Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper høst 2013-lansering av ny Xbox, så tipper dette kommer på vårparten eller sensommeren neste år.

 

Men MS bør passe på å ikke melke sine to store franchiser, så folk blir lei. Savner nok litt mer variasjon fra deres side.

 

2006 - Gears of War

2007 - Halo 3

2008 - Gears of War 2

2009 - Halo ODST

2010 - Halo Reach

2011 - Gears of War 3, Halo Anniversary

2012 - Halo 4

2013 - Gears of War prequel

 

I tillegg har Halo 5 og Halo 6 allerede blitt annonsert...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det er jo ikke som om konkurrentene er stort bedre med deres egne serier. Mario, Zelda, Pokemon, God of War, Ratchet & Clank og Uncharted. Spill som selger bra får vanligvis oppfølgere.

 

Det går vanligvis to år eller mer mellom hvert Halo(ODST -> Reach er det eneste unntaket, og ODST er en spinoff) eller Gears of War, så jeg ser egentlig ikke noe problem med at de fortsetter å støtte seriene.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Hva med Fable, Forza Motorsport og XBLA? Samt spill som Kinect Sports og Dance Central, selv om de er beregnet for et annet publikum.

 

Jeg er dog enig i at det har gått mye i Fable, Halo, Forza og Gears når det gjelder discbaserte spill de siste årene. De ga ut Alan Wake i 2010 og The Gunstringer i 2011, men bortsett fra de har de fokusert på de samme fire seriene.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg føler kanskje det er Kinect som er greia. Satse på de 4 store, trygge (Halo, Gears, Fable, Forza) til "vanlige" gamere, mens resten av ressursene går til Kinect. For meg som ikke er interessert i Kinect blir det da litt snevert utvalg blant fullpris-spill, særlig for meg som er ikke noen storfan av seriene (har Halo 1-3 og Gears 1).

Lenke til kommentar

Det er forståelig. Folk har ulik smak, og det kan jeg respektere. Selv synes jeg at Kinect kan være artig i enkelte spill, som for eksempel i The Gunstringer. XBLA-spillet Crimson Dragon ser spennende ut, og jeg håper inderlig at den japanske lanseringsdatoen også gjelder for oss her i Europa.

 

Endelig! Oppfølgeren vi alle har ventet på har endelig blitt annonsert.

 

Naughty Bears: Panic in paradise.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Metal Gear Rising er nå "early 2013".

 

Ser ut til at det blir et sykt 1. kvartal:

 

Aliens: Colonial Marines

Bioshock Infinite

Company of Heroes 2

Crysis 3

Devil May Cry

God of War: Ascension

Metal Gear Rising Revengeance

Metro: Last Light

Ni no Kuni

SimCity 5

South Park: The Stick of Truth

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Sony er verre enn MS når det gjelder såkalt "melking". Sony har riktignok flere ulike serier, men de kjører alle sammen i grøften ved å gi ut alt for mange spill i samme serie på kort tid. Vi har 4 Uncharted-spill på 5 år, 5 (snart 6) God of War-spill på syv år, 5 Resistance-spill på litt over fem år, så mange Ratchet & Clank-spill at jeg har mistet tellingen, snart 4 LBP-spill osv. Det er både mange spill på kort tid, og etter min mening lite variasjon dem i mellom, men så lenge fansen er fornøyd så skal jeg ikke klage :)

 

Anyways, siden Kilik gjorde dette, så lager jeg også en liste over de ti spillene jeg ser mest frem tid. Tar med halvveis annonserte ting:

 

1. Zelda Wii U (som bygger videre på demoen fra i fjor, Wii U)

2. Retro Studios-prosjekt (Wii U)

3. The Last Guardian (PS3)

4. Neste spill fra Paradox Interactive (håper på EU4, PC)

5. Halo 4 (360)

6. Super Mario Wii U (fra EAD Tokyo, Wii U)

7. Resident Evil 6 (multi)

8. Dragon Quest X (Wii/Wii U)

9. X-Com (strategispillet fra Firaxis, PC)

10. Yakuza 5 (PS3)

 

Bonusspill (som jeg glemte): Professor Layton versus Phoenix Wright (3DS)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Må også tenke litt på hvilke plattformer spillene blir gitt ut til.

 

Jeg regner med det var til meg? Jo, jeg er forsåvidt enig. Teller man PS3 direkte mot 360 så er vel kanskje MS verre.

 

Uansett, som jeg sa så bryr det ikke meg så lenge fansen er fornøyde, det er jo det viktigste. Selv ser jeg ihvertfall frem til det neste Halo, selv om Anniversary bare er seks måneder gammelt.

Lenke til kommentar

Kan vel bare konkludere med at så og si alt av populære spillserier blir melket med kjappe oppfølgere og spinoffs, enten det heter Mario, Call of Duty, God of War, Halo, Gears of War, Assassin's Creed, Uncharted etc. Det viktigste er selvsagt at kvaliteten holder seg.

 

Yakuza 5 hadde jeg helt glemt å ta med på lista mi. Den går rett opp på nr. 2. Gir meg Shenmue 2-vibber. Gleder meg :)

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Kan vel bare konkludere med at så og si alt av populære spillserier blir melket med kjappe oppfølgere og spinoffs, enten det heter Mario, Call of Duty, God of War, Halo, Gears of War, Assassin's Creed, Uncharted etc. Det viktigste er selvsagt at kvaliteten holder seg.

 

Dette er sannheten, alt annet er bare fanboyisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...