelt. Også ganske logisk. Hvis du mobber noen, og den personen klinker deg hardt nok i magen til at det gjør vondt er det ikke særlig mye vits i å fortsette.

 

MEN, hvis du banker dem foran alle andre og spytter på dem, det er dumt. Og da vil du gå inn i en ond sirkel som oftest og da avler volden vold. Bare husk å ta dem under fire øyne.

 

Edit: Funker for min og trådstarters aldersgruppe.

 

Vold har løst noe for deg ja, hvor mange "kompiser" har du rundt deg? Det er et hirarik, jo flere "henchemen" du har rundt deg jo mindre sannsynelig er det at du får gjengjeld. Men om du derimot mister noen henchemen og dette blir merket så skal du se at freden blir brutt.

 

Så hvor mye tror du vold løser for en person som ikke har nok kompiser rundt seg?

 

Har vært på tomannshånd mange ganger. Og jeg har sjelden såkalte henchmen rundt meg. De siste dagene har to av mine beste venner vært borte. De er sannsynligvis de eneste som ville backa meg opp. Faktisk er de jeg er mest med to av de som var frekkest mot meg, samt bestevennen til han ene. Det går over. En vanlig 14-åring er ikke langsint.

Lenke til kommentar

Men idag, rett før skoleslutt , dytta jeg en som var forran meg, for han kraftige sperra døra, så kom han kraftige å sparka meg i beinet, så stakk jeg bot å dytta han, å når jeg gjikk ned trappa, sa han: *navne mitt* ER HOMO!.. :'(

Lenke til kommentar

Du begynner å fremstå som en utrolig pingle nå,det virker som du syter og klager for den MINSTE ting.

 

Du må begynne å ta deg sammen og ta igjen,ikke klage over at noen kaller deg homo!

Skulle eg ha gjort det hver gang eg ble kalt det på ungd skolen so hadde folk vert driiiittlei av meg(Nei,eg er ikke homo)

 

Så begynn å ta igjen hver eneste gang det kommer noe fra noen,Dont take crap from anybody!!

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...