Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?


Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Det sies at hasj ikke er avhengighetskrevende, det er jo feil fordi du blir avhengig av rusen, slappheten den "såkalte gode følelsen" og vil derfor bare ha det mer. Viss du da ender opp med å ta det mer og mer så blir du treigere og treigere både fyskisk og mentalt.

 

Du begynner sansyneligvis med å ta sterkere stoffer, mens alle sier til deg at du må slutte fordi du begynner å bli narkoman sier du ut at litt av alt ikke skade og dermed ender du opp død eller syk eller fattig eller havner i et dårlig miljø eller .... osv.

 

 

Hasj er ikke bra. Selv om du tror du har kontroll på det, det som blir nevnt av de aller fleste . Dette ender alt for ofte med at etter en tid blir de svakeste mer og mer sugen på sterkere stoffer.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har røyket hasj i snart 4 år nå, men ikke daglig. Jeg har også fått tilbud kokain osv når jeg er på fest. Men jeg liker ikke kokain. Jeg kommer aldri til å begynne på kokain, heroin osv. Ikke noe for meg. Men jeg er uenig i at mange sier hasj er begynnelsen på sterkere stoffer...

Lenke til kommentar
Det sies at hasj ikke er avhengighetskrevende, det er jo feil fordi du blir avhengig av rusen, slappheten den "såkalte gode følelsen" og vil derfor bare ha det mer. Viss du da ender opp med å ta det mer og mer så blir du treigere og treigere både fyskisk og mentalt.

Det er ikke bevist at cannabis er fysisk avhengighetskapendes som alkohol, men det kan være psykisk avhengighetskapendes for folk, men det kan jo alt være. wow f. eks.

 

Du begynner sansyneligvis med å ta sterkere stoffer, mens alle sier til deg at du må slutte fordi du begynner å bli narkoman sier du ut at litt av alt ikke skade og dermed ender du opp død eller syk eller fattig eller havner i et dårlig miljø eller .... osv.

Hvor du har det fra at folk som røyker hasj, sannsynlighvis begynner med sterkere saker skal du få lov til å dokumentere, for det er noe av det dummeste jeg har hørt. Mange sier du kan bli avhengig av andre stoffer enn cannabis, ved å røyke cannabis...

 

Hasj er ikke bra. Selv om du tror du har kontroll på det, det som blir nevnt av de aller fleste . Dette ender alt for ofte med at etter en tid blir de svakeste mer og mer sugen på sterkere stoffer.-

Hva mener du med sugen? At man blir avhengige av et helt annet virkestoff en THC?

Det har jeg lyst til å vite mere om, regner med at du har forskning, og dokumentasjon som backer deg opp på alt du skriver her ;)

 

Hvor har du alt dette fra?

Lenke til kommentar
Hasj kurerer ikke hodepine eller fyllesyke. Det som skjer er at man blir skev og da driter man i at man er dårlig.

Ikke vet jeg hva som skjer, men som oftest så forsvinner hodepinen min når jeg røyker. Men kan være flere grunner til det. Og jeg vet at jeg ikke driter i hodepinen.

Lenke til kommentar

Da de jeg kjenner og jeg begynte å små røyke var de også ivrig på og prøve andre ting så det henger litt sammen, ikke noe nekte på det. Jeg røyker også sjeldent, syntes det passer bra etter en uke med mye jobbing og trening når man bare vil slappe av med en film og noe musikk. Har ingen problemer med å la være og røyke, faktisk mer problemer med å si nei takk til noen øl på byen.

Lenke til kommentar

Jeg har røyket hasj siden jeg var 14 og jeg begynte fordi det var spennende og ulovlig. Det fucka opp skolegangen min, sliter som faen nå siste året på videregående. Men det har også gitt meg mange gode og veldig morsomme minner men et par dårlige aswell, blant annet arrestasjon og barnevern pluss noen saftige bøter.

 

I starten røyka jeg veldig mye, opptil hver dag i lange perioder men har hatt pauser på flere måneder i strekk. Jeg var liksom litt inne i min egen verden hele tiden når jeg tenker over det nå. Jeg mista jo flere venner og fikk nye på grunn av tjall. Jeg vil heller ha hengt med de gamle kompisene mine enn med giddalause potheads (som meg selv).

 

Vil bare si at jeg ikke er imot hasj, det er et helt ok rusmiddel hvis du ikke misbruker det eller begynner i altfor ung alder.

Endret av wetass_ohyes
Lenke til kommentar
Hasj kurerer ikke hodepine eller fyllesyke. Det som skjer er at man blir skev og da driter man i at man er dårlig.

Ikke vet jeg hva som skjer, men som oftest så forsvinner hodepinen min når jeg røyker. Men kan være flere grunner til det. Og jeg vet at jeg ikke driter i hodepinen.

 

Jo, hodepine er én ting. Har lest at det har vært dokumentert at det kan ha effekt på hodepine, men fyllesyken tror jeg ikke den gjør noe med. :)

Lenke til kommentar
Det sies at hasj ikke er avhengighetskrevende, det er jo feil fordi du blir avhengig av rusen, slappheten den "såkalte gode følelsen" og vil derfor bare ha det mer. Viss du da ender opp med å ta det mer og mer så blir du treigere og treigere både fyskisk og mentalt.

Det er ikke bevist at cannabis er fysisk avhengighetskapendes som alkohol, men det kan være psykisk avhengighetskapendes for folk, men det kan jo alt være. wow f. eks.

 

Du begynner sansyneligvis med å ta sterkere stoffer, mens alle sier til deg at du må slutte fordi du begynner å bli narkoman sier du ut at litt av alt ikke skade og dermed ender du opp død eller syk eller fattig eller havner i et dårlig miljø eller .... osv.

Hvor du har det fra at folk som røyker hasj, sannsynlighvis begynner med sterkere saker skal du få lov til å dokumentere, for det er noe av det dummeste jeg har hørt. Mange sier du kan bli avhengig av andre stoffer enn cannabis, ved å røyke cannabis...

 

Hasj er ikke bra. Selv om du tror du har kontroll på det, det som blir nevnt av de aller fleste . Dette ender alt for ofte med at etter en tid blir de svakeste mer og mer sugen på sterkere stoffer.-

Hva mener du med sugen? At man blir avhengige av et helt annet virkestoff en THC?

Det har jeg lyst til å vite mere om, regner med at du har forskning, og dokumentasjon som backer deg opp på alt du skriver her ;)

 

Hvor har du alt dette fra?

 

Jeg skriver utifra hvordan jeg har forstått stoffene. Det virker som du er en av de som røyker hasj og ikke forstår at det ikke er bra. Har sikkert 6 kamerater som begynte med hasj for noen år siden nå er de langt forbi bare hasj selv om de alltid sa at de bare skulle ha seg en joint for å slappe av, nå kommenterer de at ei lita stripe her og der skader jo ikke vi har det jo under kontroll. Et par tre piper til dagen det går helt fint. Ser folka nesten aldri lenger siden dem nå har begynt å henge med mer "narko" folk. Jeg skal ikke si at alle gjør dette, det vet jeg jo. Men tror ogso mindre hadde begynt på sterkere stoffer hvis de ikke hadde begynt med en joint her og der.

Lenke til kommentar
Jeg skriver utifra hvordan jeg har forstått stoffene. Det virker som du er en av de som røyker hasj og ikke forstår at det ikke er bra.

Cannabis er ikke sunt, men det er et av de mere harmløse rusmidlene.

Og ja, jeg røyker litt nå, og da. Men passer på å ikke røyke for mye.

Og når du først har kommet litt inn i miljøet, er det fryktelig enkelt å få tak i sterkere stoffer.

Har sikkert 6 kamerater som begynte med hasj for noen år siden nå er de langt forbi bare hasj selv om de alltid sa at de bare skulle ha seg en joint for å slappe av, nå kommenterer de at ei lita stripe her og der skader jo ikke vi har det jo under kontroll. Et par tre piper til dagen det går helt fint.

Og det er hasjen sin skyld, eller er det miljøet?

Det er ikke hasjen i seg selv, som har fått de til å dra striper.

 

Ser folka nesten aldri lenger siden dem nå har begynt å henge med mer "narko" folk. Jeg skal ikke si at alle gjør dette, det vet jeg jo. Men tror ogso mindre hadde begynt på sterkere stoffer hvis de ikke hadde begynt med en joint her og der.

De har begynt å henge med "narko" folk ja... Da sier det seg vel sjøl, at det ikke er hasjen sin skyld, men miljøet.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

De var faktisk i et veldig godt miljø med gode venner, ingenting tull uten om alkohol i helgene. Men det ble fort forandra. Men har ingenting i mot dem som røyker hasj. Sier bare i mange tilfeller med personer som er svake så kan dette ende i dass for å si det rett ut.

 

Men jeg holder meg til alkoholen jeg. Har selv prøvd hasj et par ganger for lenge siden, syntes ikke det var noe så etter det har jeg ikke prøvd flere ganger.

Lenke til kommentar
De var faktisk i et veldig godt miljø med gode venner, ingenting tull uten om alkohol i helgene. Men det ble fort forandra. Men har ingenting i mot dem som røyker hasj. Sier bare i mange tilfeller med personer som er svake så kan dette ende i dass for å si det rett ut.

De var ja, men tviler sterkt på at det var dette miljøet som fikk de til å røyke cannabis.

Når man skal kjøpe cannabis, må man som oftest inn i et kriminelt miljø for å få tak i det. Og det er nok det motsate miljøet av det de var i fra før av.

Lenke til kommentar

Et kriminelt miljø? Ikke nødvendigvis. Det var ikke sånn for meg ihvertfall. Det skjer jo via venner/bekjente og på fester. Og det er mange som greier å røyke og alikevel distansiere seg litt.

 

Det er mye rart folk tror de vet om kif og pot der ute. Det er irriterende med folk som tror de vet alt om planta, men i bunn og grunn veit de ingenting.

Personlig mener jeg røyking er greit om man ikke gjør det hver dag. Hvorfor? Fordi det er naturlig stoffer, og ikke kjemiske. Det bare endrer ting oppe i hodet ditt midlertidig. dessverre blir jo hjernecellene bedøvd når du har THC i blodet. Røyking er egentlig mindre farlig enn drikking. Hvis du misbruker shit (ordet vårt) og misbruker alkohol vil du få så og si samme effekt, med untaket om at alkoholikeren vil bli voldelig og vil ha mye mindre kontroll over kroppen sin og handlingene sine enn personen som er "junkie". Så egentlig burde alkohol vært forbudt og shit legalisert!

Lenke til kommentar
Et kriminelt miljø? Ikke nødvendigvis. Det var ikke sånn for meg ihvertfall. Det skjer jo via venner/bekjente og på fester. Og det er mange som greier å røyke og alikevel distansiere seg litt.

 

Det er mye rart folk tror de vet om kif og pot der ute. Det er irriterende med folk som tror de vet alt om planta, men i bunn og grunn veit de ingenting.

Personlig mener jeg røyking er greit om man ikke gjør det hver dag. Hvorfor? Fordi det er naturlig stoffer, og ikke kjemiske. Det bare endrer ting oppe i hodet ditt midlertidig. dessverre blir jo hjernecellene bedøvd når du har THC i blodet. Røyking er egentlig mindre farlig enn drikking. Hvis du misbruker shit (ordet vårt) og misbruker alkohol vil du få så og si samme effekt, med untaket om at alkoholikeren vil bli voldelig og vil ha mye mindre kontroll over kroppen sin og handlingene sine enn personen som er "junkie". Så egentlig burde alkohol vært forbudt og shit legalisert!

Ja, det er dessverre alt for mange som har den misforståelsen om naturlig vs unaturlig ting. Det har ingenting å si om naturen har lagd det eller ikke. Noen av de giftigste giftene vi vet om er det naturen som har laget, er dette bra for deg? Og hvordan kan du si at THC ikke er kjemisk? Alt er kjemisk. Alt i hele universet er laget av molekyler. Det eneste som betyr noe er hvordan molekylet reagerer med kroppen din, ikke om det ble laget i naturen eller på et laboratorium.

 

For å svare på det opprinnelige spørsmålet i tråden kan jeg si at jeg røyker hasj en gang i blandt for å sette ting i litt perspektiv. Det er litt vanskelig å forklare, men man ser mer objektivt på ting når man er fjern, det er vanskeligere å lyve for seg selv. For meg er hasj det som får meg til å se alt det dumme jeg gjør og hva jeg må gjøre for å rette det opp igjen, selv om det sikkert høres helt fjernt ut for folk som ikke røyker.

Lenke til kommentar

Hasj er medisin?

 

Ok, her er en del påstander jeg har fått servert om hasj brukt som medisin:

1. Nylig vant en mann i USA i retten, han kjempet for sin rett til å bruke marihuana som medisin, ellers ville han faktisk dødd. Han kommer naturligvis til å dø uansett siden han har AIDS, men på grunn av alle medisinene han må ta klarer han ikke å spise uten å bruke marihuana for å stimulere apetitten. Slik forsto jeg ihvertfall historien.

 

2, Hasj hjelper mot fibromyalgi. Det gjelder ikke alle tilfeller, men veldig mange. Fibromyalgi er en sykdom som ofte rammer kvinner i førtiåra. De har store smerter. Mange av disse kunne klart å fungere og være i jobb hvis de hadde fått marihuana på resept.

 

3. Hasj hjelper mot MS.

 

Jeg vet ikke om disse to siste påstandene er riktige, (nyheten fra den rettssaken ligger et eller annet sted på YouTube), men uansett.. Vi kommer antakelig ikke til å få vite om de to siste påstandene er riktige heller. Ingen kommer nemlig til å bruke masse penger og tid til å forske på det fordi Marihuana er en plante, og ikke et kjemisk stoff som det går an å ta patent på.

 

Medisin blir bare forsket på hvis de store selskapene kan tjene penger på det.

 

Om hasjrøykere som liker å ruse seg litt skal ha rett til å kjøpe det på apoteket eller ikke bryr meg egentlig ikke så mye, jeg syns først og fremst det er viktig at de som kan få et bedre liv av å bruke hasj faktisk får det, og det så fort som mulig. De skal ikke trenge å være kriminelle (les: kjøpe hasj ulovlig) for å kunne fungere på jobb. Jeg kjenner faktisk folk som har flyttet ut av landet, for å få tilgang til slik medisin uten å bli lovbrytere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...