Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg bruker en ekstern harddisk, med masse innhold som jeg vil ta vare på til å ta backup med, vil alt innhold på den bli slettet? Det er ca. 50 gb ledig på den, så plass skulle ikke være noe problem. Eller er det kun ved formatering at alt blir slettet?

Lenke til kommentar
Har fått skiftet til en Samsung 250 gb. Det var jo enkelt og fort gjort. Hadde ikke problemer med skruene som mange har nevnt, fant en liten bit som jeg brukte.

 

Takk for bra guide!

 

Skiftet til Samsung 250gb i går jeg også. Backup på denne og Clas Ohlson bit-settet funket fint. Ingen skader på skruene etter inngrep.

 

Takk for super guide! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte ps3 for et par uker siden og når jeg skulle bytte ut hardisken fikk jeg en overaskelse. Har lest diverse guider hvordan man gjør dette,som at man skal dra hardisken ut med det lille metallflippen og dra hardisken til høyre osv. for å få den ut. Min harddisk så ikke sånn ut i hele tatt ,den kunne bare dras rett ut og skyves rett inn igjen. Om dette er en ny variant eller en gammel en aner jeg ikke.Noen andre sett denne varianten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
3,5? No chance! Brønnen er ikke på langt nær stor nok. Rett og slett :)

 

Okey, takker..

 

Da får jeg vente litt med den opperasjonen da.. :cool:

Du kan kjøre 3,5" eksternt ved å bruke "interne" SATA kabler som du kobler inn i skuffen på PS3. Evt. kan du montere de i USB chassi og koble de til via USB.

 

Førstnevnte blir litt harrymod.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3,5? No chance! Brønnen er ikke på langt nær stor nok. Rett og slett :)

 

Okey, takker..

 

Da får jeg vente litt med den opperasjonen da.. :cool:

Du kan kjøre 3,5" eksternt ved å bruke "interne" SATA kabler som du kobler inn i skuffen på PS3. Evt. kan du montere de i USB chassi og koble de til via USB.

 

Førstnevnte blir litt harrymod.

 

Er jo et alternaytiv det første der, det andre alternativet tror jeg derimot ikke PS3 godtar det som en vanlig HDD, men som en vanlig ekstern HDD.

Lenke til kommentar
Tja... Harddisker som befinner seg i stasjonære enheter holder jo relativt lenge, så i mine øyne er det ikke "sure"-penger å bruke.

 

Jeg kjøpte en 320GB til min PS3, den måtte jeg ut med ca. 740,- for. For den samme prisen får du nesten 1TB i 3.5".

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kjøpte ps3 for et par uker siden og når jeg skulle bytte ut hardisken fikk jeg en overaskelse. Har lest diverse guider hvordan man gjør dette,som at man skal dra hardisken ut med det lille metallflippen og dra hardisken til høyre osv. for å få den ut. Min harddisk så ikke sånn ut i hele tatt ,den kunne bare dras rett ut og skyves rett inn igjen. Om dette er en ny variant eller en gammel en aner jeg ikke.Noen andre sett denne varianten?

 

Kjøpte ps3 idag.

Jeg har en blå skrue som holder harddisken fast, trenger bare skru den ut,

så dra ut harddisken og så skyve inn den nye. Trengte ikke og skyve her heller.

Og var ikke noen skuffe var bare harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...