Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?


Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usannsynlig med avvenning? Hvorfor det? Hva tror du rusklinikkene er til for NIrD?

Jeg har et problem og har klart å innrømme det. Jeg trenger jo da å avvenne meg fra noe jeg har hatt for vane å gjøre og som jeg er psykisk avhengig av.

Måtte stusse litt da jeg så "hvorfor er pot så vanskelig å få tak i?", for hos oss er det omvendt. Rett og slett fordi ingen gidder å selge kif fordi få vil ha det og det blir sett på som fattigmannens pot!

 

Og svar til Snobjorn:

Jeg begynte å røyke shit fordi jeg søkte etter spenning og en måte å dempe kaoset i hode (har ADHD). Jeg følte ikke noe press da kameraten min plutselig ringte meg og spurte om jeg hadde lyst til å prøve (kif) for første gang. Tenkte bare det kunne være moro å prøve! Virkelighetsflukt? Ja, etterhvert så ble det det. Jeg misliker sterkere stoffer og ruller meg rullings dagen lang så tobakk har jeg ikke et negativt forhold til.

Røyka hver dag. Ihvertfall en mornings og en nattings. Bruken (som senere ble misbruk) eskalerte ganske fort og jeg ble etter kort tid dratt dypere inn i miljøet enn jeg hadde planlagt. Og det takket være en veldig karismatisk person jeg møtte.

Jeg håper jeg greier å slutte helt, men ser ikke bort ifra at jeg kommer til å ta meg ihvertfall en joint til før jeg dør!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Jeg har prøvde hasj en gang.. Og så dum som jeg var, sykla jeg hjem igjen, med en kamerat.. På vei hjem, så gikk alt i "slowmotion", og jeg kunne sykle så fort jeg ville, uten å bli sliten faktisk.. Røyka ikke så mye, så var ikke høy akkuratt.

Men, så plutselig blir jeg helt "borte", begynner å se til siden.. To sek senere, så ser jeg framover, og jeg sykler rett inn mot siden av veien, og ned i et lite hull, og tryner forover.. Etterfulgt av et: "Au, Hahahahaha"... Begynte faktisk å le etter at jeg falt, selv om det gjorde helvettes vondt, og jeg forstua hånda. Hele fallet gikk egentlig i slowmotion, Var ganske kult.. xD

Men tror ikke jeg kommer til å prøve hasj igjen for å si det sånn.

 

Bare ett tips..

Ikke røyk hasj, å sykle.. :tease:

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Den kombinasjonen er litt dårlig ja! =P Har ingen personlig erfaring men jeg har moret meg ved synet av andre på sykkel i en tilstand som vi definerer som å være "lost".

Og til Tmz: Det at man røyker aleine er i de fleste tilfeller et tegn på at man har et psykisk behov for det, ja, men ikke i alle tilfeller. Jeg gjorde det noen ganger før jeg mistet kontrollen og det var rett og slett for å finne ut hvordan det var å gjøre det aleine. dessverre var det ganske kjedelig - likedan som å drikke aleine!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Det er bevist at Alcohol er mye farligere enn Hasj! Hasj Styrker hjerne seller. Alcohol Dreper hjerne seller!

 

@ Skarstad du må nok sette deg ned å lese en god bok om harsjen, før du kan utale deg! du har Zero peiling!

 

Det er jo motbevist. Tror du ikke følger med i verden.

De serverte alkohol til mus, og oppdaget at de ikke mistet antall hjerneceller. De oppdaget ikke noe forandring.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg røyker weed (liker ikke hasj) er fordi jeg prøver å oppnå total forståelser på det gode og det onde som skjer i denne verden.

 

Jeg har da funnet ut og kommet med en konklusjon. At det onde er nødvendig i denne verden for at vi mennesker skal være takknemlig og setter pris på det gode som vi har. Fordi uten det onde, så vil vi ikke vite hva som er gode.

Du trengte hasj for å skjønne det? Yikes.

Lenke til kommentar
Det er bevist at Alcohol er mye farligere enn Hasj! Hasj Styrker hjerne seller. Alcohol Dreper hjerne seller!

 

@ Skarstad du må nok sette deg ned å lese en god bok om harsjen, før du kan utale deg! du har Zero peiling!

ja, "hjerne sellene" Dine virker som om de er i toppform, hahaha. Dust.

Lenke til kommentar

Jeg har oppnådd mye forståelser og kunnskaper om andre ting som interesserer meg også, ikke bare om det gode og det onde i denne verden. Men det var en av emnene som interesserte meg.

 

Weed har hjulpet meg mye med "out of the box" tenkning. Når jeg har problemer som jeg ikke klarer å løse eller spørsmåler om ting som interesserer meg. Hvis jeg ikke klarer å finne en enkel og logisk løsning på problemene og spørsmålene mine der og da, så vil jeg bruke mer tid til å studere på problemstillingen.

Ting som interesserer meg er mye, som f.eks plantelivet, dyrelivet, menneskelig atferd, tid, rom, planeter, solsystemer, lidelser, krig, hvorfor det skjer så mye dritt med mennesker og all levende organismer når jeg leser i aviser eller ser på nyheter. Jeg får tårer i øyene og medfølelser for disse menneskene når det skjer noe vondt med dem, selvom de er ukjente for meg.

 

Weed har også gjort at jeg har beina mine på jorden og ikke hever meg over andre. Jeg tenker ikke på megselv som spesiell, hvem jeg er og hvilket land jeg er fra spiller ingen rolle, da jeg er likegyldig beboer av denne planeten, som deg og andre.

Jeg prøver å ikke bryr meg så mye om hva folk gjør eller sier til meg, da alle mennesker er forskjellige og har sine egne tanker og meninger. Ting som er riktig for deg trenger nødvendigvis ikke å være riktig for andre. Alle har hver sin måte å leve livet på.

Endret av Mr_dude
Lenke til kommentar

Ja, jeg var dum og uvitende. Weed har gjort meg smartere og jeg har mer perspektiv i enkle ting. Jeg er takknemlig for at weeden har gitt meg mulighet til å tenke mer kreativ enn jeg kunne før.

Som sagt så er vi mennesker forskjellige, ting som er lettfattelig for deg kan være vanskelig for andre. Selvom du er god på det ene, så betyr det ikke at du er god på det andre også. Alle har sine svakheter. Jeg er ikke fornøyd med megselv nå som jeg er, men jeg er stolt av å være bevist av mine svakheter så jeg kan komme med metoder som jeg kan tette igjen mine svakpunkter. Det er derfor jeg er villig til å lære, forstå og finne enkle og logiske svar på avanserte spørsmåler og problemstillinger som oppstår i livet mitt.

Men først må jeg lære og forstå om enkle ting som skjer rundt meg også.

Endret av Mr_dude
Lenke til kommentar
Hasj kan gjøre deg rolig, avslappet, lattermild og

sløv. I tillegg kan det endre tidsoppfattelsen og sanseinntrykk.

Man kan bli kvalm, svimmel og tørr i

munnen. Hjertet slår raskere og øynene blir røde.

Noen får psykiske reaksjoner som angst, panikk,

forfølgelsesvanvidd og hallusinasjoner.

 

Der er vel hoveddelen av det, utenom de som røyker fordi det er "coolt".

hallusinasjoner kan man ikke få av hasj, marihuana..
Har du prøvd det såpass mye og så hardt at du med 100% sikkerhet vet at det aldri kan forekomme? Hallusinasjoner kan man få av alkohol også hvis man drikker nok. Når man sløver en hjerne kan det skje mye rart. Selv trøtthets-sløving kan føre til merkelige "hallusinasjoner".

 

det er masse hasj kan hjelpe mot, for medisinske grunner..

det samme kan man ikke si om alkohol..

har du hørt om noen som har død av hasj?

Det eneste jeg kjenner til er marihuana som smertestillende mot f.eks MS. Kan du kommer med flere bruksområder?
Lenke til kommentar

endrebjorsvik,

Mener å huske at mennesker med veldig sterk migrene får marihuana. Det virker også mot kvalmen under kreftbehandling.

Har forsåvidt flere kamerater som har røyka lenge og mye, og ingen av de har opplevd hallusinasjoner av hasj. Men de var veldig glemske, og sleit med å huske hva de hadde gjort i løpet av ei uke.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg røyker weed (liker ikke hasj) er fordi jeg prøver å oppnå total forståelser på det gode og det onde som skjer i denne verden.

 

Jeg har da funnet ut og kommet med en konklusjon. At det onde er nødvendig i denne verden for at vi mennesker skal være takknemlig og setter pris på det gode som vi har. Fordi uten det onde, så vil vi ikke vite hva som er gode.

Du trengte hasj for å skjønne det? Yikes.

Nå fristet det litt med hasj, jeg ønsker også slike åpenbaringer.

Lenke til kommentar

Greit med åpenbaringer, men jeg tror et menneske vil fortere skjønne ting ved og ikke røyke.

 

Plutselig får du en åpenbaring på noe noen sa til deg for 6mnd siden, som du ikke skjønte da

 

"Aha, det var det han mente ja , jeg brukte bare 6mnd på og skjønne pointet"

 

Hjernen blir usedvanlig treg etter noen års røyking, en slags tankelagg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hasj kan gjøre deg rolig, avslappet, lattermild og

sløv. I tillegg kan det endre tidsoppfattelsen og sanseinntrykk.

Man kan bli kvalm, svimmel og tørr i

munnen. Hjertet slår raskere og øynene blir røde.

Noen får psykiske reaksjoner som angst, panikk,

forfølgelsesvanvidd og hallusinasjoner.

 

Der er vel hoveddelen av det, utenom de som røyker fordi det er "coolt".

hallusinasjoner kan man ikke få av hasj, marihuana..
Har du prøvd det såpass mye og så hardt at du med 100% sikkerhet vet at det aldri kan forekomme? Hallusinasjoner kan man få av alkohol også hvis man drikker nok. Når man sløver en hjerne kan det skje mye rart. Selv trøtthets-sløving kan føre til merkelige "hallusinasjoner".

 

det er masse hasj kan hjelpe mot, for medisinske grunner..

det samme kan man ikke si om alkohol..

har du hørt om noen som har død av hasj?

Det eneste jeg kjenner til er marihuana som smertestillende mot f.eks MS. Kan du kommer med flere bruksområder?

 

Du kan ikke få hallusinasjoner av alkohol eller hasj, det er bare ikke mulig, uansett hvor mye man tar.

 

hasj kan bli brukt til masse forskjellile lidelser, som MS, stamming, ADHD, turrets, div, ledd og andre physkiste skader.

Lenke til kommentar

Hva er da en hasjpsykose eller delirium etter alkohol da? Ikke hallusinasjoner? Noen kilder for dine mange påstander NIrd? Du kan godt få noen av meg som både avkrefter og bekrefter noe av det du sier.

 

Cannabis og MS: http://www.doktoronline.no/news/NONAME-1292.html

 

Leddgikt: http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1131455025.29

 

ADHD, stamming, tourretes, psykiske plager som jeg går ut ifra at du mener eller var det fysiske kunne jeg godt tenke meg å se dokumentasjon for!

 

Cannabis og psykoser: http://image.guardian.co.uk/sys-files/Guar...annabis_new.pdf

 

Cannabis og depresjon\stress: http://www.bmj.com/cgi/content/full/325/7374/1195

 

Cannabis blir ikke brukt mot masse lidelser atm, mulig det kan bli det i fremtiden, men pr idag brukes det i Norge kun til MS-pasienter hvor det på ingen måte er noen medisin som helbreder sykdommen, men kan bedre livskvaliteten hos de som har det. I utlandet brukes det bl.a som kvalmestillende og for å bedre appetitt hos f.eks AIDS-pasienter.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...