Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

ja det blir billig! :dontgetit:

Kjøpte selv en 250GB til 1100

 

Kan da ikke bli så dyrt. Er ikke 250GB bortimot det største a? det største du finner i prisguiden til HW er 250GB og det er en 320GB men den virker det ike som er sluppet enda.

 

 

http://www.itavisen.no/sak/501964/500GB_p%E5_laptopen/

 

500gb

Disken kjører på 5400 RPM(fint for oss ps3 brukere)

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg kjøpt en Samsung SpinPoint 250GB 2.5" SATA hdd, og en Western Digital 500GB My Book USB2.0 for å kunne ta backup av ps3'en først. Blir flott dette ;) 250 gb + 500 gb= 750 gb, tviler på at jeg trenger særlig mer på Ps3'en i dens levetid. En del kan jeg jo streame fra pc. Genialt av Sony å gjøre det så utrolig enkelt med hdd bytte. Backupløsningen er jo enkel og fungere utrolig bra.

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt en Samsung SpinPoint 250GB 2.5" SATA hdd, og en Western Digital 500GB My Book USB2.0 for å kunne ta backup av ps3'en først. Blir flott dette ;) 250 gb + 500 gb= 750 gb, tviler på at jeg trenger særlig mer på Ps3'en i dens levetid. En del kan jeg jo streame fra pc. Genialt av Sony å gjøre det så utrolig enkelt med hdd bytte. Backupløsningen er jo enkel og fungere utrolig bra.

Har akkurat den HDD du har kjøpt deg nå. Funka smooth det med PS3en, har heller ikke hørt noe "mer" during fra maskinen heller etter jeg byttet om harddisk. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Noen som har prøvd og sette inn en 7200 RPM disk? Har en liggende, og det er veldig fristende og sette den inn :p

Hørte at den kunne bli overopphetet av det? Hva er konsekvensene av overoppheting? Detter hele maskina fra hverandre da eller?

 

:)

Er usikker om den går direkte i standby modus. Men hvis man ser nøye på ps3en så ser man at den har ganske god kjøling. Kan også hende at den bare slutter å fungere? :dribble:

Jeg har og lyst til og sette inn en 7200 RPM disk i min ps3 men vil liksom ikke være den første til og se om det funker. Ingen som har testa det a?

 

EDIT: Har lest litt nå og sett at det funker og det er gjennomsnittlig cirka 10% effekt økning på loade tider og instaleringer så tror jeg kommer til og sette inn en 7200rpm disk.

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd og sette inn en 7200 RPM disk? Har en liggende, og det er veldig fristende og sette den inn :p

Hørte at den kunne bli overopphetet av det? Hva er konsekvensene av overoppheting? Detter hele maskina fra hverandre da eller?

 

:)

Er usikker om den går direkte i standby modus. Men hvis man ser nøye på ps3en så ser man at den har ganske god kjøling. Kan også hende at den bare slutter å fungere? :dribble:

Jeg har og lyst til og sette inn en 7200 RPM disk i min ps3 men vil liksom ikke være den første til og se om det funker. Ingen som har testa det a?

 

EDIT: Har lest litt nå og sett at det funker og det er gjennomsnittlig cirka 10% effekt økning på loade tider og instaleringer så tror jeg kommer til og sette inn en 7200rpm disk.

 

 

 

Etter hva jeg har lest så er det minimal forskjell på 7200 og 5400.

Husker ikke helt hvor jeg så den testen, men der var i allefall konklusjonen at det faktisk ikke er noen vits i å velge 7200.

 

Men gjelder garantien om man velger en HDD som ikke er 5400?

Lenke til kommentar

På alle testene jeg har lest så har resultatet vært at den er 1-19% raskere og vaneligvis så la det på 5-10% og de ble ikke mere 2-3 grader varmere. Så når jeg skal bytte disk uansett så tror jeg at jeg velger en 7200rpm. Tror garantien gjeller fortsatt, hvis ikke er det jo bare og putte inn 60GB for sikkerhetskyld når du eventuelt sender den inn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...