Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg PS3 om ikke så lenge, Etter å ha lest gjennom her, frister det og ha en større HDD i PS3'en.

 

Jeg har ekstern harddisk i tillegg me mye musikk på, men vist jeg tar å legger inn backupen på PS3 på denne, vil filene som ligger inne bli fjernet da?

 

Går det fint å ha den eksterne HDD både til pc og PS3 uten noen problemer ?

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg PS3 om ikke så lenge, Etter å ha lest gjennom her, frister det og ha en større HDD i PS3'en.

 

Jeg har ekstern harddisk i tillegg me mye musikk på, men vist jeg tar å legger inn backupen på PS3 på denne, vil filene som ligger inne bli fjernet da?

 

Går det fint å ha den eksterne HDD både til pc og PS3 uten noen problemer ?

Det viktigste er at den eksterne disken er formatert med FAT32 filformatet. Slik at både din datamaskin og PS3 kan lese innholdet. Pass på at i XP og Vista kan den innebygde partisjoneringsprogrammet bare formatere partisjoner opptil 32GB (FAT32 altså ikke NTFS). Men med 3. parts programmer som Swiss army knife kan man formatere større partisjoner.

Lenke til kommentar

La inn en bestilling på maskinen i går (Komplett har sendt den i dag alt! :thumbup: ), og det blir nok en hdd-oppgradering når lommeboka har kommet seg. Spørsmålet er om noen vet om det går an å bruke en 3,5". PS3 er jo ingen skjønnhetsdronning, så om den blir seende litt ukurant ut etterpå gjør ikke det stort. Disken kan ligge ved siden av. En annen ting som kunne vært kult var en ssd-disk, men jeg har ikke sett noen forsøk på det.

Lenke til kommentar

Hvordan setter man av plass til eks. andre OS'er? Og kan de være uformaterte inntil man skal installere eks. linux?

 

Hvordan velger man hva PS3 skal boote opp? Må man ha customized firmware for å ha et annet OS?

 

Hvorfor nevnes det sata-esata overgang for intern 3,5" forsøk? Det brukes vel vanlig sata for både 2,5 og 3,5".

 

Blir nok en 320GB 2,5" på meg om ikke 500GB går ned i pris. Finnes det muligheter for å kopiere over spill fra BD plata til HDD for å slippe å bruke plata? altså en eller annen beskyttet metode som hindrer misbruk og sperres til serienr el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...