Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skrives mye om denne skjermen, er det sånn at den rett og slett er dårlig?

Når det gjelder dette med radio osv så var det litt pussig ja, men når jeg tenker meg om så har jeg det på min nåværende telefon og har ikke brukt det en eneste gang så hvor nyttig det er kan jo diskuteres....

9467055[/snapback]

 

Jeg synes ikke mangelen på radio gjør noe. Det er ikke noe å høre på uansett :p

Som sagt støtter den ikke trafikkmeldinger, det er heller ikke noe krise tror jeg.

 

Jeg vet ikke hvordan skjermen er. For en tid siden fant jeg en test med bilder og da så man klare forskjeller.

 

VGA vs QVGA. Et ekstremt eksempel. Jeg kommer ikke til å sitte med nesa gnudd opp i skjermen :)

 

EDIT: Kikk på testen av Tytn. Der ser du hvordan skjermen ser ut. Ikke verst spør du meg...

9469420[/snapback]

 

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor de putter en "dårlig" skjerm inn i en telefon som liksom skal være super bra....

 

Jeg skjønner at VGA tydelighvis er mye dyrere å putte inn, men når man skal lage noe som er bedre enn alle andre er det vel litt dumt å spare på dette...

 

Har Nokia N95 VGA skjerm forresten?

Lenke til kommentar
Idedata har bekreftet leveringsdato på engelsk versjon 14. september.

9472747[/snapback]

 

Den er for de som ikke kan vente :) Jeg vil ha norsk tastatur.

 

Jeg har ikke noe hastverk, så jeg venter til den kommer. Uansett vet jeg ikke hvilken mobil jeg skal velge i stedet.

 

Da vi var i kontakt med HTC for å høre om selskapet skulle lansere noen telefoner i Norge i september, kom et kort og megetsigende svar på SMS: Oktober. Mye tyder altså på at du kan få kloa i enten Shift eller TyTN 2 – eller begge to – neste måned.

 

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor de putter en "dårlig" skjerm inn i en telefon som liksom skal være super bra....

 

Jeg skjønner at VGA tydelighvis er mye dyrere å putte inn, men når man skal lage noe som er bedre enn alle andre er det vel litt dumt å spare på dette...

 

Har Nokia N95 VGA skjerm forresten?

 

QVGA trekker vel mindre strøm og er billigere en VGA. På en måte skjønner jeg at de må lempe litt på kravene for at batteriet skal holde, men den kunne hatt et større batteri. E-ten glofiish X500+ og den kommende X800 har VGA forresten.

 

Nokia N95 har QVGA, altså en oppløsning på 320x240.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar

Kor stort minnekort kan man egentligt ha i denne?

 

Bestilte meg 4gig då eg las at det skulle fungere fint, men så las eg ein plass at den støttet ikkje høyere enn 2gig minne.

Minnekortet (4gig) vart kjøpt av Mpx, og dei har no sendt meg eit nytt minnekort (2gig) vederlagsfritt pga. feil info (ifølge dei) dei hadde på sidene sine om at ein kunne ha 4gig minnekort i mobilen

Lenke til kommentar
Kor stort minnekort kan man egentligt ha i denne?

 

Bestilte meg 4gig då eg las at det skulle fungere fint, men så las eg ein plass at den støttet ikkje høyere enn 2gig minne.

Minnekortet (4gig) vart kjøpt av Mpx, og dei har no sendt meg eit nytt minnekort (2gig) vederlagsfritt pga. feil info (ifølge dei) dei hadde på sidene sine om at ein kunne ha 4gig minnekort i mobilen

9474165[/snapback]

 

Den støtter SDHC, så 4gb går fint. Jeg har kjøpt et slikt minnekort som venter på å bli brukt.

 

SDHC kommer med størrelse fra 4gb til 8GB, men større er annonsert.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Fant også en tråd med forskjellige ting folk er misfornøyde med. "HTC TyTN II Annoyances"

9476240[/snapback]

Var ikke like hyggelig lesning det der da..... :hmm:

9476634[/snapback]

 

Jeg tror man må regne med noen "feil og mangler" i begynnelsen. Hvis jeg ikke tar feil bør man ta en hard reset før man tar den i bruk? Altså slette alt.

 

Begynner du å få kalde føtter? Jeg tror mye vil være fikset når den kommer til Norge, men noen småproblemer støter man nok på.

Lenke til kommentar
Jeg tror man må regne med noen "feil og mangler" i begynnelsen. Hvis jeg ikke tar feil bør man ta en hard reset før man tar den i bruk? Altså slette alt.

 

Begynner du å få kalde føtter? Jeg tror mye vil være fikset når den kommer til Norge, men noen småproblemer støter man nok på.

9476726[/snapback]

 

Får da inderlig håpe at noe av dette er fikset opp i ja, men jeg må også si jeg blir litt bekymret når vanlige brukere klarer å finne så mange feil på et par dager.

 

Det virker jo nesten som om HTC ikke har hatt tid til å teste telefonen i det hele tatt før de lanserte den. Og dette skulle jo liksom være en forbedret utgave.

 

Vel.. man kan vel fort lese seg blind på slike ting også, for det ville jo være pussig om ikke dette blir raskt fikset med en oppdatering.

Og så har jo den fått gode tilbakemeldinger i tester, så det kan jo ikke være så ille heller....

 

Men det er klart man får kalde føtter når man leser sånnt som det der...

Det er tross alt ikke vær dag man kjøper en telefon til over 6000 kr og da vil man tross alt ha noe som fungerer..

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Får da inderlig håpe at noe av dette er fikset opp i ja, men jeg må også si jeg blir litt bekymret når vanlige brukere klarer å finne så mange feil på et par dager.

 

Det virker jo nesten som om HTC ikke har hatt tid til å teste telefonen i det hele tatt før de lanserte den. Og dette skulle jo liksom være en forbedret utgave.

 

Vel.. man kan vel fort lese seg blind på slike ting også, for det ville jo være pussig om ikke dette blir raskt fikset med en oppdatering.

Og så har jo den fått gode tilbakemeldinger i tester, så det kan jo ikke være så ille heller....

 

Men det er klart man får kalde føtter når man leser sånnt som det der...

Det er tross alt ikke vær dag man kjøper en telefon til over 6000 kr og da vil man tross alt ha noe som fungerer..

9479772[/snapback]

 

Ja, jeg har tenkt påEten X800, men jeg tror jeg vil ha tastatur. Eten har riktignok større batteri, sirfstar III gps og en mindre stiv pris :)

 

Jeg er helt enig i at det er absurd pris å betale for en mobil. Spesielt når man er student.

 

Jeg kjøpte SE K750i da den kom, og det var mye styr med oppdatering av firmware. Samme med min nåværende Nokia. Den er ikke frisk enda :)

 

Nei, hva sier du R@ge? Skal vi bestille en Eten i stedet? Hehe

 

EDIT: Den heter visst Eten :blush:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Nei, hva sier du R@ge? Skal vi bestille en Eten i stedet? Hehe

9480407[/snapback]

Kunne ikke falt meg inn i det hele tatt.....

 

Da kjøper jeg heller en 8800 Sirocco Gold :dribble:

 

Sjekk denne... Mobility today tester Tytn II

9486606[/snapback]

 

Flott test og den beste filmen jeg har sett også....

 

jeg har lagt både film og test til på første post... Så Uansett hvordan denne mobilen blir, må dette være det være det beste "tråden om post" noen sinne her på diskusjon.no

Lenke til kommentar
Kunne ikke falt meg inn i det hele tatt.....

 

Da kjøper jeg heller en  8800 Sirocco Gold  :dribble:

 

 

jeg har lagt både film og test til på første post... Så Uansett hvordan denne mobilen blir, må dette være det være det beste "tråden om post" noen sinne her på diskusjon.no

9487672[/snapback]

 

Hehe, og svikte din egen tråd? En kamerat har en sånn 8800, riktignok litt eldre. En slik mobil til 10000 er å kaste penger ut av vinduet. Det er kjempevanskelig å treffe enkelte knapper hvis man ikke har små barnefingre, og den har ingen funksjoner som rettferdigjør den blodprisen. Nokia Scirocco gold vs. HTC Tytn II

 

Nei, jeg hadde en runde med meg selv om Tytn II var verdt pengene. Fornuften tapte for å si det sånn. Det ble 1-0 til teknofriken :)

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Etter å ha sitt den videoen der, så glede eg meg bare meir  :D

9489456[/snapback]

 

Jepp den videoen var meget oppmuntrende...

 

Så du forresten at han hadde et eget program som han fikk radio på?

Fikk kanskjeikke det rette intrykket av lyden via YouTube, men det så fett ut da...

 

Kan da ikke være så galt som en del ville ha det til når den får topp anbefalinger av seriøse testere??

Lenke til kommentar
Etter å ha sitt den videoen der, så glede eg meg bare meir  :D

9489456[/snapback]

 

Jepp den videoen var meget oppmuntrende...

 

Så du forresten at han hadde et eget program som han fikk radio på?

Fikk kanskjeikke det rette intrykket av lyden via YouTube, men det så fett ut da...

 

Kan da ikke være så galt som en del ville ha det til når den får topp anbefalinger av seriøse testere??

9492234[/snapback]

 

Ja, det streamer radio over wifi, 3G, HSDPA. Resco radio

Samme med Slingplayer mobile. Slingplayer mobile

 

Lyden blir ikke bra på youtube, men volumet virker veldig bra for navigering i bil.

 

Jeg tror ikke mobilen er så ille, men noen bugs må man nok regne med.

Lenke til kommentar

Hei

 

Først vil jeg si takk for en veldig informativ tråd!

 

Jeg har bestilt meg TyTN2, og gleder meg som en unge til å ha den i hende. Har aldri hatt PDA før, og er derfor ekstra spent på om dette vil passe meg og mitt bruk.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å bruke Slingplayer Mobile her i Norge, og om man får se amerikanske kanaler, eller om der også er norske kanaler.

Var inne på siden deres, og når jeg da valgt Norge ble jeg bare sendt videre til Viasat sine sider.

 

På forhånd takk for svar!

 

_Nemi_

Endret av NemiHell
Lenke til kommentar
Hei

 

Først vil jeg si takk for en veldig informativ tråd!

 

Jeg har bestilt meg TyTN2, og gleder meg som en unge til å ha den i hende. Har aldri hatt PDA før, og er derfor ekstra spent på om dette vil passe meg og mitt bruk.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å bruke Slingplayer Mobile her i Norge, og om man får se amerikanske kanaler, eller om der også er norske kanaler.

Var inne på siden deres, og når jeg da valgt Norge ble jeg bare sendt videre til Viasat sine sider.

 

På forhånd takk for svar!

 

_Nemi_

9497108[/snapback]

 

Hvis jeg har forstått det riktig kobler man senderen til tuneren. Den streamer da over 3G, wifi eller blåtann. Hvis du blir videresendt til viasat, så ville jeg tatt kontakt med slingplayer eller viasat for å høre om det virker i Norge.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått det riktig kobler man senderen til tuneren. Den streamer da over 3G, wifi eller blåtann. Hvis du blir videresendt til viasat, så ville jeg tatt kontakt med slingplayer eller viasat for å høre om det virker i Norge.

9498159[/snapback]

Høres utrolig kult ut det der..... Blir vel krevd for TV- lisens på Telefoner også snart :D

 

Men må man ikke strengt tatt ha et eller annet form for abonnement for å se viasat?

 

Var også inne på modaco forumet og kikket på en tweak guide...

 

Kan eller bør vi rote med slike ting siden vi har/får en norsk utgave?

Og hva kan konsekvensen av en slik tweak være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...