Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

HTC TyTN II (P4550)

TyTN2.jpg

thumb_TyTN3.jpgthumb_TyTN4.jpgthumb_TyTN5.jpgthumb_TyTN9.jpg

thumb_TyTN7.jpgthumb_TyTN8.jpgthumb_TyTN6.jpgthumb_TyTN10.jpg

*****************************************************************

 

Produktbeskrivelse:

  • Navn: HTC TyTN II (P4550)
  • Produkttype: PDA
  • Operativ system: Windows Mobile 6 Professional
  • Skjerm: 2.8" QVGA touch skjerm
  • Minne: 128MB
  • Nettverk: GSM Quad, 3G, Edge, HSDPA, GPS
  • GPS: integrert
  • Kamera: 3Mpix
  • Minnekort: microSD
  • Media: MMS, Mp3, Video
  • Mål: 112x59x19mm

Utfyllende spesifikasjoner:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Beskrivelse: HTC TyTN II (P4550) er hittil det mest ultimate arbeidsverktøyet fra HTC.

Leveres med Windows Mobile 6.0 Professional (Pocket PC Phone Edition).

 

I tillegg til innebygget GPS har den støtte for både Turbo 3G (HSDPA)/3G/EDGE/GPRS og WIFI.

Du er rett og slett alltid sikret rask tilgang til internett og e-post med Microsoft Direct Push teknologi.

HTC TyTN II leveres med TomTom Navigator6 Taster Edition (1.stk gratis bykart) slik at du enkelt kan bli navigert fra møte til møte. Utvidet kartverk kan sluttbruker kjøpe på www.tomtom.com

 

HTC TyTN II har ett fullverdig QWERTY-tastatur med støtte for Norsk tegnsett (ÆØÅ). Tastaturet skyves enkelt frem ved behov. Skriv enkelt og raskt e-post eller dokumenter når du er på farten.

 

Takket være HTC Network Wizard setter telefonen selv automatisk opp nødvendige GPRS/MMS oppsett.

Enheten kjenner igjen hvilke SIM-kort som sitter i og innstalerer nødvendige innstillinger automatisk.

 

Med Windows Mobile 6.0 får man også blant annet ny forbedret MSN (Windows Live), Office dokument støtte og mulighet for kryptering av innhold på minnekort. Alt pakket inn i ett svært brukervennlig operativsystem spesialtilpasset HTC TyTN II.

  • Nettverk:
    - Quad-band (GSM 850/900/1900/2100)
    - GPRS
    - EDGE
    - UMTS (tri-band, 850/1900/2100 MHz)
    - HSDPA
  • Bluetooth: Ver 2.0
  • Skjerm: Trykkfølsom LCD med 240x320 (QVGA) oppløsning
  • Kamera:
    - 3 megapixels med autofokus
    - Kamera i front for videokonferanse
  • Dimensjoner/ Vekt: 112x59x19mm
  • Andre funksjoner:
    - 128MB internminne, utvidbart med microSD minnekort (opptil 2GB)
    - Wireless LAN - Wi-Fi® 802.11b/g
    - Innebygget GPS antenne
  • Medfølgende tilbehør:
    -Reiselader
    - USB kabel
    - Stereo handsfree
    - Batteri
    - Stylus
    - TomTom Navigator 6 Taster Edition inkludert 1.stk gratis bykart

**************************************************

 

Lenker:

Tester:

Filmer:

- mov.gif 13. september 2007: HTC TyTN II Review by mobilitytoday.

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

- mov.gif 31. juli 2007: HTC Kaiser Preview

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

- mov.gif 17. juli 2007: HTC TyTN II (Kaiser) Demonstration by eXpansys

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

- mov.gif 03. juli 2007: HTC P4550 (HTC Kaiser) PDA Phone Review with devicewire.com

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

**************************************************

 

Ekstrautstyr:

Dette er jo mini PC, og siden den sikkert vil bli flittig brukt må man ha litt ekstrautstyr.

Jeg har derfor bestilt følgende:

- 2GB microSD minnekort

- Ekstra lader (en til kontoret og en hjemme)

- Billader

- Bil holder

- Mobiltaske til å ha den i beltet

- og sist men ikke minst et Plantronics Discovery 655 blåtann headset.

+ Ekstra lader til Plantronics

 

Nytte programmer:

  • ico_explorer.gif KaiserTweak
    - 3G sluker strøm!! Bruk denne til å så av 3G etter x antall minutter
    - Freeware
  • ico_explorer.gif Kaiser Notifications
    - Overta styringen over LED lampene på telefonen.
    - Velg blått blinkende lys ved mottatt sms.
    - Velg grønt blinkende lys ved mottatt epost.
    - Velg rødt blinkende lys ved tapt anrop.
    - Ta bort blinkende lys for å indikere dekning.
    - Freeware!!
  • ico_explorer.gif HTC Home Customizer v1.0 BETA 5
    -Denne lar deg ta kontroll over home modulen.
    - Endre utseende, endre hvilke programmet som skal være der.
    - Gir deg muligheten til å få værinformasjon for din by.
    - Freeware!!
    - Last ned her 2.01 MB
  • ico_explorer.gif GPS Tuner
    - Dette er et off-road navigasjon system for deg som går i skog og mark.

Hvordan få værinformasjon:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slik telefonen er levert fra fabrikken kan du kun få vær informasjon fra fire Norske byer;

dette er Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger.

Dersom du ønsker vær informajon fra noen andre Norske byer/tettsteder må du gjøre noen endringer selv.

  • 1. Det første du må gjøre er å installere et lite program som heter HTC Home Customizer.
    Dette programmet gir deg muligheten til å overta styringen over HTC Home menyen som allerede ligger i telefonen.
     
    Dette programmet gir deg mange muligheter; som å endre skins, velge hvilke applikasjoner som skal være i Home menyen og du kan altså overstyre den originale vær modulen.
    '
     
  • 2. Når du har installert dette programmet må du søke etter en spesiell kode for stedet du ønsker vær informasjon for. Dette gjør du på accuweather.com.
    Skriv inn stedet du søker etter og trykk <<Find City>> og legg så merke URL adressen som står i adressefeltet på din nettleser.
    Den koden som står der er nemlig den informasjonen du trenger.
     
    I mitt eksempel var det altså Kristiansand:
    accuWeather_url.jpg
    Adressen for meg var altså: EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND
     
    Den bygden du ikke finner på accuweather.com eksisterer ikke ;-)
    '
     
  • 2. Åpne opp HTC Home costimizer og bla deg frem til arkbladet "Weather"
    I feltet "Database Type: velger du "Custom"
     
    Klikk så <<Enter New City>> og legg inn:
     
    City, State - Kristiansand
    Country - Norway
    Zip/Location Code - EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND
     
    Trykk så <<Save City to Custom Database>> og så <<Save>> i venstre hjørne...
     
    Du får nå beskjed om: "A reset is required to activate your changes. Would you like to reset now?"
     
    Klikk <<Ja>>
     
    Telefonen rebooter og du har nå vær informasjon for din by i HTC Home modulen.

NB: I vær modulen i Home plugin menyen kan du fortsatt klikke på <<stedsnavnet>> og velge et annnet, men dataene du har registrert gjennom customizer blir da overskrevet. Dersom du kommer til skade å klikke på linken du klikke <<Meny>> nederst i høyre hjørne og <<Avbryt>>.

 

Er du i dette skjermbildet, og klikker <<OK>> i høyre hjørne på toppen vil ikke modulen fungere etterpå.

Dette skjer selv om du selv om du ikke har gjort noen endringer!

 

Ingen ting nytter og du må avinstallere HTC Home Customizer og begynne på nytt.

Sånne bugs er vel prisen en må betale for å bruke en beta.

 

Takk til ExTerminator for all hjelp

Andres erfaringer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så var det over og ut for meg og TyTN II (og Windows Mobile).

 

Etter litt over tre uker har jeg besluttet å legge den tilbake i esken sin og gi den til en kollega. Selv har jeg nå gått tilbake til min trofaste Nokia E61i. Grunnene er mange, men først og fremst:

 

1. Dette er ikke først og fremst en mobiltelefon.

HTC TyTN II er ikke en mobiltelefon med PDA-funksjonalitet — det er en PDA med noe og nokså dårlig telefonfunksjonalitet. Dette står i skarp kontrast med Nokia E61i (og Symbian generelt) der all PDA-funksjonalitet er bygget rundt det faktum at det er først og fremst en telefon man holder i hånden. I Symbian-verdenen tar det ikke to sekunder fra man trykker på Answer og til man faktisk svarer (og til ringetonen skrus av), man slipper også å vente i x-antall sekunder på at det skal komme lyd i Bluetooth ørepluggen når man besvarer en samtale, og sist men ikke minst, Hang Up knappen fungerer uten noen som helst form for forsinkelse. Dette er isolert sett bagateller, men når man mottar x-antall telefoner om dagen blir slikt meget plagsomt. For ikke å nevne hvor treg telefonen er til å besvare en samtale dersom man har koblet telefonen (over USB) til en PC og er i ActiveSync. Kan nevne at jeg en gang holdt på å kalibrere skjermen mens jeg mottok et innkommende anrop, ingen av knappene fikk telefonen til å reagere og den fortsatte å vibrere selv etter at vedkommende hadde lagt på (vi snakker over 1 min etter at det ringte), løsningen var å ta ut batteriet... Jeg kan ikke forstå at disse problemene ikke er blitt forbedret siden sist jeg hadde en Windows Mobile telefon (HP iPAQ hw6915 m/Windows Mobile 5). Jeg mener at telefonfunksjonaliteten alltid bør stå i sentrum, dette synet deler dessverre ikke HTC og Microsoft.

 

2. Generell brukeropplevelse.

Dette er som sagt ikke en telefon, og det vises også i det grafiske grensesnittet. Det er for meg helt utrolig at Microsoft ikke har gjort vesentlige visuelle endringer i sitt operativsystem siden jeg benyttet en Compaq PDA rundt år 2001(!). Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan Microsoft bruker flere millioner på R&D og dette er det endelige produktet (sammenlign gjerne med R&D investeringene foretatt av Apple (både i penger og tid) og hva de har klart med iPhone). Dersom dette Windows 3.11 grensnittet hadde vært nødvendig som et slags kompromiss for å ha en rask telefon, hadde det ikke gjort noe som helst (se bare på BlackBerry: kjedelige menyer — men fantastisk raske telefoner). Problemet er jo at telefonen fremdeles er treg. All ære til HTC som tenker nytt i form av en ny TaskManager og Home Screen som for så vidt fungerer meget bra. Likevel bør man kunne forvente mer. Jeg har ofte sett at jeg har nye mailer i Today Screen og etter å ha lest samtlige tar det flere sekunder før Today Screen igjen sier at jeg har 0 nye mailer. Og i denne sitter det en prosessor på hele 400MHz?

 

Det mange vil anse for å være en positiv side ved telefonen, vil jeg nesten tørre å påstå er en av de mest negative. HTC TyTN II har altfor mange inntastingsmetoder. Jeg befant meg ofte i situasjoner hvor jeg ikke visste hvordan raskest gå frem for å få gjort det man ønsker: skal jeg bruke fingeren rett på skjermen og stole på TouchFlo? Skal jeg ta ut stylus-pennen? Skal jeg bruke navigasjonstastene foran? Skal jeg bruke navigasjonshjulet på siden? Skal jeg flippe telefonen og ta ut tastaturet og bruke det i stedet? Skal jeg flippe telefonen, ta ut tastauret og bruke stylus? Å ha altfor mange muligheter øker læringskurven, og for meg førte dette til at jeg faktisk ikke svarte med SMS men ringte heller tilbake.

 

3. Diverse.

Etter å ha hatt en Nokia E61i med en batteritid på ca. en hel uke er det klart at man blir skuffet når man må lade hver eneste kveld. Når telefonen først veier 200 gram og er stor som en murstein, hvorfor ikke benytte et ordentlig batteri? Mens vi er inne på batteritid, hver gang batteriet var i ferd med å gå tomt fikk jeg beskjed om å lade for å ikke miste data. En gang den skrudde seg av mistet jeg de to siste SMSene i innboksen min, hva i all verden!?

 

Kommer jeg til å savne GPS? Ja. Kommer jeg til å savne Outlook? Ja. HTC TyTN II har mange positive sider, men tregheten og alle de halvdårlige løsningene trekker vesentlig ned. Farvel HTC.

Kjøpte denne for over 2 uker siden og brukt den tett hver eneste dag. Konklusjon: En fantastisk telefon. Brukte mye tid før jeg kjøpte denne og sjekket konkurrenter, N95, bl.a. Hvikle telefoner som streiker mye etc, problemer av ulike slag, f.eks SE P1i. Det eneste jeg ikke liker med denne er kamerakvalitet innendørs, resten er topp. Takk for mange gode tips/programmer i denne tråden.

 

+ Batterilevetid blir bare bedre og bedre (passer på å logge ut av 3G etter bruk) varer i 2 dager med hyppig bruk

+ GPS Veldig rask, like god som min Tomtom 910 for bil, lydnivå veldig bra

+ Programmer eksekveres raskt. Har ikke opplevd en eneste restart. Veldig solid.

+ Fin design, og solid byggkvalitet, også på skyvemekanismen. Tåler en trøkk, mistet den en gang fra 1.5 meter rett i asfalt. Ingen problem. Mulig jeg var heldig der =)

+ Synkronisering og alle nettverksfunksjoner, edge, wifi etc funket med en gang og har vært bunnsolid.

+ Flott tastatur som krever litt trening men nå skriver jeg word dokumenter veldig fort, nesten som på et vanlig tastatur.

+ MP3 spiller var faktisk overraskende bra. Lydkvaliteten er også bra, spesielt i gode høretelefoner med enkelt audio adapter.

 

-+ 190g litt for mye? Men for meg funker det greit.

-+ Skjerm skarp og fin men kunne godt hatt 640x

 

- Kamera er greit nok, men på bilder tatt innendørs i dårlig lys blir det bare sorgen.

 

Alt i alt en gigantisk bra telefon. Anbefales til de som stadig er på farten og vil ha en super telefon som kan alt og som ikke har noen svakheter av betydning.

NB: telefonen Terminator beskriver er ikke den Norske versjonen!

Intrykket på telefonen blir bare bedre og bedre, at jeg ikke har kjøpt windows mobile telefon før skjønner jeg ikke.

Det er så utrolig mye konfigurasjonsmuligheter.

Jeg har installert og testet en del programmer for og finne de beste løsningene, og det gjorde telefonen utrolig treg. Men jeg har fremdeles ikke fått minnekortet, multicom har faktisk ikke sendt det enda, selv om de ennå har på lager... :s

 

Uansett, jeg "formaterte" telefonen i går kveld (hard reset) og la inn de programmene som jeg nå har funnet ut jeg vil bruke:

 

Wisbar Advance 3 (aka windowblinds til pocketpc)

Wisbar Advance Desktop (virtuelle skjermer, full skjermkontroll)

Phonealarm (Erstatter HTC home todayplugin)

iLauncher (menyer, tabs, menyer, og menyer)

Contactbreeze (en bedre kontaktliste)

PocketWeather (Meget konfigurerbar vær plugin)

 

http://www.lakeridgesoftware.com/

http://www.pocketmax.net/phoneAlarm.html

http://www.sbsh.net/products/

 

Alle dere som tidligere har brukt HTC home plugin, vet at den er generelt ganske stygg, og har lite konfigureringsmuligheter. Du finner kansje heller ikke været ditt der du bor?

 

Det er en kar som har laget et programeringsprogram til denne saken, og det finner du her.

Det er gratis. Fremdeles i beta 5 versjon, men det fungerte meget bra.

Programmet kan bruke  Accuweather værdata, og den byen du ikke finner der, eksisterer ikke ;)

 

Når det gjelder andre positive ting så kan jeg si:

WLAN fungerer bedre enn på min bærebare laptop til 16 tusenlapper!

Bluetooth fungerer ypperlig (har ikke testet med headset)

Internet deling, en utmerket funsjon - start internet deling mot datamaskinen som ikke har internet og det tar 5 sekunder så er datamaskinen koblet opp mot telefonens aktive datakonto, uten noen installasjon av drivere og "SUITES" !!

 

Det negative er vel at skjermen ikke slår seg helt av automatisk, men bare dimmer seg ned. Skjermen slåes av ved å trykke 1 gang på av/på knappen, og det fungerer også som en tastelås.

Men så snart det er aktivitet på telefonen (anrop, sms, alarm etc..) så slår lyset seg på og forblir på..

Dette tapper nok batteriet ganske så fort. Noen som vet av et program som faktisk slukker skjermen etter en viss tid med inaktivitet?

 

EDIT:

Nå blir jeg litt flau, men mest irritert..  :blush:

 

I kontrollpanelet under "power" kommer jeg til batteri instillinger.

Under "Advanced" står det "Turn off the device if not used for:" også antall minutter man kan velge.

 

Dette trodde jeg var at telefonen slår seg HELT av etter satt periode.

Men det er bare bakgrunnslyset som slår seg av.. altså sovemodus.

 

Jeg vil si jeg kan engelsk ganske bra, og etter min mening skulle teksten vært forandret til "Turn off the backlight if not used for", eller "Put the device in sleep mode after"

 

Uansett, nå kan jeg spare strøm ;)

Testet batteriet fra i går til i dag i 12 timer, kun vanlig telefondekning. 3 tapte anrop gjorde at lyset kom på, og sto på i ca 6-7 timer.

Resultat, fra 100% til 66% på 12 timer med lite aktivitet.

 

Hvis der er noe dere generelt lurer på så bare spørr, det er så utrolig mye å skrive om telefonen - å det gidder jeg ikke :p

post_snapback.gif

Det går fint å slå et nummer med Touch.

Lete frem nummer fra kontaktlisten er noe annet. Derfor lasted jeg ned Contactbreeze, som er genialt for og søke i navn med fingrene.

 

Nå har jeg testet GPS!

Tomtom var en skuffende sak, kartene over området hvor jeg bor er horribelt udetaljert, og UTdatert.. Jeg fant ikke min adresse, som er siste hus i gata. Et hus som er ca 20 år gammelt..  :mad:

 

Tomtom mente også at jeg var på hovedveien nesten 100 meter oppfor huset mitt, når jeg sto rett utpå plenen.

 

Derimot fungerte GPSTuner over alle forventninger.

Jeg lastet ned et satelittbilde av huset mitt fra kystverket og la inn på tyttnII'en, fyra i gang GPStuner, la inn 2 kalibrerings punkt.

Og viola, her er et screenshot av ruten jeg gikk. Ut døra, rundt huset og inn til stolen hvor jeg sitter nå.

Legg merke til at GPS'en fungerer inne også med GPStuner ;)

(helt 100% er det ikke, da jeg IKKE var mellom trærne selv om det ser slik ut)

 

Skummelt..  :D

 

post-29245-1190860607_thumb.jpg

Mine erfaringer og notater:

 

Endelig så fikk jeg altså telefonen og mitt første inntrykk var jo som de fleste at dette var en utrolig stilig "dings".

- Man kjenner liksom at produktet er skikkelig og av høy kvalitet.

- Den satt godt i hånden, selv om den veide noe mer enn hva jeg er vant med.

- Slideren føltes fast og fin, og den smetter opp og igjen veldig greit

- Tastaturet føltes veldig greit også, men man måtte holde inne en funksjon tast for å trykke på ÆØÅ, og det var litt skuffende...

- Jeg irriterer meg litt over plasseringen av denne pennen. Den skulle vært på toppen på høyre side, og ikke på bunnen.

Hadde den vært på toppen hadde den vært på høyre side når telefonen er i liggende posisjon, og ikke på venstre side. Synes det var litt knot å fikle den ut rett og slett (flott for venstrehendte da).

 

Det er liten tvil at dette er ganske avanserte greier, og jeg må innrømme at jeg nesten ikke klarte å ringe med den i de første minuttene.

Jeg er for så vidt sikker på at jeg vil få mye glede av denne telefonen når jeg bare klarer å sette meg inn i alle funksjonene.

Dette er jo min første PDA, så jeg antar at jeg kanskje ble tatt litt på sengen her.

Overgangen fra en Symbiantelefon og dette var kanskje større enn jeg trodde.

 

En utrolig pussig ting er at man umiddelbart føler at man må kjøpe flere ekstra programmer når man kjøper en så dyr telefon. Jeg synes at HTC burde kjenne til hvilke behov kundene har og tilpasse produktet deretter.

 

Det finnes sikkert hundrevis av "need to have" programmer som alle lover at de skal gjøre hverdagen din litt bedre. For å være helt ærlig blir man ganske så forvirret og man sitter med en liten ettersmak av å ha kjøpt noe man MÅ oppgradere for å bli helt fornøyd... Det er ikke en god følelse når man har svidd av 6500 kr på en dings som du trodde hadde alt.

 

Når det gjelder programmer så tipset Andy om et program som het Kaiser Notifications, som overtok styringen over LED lampene på telefonen og fungerte helt fantastisk.

 

Ble jo super imponert over 1881 Mobilsøk 3G, men husk at dette koster 30 kr måneden + datamengde.

 

Mulig det er noe jeg gjør feil, men jeg synes det trådløse Wi-Fi nettverks kortet var altfor dårlig. Jeg Har den trådløse ruteren i første etasje i huset, og har meget god dekning via min PC, men på telefonen er det så vidt at det er forbindelse og den mister forbindelse ofte.

 

Blåtann forbindelsen er litt svak, men lydstyrken over blåtannen er meget bra sammenlignet med andre telefoner jeg har prøvd. Når det skal være sakt så er nok senderen i Plantronics Discovery 655 blåtann headset. noe svakere enn andre.

 

Jeg har ikke brukt TomTom enda, og kamera bruker jeg skjeldent...

 

Det er litt mange ting å komme borti, og man er totalt avhengig av tastelås....

 

Min konklusjon etter ca. to ukers bruk er at dette er "dingsen" for dem som ønsker ekstremt mange muligheter + en telefon. Dersom du ønsker en telefon + mange muligheter kommer du sikkert veldig langt med en symbian telefon.

 

Har nå etter ca. en måned besluttet å kvitte meg med min TyTN II telefon fordi jeg rett og slett synes den har for mange svakheter som telefon. For en godt vant Nokia bruker er dette åpenbart en altfor stor overgang.

 

Bakdelene med denne telefonen er så store for meg personlig at det ikke i nærheten kan veie opp for de tingene jeg liker ved den.. Jeg har derfor bestilt meg en Nokia N95, og jeg gleder meg til å slippe touch skjerm.

 

Touch skjerm høres greit ut, men folkens!! Det er et helvete!!

Jeg trykker feil hele tiden, jeg ringer til svigers kl. 03:30 i fylla (to ganger) jeg starter ved en feil programmer og bruker masse tid på å trykke meg ut av ting jeg aldri skulle inn i..

 

Gjør oppmerksom på at dette er min subjektive vurdering av dette, og det er ikke noe direkte feil på telefonen.

Dette er nok en fantastisk telefon for dem som trenger alt annet en en telefon som også er kjekk å ringe med..

 

Jeg anbefaler dere andre å se litt på de andres tilbakemeldinger i denne tråden...

Det er mye bra info, og jeg vil prøve å oppdatere denne posten om jeg kommer over noe..

 

Dere finner meg i Nokia N95 tråden... R@ge out....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bærevæske følger vel med?

9416099[/snapback]

 

Da har jeg oppdatert første post med litt bilder og to nye tester...

 

Jeg trodde ikke at bæreveske fulgte med, og jeg har derfor bestillt dette utenom.

9426263[/snapback]

 

Nei, du har helt rett. det er jeg som tuller. Jeg leste at det fulgte med i en annen tråd, men ser at det ikke gjør det.

 

Hva slags bilholder har du kjøpt? jeg er på jakt etter en billig og grei holder som passer.

Lenke til kommentar
Hva slags bilholder har du kjøpt? jeg er på jakt etter en billig og grei holder som passer.

9427349[/snapback]

 

Jeg vet ikke :blush:

Jeg sa jeg skulle ha en grei en til å ha den i bilen, spurte ikke hva den het eller hvor mye den kostet....

 

Ser at expansys.no har fått en del ja, til den nette sum av 6530 kr.

 

Da varer det nok ikke lenge før vi andre får dem heller...

 

La forresten til noen filmer i første post....

Skulle være nok det nå i hvert fall :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt fra Idedata. De pleier ofte å få tidlig.

 

:dribble:  vanskelig å vente   :tease:

9430201[/snapback]

 

Førstemann til mølla, hehe.

 

Kjenner til den følelsen :)

 

Har du kjøpt noe tilleggsutstyr?

9430659[/snapback]

 

 

Har ikke kjøpt neo ekstra. Har mye liggende etter tildligere maskiner (har prøvd de fleste) :!:

Lenke til kommentar
Første post er veldig bra. Den er oversiktlig og med mange bra bilder. Videoer var et bra tiltak. Siklefaktoren er høy her nå :)

9431463[/snapback]

Tusen takk.....Synes også første post er noe av det bedre her inne nå :innocent:

 

Tror ikke dette blir like HOT som N95 her på bruket da men....

 

Den koster jo en del, og det er jo egentlig litt galskap å betale så mye for en telefon når man an få en laptop til samme pris og mindre..

 

Men apropo HOT, expansys.no hadde vel 80 telefoner i går, nå er de tomme.....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Første post er veldig bra. Den er oversiktlig og med mange bra bilder. Videoer var et bra tiltak. Siklefaktoren er høy her nå :)

9431463[/snapback]

Tusen takk.....Synes også første post er noe av det bedre her inne nå :innocent:

 

Tror ikke dette blir like HOT som N95 her på bruket da men....

 

Den koster jo en del, og det er jo egentlig litt galskap å betale så mye for en telefon når man an få en laptop til samme pris og mindre..

 

Men apropo HOT, expansys.no hadde vel 80 telefoner i går, nå er de tomme.....

9432593[/snapback]

 

Jaja, men N95 har jo vært på markedet en stund...

 

At den koster, ja. Jeg har brukt nesten halve studielånet på den! Bøkene får jeg kjøpe etterhvert :)

 

Det var 215 når jeg kikket i går. Den har jo fått utelukkende gode kritikker, og det med halvferdig ROM.

Lenke til kommentar
Men korleis har det seg at expansys har fått inn mobilen? Er det nokon spesiell grunn til dette? Trudde egentligt den ikkje var komen ut ennå eg.

9436448[/snapback]

Hei og velkommen som ny bruker på disksjon.no :D

 

Jeg vet ikke hvorfor expansys hadde over 200 telefoenr på lager lenger før alle andre, skulle kanskje ha spurt dem?

Lenke til kommentar
Men korleis har det seg at expansys har fått inn mobilen? Er det nokon spesiell grunn til dette? Trudde egentligt den ikkje var komen ut ennå eg.

9436448[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke hvorfor expansys hadde over 200 telefoenr på lager lenger før alle andre, skulle kanskje ha spurt dem?

9439712[/snapback]

 

Jeg fikk mail fra yatack i dag og deres dato er 15.09! :w00t:

 

Det var en god ide og høre hvorfor expansys har fått telefonen. Har du tatt kontakt med dem?

Lenke til kommentar
Men korleis har det seg at expansys har fått inn mobilen? Er det nokon spesiell grunn til dette? Trudde egentligt den ikkje var komen ut ennå eg.

9436448[/snapback]

 

 

Jeg vet ikke hvorfor expansys hadde over 200 telefoenr på lager lenger før alle andre, skulle kanskje ha spurt dem?

9439712[/snapback]

 

Jeg fikk mail fra yatack i dag og deres dato er 15.09! :w00t:

 

Det var en god ide og høre hvorfor expansys har fått telefonen. Har du tatt kontakt med dem?

9440572[/snapback]

 

Det høres flott ut, men var det ein bekrefta dato?

 

Bestilte min ifrå Komplett for ei god stund siden, og for meg virke det som om di bare utsette datoen med ei uke om gangen, for å gi folk "falske" forhåpninger.

Har i hvert fall sendt ein (ny) mail til Komplett no, for å høyre korleis (vanskeligt for dei å sei men) det har seg at expansys har fått inn så mange og f.eks. Komplett ikkje har fått tak i noen ennå.

 

Men den som venter på noe godt, venter vel ikkje forgjeves skulle ein tru :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...