Gå til innhold

RIAA truer videre


Anbefalte innlegg

Siste artikkel om Radioheadstuntet: Aftenposten

 

– Skal man dømme ut fra dette resultatet så blir det en mørk framtid for musikkindustrien, sier Michael Laskow, sjef for det uavhengige artistmanagementet Taxi.

Ikke for å bumpe men jeg tar den anlysen der med en stor klype salt. Dette er ikke offisielle tall. Det er en analyse basert på comscore sin database av 2 millioner mennesker. Hvor mange av disse som har lasta ned in rainbows albumet er det ingen tall på, men for alt vi vet kan det være 100 personer og da utgjør de veldig dårlig statistisk grunnlag.

 

Et annen ting jeg stusser på er at artikkelen til comscore virker veldig dårlig. 1.2 millioner lasta ned albumet i løpet av de første 24 timene ikke 29 første dagene i oktober. Hvordan det kan være de første 29 dagene i oktober virker også litt rart siden albumet kom 10-ende..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

I verste fall må vi bli old school og ta opp filmer og TV serier med VHS eller DVD opptaker.

Å kopiere filer fra CDer er heller ikke noe problem, det er bare å putte en CD i datamaskinen og trykke på "ripp" musikk" i WMP. "Ulovlig" distribusjon er ikke noe nytt.

 

Jeg hadde blitt temmelig overrasket hvis politiet kom til meg og konfiskerte alle VHS opptakene jeg har av filmer som har gått på TV. Jeg har mange CDer som jeg har rippet over til datamaskinen min. Hvordan kan man bevise at filene ikke kommer fra en CD jeg eller noen andre jeg kjenner eier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...