Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Alle EEE har en vga port. Når det gjelder lagringsplass så får du 900 med 20gb. Ønsker du mer så må du vente til 1000(H).

Takk takk. Ein 900 med eit 16GB SDHC vil jo gje 36GB. Eventuelt ein med hakket mindre disk så har eg 26GB. Lett å spe på med fleire minnekort og. Hmm. Artig sak dette, selges dei på Elkjøp og liknande? Skal ein liten tur innom Bergen neste veke, hadde vore artig å sett dei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8-10 med dagens dollarkurs? :wow:

Nope, det var en bedre tommelfingerregel når dollaren kostet 6-7 kroner.

 

Omregningsfaktoren er også avhengig av prispresset på det produktet. Altså hvor populært det er og om det er mange aktører som importerer og selger det. Altså at det er skarp konkurranse i hele kjeden. Da får man ofte produktene til veiledende amerikansk utsalgspris + moms.

 

Nisjeprodukter som det er få butikker som selger og som folk likevel ikke sjekker pris på kan derimot ha et større påslag. Det er den samme grunnen til at Coca Cola ofte selges til kostpris i kampanjer i butikkene mens økologisk Røros-kefir selges langt over kostpris.

Lenke til kommentar
Ein 900 med eit 16GB SDHC vil jo gje 36GB. Eventuelt ein med hakket mindre disk så har eg 26GB. Lett å spe på med fleire minnekort og. Hmm. Artig sak dette, selges dei på Elkjøp og liknande? Skal ein liten tur innom Bergen neste veke, hadde vore artig å sett dei.

 

Er ikke SD-kortplassen allerede fylt med ett 16GB kort på 900 når du kjøper den (lagringsplassen er fordelt mellom 4GB internt og 16GB SDHC-kort som er installert fra fabrikk)?

 

Ingen har tatt de inn til Norge gjennom importør enda, og Elkjøp er ikke blant de som har varslet at de vil ta de inn. Så langt er det vel bare digital impuls som har de på lager (importert selv).

Lenke til kommentar
Er ikke SD-kortplassen allerede fylt med ett 16GB kort på 900 når du kjøper den (lagringsplassen er fordelt mellom 4GB internt og 16GB SDHC-kort som er installert fra fabrikk)?

 

Den har 20GB internt, fordelt på to fysiske partisjoner. I grunn samme som du sier, bare begge to er interne SSD'er.

Lenke til kommentar

Heldig med den, Sinsen.

 

Jeg venter forsatt på min. Den har ligget i tollen i tre dager nå, uten noe fremgang. Har tatt kontakt med EMS, men klarte å sende en duplikat av en annen mail til de, så de ikke leste den andre som faktisk var korrekt.

 

Venter i spenning, jeg må nok vente til ut i Juli, når jeg kommer hjem fra ferie på østlandet.

Lenke til kommentar

Tre dager? Tollen er stusselig for tiden. Jeg venter selv på en nydelig hodetelefonforsterker, som brukte en eneste dag fra California til Norge med standard amerikansk ekspresspost, og til nå har den ligget to dager til tollbehandling ved ankomst. Veldig frustrerende.

 

Det pleide da bare å ta en halv til en dag med tollbehandling? Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Det pleide da bare å ta en halv til en dag med tollbehandling? Eller husker jeg feil?

 

Min er inne på sin fjerde dag i tollen nå, og ems kunderservicen har ikke svart på mailen min enda. Tenker å ringe over på tirsdag hvis det ikke skjer noe. Er mer opptatt av eksamen for øyeblikket.

 

Jeg bestilte meg foresten et "Mugen Power 7800mAh" til 700/900-modellen, og håper de to batteriene holder til studier til neste år. Jeg burde klare å presse 6 timer ut av disse to til sammen med ren tekstbehandling med Wifi på, vel krysser fingrene i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...