Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har forstått det riktig kobler man senderen til tuneren. Den streamer da over 3G, wifi eller blåtann. Hvis du blir videresendt til viasat, så ville jeg tatt kontakt med slingplayer eller viasat for å høre om det virker i Norge.

9498159[/snapback]

Høres utrolig kult ut det der..... Blir vel krevd for TV- lisens på Telefoner også snart :D

 

Men må man ikke strengt tatt ha et eller annet form for abonnement for å se viasat?

 

Var også inne på modaco forumet og kikket på en tweak guide...

 

Kan eller bør vi rote med slike ting siden vi har/får en norsk utgave?

Og hva kan konsekvensen av en slik tweak være?

9499219[/snapback]

 

Slingplayer forutsetter nok at man har kabel/satelitt fra før, og at slinplayer-boksen kobles til dekoderen for å sende signalet videre til mobilen.

 

Hehe, når det gjelder tweaking og slikt vil jeg overlate det til mer erfarne brukere. Dette blir min første windowsmobil, så jeg har ikke erfaring med slikt :)

det verste som kan skje er vel at noe slutter å virke. Da er det vel bare å resette telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slingplayer forutsetter nok at man har kabel/satelitt fra før, og at slinplayer-boksen kobles til dekoderen for å sende signalet videre til mobilen.

9500497[/snapback]

 

Ahhhhhh..... akuratt, det forklarer en del....

 

Eller, vel.. jeg skjønte ikke en dritt, men fant denne artikkelen på Lyd&Bilde som var ganske informativ.

 

jeg må inrømme at jeg ikke er så avhengig av TV at jeg gidder å begynne med et slikt prosjekt...

 

Men likevel, jeg skjønner at det finnes en del stilige programmer til disse Windows mobilene, og jeg lurte på om det fantes en liste med noen gode noen...

 

EDIT: Fant en liste her på smartmobil.no

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Slingplayer forutsetter nok at man har kabel/satelitt fra før, og at slinplayer-boksen kobles til dekoderen for å sende signalet videre til mobilen.

9500497[/snapback]

 

Ahhhhhh..... akuratt, det forklarer en del....

 

Eller, vel.. jeg skjønte ikke en dritt, men fant denne artikkelen på Lyd&Bilde som var ganske informativ.

 

jeg må inrømme at jeg ikke er så avhengig av TV at jeg gidder å begynne med et slikt prosjekt...

 

Men likevel, jeg skjønner at det finnes en del stilige programmer til disse Windows mobilene, og jeg lurte på om det fantes en liste med noen gode noen...

 

EDIT: Fant en liste her på smartmobil.no

9501788[/snapback]

 

Slingplayer er ikke noe for meg heller.

 

Smartmobil.no har et bra forum for pocket pc og programvare. Kom over en tråd om anbefalte programmer, men siden jeg sitter på mobilen orker jeg ikke rote den frem :)

 

Det følger med et program som bruker kameraet til å lese visittkort og legger informasjonen i kontaktlista. Ganske stilig, men jeg har ikke bruk for det.

 

Er det andre navigasjonprogrammer som er bedre enn tomtom? jeg vet om navigator og igo, men har ingen erfaring med dem.

Lenke til kommentar

Jepp... da kom den triste meldingen.....

 

Ny dato er satt til 28.september (og er ubekreftet).

 

Her må man altså bare smøre seg med litt tolmodighet...

 

Men, sett fra den positive siden så slipper vi jo alle de problemene de andre har hatt, for HTC leverer dem sikkert ut med nyeste firmware vil jeg tro..

 

Og jeg vil heller ha en telefon uten problemer liksom...

Lenke til kommentar
Jepp... da kom den triste meldingen.....

 

Ny dato er satt til 28.september (og er ubekreftet).

 

9511256[/snapback]

 

Nei, er det mulig? Jeg har akkurat sendt en epost til yatack for å høre når den ventes.

 

Deter jo ikke noe annet å gjøre enn å vente da.

 

R@ge: Har du fått bilholderen og resten av ekstrautstyret? Jeg er i tvil om jeg skal vente til det kommer en orginal holder til tytn2 eller kjøpe en universal.

 

EDIT: 28 september her også, gitt! Ja, ingen tvil om at dette var kjipt! :angry:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Jepp... da kom den triste meldingen.....

 

Ny dato er satt til 28.september (og er ubekreftet).

 

9511256[/snapback]

 

Nei, er det mulig? Jeg har akkurat sendt en epost til yatack for å høre når den ventes.

 

Deter jo ikke noe annet å gjøre enn å vente da.

 

R@ge: Har du fått bilholderen og resten av ekstrautstyret? Jeg er i tvil om jeg skal vente til det kommer en orginal holder til tytn2 eller kjøpe en universal.

 

EDIT: 28 september her også, gitt! Ja, ingen tvil om at dette var kjipt! :angry:

9511340[/snapback]

 

Jeg har fått endringsbekreftelse fra komplett i dag, hvor de endret fra 19/9 til 18/9, men selvfølgelig ubereftet....

Endret av Svein10
Lenke til kommentar

EDIT: 28 september her også, gitt! Ja, i

Jeg har fått endringsbekreftelse fra komplett i dag, hvor de endret fra 19/9 til 18/9, men selvfølgelig ubereftet....

9511963[/snapback]

 

Jeg tror du kan vente til begynnelsen av oktober du også, Svein10 :)

9512359[/snapback]

 

Det er nok ikke umulig, har mere tro på det ja. Vi får se hva som skjer. Skal bli moro å se hvem som får den først, og på hvilken dato!

Lenke til kommentar

På deal og på komplett står det ingenting om at det er norsk versjon? Eller betyr "Full norwegian QWERTY keyboard" og "med støtte for Norsk tegnsett (ÆØÅ)" at den er den samme som de andre butikkene kaller for Nor eller Norsk?

 

Jeg mener, norsk tegnsett klarer man sikkert å få på den engelske også. Men når jeg ført skal handle vil jeg gjerne ha med norsk Windows og æøå på tastaturet hvis det er tilgjengelig.

 

Har ventet med å legge inn bestilling noe sted for å se hvem som får den først. ;)

Lenke til kommentar
Jeg snakka med Deal.no, de opererer med 28. sept. Det har de gjort hele tiden, så jeg vet ikke om det er komplett og de andre som prøver å sette en lavere dato bare for å "lokke" folk til å kjøpe der, eller om de har fått andre datoer opplyst av HTC.

 

Uansett så er det bare og vente til den kommer i posten...

9513092[/snapback]

 

Hehe, det er nok som du sier. De skal nok lokke kunder. Yatack har riktignok ingen datoer på sidene, jeg kun etter pris.

 

Joda, men det er så kjedelig å vente... Ser frem til å kunne bruke den på skolen. Men kjære nokia e61 har vpn, men ikke faen om den fungerer på skolen. Jeg kjøpte den i stedet for en bærbar pc siden den hadde vpn og wlan. Nå gleder med til å bytte den ut, for makan til menyrunking har ikke sett maken til. Nettleseren er ok, men mobilen går fort tom for minne når man har surfet en stund. Da jeg var i praksis på sykehjem hadde de to htc tytn som backup i tilfelle datakrasj. Den var veldig lett å bruke med touchscreen, qwerty og logiske menyer. Ut fra alle de positive testene av tytn 2 kommer den nok til å bli rå.

 

Nei, jeg får bestille bilholder, billader og kart til tomtom mens jeg venter :)

 

EDIT: Andy156: hvis datoen er 28. Sept og det står at tastaturet er norsk, er det nok en norsk versjon.

 

Jeg er enig med deg at norsk tastatur og os er å foretrekke, selv om jeg har vurdert Eten X800 også. Den er uten tastatur, og da synes jeg ikke engelsk os er noe problem siden man kan få norsk skjermbasert tastatur.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg at norsk tastatur og os er å foretrekke, selv om jeg har vurdert Eten X800 også. Den er uten tastatur, og da synes jeg ikke engelsk os er noe problem siden man kan få norsk skjermbasert tastatur.

9513740[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er fult norsk tastatur. Etter de bildene jeg har sett så er ÆØÅ på piltastene. Noen som kan bekrefte avkrefte?

 

Skal se om jeg finner det bildet igjen.

 

EDIT: I tillegg opererer IdeData med ubekreftet leveringsdato den 3. oktober.

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Etter hva amobil sier så kommer ikke tytnII (norsk versjon) til norge før i november en gang. :hmm:

 

Jeg har bestilt min hos expansys.no i dag, og ligger allerede på flyet til Norge :)

Burde ligge i hånda mi på onsdagen, eller torsdag senest.

 

Jeg har bestilt EN, EU modellen med engelsk OS og uten ÆØÅ på "hardware" tastaturet.

ØÆÅ er tilgjengelig på det virtuelle tastaturet på EU modellene. Skandinaviske tastatur kan uansett lastes ned til telefon som ikke er EU modell.

For min del kommer nok det virtuelle tastaturet til å bli mest brukt uansett.

Lenke til kommentar

Klarte ikke å holde meg mer, så jeg har bestillt et sted hvor det sto merket med "Nor" i modellbetegnelsen. Aner ikke når jeg får den, men med den prisen så kan jeg klare å vente noen uker. ;) Håper uansett at November er feil. Er ikke av den tålmodige typen egentlig....

 

Jeg kommer nok ikke til å bruke det skjermbaserte tastaturet tror jeg. Bildet med æøå tror jeg var på side 1 i denne tråden. De norske bokstavene er på piltastene i alle fall. Virker ok nok det.

 

Noen som har forsøkt en TyTn II her? Skulle likt å visst hvordan den er på telefon-ting. Har en HP hw6915 i dag og den er drit treg på alt som har med telefon å gjøre. F.eks. hvis jeg avviser et innkommende anrop, så tar det gjerne 4-5 sekunder før den slutter å ringe. Kan være ganske irriterende når man er i en situasjon der man vil...ja avvise et anrop. Og å taste tall når man skal ringe ut går gjerne et sekund fra man trykker tasten til tallet blir synlig i displayet. Plagsomt i lengden.

 

Edit: forresten, bildet av norsk tastatur var i manualen det er linket til på side 1 her i tråden.

Endret av Andy156
Lenke til kommentar

Hvor står det at tytn 2 kommer i november? I følge artikkelen "september-mobilene" står det nederst på siden at htc ikke kommer med noen nye telefoner i september.

 

I en artikkelen "nå kommer shift"(tror det var den...) sies det at tytn 2 kommer i begynnelsen av oktober. Det kommer frem av artikkelen at dette er informasjon fra htc.

 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle drøye til november. Det tok 1,5 måneder fra touch var lansert til den var i butikkene her til lands. Vil tro det blir i samme duren med tytn2.

Lenke til kommentar

Vel, jeg håper jo at den kommer tidligere. Men ifølge Amobils lanserings guide:

http://lanseringsguide.amobil.no/product.php?productId=78503

 

:dontgetit:

 

Alle nettbutikker "lurer" folk med leveringsdato. Bare for og lokke til seg forhåndsbestillinger. Har sett det for mange ganger.

 

EDIT:

September 17, 2007 18:13 Manchester - UK - Forsendelse hentet
September 18, 2007 08:09 Oslo - Norway - Behandlet for tollklarering på Oslo - Norway

 

DHL er raskt :D

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Skal bli spennende å få de første brukertestene på kasier. Spesielt spent på om den går ann å bruke  den uten pennen på en fornuftig måte. I de testene som ligger på youtube bruker de fleste pennen.....

Gleder meg til den ligger i postkassa....

9517581[/snapback]

 

Det kan jo være fordi det skal være lettere for oss som ser på filmen å se hva han trykker på :) De sier jo det skal gå an å bruke fingrene, derfor knappene er så store i "Today" skjermen.

Lenke til kommentar
Vel, jeg håper jo at den kommer tidligere. Men ifølge Amobils lanserings guide:

http://lanseringsguide.amobil.no/product.php?productId=78503

 

:dontgetit:

 

Alle nettbutikker "lurer" folk med leveringsdato. Bare for og lokke til seg forhåndsbestillinger. Har sett det for mange ganger.

 

EDIT:

September 17, 2007 18:13 Manchester - UK - Forsendelse hentet
September 18, 2007 08:09 Oslo - Norway - Behandlet for tollklarering på Oslo - Norway

 

DHL er raskt :D

9518483[/snapback]

 

Har ikke bestilt noen nylansert telefon før, og heller aldri en HTC telefon, men synes dette virker noe uprofesjonelt, at HTC ikke går ut offisielt med informasjon om leveringen. Den kommer snart, er rett rundt hjørnet mv.. er veldig vagt.

I bilbransjen lanseres det nye biler ganske så ofte, og der vet man når en ny modell er klar for levering.

 

Har lest at det har vært noe trøbbel med stabiliteten på tlf, og at de må rette opp det før de kan levere den på markedet. Men som sagt, dette kunne HTC gått ut og informert om, etter min mening.

 

Har bestilt tlf på Komplett, og snakket med de i dag, og de kunne ikke gi noe svar om når den kom, de skylte på at HTC ikke har holdt det som de har lovet…, selv om dette sies, så er den fremdeles ubekreftet 19/9.

De sa at det er den norske utgaven som leveres, så da får vi håpe det.

 

Nå er jeg en ganske tålmodig mann, så jeg kan vel ikke gjøre annet enn å vente…... , og får slite med min snart 3 mnd gamle Nokia E70, som fire av knappene på utbrett tastaturet har slutt å virke på, pga ”litt” fukt. Etter 11 års trofast bruk (forbruk) av Nokia har jeg nå bestemt meg for å prøve noe annet (dvs var innom Sony Ericson kun en kort tid…).

Lenke til kommentar
Har bestilt tlf på Komplett, og snakket med de i dag, og de kunne ikke gi noe svar om når den kom, de skylte på at HTC ikke har holdt det som de har lovet…, selv om dette sies, så er den fremdeles ubekreftet 19/9.

De sa at det er den norske utgaven som leveres, så da får vi håpe det.

 

Komplett endret akkurat dato til 3.10.

 

Har forøvrig bestillt min hos yatack med binding på abb. Fikk mail i dag om at den var forventet til deres leverandør 28.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...