Gå til innhold

Playstation 3 informasjonstråd - Oppdatert 19. juli 2008


Nimrad

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer PS3, MEN. Da jeg snakket med noen utenlandske folk jeg spiller med (fra blant annet USA) sa de at 40 GB var avsluttet produksjon på, og nå var det 60 og 80 GB som gjelder? De sa også at disse versjonene koster rundt 3000 NOK der de bor... er det derfor de selger 40 GB så billig i Norge nå? For å selge de bort i påvente av 60 og 80 GB? PS3 er ikke noe hast for meg før Final Fantasy kommer ut, så jeg kan godt vente. Men er det noen vits?

Den største forskjellen på 40Gb og 80Gb versjonen er støtte for PS2 spill (finnes ikke på 40Gb versjonen). Hvis du ikke skal spille PS2 spill ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn 40Gb versjonen. Man bytter jo uansett harddisken med en større (eller enda større) 2.5" sata disk (til forskjell fra xBox bryter du ikke garantien din ved å bytte HD på PS3) :thumbup:

 

Edit:

ja...og selv om PS3 er billig(ere) i USA koster den stort sett det samme hvis du importerer den (hvis man legger til mva og frakt). Og hvis du skulle bestemme deg for å importere så kan du bare spille DVD-er og Blu-ray med amerikansk sone, dette gjelder forresten også PS2 spill (gjelder ikke PS1, PS3 spill). Så da må du eventuelt kjøpe alle filmene dine på nett fra utlandet.

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit:

ja...og selv om PS3 er billig(ere) i USA koster den stort sett det samme hvis du importerer den (hvis man legger til mva og frakt). Og hvis du skulle bestemme deg for å importere så kan du bare spille DVD-er og Blu-ray med amerikansk sone, dette gjelder forresten også PS2 spill (gjelder ikke PS1, PS3 spill). Så da må du eventuelt kjøpe alle filmene dine på nett fra utlandet.

 

Det gjør jo ingenting.i og med at filmer kommer tidligere til USA enn her i norge..og kjøper du filmer fra USA blir det billigere enn å kjøpe de her i norge også ;)

Lenke til kommentar
Vel, det jeg lurte på er hvorfor ikke 60 og 80 GB er utbredt i Norge? Har ikke tenkt å importere, bare lurer på om det noen gang vil komme noe annet enn 40 GB til Norge som ikke koster skjorta.

I Noreg kom først 60GB-versjonen. Denne vart det slutt på i haust. Seinare fekk vi og 40GB-versjonen, og denne er den einaste som blir gitt ut no. Det er spekulert i at det vil kome ein ny versjon som vil erstatte den tidlegare 60GB-versjonen. Når dette eventuelt vil skje er ikkje kjent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vurderer PS3, MEN. Da jeg snakket med noen utenlandske folk jeg spiller med (fra blant annet USA) sa de at 40 GB var avsluttet produksjon på, og nå var det 60 og 80 GB som gjelder? De sa også at disse versjonene koster rundt 3000 NOK der de bor... er det derfor de selger 40 GB så billig i Norge nå? For å selge de bort i påvente av 60 og 80 GB? PS3 er ikke noe hast for meg før Final Fantasy kommer ut, så jeg kan godt vente. Men er det noen vits?

Den største forskjellen på 40Gb og 80Gb versjonen er støtte for PS2 spill (finnes ikke på 40Gb versjonen). Hvis du ikke skal spille PS2 spill ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn 40Gb versjonen. Man bytter jo uansett harddisken med en større (eller enda større) 2.5" sata disk (til forskjell fra xBox bryter du ikke garantien din ved å bytte HD på PS3) :thumbup:

Um, man bryter ikke noe garanti på xbox, ved bytting av hdd heller da :/

 

Edit: ved mindre det var xbox "1" du mente, der vet jeg ikke.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...