Gå til innhold

Omtale av Halo 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at Halo 3 er en god standalone tittel og eller blir jeg sittende som en total herpa ape og ikke skjønne bærra uten å ha spillet de 2 foregående titlene i serien?

 

Gametrailers reviewet mente du burde ha spilt de to før.. Er vel kanskje mulig å se noe movies på youtube eller noe for å catche opp?

9563726[/snapback]

 

Det hadde vært genialt. Har ikke spilt igjennom Halo 1 & 2 og gidder bare ikke å lese en haug med sider for å få et lite innblikk i historien. :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke slike type spill på konsoll, jeg spiller strengt tatt ikke noe utenom sports og bil spill på konsoll. Og siden Halo serien aldri har slått særlig an på PC-plattformen.

Så har jeg ikke hatt noe særlig erfaring med denne trilogien.

 

Den lille erfaringen jeg har hatt var ikke så mye å skryte av heller..

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg kunne vært oppspilt over at halo 3 snart er her, men det går nok enda noen år før jeg kan spille det. Jeg venter jo fremdeles på halo2 til pc! :p

 

Like godt halo, så jeg gleder meg til å prøve halo 2 og 3 en gang i den uvisse fremtid. Synd de skal være eksklusive så lenge før de slipper de til pc. Jeg klarte ikke å like kontrollene på halo for xbox, jeg har vel egentlig aldri likt å sikte manuelt på konsoll. (det nærmeste jeg har kommet akseptabelt er vel metroid prime og resident evil 4.)

Lenke til kommentar
Kent William Innholt – 7/10

 

Merk: Vurderingen gjelder kun kampanjen (i enspiller og samarbeidsmodus).

Saved film-opplegget, Forge og multiplayer-delen er jo bare tillegg. :roll:

9564879[/snapback]

Det er det vel ingen som har påstått, vel?

 

Hvis jeg hadde hatt anledning til å teste flerspillermodusen grundig, hadde jeg naturligvis gjort det. Men denne gangen var det bare en av oss (Øystein) som hadde anledning til dette.

Lenke til kommentar
treigzak, halo 1 og 2 til pc var triste greier spør du meg. Ikke nok med at de vil være "gamle", portingen har til nå vært ganske dårlig, co-op tatt ut (en av topp punktene for mange, meg inkludert) og alt i alt ikke så bra.

 

Hjelper på om du liker denne typen skytespill kanskje, men de fleste PC fps gamers ser ut til å foretrekke litt mer realistiske spill (si no ifra om jeg tar feil ;P)

9560651[/snapback]

 

Tror det går mer på at konkurransen er vesentlig hardere på PC, enn at folk ikke liker urealistiske skytespill

 

Når det er sagt så er anmeldelsen grei, den får relativt tydlig fram at Halo3 neppe er spillet for de av oss som synes hal1 og halo2 var middelmådigheter. Og det er jo greit nok, frståelig at de fokuserer på fansen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg kunne vært oppspilt over at halo 3 snart er her, men det går nok enda noen år før jeg kan spille det. Jeg venter jo fremdeles på halo2 til pc! :p

 

Like godt halo, så jeg gleder meg til å prøve halo 2 og 3 en gang i den uvisse fremtid. Synd de skal være eksklusive så lenge før de slipper de til pc. Jeg klarte ikke å like kontrollene på halo for xbox, jeg har vel egentlig aldri likt å sikte manuelt på konsoll. (det nærmeste jeg har kommet akseptabelt er vel metroid prime og resident evil 4.)

9566484[/snapback]

 

Og hvorfor i allverden venter du på Halo 2 til PC?

Den har jo vært her en stund :roll:

Lenke til kommentar

9/10 ... 9/10 - hvilket spill har dere egentlig spilt? Kents karakter på 7/10 ville jeg absolutt si var mer passende, Halo 3 er uten tvil i min bok det dårligste spillet i serien. Hele anmeldelsen beskriver vel heller det jeg hadde håpet Halo 3 skulle bli, ikke det spillet jeg faktisk har spilt. Men er vel ikke til å unngå at meninger skjærer seg når årets mest "hypa" spill endelig er blitt utgitt. Fra hva jeg har lest så langt av omtaler plasserer seg spillet på en 4'er (terningkast) ...

Lenke til kommentar
en av verdens mest betydningsfulle spillserier

 

Nei, bare nei.

Halo er ikke en av verdens mest betydningsfulle spill serier.

Halo har kanskje vært en av konsollsjangerens mestselgende serier, eller muligens en av de få konsoll shooterne opp igjennom som ikke har tryna, men betydningsfull? Nei.

 

Som spill er halo lite nyvinnende, det har ingen store orginale trekk ved seg, Halo har kort og godt ikke kommet med noe som har fremmet kvaliteten på spill generellt.

 

Det kreves mer enn popularitet og salgstall for at en spill franchise skal være "en av verdens mest betydningsfulle spillserier"

 

Dette har ingenting medHalo 3 å gjøre, jeg kommer selv til å stå i kø foran spaceworld sin nattåpning på torget i trondheim for å prøve å få tak i 3'ern, det har simpelten med enkle fakta å gjøre.

 

Betydningsfulle spillserier opp igjennom tidene har vært serier som Final Fantasy, Fallout, Warcraft, Metroid, Mario, Zelda, Command & Conquer, Half-Life + mods, Quake, Doom osv osv.

 

Halo serien er en spillserie med godt gameplay og mye underholdnings verdi, serien har solgt i vanvittige mengder og gitt mye glede til mange, men...

 

Serien har ikke så stor betydning som du ser ut til å mene, satt opp mot de seriene som nesten ene og alene har definert hele sjangre for tiår med gamere så er Halo så og si ingenting på den statistikken.

9560929[/snapback]

Bra sagt, er den følelsen jeg også sitter med. Har veldig lyst til å like spillet, men det når bare ikke opp til lignendes spill på pc, for ikke å snakke om hvor mye jeg hater å bruke joypad på sånne spill.

Dere som liker spillet får uansett kose dere :)

Lenke til kommentar
en av verdens mest betydningsfulle spillserier

 

Nei, bare nei.

Halo er ikke en av verdens mest betydningsfulle spill serier.

Halo har kanskje vært en av konsollsjangerens mestselgende serier, eller muligens en av de få konsoll shooterne opp igjennom som ikke har tryna, men betydningsfull? Nei.

 

Som spill er halo lite nyvinnende, det har ingen store orginale trekk ved seg, Halo har kort og godt ikke kommet med noe som har fremmet kvaliteten på spill generellt.

 

Det kreves mer enn popularitet og salgstall for at en spill franchise skal være "en av verdens mest betydningsfulle spillserier"

 

Dette har ingenting medHalo 3 å gjøre, jeg kommer selv til å stå i kø foran spaceworld sin nattåpning på torget i trondheim for å prøve å få tak i 3'ern, det har simpelten med enkle fakta å gjøre.

 

Betydningsfulle spillserier opp igjennom tidene har vært serier som Final Fantasy, Fallout, Warcraft, Metroid, Mario, Zelda, Command & Conquer, Half-Life + mods, Quake, Doom osv osv.

 

Halo serien er en spillserie med godt gameplay og mye underholdnings verdi, serien har solgt i vanvittige mengder og gitt mye glede til mange, men...

 

Serien har ikke så stor betydning som du ser ut til å mene, satt opp mot de seriene som nesten ene og alene har definert hele sjangre for tiår med gamere så er Halo så og si ingenting på den statistikken.

9560929[/snapback]

Bra sagt, er den følelsen jeg også sitter med. Har veldig lyst til å like spillet, men det når bare ikke opp til lignendes spill på pc, for ikke å snakke om hvor mye jeg hater å bruke joypad på sånne spill.

Dere som liker spillet får uansett kose dere :)

9575102[/snapback]

 

Nei, for en spillserie som har vært med å gjøre konsollspilling stuerent som underholdning for andre enn hardcoregamere, samtidig som den har bevist at FPS er mulig med kontroller, den kan ikke være mye betydningsfull.

Lenke til kommentar

Nei, for en spillserie som har vært med å gjøre konsollspilling stuerent som underholdning for andre enn hardcoregamere, samtidig som den har bevist at FPS er mulig med kontroller, den kan ikke være mye betydningsfull.

9575330[/snapback]

 

Jeg kan ikke helt se at halo har gjort noe som helst for å gjøre konsollspill stuerent for andre enn hardcore-spillere, konsoller har vært stuerent for andre i over et tiår før Halo kom og det var heller ikke et spill som utpreget appelerte til andre enn spillentusiaster.

 

AtW

Lenke til kommentar

Remeber det er jo alltids ikke/lov og stikke ned til spillsjappa og åpne den i natt. Hehe

 

De skulle ha ca 700 kr shocking2.gif for spillet her i Ålesund. Det er jo for svarte helt feil. Elkjøp skulle jo bare ha rundomkring 300 kroner... Tar jeg feil?

 

PS: Hørte om en slik MASTER (noe i den duren) edition med en slags figur eller hjelm som skulle komme til Spillsjappa. Det skulle koste 2 høvdinger (spillet følger med seff).

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...