Gå til innhold

RIAA truer videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At kongressen lar RIAA holde på slik er vanvittig, hvordan har de fått infoen i første omgang? Selv i USA må det jo være regler for hvordan bevis samles inn og hva som kan brukes i retten...

 

Poenget er at dette vil være en sivil rettssak som ikke har noe med straffeprosessuelle regler å gjøre.

 

At en eller annen sitter og logger hva folk laster ned er jo ikke ulovlig, i tillegg har de jo rettighetshavernes tillatelse til å "laste" ned selv.

Lenke til kommentar
Flott at IRA tar ansvar for å få slutt på piratkopiering :woot:

IRA? Visste ikke at irske millitante gruper var involvert :p

At en eller annen sitter og logger hva folk laster ned er jo ikke ulovlig,
Avlytting er IKKE lov uten tillatelse fra myndighetene. Det må vises til lovbrudd for å få tillatelse. Dog kan man gjøre hva man vil i statene visst, så lenge du bare hjelper til å rydde busker på farmen til Mr. Bush.
i tillegg har de jo rettighetshavernes tillatelse til å "laste" ned selv.
Et fåtall av artister er klare over det.
Lenke til kommentar
At en eller annen sitter og logger hva folk laster ned er jo ikke ulovlig,
Avlytting er IKKE lov uten tillatelse fra myndighetene. Det må vises til lovbrudd for å få tillatelse. Dog kan man gjøre hva man vil i statene visst, så lenge du bare hjelper til å rydde busker på farmen til Mr. Bush.

Avlytting? det er ingen som driver avlytting her. Om jeg logger hvem som henter ned en torrent fra meg så trenger jeg vel ikke rettens tillatelse til det?

 

i tillegg har de jo rettighetshavernes tillatelse til å "laste" ned selv.
Et fåtall av artister er klare over det.

Rettighetshaverne i dette tilfellet er platebransjen. Det er ikke noe kontroversielt med det.

Lenke til kommentar

Dette er bare helt latterlig. Disse type saker er nesten helt identisk til de sakene som omgikk vhs opptak naar det kom. (copyrights som film bransjen mener blir trakket paa etc) Som sakt er dette bare helt teit. Du blir ikke gjort noe ulovelig saa lenge du ikke proever aa selge musikken videre.

Det som er "lastet opp" paa internett har i lengre tid blitt sett paa som freegame. Saa jeg forstaar hvorfor platekompaniene mener comprighten deres blir trakket paa. Men som sakt saa hvis de brukte hode sitt skikkelig og utnyttet denne "trenden", saa kunne baade platekompaniene og de som blir saksoekt spart seg for mye smerte. Og hvorfor skal noen personer bli straffet for det som de fleste ungdommer i dag gjoer? Greit nokk at de vil statuere ett eksempel, men det finnes no grenser. Hvor mange av oss har lyst til aa begynne livet vaart med en stor gjeld pga av en teit sak. Og faa starten av utdanningen og resten av livet sitt oedelagt pga noe slikt, blir rett og slett for dumt. De boer finne seg en annen maate og gjoere dette paa. (selv om dette kan bli veldig vanskelig)

Lenke til kommentar

Litt av et system de har i usa. Ingen som kan være politiker på høyt nivå uten å ha mange pengesterke selskaper i ryggen som finansierer politiske kampanjer. Syns det er ironisk at de skal innføre demokrati i Irak. Nå er selvfølgelig noen politikere ute og støtter de som har betalt for kampanjene sine. Litt av et demokrati de har borte i Corp. USA :p

Lenke til kommentar
*hoste*usenet*hoste*

 

*hoste*ftp*hoste*

 

Hvorfor ikke gi opp dette tullet med fildeling?

 

Usenet og FTP må da være mye bedre?

 

Den til enhver tid mest populære tjenesten er jo den som er mest utsatt, de er jo ikke tjukke i huet heller, og går for de enkleste byttene.

 

AtW

 

Stiller meg svært skeptisk til at man kan overvåke folk på den måten. Dette er heldigvis ikke lovlig i Norge. Takk for apen Georg Apenes her i landet :)

 

Såvidt meg bekjent er det fint lovlig å logge iper du kobler deg mot i norge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette fryder meg rett og slett. Jeg blir all warm and fuzzy.

Kan bare håpe de kliner til at dette sprer seg og at bøtene blir skyhøye.

Kanskje de idiotene som tror musikk er gratis skjønner tegninga.

Kanskje de skjønner at det ikke er greit å snylte og flå andre.

Kanskje de skjønner hvor patetisk robin hood argumentet er.

Kanskje de skjønner at pris og musikksmak ikke er særlig holdbare argumeter for å ta uten å betale for seg.

Kanskje de får et mer nyansert syn på saken enn den media-drevne, ensidige fremstillingen

Kanskje de fatter at RIAA faktisk også slår et slag for andre rettighetshavere enn selskapene.

 

Kanskje de skjønner at godtebutikken er i ferd med å stenge..

 

Kjør på sier jeg... for alt det er verdt. Snyltere og gratispassasjerer fortjener NULL sympati.

 

Forhåpentligvis setter de igang med dette i norge snart.

Endret av Sajber
Lenke til kommentar

Sajber: Synd at du mener musikk er en forbruksvare. Musikk er kultur, og er derfor noe mennesker "trenger" psykisk. Greit å ta betalt for å legge låter på plate/legge de ut på iTunes, men ideen at artister må "kompenseres" er latterlig.

something (such as money) given or received as payment or reparation (as for a service or loss or injury)
Hvis en "artist" syns det er så forferdelig å lage musikk at han må "kompenseres" har han begynt med musikk av helt feil årsaker.
Lenke til kommentar
Sajber: Synd at du mener musikk er en forbruksvare. Musikk er kultur, og er derfor noe mennesker "trenger" psykisk. Greit å ta betalt for å legge låter på plate/legge de ut på iTunes, men ideen at artister må "kompenseres" er latterlig.
something (such as money) given or received as payment or reparation (as for a service or loss or injury)
Hvis en "artist" syns det er så forferdelig å lage musikk at han må "kompenseres" har han begynt med musikk av helt feil årsaker.

Det som er synd er at du ikke vet forskjellen på hva markedet synes og hva artistene synes. Hva jeg mener om musikk har forøvrig ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

 

 

Det som er tragisk er at du presterer å nedvurdere innsatsen som ligger bak.

Tror du kanskje ikke de som driver med underholdning og kultur trenger å betale regninger.

Tror du ikke de trenger mat.

 

Det som er latterlig er at du forvirrer behovet for inntekter med at "det er forferdelig å lage musikk" Det var vel litt ut av det blå var det ikke?

 

Det at folk liker det de driver med gir vel ikke deg retten til å bare forsyne seg gjør det?

 

 

For å ta en vri på din innstilling til andres arbeid og dens verdi.

Hvis en "arbeidstaker" syns det er så forferdelig å jobbe at han må "kompenseres" har han begynt i jobben av helt feil årsaker.

 

DEt at man liker det man driver med er neppe noe argument.

 

Jeg ser frem til at du sender hele månedslønna di til årest innsamlingsaksjon......med mindre du er særdeles hyklersk og dobbelmorals anlagt....eller er du av den typen som ikke liker jobben din og føler at DET er hovedgrunnen til at du skal ha betalt.

 

Eller jobber du gratis kanskje.

 

 

Dersom du ønsker denne "psykologisk" viktige kulturen, er det nok av gratis tilbud.

Dersom du ønsker å kunne velge fritt bør du se sammenhengen der folk får betalt og dermed øker utvalget.

Du ønsker vel ikke at de som driver med dette skal være nødt til å NEDPRIORITERE til fordel for behovet for å kunne betale regninger og mat

Gratis musikk og kultur er ingen menneskerett. Synes du filmer skal begynne å lages på dugnad kanskje?

Prøv å tenke litt lenger enn din egen lommebok.

 

Innstillingen din ligner litt på en bestemors....."klipp deg å få deg en ordentlig jobb".

 

Gjett hva.....å lage kultur og underholdning er av de fleste oppegående mennesker regnet som sikkelig arbeid.

 

Dessverre finnes det noen som ikke syns det er verdt så mye.

Kanskje du kjenner deg igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...