Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?


Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Det finnes jo mange grunner til at folk velger hasj fremfor alkohol:

*Rusen er bedre(personlig mening.)

*Blir rolig og ikke agressiv som av alkohol.

*Blir ikke fysisk avhengig

*Er perfekt og slappe av med etter en hard dag på jobben.

*Mye mindre fysisk skadelig enn statens lovlige "dop"alkohol.

*Slipper og bli fyllesjuk.

*Mer kontrollert rus

Dette hvar bare noe jeg ramsa opp i farta,finnes garantert flere ting.

Har selv vært daglig røyker over lang tid,og det jeg har merka meg av bivirkninger er dårlig korttids-hukkomelse og litt sosial angst.Men dette er noe som forsvinner ganske fort viss man tar en pause fra hasjen.

Bare for og sammenligne,så var jeg på guttetur i syden i sommer hvor jeg drakk meg full vær dag i 14dager.Etter de 2ukene var jeg mye mer sliten i kropp og sjel, enn jeg blir viss jeg røyker hasj/weed vær bidige dag i flere måneder!

Jeg er ikke ute etter og glorifisere hasj,er ikke alle som har psyken til og røyke.Men jeg er bare så lei av alle di uvitende personene,som sier at hasj er så farlig uten og vite en verdens ting om hva det er.

Dette pleier og være di samma personene som drikker seg drita fulle vær fredag og lørdag!

Bare fordi at hasj er ulovelig,og alkohol ikke så trur dem at hasj er så mye verre.Er vell kanskje ikke så rart når man blir fora opp med masse propaganda gjennom skolen.Man havner ikke automatisk med nåla i armen av og røyke hasj.I 2007 burde egentlig alle vite såpass.Hvorfor mener dere at det er så mye verre og ta seg en joint etter jobben istedefor ett par øl?

Jeg synes det er ufårståelig at man ikke skal få lov til og velge selv om man vil røyke hasj.

Skulle vært restriksjoner på salget sånn som i nederland.Det er ett land som har skjønt poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Hva er da en hasjpsykose eller delirium etter alkohol da? Ikke hallusinasjoner? Noen kilder for dine mange påstander NIrd? Du kan godt få noen av meg som både avkrefter og bekrefter noe av det du sier.

 

Cannabis og MS: http://www.doktoronline.no/news/NONAME-1292.html

 

Leddgikt: http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1131455025.29

 

ADHD, stamming, tourretes, psykiske plager som jeg går ut ifra at du mener eller var det fysiske kunne jeg godt tenke meg å se dokumentasjon for!

 

Cannabis og psykoser: http://image.guardian.co.uk/sys-files/Guar...annabis_new.pdf

 

Cannabis og depresjon\stress: http://www.bmj.com/cgi/content/full/325/7374/1195

 

Cannabis blir ikke brukt mot masse lidelser atm, mulig det kan bli det i fremtiden, men pr idag brukes det i Norge kun til MS-pasienter hvor det på ingen måte er noen medisin som helbreder sykdommen, men kan bedre livskvaliteten hos de som har det. I utlandet brukes det bl.a som kvalmestillende og for å bedre appetitt hos f.eks AIDS-pasienter.

 

snakker av erfaring, og jeg har sett hva dette stoffet gjør med slike lidelser jeg har sagt...

du kan lese så mye du vill, men man får ikke halliser av hasj eller alkohol.

 

du burde kanskje lese litt om hva halliser er for noe...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
snakker av erfaring, og jeg har sett hva dette stoffet gjør med slike lidelser jeg har sagt...

du kan lese så mye du vill, men man får ikke halliser av hasj eller alkohol.

 

du burde kanskje lese litt om hva halliser er for noe...

Åja, så hvis jeg har erfart at folk dør av cannabis så kan jeg si det og det er sant? For noe sprøyt! Jeg har jobbet noen år i psykiatrien, har mange venner og bekjente som bruker og har brukt hasj og sett både det positive og det negative. Du som ikke greier å stave ordene du prøver å skrive burde kanskje være litt forsiktig med kritikk? Har du overhodet lest forskning på dette eller har du bare sett det og da er det sant? Vis meg noen kidler på at du ikke kan få hallusinasjoner av alkohold\hasj da. Det du nå gjør er å håne flere tusen mennesker som sliter med dette og finnes i behandlingsapparatet, ta deg en tur på nærmeste psyk-avdeling og ta deg en prat med de som jobber der.

Lenke til kommentar

Vel, cannabis er mildt psykedelisk, så man kan få mindre hallusinasjoner. Jeg vet ikke helt hvordan du definerer hallusinasjoner. Er det å se ting som ikke er der? For det skjer ikke (nesten ikke) når man spiser LSD eller sopp heller, men ting begynner å bølge eller puste og kan bli transformert til andre former eller farger renner inn i hverandre osv. Hvis du røyker eller spiser mye cannabis kan det forekomme, dog nesten aldri i den graden de forekommer ved LSD og sopp. Man kan også se mønstre i mange farger og fraktaler. Ekte hallusinasjoner, det å se ting som ikke er der, er først og fremst noe som skjer under et delerium eller psykose, som alkoholavhengige kan havne i hvis de slutter å drikke.

Lenke til kommentar
du kan lese så mye du vill, men man får ikke halliser av hasj eller alkohol.

 

du burde kanskje lese litt om hva halliser er for noe...

Hallusinasjoner kan være så mangt. Uten at jeg har noe peiling på dette, er det veldig logisk å tenke seg at finnes utrolig mange forskjellige typer og grader.

Personlig erfaring er at alkohol kan få folk til å høre ting som ikke er der (eller ikke høre i det hele tatt), og se feile former på ting. Også har du selvfølgelig svarte prikker på øynene når promillen virkelig begynner å bli høy.

Jeg antar at det går an å få noen av de samme effektene av marihuana også, siden det også sløver hjernen.

 

Edit: Og der kom det en link til et (halvveis) nøytralt leksikon.

Edit2: Forresten, så er den engelske versjonen av Wikipedia å foretrekke når det er generelle kunnskapsartikler det er snakk om. Det er kun i norske tilfeller at jeg bruker den norske versjonen.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Etter å ha lest 4-5sider så ser jeg at alle som argumenterer for hasj, ikke har norsk kunnskaper at all.

Du er på Internett nå; du kan ikke forvente annet. Se bare på deg selv.

 

Og det har ikke vært noe særlig til argumentasjon her, bare skremselspropagande fra motstanderne og lovprisning fra brukerne (og mange misforståelser).

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar
Tror de fleste røyker det fordi de har fått for seg at det er "kult" å gjøre det..

Også er det nok mye gruppepress å at man skal prøve å "passe inn".

En kamerat av meg som har røyka hasj gikk og skrøyt skikkelig av det og var liksom SÅ KULT da.. Var ikke like kult når vi sa vi skulle prate med mora hans vis han gjorde noe sånt igjen.

Der jeg kommer fra er det ingen som synes at det er kult, vi gjør det fordi det er chillern, og om noen prøver seg på å presse noen til å prøve noe så blir det kjeft og ikke noe mer på den som presser newben.

Herregud, hvorfor i all verden angår det dere hva han driver med? Si ifra om at dere er der for han og vil hjelper han ut av det når han sier ifra, trenger ikke å gjøre noe mer enn det, det resulterer bare i at han gjør det igjen for å trasse dere. (Selvom han ikke sier det til dere så ser han på det som en liten seier om han gjør det igjen.)

Lenke til kommentar
Denne tråden skulle vært under gullkorn, 9 sider med "hasj er ikke farlig for faen" :lol:

Er den påstanden eit gullkorn da?

Hasj kan på mange måter være "bra" også. Eg ser ikkje argumenta dine.

For eksempel:

- Du høyrar ikkje på radioen om folk som røyka hasj og druknet, eller drepte kona og barna (men alkohol).

- Legalisering av hasj kan føre til mindre bruk av tyngre stoff (det er f.eks mindre folk som bruker heroin i Nederland enn i Norge).

- Du blir meir "kreativ" av å røyke hasj.

- Hadde det ikkje vært for at hasj er så behagelig at du gjerne tar det kvar dag, tviler eg ikkje på at det hadde vore mindre fysisk skadelig enn alkohol.

 

Hadde ikkje dop vært, hadde musikken vært kjedelig. (Ja seriøst)

Du burde kanskje ikkje være eit "dophue", men du burde elske "dophuer", fordi. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke stor anelse på hvordan hasj fungerer bortsett fra at det hemmer hjernen. På visse sider ser jeg dette som positivt. Det er en rus en kan leve med fordi den hjelper på når du er depresiv (?). Som skrevet ovenfor meg her blir du mer kreativ grunnet at du kan få pscydeliske hallusinasjoner(usikker men tror det skal gå an med marihuana). Dette er riktignok grunner for å røyke hasj. Selv er jeg ikke imot det fordi det er en rus som er ganske lett gjenkjenlig og person blir ikke generelt voldelige av det som alkohol gjør med en stor del mennesker.

 

Derimot er dette en rus som hemmer hjernen så hvis det skulle blitt lovlig å røyke hasj/weed så ville jeg hatt regler mot f.eks. kjøre mens en er høy.

 

Hvorfor folk gjør det antar jeg er som alle andre grunner. Dem er nysgjerrig på hvordan stoffene fungerer på hjernen, hvordan det er å være høy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...