Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?


Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Jeg ser noen av poengene dine, men ikke bli helt blind og naiv er du snill.

 

Tror du aldersgrensen vil påvirke hvem som konsumerer, da allerede unge bruker det nå? Tror du et regulert salg vil fungere i praksis? Du ser selv at dette ikke fungerer, akkurat som med alkohol og sigaretter.

 

Fleinsopp og opium er også planter, hvordan blir det relevant?

 

Man slipper å måtte gå til skitne dealere for å få tak i denne ''livsfarlige'' planten. Jeg trur dette i tillegg vil føre til at bruken av sterkere stoffer går ned. Dealere kan jo fort finne på å tilby deg fks. amfetamin om de er tomme for hasj. Og trur steget er større for å oppsøke en dealer for første gang for å kjøpe amftenmin osv om man får kjøpt hasj på apotek elns. Trur ikke så mange sitter å tenker ''Off, jeg har lyst å prøve amfetamin, skal vi prøve å få tak i en dealer?''

 

Dette er kun synsing, hvorfor skulle det ikke kunne bli slik "Nå har jeg prövd denne ufarlige narkotikan, hadde värt spennende å pröve noe annet også", og dette henger sammen med mitt neste spørsmål: hva synes du om en legalisering hvis konsumeringen skulle øke betraktelig?

 

Jeg holder fortsatt fast på at alt som gir deg hallusinasjoner kan påvirke deg i negativ retning og skade deg uten at vi kan vise det kjemisk/medisinsk. Dere mener vel ikke at LSD skal bli legalisert kun fordi det er mindre farlig fysisk iforskjell til sigaretter og alkohol?

 

At narkotikum blir brukt i medisinen er ikke noe nytt, egentlig er det ofte slik at det går fra å väre medisin til å bli narkotika, akkurat som morfin og amfetamin.

Vel, til en viss grad. Det er faktisk en del som venter med å drikke alkohol til de er 18 kun fordi det er 18 års grense. Men uansett er regulering bedre enn forbud, en dealer som uansett bryter loven ved å selge til en på 25 bryter den like mye ved å selge til en på 15, så for han er det jo samma faen. Men sitter du virkelig der og mener at jeg burde arresteres for at barn ikke skal røyke hasj?

 

Har ikke spist så mye fleinsopp. Men jeg har god erfaring med andre psilocibin/psilocin sopper, og jeg kan love deg at den planten i og for seg selv bare er en bra ting. At noen idioter klarer å fucke seg med det er for meg omtrent uforståelig. Det kommer av mangel på informasjon og dumdristighet. Men hadde flein vært lovlig ville det vært lettere å lære folk på forhånd hvordan det brukes til noe positivt. Hvis du leser litt om sopp så skal du se at det er mye bra som kommer ut av den, som forståelse om verden, seg selv eller andre, spirituelle opplevelser, morsomme forskudde øyeblikk du ikke hadde kunne forestile deg i din fjerneste fantasi. Og det er også et supert redskap for å arbeide med seg selv, altså sin personelighet eller verdensbilde. Opium har jeg ikke erfaring med.

 

Du holder fast ved det enda du ikke kan vise til kilder? Har du spist det selv? Jeg har i hvert fall et godt forhold til psykedelisk sopp, lsd, meskalin, LSA, 2c-b og mdma. Jeg står 100% for at det har gjort livet mitt bedre (og forsåvidt mye mer interessant) og meg til en bedre person. Det har gitt meg inspirasjon til å ta livet mer seriøst, og det har lært meg å verdsette de små tingene. Det har gitt meg spirituelle oppleveser forbi noe jeg noen sinne kunne forestilt meg. (Enda jeg fortsatt er en hardcore ateist). Det har tatt meg på reiser igjennom flere universer og sinnstilstander enn jeg visste om. Jeg føler at jeg er har utforsket og analysert stort sett hver krik og krok av hodet mitt. Hvorfor vil du ta det fra meg? Spesielt uten kilder! Dessuten, har du noen gang snakket med en alkoholiker? Du merker jo selv at ikke alt er som det skal i hodet deres. Nikotin er i oppmerksomheten din altid, enten så kvitter du deg med stresset du har fordi du ikke har røyka på en stund ved å røyke, eller så stresser du rundt etter sigg. Det må jo kunne regnes som en last det. LSD kan ikke være avhengighetsskappende fordi det ikke funker å ta det to dager på rad. Man må vente for at det skal funke, så du rekker ikke å bli avhengig =)

Jeg mener at LSD burde være legalisert fordi det er en fin ting med lekser om livet og man blir glad av det. Det er mitt eget valg hva jeg gjør med hodet mitt.

 

 

 

 

Har amfetamin medisinske egenskaper? De må være godt kamuflert.

Endret av Gamlemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I norge kan man ikke bruke amfetamin mot ADHD, men i mange andre land er det mange amfetaminvarianter som brukes. Adderall er for eksempel en miks av to amfetaminer.

 

Ritalin (metylfenidat) er en analog, og har mange av de samme effektene som "vanlig" amfetamin dersom du tar nok av det. Det er det som brukes hovedsaklig i norge. Eller concerta, men det er også samme stoffet, bare i timed-release kapsel.

Lenke til kommentar

Amfetamin har blitt brukt, og blir fortsatt i en viss grad brukt mot ADHD. Du kan ikke klage på folk når du skal skape politikk, du må velge en politikk som passer best med folks dumdristighet og idioti.

Akkuratt, og den politikken som passer best er i hvert fall ikke forbud. bedre å regulere og informere. Forbud strider i mot det å gjøre som passer best for folks dumdristighet, hvis du er dumdristig tar du sopp på trass nettopp fordi det er ulovlig ... Kilde på at forbud ikke hjelper på å få ned forbruk. Greit, det er noen land hvor forbruketer mindre enn i nederland, men det er også mange hvor det er fler. Altså hjelper ikke forbud noe fra eller til, altså er politikken rundt forbud av pot feilslått. Og det gjelder nok antagelig for sopp og. Så da sier det seg selv at det kanskje ikke er dumt å prøve noe annet. I en eller annen tv-serie sa de noe alá "definisjonen av galskap er å gjøre det samme om igjen og forvente et annet resultat" ... På tide å endre kurs med andre ord.

 

I norge kan man ikke bruke amfetamin mot ADHD, men i mange andre land er det mange amfetaminvarianter som brukes. Adderall er for eksempel en miks av to amfetaminer.

 

Ritalin (metylfenidat) er en analog, og har mange av de samme effektene som "vanlig" amfetamin dersom du tar nok av det. Det er det som brukes hovedsaklig i norge. Eller concerta, men det er også samme stoffet, bare i timed-release kapsel.

Oja, takk.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Det som slår meg i denne tråden, er at alle brukere av hasj og eventuelt andre stoffer har raskt bestemt seg for at legalisering er veien å gå, og derav har valgt standpunkt för de virkelig har satt seg inn i alle sider.

Du innrømmer jo til og med å ikke ha kilder på det du påstår, så ikke kast stein i glasshus. I det minste er det mange kilder som tilsier at legalisering ikke er dumt. Vi som har satt oss inn i hva rusmiddler er veit at det største problemet med rusmiddler er at de er ulovlige. For eksempel, hvis heroin er ulovlig og du først går på en smell med det og prøver det ut, så er det mye lettere å oppsøke hjelp hvis det er lovlig, dessuten har saten tjent penger på stoffet som de kan bruke til å hjelpe.

 

Kort liste med grunner for hvorfor hasj og psykadeliske stoffer burde være lovlig:

-Skatt til staten

-mindre penger i kriminelles hender

-lettere å oppsøke hjelp for rusproblemer

-mer informasjon rundt det reduserer faren for misbruk

-brukere slipper å røyke noe som ikke er hasj, men plast eller hestemøkk

-bedre kvalitet reduserer forbruket

-Ingen som er påvirket av hasj gjør noe aktivt for å plage andre som en konsekvens av det, det gjør fulle folk

-Fri vilje, hvorfor barnehagestat?

 

Kan du forklare meg hvilke punkter rundt rusmiddler du har satt deg inn i som gjør legalisering til en dum idé? For du sier jo selv at du ikke har noe å visse til medisinsk eller fysisk å mene at hallusinogener er dårlig for helsa, du bare antar det.

 

 

Fo å holde seg til topic:

Jeg bruker hasj når jeg er i amsterdam fordi det er helt fantastisk digg, det gjør musikk bedre, humøret bedre, mat bedre, generelt så gjør det det meste bedre. Om man ikke gjør en vane ut av det så er det eneste negative med hasj at det går litt på lungene, men det er minimalt om man ikke røyker så jævlig ofte.

Endret av Gamlemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere sikter fortsatt til fysiskeskader, som jeg allerede har sagt at jeg også mener de er harmlöse mot. Jeg snakker om psykiske problem.

Du sa:

Jeg holder fortsatt fast på at alt som gir deg hallusinasjoner kan påvirke deg i negativ retning og skade deg uten at vi kan vise det kjemisk/medisinsk. Dere mener vel ikke at LSD skal bli legalisert kun fordi det er mindre farlig fysisk iforskjell til sigaretter og alkohol?

 

Så lenge hallusinogener ikke påvirker deg negativt fysisk, og man ikke kan påvise det medisinsk at det påvirker deg negativt psykisk, så er det i hvert fall hallusinogener som burde være lov. Derimot skulle alkohol og sigg vært forbudt. Bare siden du har forutinntatte meninger om hallusinogener så burde ikke det ødelgge morroa for meg. Du sier jo selv at det er noe du bare går ut i fra. Jeg har i hvert fall ingen psykiske problemer som en konsekvens av hallusinogener, heller andre veien rundt, men det forundrer meg ikke om du skulle fått det det hvis du forventer det og spiser sånt.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Folk reagerer forskjellig, du ser jo selv på byen hvordan forskjellige folk oppförer seg når de blir fulle, noen er kjempe glade, andre vil slåss og ødelegge, og noen gråter i et hjørne. Vi vet ikke mye om menneskets hjerne, og hvis alle var som deg hadde nok en legalisering vært helt greit. Men med flere millioner mennesker som alle får forskjellige effekter må man tenke annerledes, det fungerer ikke å bruke sine egne erfaringer som en slags ramme for alle.

Lenke til kommentar

Inntil vi vet alt om hjernen, så er statistikk over dødsfall relatert til stoffbruk, og skade begått av rusede personer på andre ting/personer en god pekepinn på hvor skadelig et stoff er :>

 

kan ikke se for meg at hasj scorer høyt på noen av de områdene, folk sitter jo bare inne og forteller alle andre hvor høye de er :p

Lenke til kommentar

Det som slår meg i denne tråden, er at alle brukere av hasj og eventuelt andre stoffer har raskt bestemt seg for at legalisering er veien å gå, og derav har valgt standpunkt för de virkelig har satt seg inn i alle sider.

 

Tror det har litt mer med at legalisering er det eneste rettferdige snarere enn at man selv bruker stoffene. Jeg ser ikke hvorfor marijuana burde være ulovlig når livsstilsykdommer som følge av overvekt og lite mosjon står for flere dødsfall i året enn noe annet. Fedme og lite mosjon kan igjen føre til depresjon; et psykisk problem. Så lenge MacDonalds for lov til å selge i overkant usunn mat ser jeg ikke hvorfor vi ikke burde tilate folk å røyke hasj. Det er et eget, selvstendig valg som ikke går utover noen andre. Om man virkelig vil bruke argumentet om å beskytte folk mot seg selv, så skjønner jeg ikke hvorfor man prioriterer de som røyker hasj da det finnes utallige andre områder man kan sette inn forbud.

 

Personlig ville jeg ha begynt med å forby homofili. Analsex er en potensiell risikoaktivitet og det er et faktum at homofile miljøer har høyere tilfeller av selvmord.

 

Du ser hvor forferdelig tankegangen er? Bruk den samme når det gjelder rusmidler.

Lenke til kommentar

Det som slår meg i denne tråden, er at alle brukere av hasj og eventuelt andre stoffer har raskt bestemt seg for at legalisering er veien å gå, og derav har valgt standpunkt för de virkelig har satt seg inn i alle sider.

 

Om man har vært på Mount Everest selv så har man førstehånd kunnskap til å kunne gi en vurdering om man skal anbefale student turer dit.

 

Døllt eksempel selvfølgelig, men hadde det vært motsatt kan du være sikker på at man hadde fått beskjed om at dette vet du ikke en dritt om for du har ikke prøvd.

Lenke til kommentar

er en interessant video som reflekterer vitenskaplige artikler relatert til de negative sidene ved røyking av cannabis. Cannabis-evangelistene kommer vel ikke til å bli så glad for å se på den, men som jeg har poengtert tidligere støtter jeg legalisering av grunner som ikke er relatert til de negative sidene. Han har også lagd en ny video hvor han tar opp kritikk, og tabellen med overdose fra cannabis blir fortolket feil. Uansett er videoen basert på objektiv vurdering av medisin-vitenskaplige artikler. Ettersom mange cannabis-røykere også er vitenskapsinteresserte, og mange engasjerer seg i blant annet evolusjon contra kreasjonisme, så er mitt word of advice å holde seg objektiv selv om man ikke er glad for vitenskapen som kommer frem.

 

Jeg er muligens enig med Sebbe i det jeg heller ikke synes noe om at de langt nede i cannabis-kulturen ser på stoffet som hellig og ufarlig. Det er det aldeles ikke, men jeg er allikevel overbevist om at cannabis og andre rusmidler burde legaliseres. I tillegg er jeg enig i at mange som røyker cannabis hopper rett på legaliserings-vognen grunnet feilinformasjon f.eks. cannabis er ikke avhengigshetsskapende, har ingen negative langtidsvirkning osv. - myter som er populære de som inntar stoffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...