Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

To av de store distributørene i Norge har 13/9 og 15/9 som datoer foreløpig. Dette er UBEKREFTET. :)

9443963[/snapback]

 

Er det andre utenlandske nettbutikker som har hatt den på lager? Hvis den er i salg ellers i europa vil det sikkert ikke ta så lang tid før den er på plass her. Det er lov å håpe...

 

En ting jeg er skuffet over er gps'en de har valgt. I følge flere tester er sirfstar III mye bedre på signal. Uansett skal gps'en være bedre en den som sitter i Nokia N95. MEN noen kompromisser må man vel inngå for å få en mobil med så mange bra funksjoner...

 

EDIT: jøss, to sider! Vi er på god vei til å ta igjen N95-tråden nå. Hehehe

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg er skuffet over er gps'en de har valgt. I følge flere tester er sirfstar III mye bedre på signal. Uansett skal gps'en være bedre en den som sitter i Nokia N95. MEN noen kompromisser må man vel inngå for å få en mobil med så mange bra funksjoner...

9444570[/snapback]

 

Hvor fant du dette egentlig?

 

Forresten:

 

TyTN II telefonen har uttak for ekstern GPS antenne også dersom forholdene skulle kreve dette, spesielt med tanke til bruk i bil da....

 

l151025.jpg

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

 

Hvor fant du dette egentlig?

 

Forresten:

 

TyTN II telefonen har uttak for ekstern GPS antenne også dersom forholdene skulle kreve dette, spesielt med tanke til bruk i bil da....

 

l151025.jpg

9449787[/snapback]

 

Jeg spurte i en annen tråd, og mener en av testene du har linket til nevner det. Uansett ville de nok viet gps-delen mer oppmerksomhet om det var sirfstar III.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt mobilen fra Amentio, som har TeleFast som leverandør. TeleFast opererer med 13.9 som leveringsdato. Siden norsk hurtigveiledning og brukerhåndbok nå ligger ute på HTC siden, gjør jeg regning med at 13.9 er en ganske realistisk dato.

9456108[/snapback]

 

Amobil sier dette om september-mobilene...

Sony Ericsson og HTC

 

Verken Sony Ericsson eller HTC kommer med noe nytt i september, men begge produsentene lover å komme sterkt tilbake i oktober.

 

Jeg håper også på levering snart, men blir ikke overrasket om den kommer i oktober.

 

EDIT: clove tech har også fått tytn 2. Jeg ser at flere kunder er fornøyde med mobilen. Det ser jo ut som den kommer hit også snart.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Jeg håper også på levering snart, men blir ikke overrasket om den kommer i oktober.

9456232[/snapback]

Så og si samtlige butikker opererer med datoer i mindten av September da...

 

Må si jeg ville bli meget forundret om de drøyer den helt ut i Oktober...

 

Forresten så er jo ikke denne telefonen noen "nyhet" lenger.

Den er jo lansert i andre land i sommer så det kan godt hende at Amobil har sett på HTC generelt og ikke fo Norge... eller?

Lenke til kommentar

Så og si samtlige butikker opererer med datoer i mindten av September da...

 

Må si jeg ville bli meget forundret om de drøyer den helt ut i Oktober...

 

Forresten så er jo ikke denne telefonen noen "nyhet" lenger.

Den er jo lansert i andre land i sommer så det kan godt hende at Amobil har sett på HTC generelt og ikke fo Norge... eller?

 

Ja, den er jo lansert nå, og flere utenlandske butikker har den i salg nå. Jeg synes også det ville vært rart om den ble utsatt til oktober, men datoene er fremdeles ubekreftede...

 

At amobil har tenkt på HTC generelt har jeg ikke tenkt på. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg fant enda en test av tytn 2. Den er veldig positiv til gps-delen.

 

Tracy and Matts blog

 

EDIT: Jeg tror du blir fornøyd med telefonen. Den har det meste. Les testene i første post. Stort sett er de positive med unntak av Qvga-skjerm, fm radio og noen andre småting jeg ikke husker i farten. Mangelen på radio vil si at gps-delen ikke støtter traffikkmeldinger, TMC.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det jeg og. Er synd det der med skjermen.. Er nesten såpass at jeg ikke vil ha den pga skjermen. Har hatt N80 til nå så :)

 

Jeg bestilte hos deal, men fikk mail i dag om, at de ikke tror de får den på lager før den 28 sept. Det er jo alt for seint. Noen som har andre butikker med mulighet for avbetaling?

9464467[/snapback]

 

Jeg tror ikke skjermen har så mye å si på annet enn bilder. Den viser bare 65k farger. Jeg har qvga på min nokia e61, og jeg synes den er skarp og fin, men flere farger.

 

Sjekk prisguiden for butikker. Du finner sikkert en som tar avbetaling. Var jeg deg ville jeg heller spart opp litt penger, eller som kona mi sier: du får slege kroppen din :)

Lenke til kommentar
Jeg fant enda en test av tytn 2. Den er veldig positiv til gps-delen.

 

Tracy and Matts blog

 

EDIT: Jeg tror du blir fornøyd med telefonen. Den har det meste. Les testene i første post. Stort sett er de positive med unntak av Qvga-skjerm, fm radio og noen andre småting jeg ikke husker i farten. Mangelen på radio vil si at gps-delen ikke støtter traffikkmeldinger, TMC.

9463020[/snapback]

 

Flott, da var den testen lagt til på første side....

 

Det skrives mye om denne skjermen, er det sånn at den rett og slett er dårlig?

Når det gjelder dette med radio osv så var det litt pussig ja, men når jeg tenker meg om så har jeg det på min nåværende telefon og har ikke brukt det en eneste gang så hvor nyttig det er kan jo diskuteres....

Lenke til kommentar
Det skrives mye om denne skjermen, er det sånn at den rett og slett er dårlig?

Når det gjelder dette med radio osv så var det litt pussig ja, men når jeg tenker meg om så har jeg det på min nåværende telefon og har ikke brukt det en eneste gang så hvor nyttig det er kan jo diskuteres....

9467055[/snapback]

 

Jeg synes ikke mangelen på radio gjør noe. Det er ikke noe å høre på uansett :p

Som sagt støtter den ikke trafikkmeldinger, det er heller ikke noe krise tror jeg.

 

Jeg vet ikke hvordan skjermen er. For en tid siden fant jeg en test med bilder og da så man klare forskjeller.

 

VGA vs QVGA. Et ekstremt eksempel. Jeg kommer ikke til å sitte med nesa gnudd opp i skjermen :)

 

EDIT: Kikk på testen av Tytn. Der ser du hvordan skjermen ser ut. Ikke verst spør du meg...

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar

Fikk Amentio til å dobbeltsjekke med Felefast om leveringsdato. De hadde i utgangspunktet blitt lovet en batch den 13.09, men har fått det utsatt på ubestemt tid fra HTC. Plagsomt. Men må berømme Amentios kundeservice i denne forbindelsen. De har prøvd det dem kan for å finne ut når telefonen kommer. Begynner å lure på om jeg skal endre ordren til en annen mobil. Gidder ikke vente i det uendelige.

Lenke til kommentar
Fikk Amentio til å dobbeltsjekke med Felefast om leveringsdato. De hadde i utgangspunktet blitt lovet en batch den 13.09, men har fått det utsatt på ubestemt tid fra HTC. Plagsomt. Men må berømme Amentios kundeservice i denne forbindelsen. De har prøvd det dem kan for å finne ut når telefonen kommer. Begynner å lure på om jeg skal endre ordren til en annen mobil. Gidder ikke vente i det uendelige.

9470138[/snapback]

Lovet og lovet... ubekreftede datoer når telefonen ikke er på markedet her hjemme enda kan man aldri stole på.

Jeg ringte med den forrige uke og sannsynligvis fikk de noe i midten av september sa de da.

Lenke til kommentar
Lovet og lovet... ubekreftede datoer når telefonen ikke er på markedet her hjemme enda kan man aldri stole på.

Jeg ringte med den forrige uke og sannsynligvis fikk de noe i midten av september sa de da.

9470218[/snapback]

 

Telefonen er da på markedet ellers i europa. Det er vel det norske tastaturet som er bøygen kanskje, eller softwaren? Hurtigveiledning og brukerhåndbok er ferdig på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...