Gå til innhold

Nå kan du selv endre visningsnavn (nick)


Anbefalte innlegg

Jeg etterlyser "Sist brukt nick: ..., under avataren"-funksjon

Jeg ville gått for å vise de to eller tre siste brukte visningsnavnene der. Men dette må også kunne være noe som brukeren kan styre med selv - jeg vil ikke at det skal stå "Sist brukt: ProZaC" hos meg, selv om jeg kalte meg det for et par år siden. Jeg har kvittet meg med det visningsnavnet nå, og ferdig med den saken. Jeg hadde dog noe lignende i signaturen de første månedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der kom den funksjonen ja. Kan ikke si jeg er så begeistret for den.

Er ganske forvirrende da plutselig forsvinner brukere og dukker opp nye du aldri har sett før med mange innlegg. :confused:

 

Det vil vel heller medføre mindre nickskifte. Vi har ikke akkurat hatt for vane å nekte noen å bytte nick tidligere (men da gjorde admin det manuelt) og således var det nok av tilfeller av brukere som skiftet flere ganger i løpet av året.

 

Strengt talt medfører denne funksjonen at man i mindre grad vil kunne skifte like ofte som før (men blir sikkert en liten "bølge" nå i starten) i tillegg til at det skaper mindre arbeid for admins. De som absolutt trenger å skifte mer enn en gang får sende en henvendelse, men det er ikke slikt arbeid som vi priorieterer. Nå har vi kuttet mellomleddet og regner med at brukerne bruker rettigheten med omhu. :)

 

Vi kan alltid vurdere om grensen er feil og om det skulle oppstå noen form for misbruk så blir det jo aktuelt å fjerne muligheten. Men brukerne er jo flinke til å vise at de er tilliten verdig, så jeg tror ikke det blir et problem :)

Lenke til kommentar

Forvirrende med de som har like avatarer og brukernavn også, som Raste/Snorre sin avatar(hvertfall før, vet ikke nå), og Simen brukernavnene, har blitt forvirret ganske ofte :wee:

 

Det hadde vært greit hvis vi kunne få en funksjon der vi fikk se tidligere brukernavn, kanskje under "Ble medlem"? Så kan man for eksempel bestemme hvor mange navn som skal vises for hver person.

 

Edit: Alle blir nok ikke å skifte navn nei, så det blir nok ikke et stort problem.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg var bare så glad jeg fikk nappet nicket "Dotten" på dette forumet. Har vært bikkjeslagsmål om det andre steder. Så jeg kunne aldri tenke meg å bytte selv, syntes det er greit å ha et nick som er det samme som hva folk kaller meg i det virkelige liv.

 

De fleste som søkte om å endre nick var jo brukere som bare fant på noe i farten fordi de skulle skrive et innlegg på forumet, men så opplevde at forumet fanget dem og de derfor ønsket noe mer gjennomtenkt :wee:

Lenke til kommentar
Der kom den funksjonen ja. Kan ikke si jeg er så begeistret for den.

Er ganske forvirrende da plutselig forsvinner brukere og dukker opp nye du aldri har sett før med mange innlegg. :confused:

 

Enig, syns det er forvirrende når folk har nytt nick. Kan dog forstå at noen ønsker å skifte, når de har skaffet seg et nick i farta, som var lite gjennomtenkt.

Selv kommer jeg aldri til å skifte. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å skifte brukernavn her. Hvorfor skulle jeg det? Jeg var i akkurat den situasjonen Dotten beskriver, at jeg skulle skrive et innlegg for første gang og lurte på nick. Men jeg har vært medlem av mange forum før dette, og visste at brukernavn er noe man skal leve med, så jeg tenkte lenge og vel på det.

 

Nå er det det navnet folk kjenner meg som, og da ser jeg ingen grunn til å endre det. (Men så er jeg også så gammel at jeg ikke endrer meg nevneverdig, rent personlig.) Samme med avataren, det hender jeg får lyst på en annen en, men jeg synes den jeg har er grei nok, og vet at folk kjenner meg igjen på den.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Er det noen praktiske forskjeller med å bruke den nye funksjonen framfor å få navnet byttet av administrator på gammelmåten, utover at login forblir det gamle navnet?

 

For å være ærlig så er det vel i praksis et lite tilbakeslag for brukerne. De får ikke mulighet til å endre like ofte som før (vi nektet så og si ingen å bytte når henvendelsen kom). Fordelen er jo at det går kjappere, før kunne det gå noen dager før nick ble endret av admin.

 

Med det nye forumet er det også mulighet for brukere å se tidligere nick. Dette var ikke mulighet før. Så alle de som er redd for at folk skal skifte nick, så må man ta inn over seg at før var det ingen mulighet til å sjekke tidligere nick i tillegg til at det ikke var noen begrensning på hvor mange ganger et nick ble skiftet. Så man burde nesten være fornøyd da :)

 

Adminsitrator sparer nå noen minutter i uken til å kunne bruke på andre forumoppgaver. Så det effektiviserer litt. På den andre siden må moderatoreteamet være obs på at folk ikke misbruker det. Nick som eksempelvis anses som støtende vil bli endret.

Lenke til kommentar

En helt grei funskjon, har selv byttet nick en gang på den tiden jeg har vært her. Og det kan jo hende jeg kommer til og gjøre det igjen, men sannsynligheten er lav. 180 dager er en fin begrensning spør du meg, om folk vil bytte oftere så har de rett og slett ikke tenkt igjennom brukernavnet sitt godt nok. Jeg liker å "kjenne igjen" de man diskuterer med på forumet, det lar seg ikke gjøre om man skifter nick annenhver måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...