Gå til innhold

Elkjøp/Lefdal nedprioriterer PS3/Blu-Ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det utrolig mye svada...

 

PS3 i Norge - Hvorfor skal en butikk satse på et produkt som selger dårlig? Hvorfor skal en butikk ta all risikoen ved å bygge opp noe som de mest sannsynligvis ikke tjener noe på?

 

Man kan ikke være billig på ALLE spill, da må man i isåfall kjøpe ALLE spillene i sinnsykt store kvantitet - breddesortiment koster mer penger, ergo da må du på Spaceworld og betale 649,-

 

Det var ingen som klagde da ELKJØP hadde Gears of War til 299?

 

Og hvem klager når ELKJØP har salg på HALO3? Hvorr løper du for å spare 200NOK?? - Mest sannsynligvis på Elkjøp.

Lenke til kommentar
Det sier jo litt om Elkjøp som spillbutikk! Det funker bare ikke. Blir utrolig forbanna når jeg snakker iblant med noen i en elkjøp butikk om spill f.eks og de bare preker å preker...De har jo ikke peiling!!

9501068[/snapback]

 

hvis du og alle andre som generaliserer alle i Elkjøp/Lefdal virkelig mener det du sier så kan du vel holde deg langt borte fra disse butikkene? Besserwissere er det verste som finnes :hrm:

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet hvordan salget er i andre kjeder\butikker, så er det slik at PS3 selger MYE bedre enn Xbox360 gjør der jeg jobber. Faktisk er det slik at vi hittil har solgt flere PS3 maskiner enn vi har solgt Xbox360 siden den kom på markedet.

Og det bør nevnes at ikke en eneste en av PS3 maskinene har jeg måttet sende inn for feil, kun 1 stk Sixaxis kontroller. Når det gjelder Xbox360 derimot, så synes jeg de ryker "hele" tiden.

Lenke til kommentar
Det sier jo litt om Elkjøp som spillbutikk! Det funker bare ikke. Blir utrolig forbanna når jeg snakker iblant med noen i en elkjøp butikk om spill f.eks og de bare preker å preker...De har jo ikke peiling!!

9501068[/snapback]

 

 

De trenger ikke og ha noe videre peiling, her omkring har de alltid masse spill og de nyeste titlene til bedre pris enn alle andre.

Jeg syns det funker helt fint som spillbutikk.

 

Og siden du sier att de ikke har peiling så antyder du att du har peiling og da trenger du vel ikke hjelp til og finne frem av en elkjøp ansatt gjør du vel? :thumbup:

Lenke til kommentar
Det sier jo litt om Elkjøp som spillbutikk! Det funker bare ikke. Blir utrolig forbanna når jeg snakker iblant med noen i en elkjøp butikk om spill f.eks og de bare preker å preker...De har jo ikke peiling!!

9501068[/snapback]

 

hvis du og alle andre som generaliserer alle i Elkjøp/Lefdal virkelig mener det du sier så kan du vel holde deg langt borte fra disse butikkene? Besserwissere er det verste som finnes :hrm:

9503834[/snapback]

 

Hva om disse som kritiserer selgerne på elkjøp selv får jobb der en gang? vil dere da kritisere dere selv for å ikke ha peiling? Slutt denne generaliseringa av alle.

Lenke til kommentar

Saken her er vel egentlig at hylleplass koster penger. Saken er at det selges mer 360-spill pga at konsollen har solgt mer enn ps3. Når PS3 selger mer, vil den få større hylleplass hos elkjøp. Ikke mange som har denne konsollen ennå, og da blir det solgt lite spill. Elkjøp er jo interessert i å tjene penger.

 

Selv synes jeg ikke elkjøp er så ille når det kommer til spillutvalg. De får inn de største titlene til release, og de kjører også ofte veldig gode tilbud på dem. Har husker godt at gears of war kostet 399 på release.

Lenke til kommentar

Elkjøp kommer aldri til å ha det største spillutvalget. De fokuserer, som flere nevner her, på pris. Da er det logisk å kjøpe inn store partier av de største spillene. Det er synd, men PS3 har ikke hatt stort med "blockbustere", og jeg skjønner godt at en kjede som Elkjøp velger å prioritere Xbox 360 nå. For alt vi vet kan det også hende at de ikke klarer å oppnå de samme kvantumsrabattene på alle plattformer, og at det bidrar til bestemme satsningsområde.

 

Hvis man vil støtte butikker med et bredt satsningsområde, da handler man i dedikerte spillbutikker. Spillene er dyrere der, men det må de være for å kunne opprettholde bredde.

 

Og er du nå så sikker på at det var antall spill i butikken selgeren tenkte på? Jeg synes det er flott at selgere opplyser kundene om alternativer. Det er nemlig mange kunder som ikke er klar over at Xbox 360 tilbyr tilsvarende maskinkraft, flere spill og halv pris. En skal selvsagt ikke overkjøre kunder, eller lure dem til å kjøpe noe som ikke passer for nettopp dem, men det er mange der ute som rett og slett ikke er klar over hvor landet ligger.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Og er du nå så sikker på at det var antall spill i butikken selgeren tenkte på?

 

Når selgeren tar med kunden bort til den ene lille hyllen med PS3-spill, og så demonstrativt viser hvor lite spillutvalg det er kontra XBox360, PS2 og Wii (som alle har flere meter med hylleplass), så er det vel ganske opplagt :)

 

Jeg synes det er flott at selgere opplyser kundene om alternativer. Det er nemlig mange kunder som ikke er klar over at Xbox 360 tilbyr tilsvarende maskinkraft, flere spill og halv pris. En skal selvsagt ikke overkjøre kunder, eller lure dem til å kjøpe noe som ikke passer for nettopp dem, men det er mange der ute som rett og slett ikke er klar over hvor landet ligger.

9504395[/snapback]

Helt enig i det, men landet her er også todelt. Elkjøp/Lefdal tjener mer penger på å selge XBox360, og de fikk solgt en Premium-enhet som er på vei ut, til fordel for HDMI-enhet.

 

Da er spørsmålet om Elkjøp/Lefdal selger det produktet kunden faktisk trenger, eller om de gjør det for egen vinnings skyld.

Lenke til kommentar
Helt enig i det, men landet her er også todelt. Elkjøp/Lefdal tjener mer penger på å selge XBox360, og de fikk solgt en Premium-enhet som er på vei ut, til fordel for HDMI-enhet.

 

Da er spørsmålet om Elkjøp/Lefdal selger det produktet kunden faktisk trenger, eller om de gjør det for egen vinnings skyld.

9504756[/snapback]

 

1: Premium er IKKE på vei ut, hvor i alle dager har man sett noe sånt?

 

2: Tror du at man tjener penger på å selge en vare til 500,- under veiledende pris, når veiledende priser allerede er ekstremt pressede i forhold til hva butikkene må betale inn?

 

Det motivet du lurer på om kan være et tilfelle stemmer ikke, det kan jeg som elkjøpselger fortelle deg :).

 

EDIT: Mulig jeg misforsto ang premium, du mente kanskje at de snart blir erstattet med premium som har HDMI? Etter hva jeg vet så har det ikke kommet noen med HDMI til europa enda.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hvis Elkjøp/Lefdal tjener under 100 kr på å selge PS3, så vil jeg tro inntjeningen på XBox360 er større? Og hvis det stemmer at inntjeningen pr XBox360 spill også er større enn for PS3, og Elkjøp/Lefdal bevist har valgt å satse på XBox360 fremfor PS3, så vil jeg tro de ønsker å selge XBox360 også, siden kunden mest sannsynlig vil komme tilbake for å kjøpe spill senere? Ergo min spekulering over.

 

Slik jeg forstod det, så ønsket kunden å prøve ut HDMI på sin nye HDTV og samtidig få en spillkonsoll for sin 4 år gamle sønn - derfor var han i utgangspunktet interessert i PS3.

 

Han endte derimot opp med en XBox360 med komponentutgang, etter selgeren sin anbefaling. Jeg mener bestemt at Nintendo Wii ville vært beste valg for hans sønn, PS3 ville vært det beste kompromisset blandt kravene, mens XBox360 derimot er rett og slett skivebom.

Lenke til kommentar
Hvis Elkjøp/Lefdal tjener under 100 kr på å selge PS3, så vil jeg tro inntjeningen på XBox360 er større? Og hvis det stemmer at inntjeningen pr XBox360 spill også er større enn for PS3, og Elkjøp/Lefdal bevist har valgt å satse på XBox360 fremfor PS3, så vil jeg tro de ønsker å selge XBox360 også, siden kunden mest sannsynlig vil komme tilbake for å kjøpe spill senere? Ergo min spekulering over.

 

Slik jeg forstod det, så ønsket kunden å prøve ut HDMI på sin nye HDTV og samtidig få en spillkonsoll for sin 4 år gamle sønn - derfor var han i utgangspunktet interessert i PS3.

 

Han endte derimot opp med en XBox360 med komponentutgang, etter selgeren sin anbefaling. Jeg mener bestemt at Nintendo Wii ville vært beste valg for hans sønn, PS3 ville vært det beste kompromisset blandt kravene, mens XBox360 derimot er rett og slett skivebom.

9505003[/snapback]

 

Her var det i grunn veldig mye spekulering.

 

Jeg tror at gamlefar vurderte det som følger:

 

"Skal jeg kjøpe en maskin til 6000 eller 2500 når det kun er den jævla HDMI utgangen som er forskjellen?" - Hva vil det si for meg som kunde? At du må bruke en egen lydkabel ved siden av.....

 

Hvis man resonerer slik ovenfor så er vel valget veldig enkelt.

 

Jeg kan være enig å si at en WII kanskje er bedre for sønnen, men det kommer helt ann på hvor gammel sønnen er - hvis han er i alderen 11-13 så ville jeg også anbefale at XBOX kontra WII fordi man skal gjerne vokse med maskinen, hvis du kjøper en WII så blir det mye BUZZ JR og den duren - tenk tilbake til da du var 15; hvilke spill ville du selv kjøpe? Buzz Jr eller DOOM?

Endret av coban
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...