Gå til innhold

Omtale av Halo 3 (X360)


Anbefalte innlegg

HL kom 3 hele år før Halo, det er like rettferdig å sammenlikne halo med HL2 som HL1, da det kom 3 år etter. Deus Ex var forsåvidt revolusjonerende spillmessig når det kom, men grafikken var selv under release under pari.

 

AtW

9577477[/snapback]

 

Mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok, men jeg sammenlignet med HL1 og Deus Ex fordi jeg mente de var mest relevante for hvor godt halo slo an da det kom. Jeg skrev jo tross alt om hvordan Halo imponerte meg da det først ble sluppet i forhold til konkurransen som var på den tida, ikke hvordan det har holdt seg fram til i dag.

 

HL1 var nok enda mer revulosjonerende da det kom, det mener jeg også. Det har da virkelig også fått sin fortjente plass i spillhistorien, men mange mener at Halo(1) ikke fortjener sin plass. Jeg mener alikevel at Halo på sin tid var det neste skrittet i utviklingen av fps, men at det naturlig nok ikke er like tydelig i dag da mange spill har tatt etter det (akkurat som Halo tok etter mange spill før det).

Jeg nevnte da også at HL2 var bedre da det kom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HL kom 3 hele år før Halo, det er like rettferdig å sammenlikne halo med HL2 som HL1, da det kom 3 år etter. Deus Ex var forsåvidt revolusjonerende spillmessig når det kom, men grafikken var selv under release under pari.

 

AtW

9577477[/snapback]

 

Mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok, men jeg sammenlignet med HL1 og Deus Ex fordi jeg mente de var mest relevante for hvor godt halo slo an da det kom. Jeg skrev jo tross alt om hvordan Halo imponerte meg da det først ble sluppet i forhold til konkurransen som var på den tida, ikke hvordan det har holdt seg fram til i dag.

 

HL1 var nok enda mer revulosjonerende da det kom, det mener jeg også. Det har da virkelig også fått sin fortjente plass i spillhistorien, men mange mener at Halo(1) ikke fortjener sin plass. Jeg mener alikevel at Halo på sin tid var det neste skrittet i utviklingen av fps, men at det naturlig nok ikke er like tydelig i dag da mange spill har tatt etter det (akkurat som Halo tok etter mange spill før det).

Jeg nevnte da også at HL2 var bedre da det kom.

9580074[/snapback]

 

Poenget mitt var at HL1 ikke var en "stor" tittel når Halo1 kom (i et stor og fersk perspektiv ihvertfall), siden det kom mange år før Halo1 dukket opp, 3 år er lenge i PC-spill-bransjen, kanskje spesielt på den tiden. Halo var nok absolutt en utvikling i FPS (og fortjener sin plass i historien, uten tvil), men slik jeg ser det, så var det pga plattofrmen det kom på, som spill i seg selv kommer det med lite nytt i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at HL1 ikke var en "stor" tittel når Halo1 kom (i et stor og fersk perspektiv ihvertfall), siden det kom mange år før Halo1 dukket opp, 3 år er lenge i PC-spill-bransjen, kanskje spesielt på den tiden.

AtW

9580771[/snapback]

 

Ja, og det er jeg helt enig i. Men det forandrer ikke det faktum at Halo var det første spillet som benyttet seg av mange løsninger som vi nå tar for gitt, akkurat som HL1 gjorde det samme noen år før. Halo var på en måte datidens Crysis (uten at man akkurat behøver å sette likhetstegn mellom dem), men kanskje enda mer alene i å være kommet lengst teknisk sett, og jeg vil tro det tilførte fps sjangeren mer enn Crysis kommer til å gjøre gameplaymessig for eksempel.

Nå i ettertid så liker også jeg spill som Deus Ex bedre enn Halo, men det året Halo kom ut virket alt annet liksom så lite i forhold.

 

Som du sier så hadde HL flere år på beina så naturlig nok ble Halo teknisk bedre iom at det var det nyeste nye, jeg påstår ikke noe annet. Men alikevel var det mer ulikt enn det Deus Ex og HL1 var forhold til hverandre feks. Det var rett og slett nyskapende på sitt vis.

I og med at dette var en tråd om Halo3, så holdt jeg meg til halo. Kunne sikkert synset likedan om HL1 eller hvilket som helst annet betydelig spill. Poenget er at jeg mener Halo var mer betydelig enn denne tråden vil ha det til ;)

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
men slik jeg ser det, så var det pga plattofrmen det kom på, som spill i seg selv kommer det med lite nytt i mine øyne.

 

AtW

9580771[/snapback]

 

Jeg mener i alle fall at spillet ikke bare kom med grafiske nyheter, men også som nevnt hele greia med at du var en del av en synlig gruppe rimelig intelligente soldater som jeg mener økte innlevelsen betraktelig. Mye av grunnen til at Halo har mistet litt status nå tror jeg har med å gjøre at så mange nyere spill har lånt ting som brettdesign, kjøretøy osv som var unikt for Halo da det kom. Klart at det å gå tilbake til det nå kan føles litt kjedelig og lite unikt. Men slik føler jeg det også når jeg prøver meg på HL1 igjen, uten at jeg ofte hører nedsettende ord om det spillet.

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
men slik jeg ser det, så var det pga plattofrmen det kom på, som spill i seg selv kommer det med lite nytt i mine øyne.

 

AtW

9580771[/snapback]

 

Jeg mener i alle fall at spillet ikke bare kom med grafiske nyheter, men også som nevnt hele greia med at du var en del av en synlig gruppe rimelig intelligente soldater som jeg mener økte innlevelsen betraktelig. Mye av grunnen til at Halo har mistet litt status nå tror jeg har med å gjøre at så mange nyere spill har lånt ting som brettdesign, kjøretøy osv som var unikt for Halo da det kom. Klart at det å gå tilbake til det nå kan føles litt kjedelig og lite unikt. Men slik føler jeg det også når jeg prøver meg på HL1 igjen, uten at jeg ofte hører nedsettende ord om det spillet.

9581465[/snapback]

Kanskje er jeg sneversynt, men jeg ser ikke helt hva Halo har bidratt med som er så veldig nytt. Brettdesignet er uengasjernde, kjøretøy er utover det å stort sett være en kjedlig distraksjon, også vært implmentert tidligere? NOLF hadde vel kjøretøy blant annet (forøvrig et glimrende spill, sånn utenom kjøretøy-selvensene :))

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med å være sneversynt å gjøre. Jeg fant selv ikke HL2 så fantastisk som alle skal ha det til, men klart jeg må innrømme at spillet var bra og forstår at folk ser på det som et av de beste spillene noen gang. Man har da heldigvis forskjellig smak, ellers ville det blitt en kjedelig verden tror jeg :)

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
Tror ikke det har noe med å være sneversynt å gjøre. Jeg fant selv ikke HL2 så fantastisk som alle skal ha det til, men klart jeg må innrømme at spillet var bra og forstår at folk ser på det som et av de beste spillene noen gang. Man har da heldigvis forskjellig smak, ellers ville det blitt en kjedelig verden tror jeg :)

9581621[/snapback]

 

Hehe, akkurat der er vi enig, synes heller ikke HL2 var så fantastisk om alle ville ha det til, noen artige ideer var det, men gameplay-messig var det ikke så engasjerende som en tittel med så mye oppstuss rundt seg burde være...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett at dere har latt to personer komme til i en omtale. Synes det var veldig kjekt å ha to stykkers meninger. Glimrende! Dere ber stadig om flere anmelder så dere har ikke ressurser nok til det. Men å la 2 stykker anmelde "stortitler" i fremtiden om det er noe forskjellige meninger kunne være en god ide.

Lenke til kommentar

Halo har sin plass i historien som IMO første store FPS på konsoll, sånn subjektivt sett er jo ikke det no særlig ettersom konsoll FPS er langt under FPS på datamaskiner.

 

Jeg mener, hvis Halo serien hadde kommet til datamaskinen så hadde det faktisk vært en viktigere serie for gaming (les: kommet til data på release og ikke år etter). Dette er vel veldig subjektivt.

Hadde half-life kommet bare til PS1/N64 så hadde ikke det vært så revolusjonært som det var. Noen av grunnsteinene som gjorde HL stort var jo modding. :)

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Spilte det noen timer igår, og skal spille det igjen om 5 min.

 

De negative sidene ved spillet var:

 

- Dårlig kantutjevning på gjenstander som er langt borte.

- Dårlig grafikk på menneskers ansikter.

- Man kan bare se hvor mye skjold man har, ikke hvor mye liv man har.

- Blir for mye surr med alle de "nye" kastegreien, som bobbleskjold, superskjold, regenerasjonsdritt osv.

 

Alt i alt burde det alikevel fått en tier. Kjøretøyene har ufattelig god fysikk og grafikk, samtidig som alle skyteeffektene fra dem er gode. Flammeffektene fra flammekastaren er møkkagode, og slår chemical thrower i Bioshock anyday.

 

Den dårligere delen av grafikken blir lett kompansert med god texture, store slag og gigantiske landskap. Det er også kjempemorsomt å spille.

 

Ville uten tvil gitt det 10/10

Lenke til kommentar

Jeg gir det 9/10, alle spillene i Halo-serien fortjener det.

 

Har spilt gjennom spillet nå, men det er ikke nok av det magiske som gjør at det hopper opp til 10/10.

 

Det er enkelte deler som kunne nådd helt up to eleven, men det blir ikke nok.

 

Men, når det er sagt, det er et fantastisk spill, og helt klart verdt de 499,- jeg betalte for det.

 

Synes også at Equipment blir litt for surrete, spesielt når jeg bruker det ved en feiltakelse i et forsøk på å lade (damn you, Bungie! X er ladeknapp!)

 

Grafikken i jungelen når du starter spillet er helt vanvittig bra, men ørene til Seargent Johnson er last generation... Men det er et av de peneste spillene hittil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal ikke si så mye siden jeg har vært med i en del andre diskusjoner om dette akkurat nå, men det var noe med gameplayet i halo: CE som tok meg. Det føltes så sinnssykt godt å slå, stucke eller skyte folk, i motsetning til i andre spill. Haloserien var tydeligvis en splittet opplevelse for mange, der noen syntes det var kjipt og andre legendarisk. Jeg har ihvertfall spilt igjennom eneren på coop flere ganger enn jeg kan telle på hånden tror jeg, og det var gøy hver gang (bortsett fra på noen få baner)

 

Halo 3 var en smule for kort, men hadde mye variasjon og kjøretøy sekvenser. Dessuten har vi jo multiplayer og forge.

 

Jeg er stort sett enig med alle anmeldelsene, menn jeg synes at en 4er fra spillmagasinet var for lavt, og en 9,8 av gametrailers var for høyt, mest fordi at jeg hadde de beste opplevelsene med eneren.

 

edit: jeg synes også at historien i halo 3 var litt vanskeligere å følge.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...