Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, det koster jo 1080 ekstra for 1680 oppløsning og jeg tror 1280 vil holde lenge for min del, eller? Hva trenger jeg 1680 til?

 

først og fremst en vanesak. Jeg trives med høy oppløsning da jeg har god plass på skrivebordet, alt blir mye skarpere pga. høyere pikseltetthet og jeg synes generelt ting som verktøylinjer, menyer og opggavelinja ser bedre ut i den størrelsen det da får. Er du vant med lavere oppløsning fra før vil du neppe ha behov for mye høyere.

Lenke til kommentar
Tja, det koster jo 1080 ekstra for 1680 oppløsning og jeg tror 1280 vil holde lenge for min del, eller? Hva trenger jeg 1680 til?

 

Bedre oversikt, veldig effektivt når du jobber og bruker flere vinduer, bedre når du spiller. Bakdelen er ting blir mindre.

 

Men for all del, er nok mye en smakssak. Jeg er vant til 1680x1050 og får lettere pustebesvær og angst når jeg må bruke en pc med lavere oppløsning.

Lenke til kommentar
2008-02-05 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL

2008-02-04 01:40 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB

2008-02-04 01:40 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB

2008-01-31 12:44 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-01-31 11:39 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

 

Bestilte den 30.01, får den i morgen :thumbup:

 

Snakket med Dell 31.01, da sa de at den allerede var på bilen, han dell duden sa at han aldri hadde sett at det gikk så fort før..fikk mao ikke ekstra minne tilbudet deres...

 

Lucky bastard :D

Bestilte min på samme tid og er enda ikke kommet i fase 2 :hrm:

 

S.

Lenke til kommentar

Vil nå si at 1680x1050 kan bli i minste laget etter min mening. Blir klart og fint, det gjør det, men det fremprovoserer litt fremmoverlent nerdestil når man holder på, spesiellt når det kun er 15,4". Det mener ihvertfall jeg.. Dessuten er det mye bedre i spill å bruke den offisielle oppløsningen til skjermen, dvs at det er mye bedre å kjøre en 1440x900 oppløsning i et spill fremmfor 1680x1050 dersom du ikke klarer å kjøre spillet i noe mere enn 1440x900. Det er lite realistisk å tro at man klarer å kjøre mange spill i 1680x1050, hvis i det hele tatt noen. Tror det stort sett går i 1280x800/768 og 1440x900 der gitt..

 

Men jeg tror de fleste er enige om at 1280x800 er litt vel lite.. tror det koster ca 300,- å oppgradere til en 1440x900, å det er det så absolutt verdt...

 

og du som vil prute, de kan alltid gi 10%!!

Lenke til kommentar
Får jeg kranglet meg til engelsk windows vista om jeg ringer inn?

det kan du ganske sikkert ikke, men jeg tror derimot at du kan finne en "clean" engelsk versjon av vista på nettet og laste ned, og installere det med den produktnøkkelen du får med pcen ;)

 

Vil uansett ikke anbefale å bruke den vista-versjonen som følger med fra dell. selv er det første jeg skal gjøre å få tak i allt av nyeste drivere, og deretter formattere den og installere fra en clean norsk vista dvd, og få en mye bedre og mere responsiv windows på min pc enn det dell tilbyr :thumbup:

Lenke til kommentar

2008-02-06 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL

2008-02-05 05:36 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB

2008-02-05 05:36 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB

2008-02-01 07:45 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-02-01 04:53 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

 

Pakken kom i morres til Norge. Ringte Schenker, og de sa at den ville komme til Tromsø i morra. Hvis de ikke fikk kjørt den hjem til meg før helga så kunne jeg komme og hente den sjøl på lageret deres. Juhuu! Gleder meg som en unge! :new_woot:

Lenke til kommentar
Det er lite realistisk å tro at man klarer å kjøre mange spill i 1680x1050, hvis i det hele tatt noen. Tror det stort sett går i 1280x800/768 og 1440x900 der gitt..

 

Det finnes faktisk andre spill enn FPS-spill... 3D-strategi spill som AoE 3 og de nyeste Command & Conquer-utgavene går glatt i 1680x1050 med ett 8600M GT kort.

Lenke til kommentar
2008-02-06 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL

2008-02-05 05:36 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB

2008-02-05 05:36 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB

2008-02-01 07:45 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-02-01 04:53 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

 

Pakken kom i morres til Norge. Ringte Schenker, og de sa at den ville komme til Tromsø i morra. Hvis de ikke fikk kjørt den hjem til meg før helga så kunne jeg komme og hente den sjøl på lageret deres. Juhuu! Gleder meg som en unge! :new_woot:

 

lucky bastard!!

 

Akuratt når bestillingen min kom i produksjon, måtte de selvfølgelig kansellere den, fordi de løkhuene som jobber der ikke greide å oppdatere min bestilling med mer ram minne selv om de sa at dette gikk i orden!!

 

Nå har jeg verken fått nytt ordre nr eller noen annen bekreftelse om den nye bestillingen!!

Dette er første gangen jeg bestiller fra Dell, og lurer på om det blir den siste oxo!

Lenke til kommentar

Da her jeg fått tilbud med 1440 skjerm til 8990,-

 

Konfigurasjonen er:

N02X5305 7.152,00 7.152,00

XPS M1530 CORE 2 DUO T7250 2.00GHz,800MHz,2M 1

Display 15.4" WXGA+ Widescreen (1440x900) TFT with Truelife 1

Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent 1

Money Off 2000 incl VAT 1

CCFL backcover black & 2.0mp camera 1

Documentation Norwegian XPS M1530 1

Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 1

Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers) 1

Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

AC-adapter, 90 W 1

Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1

Bæreveske ikke inkludert 1

Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1

Dell Travel Remote control 1

Modem Not Included 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Internal Keyboard Norwegian (QWERTY) 1

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS) 1

Norsk Microsoft Works 8.0 (tekstbehandling, regneark, Outlook Express,

Powerpoint Viewer) med gjenopprettings-CD

1

English - Adobe Reader 8.1 1

Norwegian McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1

No Warranty Upgrade 1

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and

On-Site Support)

1

No Accidental Damage Support 1

To access Online Training or free trial, please go to www.learndell.com/euro to

register

1

Inspiron Order - Norway 1

 

Er dette et bra tilbud - dere som har peil? Jeg får jo ikke allverdens rabatt, men det kan jo være prisen er god i utgangspunktet...

Lenke til kommentar

Har du kikket rundt på nettet da? bruk prisguide.no og sjekk diverse sider. MPX.no er ofte billig på laptopper, og sjekk også komplett.no, ps.no og de andre store.

 

Har gjort det selv, og jeg endte opp med 1530 tilslutt. Det er ikke et dårlig kjøp. tror du skal slite med å finne samme specs på en annen pc, og hvis du gjør det, skal jeg vedde fingrene mine på at den ikke er like pen som XPSen..

Lenke til kommentar
Har du kikket rundt på nettet da? bruk prisguide.no og sjekk diverse sider. MPX.no er ofte billig på laptopper, og sjekk også komplett.no, ps.no og de andre store.

 

Har gjort det selv, og jeg endte opp med 1530 tilslutt. Det er ikke et dårlig kjøp. tror du skal slite med å finne samme specs på en annen pc, og hvis du gjør det, skal jeg vedde fingrene mine på at den ikke er like pen som XPSen..

 

Det er det jeg òg tenker. Mulig jeg kan tyne ut noen hundrelapper ned, men det er litt uviktig for min del - jeg har sjekket opp mot mange andre PCer og kun noen Acer-maskiner er i nærheten og de er ikke halvparten så pene. Tror jeg kommer til å gå for dette - 9 K er jo ikke så voldsomt mye for en slik kraftig maskin og til mitt bruk er den mer enn god nok.

 

EDIT: Da har jeg lagt inn bestilling på konfigurasjonen over. Tilbudene fra Dell vil komme endres ved midnatt idag så dersom det kom et bedre tilbud kunne jeg sende en mail i morgen tidlig til selger så skulle han endre bestillingen min. Tror det vil bli futt i denne - 5 mars var leveringsdato, men han sa det pleide å ta kortere tid.

Endret av jakja83
Lenke til kommentar
vurderer sterkt å kjøpe meg en slik xps nå.

Men en ting jeg lurer på er hvor stor forskjell det er på de tre prossesorene man kan velge mellom. For min del står det mellom T7250 og T7500.

 

Noen som vet?

 

Det er større forskjell fra 2,0GHz til 2,2GHz enn det er fra 2,2GHz til 2,4GHz, dette grunnet økningen i cache minne fra 2MB til 4MB som også spiller inn. 2,0GHz er vel og god til den prisen. Er vel i grenseland om det er verdt å legge i 1000,- ekstra for å få 2,2GHz, eller 2000,- for 2,4GHz. Selv gikk jeg for 2,4GHz fordi at jeg kommer aldri til å skifte denne selv, i motsetning til f.eks. ram og hdd. siden jeg kjøper laptop så sjeldent, så klasket jeg til.. Fordelen med de mindre cpuene er jo også mindre strømforbruk, mindre varme og dermed mindre viftestøy..

 

Hvor stor prosentvis økning tror jeg andre kan svare bedre på enn meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...