Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Bra guide!

 

Hva er den største disken folk har puttet inn i sin PS3? Og er det noen som har prøvd seg med en 7200 rpm disk? (Om mulig kunne det kanskje vært interressant med en oversikt over hva slags disker folk har benyttet også?!)

 

Leste artiklene angående 7200rpm som det ble linket til ovenfor, og de svarte på mine spm. angående dette! Takker! (Ja, vet jeg burde lest de før jeg spurte.. ;) )

 

Noen som har testet med 250gb disk? F.eks. denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336007 ?

Endret av Mori
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke den der jeg kjøpte da? Det ligger jo link til den jeg kjøpte i guiden! ;)

 

Doh! Det har du rett i, leste igjennom litt vel fort ja, fokuserte på stegene og ikke disken du brukte! :blush: Da bestiller jeg nok en sånn! Takk igjen for bra guide! ;)

Lenke til kommentar
Doh! Det har du rett i, leste igjennom litt vel fort ja, fokuserte på stegene og ikke disken du brukte! :blush: Da bestiller jeg nok en sånn! Takk igjen for bra guide! ;)

 

Ser at den ligger noe lavere i pris her, http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1577402;c:100521

 

Fikk den samme disken i går - skal operere PS3en i morgen.

 

Kjempebra tråd dette - kokebokoppskrifter kan vi like :thumbup: !

 

Edit: Skiftet HD i dag, og hele operasjonen er som en barnelek - eneste utfordringen ligger i å velge rett skrutrekker til de ørsmå skruene. PH2 er ikke mulig å bruke her, det blir ALTFOR stort :w00t: . Få fatt i en PH1 trekker av god kvalitet - evt et bits sett av godt merke. De fleste jernvarehandlere har slikt i bøtter og spann - Clas Ohlson sine kan vel også duge.

Tips: Bruk tang til å løsne de fire skruene som holder disken i trauet før du bruker skrutrekkeren. De sitter sannsynligvis godt fast, og kryssporet er lite og skruen bløt.

Endret av Heseblesen
Lenke til kommentar
Alt som har med gamerprofiler og ps3 innstillinger forsvinner ikke ved hdd skifte! ;)

 

så hvis jeg bare setter i en ny HDD og driter i å ta backup, så vil fremdeles gamerprofilen og innstillinger være der?

 

edit: dropper å skifte HDD da den ene skrua ble føcka opp. Gidd å bruke skikkelige skruer sony

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar
Kommer til og lese denne når play TV(eller hva det heter) kommer. Da skal den største disken på markedet inn :D

ja det blir billig! :dontgetit:

Kjøpte selv en 250GB til 1100

 

EDIT: vurderer og kjøpe 3,5" sette den i PC-en og sette ps3

ved siden av og kjøre vanlig SATA kabel

(fungerer i teorien)

da blir jo GB'ene plutslig billige! :thumbup:

Endret av dioX
Lenke til kommentar
Kan da ikke bli så dyrt. Er ikke 250GB bortimot det største a? det største du finner i prisguiden til HW er 250GB og det er en 320GB men den virker det ike som er sluppet enda.

Trodde 500 var det største man kunne få på 2,5"

men dette er vel da ikke tilfelle :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...