Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går ut fra at det er den engelske (EU) versjonen du har fått?

9536050[/snapback]

Det er det ja :D

 

Jeg har også bestilt et 4gb minnekort hos komplett til 400 kr.

9416099[/snapback]

Jeg føler meg litt svindlet nå egentlig...

 

Jeg bestillte et 2Gb minnekort som kostet svimlende 990 kr.

 

Fikk forresten det nye Plantronics Discovery blåtann headset'et i dag da..

det var kult...

 

Det var sykt mye mindre enn Den Nokia BH-900 headsettet jeg har i dag altså...

 

Fikk helt sjokk jeg......

Jeg tok et bilde med en 10 kroning oppå esken...

 

Edit: la til quote....

post-42880-1190302409_thumb.jpg

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg har også bestilt et 4gb minnekort hos komplett til 400 kr.

 

Går ut ifra det heter microSDHD det minnekortet? Planlegger å kjøpe det samme, men jeg ser de har en stor rød NB på den siden. Antar P4550 støtter det.... :hmm:

 

Anyway, så ser jeg idedata har oppdatert statusen på siden:

Lagerstatus: Bekreftet dato: 28.09.07

 

Bekreftet dato virker jo lovende på oss som venter på den Norske!

Lenke til kommentar
[

Jeg føler meg litt svindlet nå egentlig...

 

Jeg bestillte et 2Gb minnekort som kostet svimlende 990 kr.

 

Fikk forresten det nye Plantronics Discovery blåtann headset'et i dag da..

det var kult...

 

Det var sykt mye mindre enn Den Nokia BH-900 headsettet jeg har i dag altså...

 

Fikk helt sjokk jeg......

Jeg tok et bilde med en 10 kroning oppå esken...

 

Edit: la til quote....

9536148[/snapback]

 

Ja, det var en heftig pris for 2GB. Prisguiden er kjekk... :tease:

 

Edit: Hvordan er lyden i den sammenlignet med BH-900(har den selv)

 

Andy156: Tytn II støtter SDHC eller SD 2.0 som det også heter. Jøss, det var godt observert. Jeg håper datoen stemmer nå.

 

Jeg bestilte bilholder og billader i dag. Søkte på google og fant delte meninger om sugekoppfeste... Det er en del som har mistet mobilen i gulvet fordi festet løsner. Må jo teste litt med mobilen jeg har, og er det helt ubrukelig får jeg finne noe annet.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Går ut ifra det heter microSDHD det minnekortet? Planlegger å kjøpe det samme, men jeg ser de har en stor rød NB på den siden. Antar P4550 støtter det.... :hmm:

9536352[/snapback]

Det var MicroSD kort... viss det ikke fungerer så er det veldig enkelt å bytte dem, de er kjøpt sammen med mobilen...

 

Ja, det var en heftig pris for 2GB. Prisguiden er kjekk...  :tease:

 

Edit: Hvordan er lyden i den sammenlignet med BH-900 (har den selv)

9536460[/snapback]

Vel...

når jeg skal være helt ærlig så var vel det egentlig veiledende utsalgspris da..

Og jeg må vel innrømme at jeg ikke vil betale så mye for de minnekortene når alt kommer til alt...

 

Jeg kjøpte en del ting samtidig ser du....

Totalt 6 telefoner, og da mer nøyaktig 2 stk HTC TyTN II telefoner, 2 stk. 8800 Sirocco Gold telefoner, en N95 og en Nokia 6080...

 

Ja og så to Plantronics Discovery blåtann headset da + alt mulig dill dall som man kunne få, som ekstra ladere og bilholdere etc...

 

De gale har det godt :innocent:

 

EDIT: skal prøve hedsettet og gi en tilbakemelding

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en del ting samtidig ser du....

Totalt 6 telefoner, og da mer nøyaktig 2 stk HTC TyTN II telefoner, 2 stk.  8800 Sirocco Gold telefoner, en N95 og en Nokia 6080...

 

Ja og så to Plantronics Discovery blåtann headset da + alt mulig dill dall som man kunne få, som ekstra ladere og bilholdere etc...

 

De gale har det godt  :innocent:

 

EDIT: skal prøve hedsettet og gi en tilbakemelding

9537026[/snapback]

 

Hahaha, for en sinnsyk bestilling! Jeg regner med at jobben spanderer... Jeg vil tro de to som skal ha Nokia Scirocco blir fort lei av mobilen, da den ikke har så mange funksjoner. Du hadde nok angret på det kjøpet.

 

Edit: fikset quote.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Telefonen min kom i går, på døra til foreldrene mine. (jeg har vært borte, kom hjem i dag)

 

Skal komme med en bruker rapport etterhvert. Nå skal det trykkes og testes ;)

Førsteintrykket er veldig bra  :thumbup:

9535644[/snapback]

 

Går ut fra at det er den engelske (EU) versjonen du har fått?

9536050[/snapback]

Det er den engelske versjonen ja.

 

 

Har trykket en del på telefonen nå, og er litt skuffet over hastigheten på menyene, og oppstart av programmer.

Det greit nok at det tar litt tid å starte opp et program, men da forventer jeg at telefonen ikke slutter å reagere, og i tillegg ikke vri hele grafikken på hodet under denne loadingen..

 

Telefonen blir ganske varm, men det kan være pga wlan som står på hele tiden.

 

knappene i front er litt løse virker det som. Men skal kansje være slik av en eller annen grunn.

 

Ble litt skuffet da de fleste 3rd party programmer ikke fungerer 100% med windows mobile 6 enda, men det kommer nok etter hvert.

(noen som vet om noen bra sider med wm6 programmer kansje?)

 

Kontaktene mine som var på simkortet ble helt rare på denne telefonen.

De kommer opp slik: Navn/1 Så alle kontaktene mine må redigeres..

 

Når jeg ringer til telefonen, tar det 1-2 ring før telefonen reagerer og begynner å ringe! Når jeg så legger på, fortsetter den å ringe 1 gang.

 

Skjermen slår seg ikke av automatisk, den bare dimmer seg ned.

For og slå den helt av, trykker man på av/på knappen raskt.

 

Dette var de negative tingene jeg har oppdaget så langt.

Bortsett fra disse tingene er jeg generelt sett godt fornøyd.

 

I esken lå det 1 ekstra stylus, og noen klistermerker for og ha over skjermen så den ikke blir ripete. (i tillegg til alt som er oppgitt, lader, headset etc... )

 

Det er så mye å skrive om denne telefonen, så hvis dere lurer på noe så bare spørr ;)

Lenke til kommentar

ExTerminator: takk for info! Har du brukt noe særlig Windows Mobile telefoner før? Virker som det er god tradisjon i at ting går litt tregere på PocketPC i alle fall. Spesielt ting som har med telefon å gjøre (f.eks. slik du opplever med at den er treig med å slutte og stoppe å ringe). Virker dog litt raskere enn den jeg har fra før på youtube videoene.

 

Kontaktene fra sim-format må vel endres ja. Husker jeg måtte endre de fleste (alle?) mine da jeg overførte dem til WM-format. Er glad man har touchscreen og tastatur da. ;)

Lenke til kommentar
Telefonen min kom i går, på døra til foreldrene mine. (jeg har vært borte, kom hjem i dag)

 

Skal komme med en bruker rapport etterhvert. Nå skal det trykkes og testes ;)

Førsteintrykket er veldig bra  :thumbup:

9535644[/snapback]

 

Går ut fra at det er den engelske (EU) versjonen du har fått?

9536050[/snapback]

Det er den engelske versjonen ja.

 

 

Har trykket en del på telefonen nå, og er litt skuffet over hastigheten på menyene, og oppstart av programmer.

Det greit nok at det tar litt tid å starte opp et program, men da forventer jeg at telefonen ikke slutter å reagere, og i tillegg ikke vri hele grafikken på hodet under denne loadingen..

 

Telefonen blir ganske varm, men det kan være pga wlan som står på hele tiden.

 

knappene i front er litt løse virker det som. Men skal kansje være slik av en eller annen grunn.

 

Ble litt skuffet da de fleste 3rd party programmer ikke fungerer 100% med windows mobile 6 enda, men det kommer nok etter hvert.

(noen som vet om noen bra sider med wm6 programmer kansje?)

 

Kontaktene mine som var på simkortet ble helt rare på denne telefonen.

De kommer opp slik: Navn/1 Så alle kontaktene mine må redigeres..

 

Når jeg ringer til telefonen, tar det 1-2 ring før telefonen reagerer og begynner å ringe! Når jeg så legger på, fortsetter den å ringe 1 gang.

 

Skjermen slår seg ikke av automatisk, den bare dimmer seg ned.

For og slå den helt av, trykker man på av/på knappen raskt.

 

Dette var de negative tingene jeg har oppdaget så langt.

Bortsett fra disse tingene er jeg generelt sett godt fornøyd.

 

I esken lå det 1 ekstra stylus, og noen klistermerker for og ha over skjermen så den ikke blir ripete. (i tillegg til alt som er oppgitt, lader, headset etc... )

 

Det er så mye å skrive om denne telefonen, så hvis dere lurer på noe så bare spørr ;)

9539153[/snapback]

 

Hvor stor minnebrikke har du satt inn? Tror det er viktig at den har mye plass. Skal ihvertfall ha en 4 Gb. Komplett venter inn en 6 Gb, kanskje det blir den.

Lenke til kommentar

 

Ble litt skuffet da de fleste 3rd party programmer ikke fungerer 100% med windows mobile 6 enda, men det kommer nok etter hvert.

(noen som vet om noen bra sider med wm6 programmer kansje?)

 

9539153[/snapback]

 

Det er vel omtrent det motsatte av hva jeg har opplevd med min WM6-mobil, men men... På Handango.com finner du det meste av programvare til Windows Mobile, men vær obs på at det meste koster penger.

 

Windows Mobile telefoner og smarttelefoner generelt er mye treigere enn "vanlige" mobiler og det er bare sånn det er. Så hvis dette er din første Windows Mobile telefon, så kan det ha noe å si på inntrykket at den er treig. Etter det jeg har sett av videoer og tester så er denne svært rask (husk å lukke programmer etterhvert også).

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt videre, installert en del programmer og testet batteriet i natt.

Batteriet var på bare 15% i morrest når jeg sto opp, etter 5-6 timers søvn.

Bateriet var 87% når jeg la meg, wlan sto på middels styrke, og hadde en stor analog klokke som skjermsparer. 3G dekning.

Lyset sto på hele natten på svakest belysning. (Den slår seg ikke av av seg selv, men finnes kansje programvare for dette)

 

Telefonen blir ikke så veldig varm når den ligger i ro.. noe som den ikke får på enda en god stund :p

 

Jeg har funnet en del greie programmer her.

Noen er gratis, noen er shareware. iLauncher ble en favoritt. Pocketweather også ;)

Resco's Pro keyboard er også et must!

 

Tregheten i telefonen min forsvinner kansje når jeg setter i minnekort.

Har ikke kjøpt det enda.. :blush:

 

Litt skinning må til, den originale today skjermen var kjedelig og lite tilpassbar.

capture_19092007_143847.bmp

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Nå har jeg testet litt videre, installert en del programmer og testet batteriet i natt.

Batteriet var på bare 15% i morrest når jeg sto opp, etter 5-6 timers søvn.

Bateriet var 87% når jeg la meg, wlan sto på middels styrke, og hadde en stor analog klokke som skjermsparer. 3G dekning.

Lyset sto på hele natten på svakest belysning. (Den slår seg ikke av av seg selv, men finnes kansje programvare for dette)

 

Telefonen blir ikke så veldig varm når den ligger i ro.. noe som den ikke får på enda en god stund :p

 

Jeg har funnet en del greie programmer her.

Noen er gratis, noen er shareware. iLauncher ble en favoritt. Pocketweather også ;)

Resco's Pro keyboard er også et must!

 

Tregheten i telefonen min forsvinner kansje når jeg setter i minnekort.

Har ikke kjøpt det enda..  :blush:

 

Litt skinning må til, den originale today skjermen var kjedelig og lite tilpassbar.

capture_19092007_143847.bmp

9542289[/snapback]

 

Det bildet så veldig lekkert ut :) Ikke noe å si på det! Hvilket minnekort har du tenkt å kjøpe? Jeg trenger ikke noe mer en 1-2GB, men det må være raskt! Jeg liker ikke flaskehalser ;)

Lenke til kommentar
Det bildet så veldig lekkert ut :) Ikke noe å si på det! Hvilket minnekort har du tenkt å kjøpe? Jeg trenger ikke noe mer en 1-2GB, men det må være raskt! Jeg liker ikke flaskehalser ;)

9542842[/snapback]

 

lynraskt minnekort.

 

Kjøp heller det største du finner. hastigheten har ikke noe å si hvis ikke du bruker minnekortleser. Internt i telefonen er det lite forskjell i hastighet.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Edit: Hvordan er lyden i den sammenlignet med BH-900(har den selv)

9536460[/snapback]

 

Har nå brukt Plantronics headsettet i en en dag på jobb...

 

Litt stille dag, men det ble nå 2 timer og 16 minutter totalt fordelt på sikkert 20-30 samtaler...

 

Jeg har jo en N73 som jeg bruker i dag, og den begynnte å sutre etter mer strøm allerede etter 2 timer. Headsettet hadde ingen problemer...

 

Var litt knotete opplegg med laderen syntes jeg, det kunne de løst anderledes.

 

Lyden var helt konge, og mye bedre enn BH-900 headsettet, og jeg måtte for første gang siden jeg har hatt et blåtann headsett skru ned lyden!

 

Rekkevidden var litt så som så, men det er ikke noe direkte problem da.

Men det var en ganske stor forskjell på rekkevidden på BH-900 og Plantronics....

 

Jeg skal skrive litt mer i tråden for denne...

 

Ellers så hentet jeg to andre telefoner på posten i dag, og jeg kan love dere at to av mine kolegaer ble veeeeeeeldig fornøyd... De er sånne typer som ikke bruker telefonen til annet enn å faktisk ringe med dem og liker mobiler beskrevet som blondiner, eller som jeg skrev, lommedamer..

post-42880-1190400990_thumb.jpg

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...