Gå til innhold

Drøss med nye NOKIAer. N95 8GB, N91, 5310, 5610!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk N95 8Gb (og N81) idag, men dessverre starter den ikke (stopper på 'NOKIA'-logoen under start). Den nye N95 er en meget bra mobil, men for meg personlig er design veldig viktig og jeg synes ikke den er like lekker som den gamle N95. Jeg synes også det er kjekt med linsedeksel (noe den nye ikke har).

 

Har bestilt meg denne dingsebomsen på ebay. Jeg har noen spørsmål angående denne tlfen.

 

1. Hva slags strømtilførsel har den? (må jeg kjøpe en ny lader?)

2. Språk? Må jeg endre software på den?

3. Ligger alle gpstjenestene inne? eller må jeg betale for nedlastede kart?

4. Er denne tlfen digg?

 

Mvh. Yokko

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt 1stk Nokia N95 8GB til den nette sum av 4148kr inkl. frakt fra importgsm.com. Leveringstid: 1 til 2 dager :)

 

Yokko,

1. Den bruker helt vanlig Nokia strømkabel.

2. Engelsk språk men kan endres til Norsk med NSS og NSU

3. Samme som på N95. Du må betale dersom du bruker Nokia sin GPS løsning ("Maps").

4. Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt 1stk Nokia N95 8GB til den nette sum av 4148kr inkl. frakt fra importgsm.com. Leveringstid: 1 til 2 dager :)

 

Yokko,

1. Den bruker helt vanlig Nokia strømkabel.

2. Engelsk språk men kan endres til Norsk med NSS og NSU

3. Samme som på N95. Du må betale dersom du bruker Nokia sin GPS løsning ("Maps").

4. Utvilsomt.

 

Hvordan er det med garantien på denne fra importgsm? Blir den dyrere enn 4100 for deg?

Må si dette fristet, men er svært skeptisk til å bestille mobilen over nettet og gsmimport...

Mvh

Drizt

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Hvordan er det med garantien på denne fra importgsm? Blir den dyrere enn 4100 for deg?

Må si dette fristet, men er svært skeptisk til å bestille mobilen over nettet og gsmimport...

Mvh

Drizt

1 års garanti fra Nokia USA. Mulig Nokia Service Center vil ta imot den (det er tross alt gyldig Nokia garanti)... Men hvis ikke kan man sende den tilbake til butikken så ordner de det.

 

Jeg ba dem om å skrive $30 på pakken. Hvis de gjør det betaler jeg ingen verdens ting ekstra. Med fortolling vil den koste ca 5000. Fremdeles en tusenlapp billigere enn den vil koste i Norge.

 

Jeg googlet litt for å finne noen erfaringer fra importgsm og fant bare positivt. De virker svært seriøse spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med garantien på denne fra importgsm? Blir den dyrere enn 4100 for deg?

Må si dette fristet, men er svært skeptisk til å bestille mobilen over nettet og gsmimport...

Mvh

Drizt

1 års garanti fra Nokia USA. Mulig Nokia Service Center vil ta imot den (det er tross alt gyldig Nokia garanti)... Men hvis ikke kan man sende den tilbake til butikken så ordner de det.

 

Jeg ba dem om å skrive $30 på pakken. Hvis de gjør det betaler jeg ingen verdens ting ekstra. Med fortolling vil den koste ca 5000. Fremdeles en tusenlapp billigere enn den vil koste i Norge.

 

Jeg googlet litt for å finne noen erfaringer fra importgsm og fant bare positivt. De virker svært seriøse spør du meg.

 

hmm, hvilken betalinsmetode brukte du? Fant ikke noe info om Wired...eller det andre alternativet.

 

krysset av DHL International air express.

 

har ikke krysset av noen alternativer på kjøpet, annet enn 1 års garanti fra Nokia Usa. Ingen datakabel, etc. Men man får vel med det som er standard i pakken eller?

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt 1stk Nokia N95 8GB til den nette sum av 4148kr inkl. frakt fra importgsm.com. Leveringstid: 1 til 2 dager :)

 

Yokko,

1. Den bruker helt vanlig Nokia strømkabel.

2. Engelsk språk men kan endres til Norsk med NSS og NSU

3. Samme som på N95. Du må betale dersom du bruker Nokia sin GPS løsning ("Maps").

4. Utvilsomt.

 

hvordan vet du at det er norsk plugg på strømkabeln? I usa har de jo anna veggkontakter og dermed også ladere.

Lenke til kommentar

Brukte Wired, som er helt vanlig overføring av penger (det du betaler regninger med). Bare pass på at du velger betaling til utlandet. Selv har jeg skandiabanken og betalingen gikk smertefritt over nettbanken.

 

Datakabel følger med ja. Alle alternativene du kan velge når du kjøper er "ekstra" i tillegg til det som følger med telefonen.

 

Det stemmer at veggkontakten i USA er en annen. Det jeg mener er at kontakten på telefonen er den samme som alle andre Nokia telefoner så hvis du har en gammel lader kan du bare bruke den.

Lenke til kommentar
Brukte Wired, som er helt vanlig overføring av penger (det du betaler regninger med). Bare pass på at du velger betaling til utlandet. Selv har jeg skandiabanken og betalingen gikk smertefritt over nettbanken.

 

Datakabel følger med ja. Alle alternativene du kan velge når du kjøper er "ekstra" i tillegg til det som følger med telefonen.

 

Det stemmer at veggkontakten i USA er en annen. Det jeg mener er at kontakten på telefonen er den samme som alle andre Nokia telefoner så hvis du har en gammel lader kan du bare bruke den.

 

laderen støtter nok også volt mengden i norske stikkontakter, så du trenger egentli bare å kjøpe sånn reise konverterings ting. Som gjør at du kan stikke den i veggen, har en amerikansk motorola nu, bruker en sånn på ladern, funker fint.

 

Men det eneste jeg lurer på nu er om den leveres som gave eller om du får en uhyggeli moms overraskelse? symbianpro?

Lenke til kommentar
Brukte Wired, som er helt vanlig overføring av penger (det du betaler regninger med). Bare pass på at du velger betaling til utlandet. Selv har jeg skandiabanken og betalingen gikk smertefritt over nettbanken.

 

Datakabel følger med ja. Alle alternativene du kan velge når du kjøper er "ekstra" i tillegg til det som følger med telefonen.

 

Det stemmer at veggkontakten i USA er en annen. Det jeg mener er at kontakten på telefonen er den samme som alle andre Nokia telefoner så hvis du har en gammel lader kan du bare bruke den.

 

Har en gammel N70 lader, men vet at laderen på N95 er av en annen type, mye mindre lader. Men i verste fall er det jo bare å kjøpe en lader i butikken? jeg opplyste når jeg bestilte telefonen om de kunne merke pakken med 30 dollar. Slik at den går gjennom tollen, men må kanskje opplyse om at denne skal være sendt som gave eller hva?

 

Steike, gleder meg allerede til jeg får den:) blir en pen oppgradering fra N70.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Har en gammel N70 lader, men vet at laderen på N95 er av en annen type, mye mindre lader. Men i verste fall er det jo bare å kjøpe en lader i butikken? jeg opplyste når jeg bestilte telefonen om de kunne merke pakken med 30 dollar. Slik at den går gjennom tollen, men må kanskje opplyse om at denne skal være sendt som gave eller hva?

 

Steike, gleder meg allerede til jeg får den:) blir en pen oppgradering fra N70.

 

du skreiv det i sånn comment field eller fant du en plass der du valgte mark as 30 dollar eller ka?

Lenke til kommentar
Har en gammel N70 lader, men vet at laderen på N95 er av en annen type, mye mindre lader. Men i verste fall er det jo bare å kjøpe en lader i butikken? jeg opplyste når jeg bestilte telefonen om de kunne merke pakken med 30 dollar. Slik at den går gjennom tollen, men må kanskje opplyse om at denne skal være sendt som gave eller hva?

 

Steike, gleder meg allerede til jeg får den:) blir en pen oppgradering fra N70.

 

du skreiv det i sånn comment field eller fant du en plass der du valgte mark as 30 dollar eller ka?

 

Jeg skrev dette:

 

Customer notes:

Could you please mark the shipping box with 30$. This avoids the customs fee in Norway which is very high. Thank you.

 

Håper det er riktig...

Lenke til kommentar
Men det eneste jeg lurer på nu er om den leveres som gave eller om du får en uhyggeli moms overraskelse? symbianpro?

Det er derfor jeg la inn en kommentar da jeg bestilte og spurte om de kunne skrive $30 på pakken istedenfor $729. Da kommer den under grensa på 200kr. Dette har jeg gjort mange ganger før fra andre utenlandske nettbutikker og det har fungert hver eneste gang. Butikkene er stort sett sammarbeidsvillige :)

 

Har ikke bestilt fra importgsm før, så man kan selfølgelig aldri være sikker på om de også vil gjøre det. Skal poste her når jeg vet mer.

 

Drizt, Det stemmer ikke. Laderen som fulgte med N80en min har jeg brukt til å lade både N95, N70, N73 og mange andre. Den første telefonen som brukte den "nye" ladertypen var vel 6101 tror jeg. Alle Nokia telefoner etter denne bruker den tynne typen.

Lenke til kommentar

Tenk hvis vi får straffetoll....:( Uff.

 

Angående lader, så har du nok rett. Hadde bare hørt at N95 hadde en veldig liten lader, siden folk hadde behov for å lade telefonen flere ganger daglig!!? så skulle dette være praktisk.

 

Det eneste som gjenstår nå er å gå inn på nettbanken å betale:)

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt 1stk Nokia N95 8GB til den nette sum av 4148kr inkl. frakt fra importgsm.com. Leveringstid: 1 til 2 dager :)

 

Yokko,

1. Den bruker helt vanlig Nokia strømkabel.

2. Engelsk språk men kan endres til Norsk med NSS og NSU

3. Samme som på N95. Du må betale dersom du bruker Nokia sin GPS løsning ("Maps").

4. Utvilsomt.

 

Hva er NSS og NSU? er det ting som eksisterer i dag? Eller må man vente til selve tlf. er lansert i Norge? Og eventuelt, hvordan fikser jeg det? laste ned fra nett?

Lenke til kommentar
Hva er NSS og NSU? er det ting som eksisterer i dag? Eller må man vente til selve tlf. er lansert i Norge? Og eventuelt, hvordan fikser jeg det? laste ned fra nett?

NSS = Nemesis Service Suite (google)

NSU = Nokia software Update (www.nokia.no)

 

Du bruker NSS til å endre produktkoden til skandinavisk. Da vil NSU tro at telefonen er skandinavisk og gi deg skandinavisk firmware når du oppdaterer. Da får du også norsk språkpakke.

 

Selvfølgelig må vi først finne ut hva den skandinaviske produktkoden for N95 8gb er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...