Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, for å generere litt E3-hype:

 

1. Hva vil MS vise? Får vi en ny xbox? Enda mer Kinect? Noen nye spill fra Rare som Killer Instinct eller Perfect Dark? Og vil Halo 4 bli like fantastisk som jeg tror?

 

2. Hva vil Sony vise? Vil Vita få redusert pris? Og vil det annonseres noen tredjepartsspill til den? Hva skjer med Agent? Er The Last of Us like bra som det er grunn til å tro? Og kommer vi endelig til å få se The Last Guardian?

 

3. Hva vil Nintendo vise? Dropper Iwata bomben? Hvordan entrer Miyamoto? Kaster de bort 20 minutter på en konsert som i fjor? Er Cammie tilbake med Wii Music 2? Vil de vise en onlinetjeneste på nivå med Sega Net? Hvor kraftig er Wii U? Og vil den få tredjepartsstøtte? Er kroppen til Reggie ready? Hva vil lanseringstitlene være? Og blir det rom for 3DS?

 

4. Hva med tredjepartsutviklere, vil Versus XIII gjenoppstå som Final Fantasy XV? Vil Tak Fuji demonstrere one million troops? Hva er Project Ogre? Får vi se Half-Life 3? Og kommer Sega endelig tilbake med en ny konsoll?

Lenke til kommentar

Blir det noe Last Guardian på mandag da folkens?

Det hadde vært kult om The Last Guardian dukket opp i en eller annen form, men om vi skal tro Sony så har ikke utviklingen av spillet gått helt knirkefritt. Mangelen på media fra spillet er heller ikke et godt tegn.

 

På den andre siden har blant andre Sony Santa Monica hjulpet Team Ico med utviklingen av spillet den siste tiden(iallefall siden februar 2012), så det kan jo hende at spillet dukker opp på E3 likevel.

 

Når vi først er inne på vaporware-aktige spill så hadde det vært stilig om vi fikk se noe mer av FF Versus 13, Ryse og Agent.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

MS med Halo 4 og Kinect-moro i alle fall. De bruker å vise en del multiplattform-trailere ettersom de er først ute. Også kan det være man får noen hint om neste generasjon...

 

Sony vil på PS3 vise Smash Bros.-klonen, The Last of Us, God of War 4, Quantic Dreams nye spill og forhåpentligvis The Last Guardian. Vita sliter salgsmessig, så det ventes at de har noe stort på luringa. Det ryktes det at de har en cloud gaming-greie på gang...

 

Nintendo vil vise Wii U i all sin prakt med Pikmin 3 og ny Mario-plattformer bekreftet. Nytt spill fra Retro og par andre overraskelser er ventet. På 3DS får vi nok se Paper Mario og Animal Crossing som har vært i utvikling lenge. Kanskje også et nytt Zelda...

 

Half-Life 3 er avkreftet av Valve. FF Vs XIII/FFXV er avkreftet av Square-Enix. GTA V kan kanskje dukke opp med en trailer hos en av konsollprodusentene, men Rockstar selv vil ikke være på E3.

Lenke til kommentar

Av de ønskene du sa der Kilik, ser enkelt hvilke som er mest intressese hos meg og det er definitivt ikke MS sin konferanse :). Er miglei all snakk om Halo 4, XBLA titler eller noe innblanding med Kinect. De som synes det er gøy, kan for all del synes det, men det passer desverre ikke meg..

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er enig i at X360 ikke har så veldig spennende line-up. Nok et Halo på en aldrende konsoll er ikke spesielt spennende etter min mening. Forhåpentligvis greier MS å overraskende med uannonserte spill.

 

Mine 10 most wanted nå:

 

1. GTA V (PC)

2. Yakuza 5 (PS3)

3. The Last Guardian (PS3)

4. The Last of Us (PS3)

5. Company of Heroes 2 (PC)

6 Tomb Raider (PC)

7. Ni no Kuni (PS3)

8. Bioshock Infinite (PC)

9. Assassin's Creed III (Wii U)

10. Paper Mario 3D (3DS)

 

Kun tatt med spill som er bekreftet og man faktisk har sett noe fra. Spent på hvordan lista er etter E3 :)

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Tja. Jeg synes at Microsofts lineup ser spennende ut jeg, men smaken er som baken. Verden hadde vært et kjedeligere sted om alle hadde vært enige i alt.

 

Halo 4 blir utviklet av en ny utvikler og er starten på en ny historie i Halo-universet. Grafikkmotoren har fått seg et kraftig løft, så Halo 4 blir faktisk det første Halo-spillet som kjører i 720p. Kanskje litt sent i forhold til andre store serier, men det sier litt om hvor mye arbeid 343 har lagt inn i spillet sammenlignet med Bungie.

 

Forza Horizon blir også utviklet av en ny utvikler. Playground Games ble grunnlagt av eks-ansatte fra Codemasters og Bizarre Creations. Spillet skal ha et mer åpent landskap enn hovedserien, og det sies at det også skal ha mer lekent gameplay.

 

Fable: The Journey ser ut til å være det mest ambisiøse Kinect-spillet til nå, og det har faktisk fått mye skryt i media.

 

Nytt prosjekt fra Twisted Pixel Games, utviklerne bak The Maw, Splosion Man og The Gunstringer. Personlig håper jeg på The Maw 2, en nytolkning av en Rare-serie eller ny IP.

 

Summer of Arcade er alltid en stor begivenhet, og lineupen pleier vanligvis å bli annonsert på E3. Deadlight er en god kandidat for årets SoA, men bortsett fra det er det vanskelig å spå hvilke spill som får være med i årets variant. Kanskje Super T.I.M.E. Force? Spelunky? Joe Danger The Movie? Tony Hawk's Pro Skater HD? Dust: An Elysian Tail? Wreckateer? Avatar Motorcross Madness? Noe helt annet?

 

Når det er sagt så tror jeg at Nintendo og Sony kommer til å ha mer underholdende pressekonferanser. Mest fordi begge selskapene må overbevise både forbrukerne og spillindustrien om at Wii U og Vita er platformer som det er verdt å satse på.

Lenke til kommentar

Får inntrykk av at MS har flyttet mesteparten av ressursene til Xbox 720-spill nå. Både Forza Horizon og Fable: Journey virker som spinoff-titler.

 

Ser fram innovative XBLA-spill. Der er MS dyktige. Har vært mye snacks opp gjennom årene (Braid, Trials, Limbo, Bastion og nå sist Fez).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får inntrykk av at MS har flyttet mesteparten av ressursene til Xbox 720-spill nå. Både Forza Horizon og Fable: Journey virker som spinoff-titler.

Jeg er enig i at Turn10 sannsynligvis er godt i gang med utviklingen av et next-gen-spill, men jeg vet ikke helt om vi kan si det samme om Lionhead. Ifølge Eurogamer er nesten hele studioet opptatt med å utvikle The Journey. Det har dukket opp jobbannonser som hinter til at Lionhead (og Rare) har planer om å lage next-gen spill, men prosjektene er trolig ennå i startfasen.

 

Jeg tror at årets E3 kommer til å bli veldig fortellende for hvilke planer Microsoft har for både 360 og den neste xboxen. Fable TJ, Forza Horizon og Halo 4 kommer til å bli lansert i år. Kanskje til og med Twisted Pixel's spill. Det betyr at MS for øyeblikket ikke har annonsert et eneste spill med planlagt annonsering i 2013.

 

Annonserer de få eller ingen 360-spill vil det bety at den neste xboxen kommer neste år.

Annonserer de et eller to storspill(type Halo/Gears/Fable) til 360 vil det bety den neste xboxen kanskje ikke kommer før i 2014.

Annonserer de spill uten å nevne hvilken platform de kommer til kan det bety hva som helst.

Lenke til kommentar

Se der ja. Ryktes at det lages av People Can Fly (Bulletstorm). Epic selv holder vel på med UE4 og next-gen.

 

Kommer vel et stykke uti neste år. Kanskje det siste eksklusive storspillet til X360 før neste Xbox slippes?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...